POLİTİKA - 13 Ekim 2017 Cuma 21:24

Adana’da ‘6. Dokuma Kumaş Tasarım Yarışması’ ödül töreni

A
A
A
Adana’da ‘6. Dokuma Kumaş Tasarım Yarışması’ ödül töreni

Ekonomi Bakanı Nihat Zeybekci ve AB Bakanı ve Başmüzakereci Ömer Çelik Adana’da Akdeniz Tekstil ve Hammaddeleri İhracatçıları Birliği (ATHİB) tarafından düzenlenen ‘6.

Ekonomi Bakanı Nihat Zeybekci ve AB Bakanı ve Başmüzakereci Ömer Çelik Adana’da Akdeniz Tekstil ve Hammaddeleri İhracatçıları Birliği (ATHİB) tarafından düzenlenen ‘6. Dokuma Kumaş Tasarım Yarışması’nın ödül törenine katıldı.


Ekonomi Bakanlığı ve Türkiye İhracatçıları Meclisinin (TİM) desteğiyle


Akdeniz Tekstil ve Hammaddeleri İhracatçıları Birliği (ATHİB) tarafından geleneksel olarak düzenlenen ‘6. Dokuma Kumaş Tasarım Yarışması’nın ödül töreni AB Bakanı ve Başmüzakereci Ömer Çelik ile Ekonomi Bakanı Nihat Zeybekci’nin katılımıyla Adana Müzesi’nde düzenlendi.


Tören öncesi Ekonomi Bakanı Zeybekci ve AB Bakanı Çelik, beraberindekilerle Adana Müzesi’ni gezdi.



“Adana Müzesi’de bir tasarım harikası”


Törenin açılışında konuşan AB Bakanı ve Başmüzakereci Ömer Çelik ödül töreninin yapıldığı müzenin bir tasarım harikası olduğunu belirterek, “Tasarım harikasının içerisindeyiz şuanda. Bu binalara Kültür ve Turizm Bakanı olduğum dönemlerde girdiğimde içerisinde 2-3 dokuma aleti vardı. Sonra burayı müze yaptık. Tıpkı Avrupa’da gördüğümüz müzeler gibi burası bir hayat alanı olarak tasarlanmış durumda. Buraya gelen insanlar tarihin içerisinde yolculuk yapma imkanı bulacaklar. Tasarımda aradığımız şeyler budur. Bağlı bir kök ve ruh ile yansıttığı kimlik. Eğer bunlar yoksa ona özgün diyemiyoruz. Özgün demek için belli bir kökten olması gerekiyor” diye konuştu.



“İpek Yolu, yeme içme ve kumaşa hitap ediyordu”


Tarihi İpek Yolu’ndan da bahseden Çelik, “İpek yolu tarihin en büyük güç merkezlerinden bir tanesi. İçerisinde iki önemli şeyi barındırıyor. Yeme içme ve kumaşa hakimiyeti. İpek yolunun bize verdiği mesaj yeme içme ve kumaş ile ilgili gücü temsil etme şeyi. Tasarımdaki güçleri kendi kültürlerinden kaynaklanan evrensel bir koku oluşturmaları mümkün olabiliyor” dedi.



“Artık moda 52 haftaya göre şekilleniyor”


Artık modanın dört mevsime göre değil 52 haftaya göre şekillendiğini anlatan AB Bakanı Ömer Çelik, “Eskiden insanlar ihtiyaç için giyiyorlardı. Şimdi geldiğimiz noktada moda 52 haftaya göre şekilleniyor. Yenisi çıkıyor, yeni tasarımlarla insanların gözleri önüne getiriliyor. 50 yıl önce yapılmış eser bize çirkin geliyor ama müzelerde bin yıllık eserler görüyoruz. Ama onlar hala kültürel mücevherlerini korumaktadırlar. Adana’da buna örnek vardır. Taşköprü yıkılmış tekrar yapılmıştır. Taşköprü’ye baktığınızda onun kıymetini zaman eskitememiştir. O zamanı eskitmiştir. Kültürel cevherden mücevher yaratmak zorundayız. Artık dünyada 4 mevsim değil 52 haftaya göre dizayn edilen moda tasarımları var” ifadelerini kullandı.



“Gelecekle ilgili hayallerimizi hep farklı şekilde kurgulayacağız”


Bütün alanlarda farklılık oluşturarak Türkiye’nin herkesin önüne geçebileceğini belirten Ekonomi Bakanı Nihat Zeybekci de, şunları kaydetti:


“Geleceğimiz, gelecekle ilgili tüm heyecanımız farklı olmalı. Herkesin yaptığından daha farklı şeyler yapmalıyız. Dünyanın her yerinde dokuma, tekstil, demir çelik, konfeksiyon var, tasarımlar var. Ancak farklı insanlar farklılıkları yaratır. Gelecekteki dünya ikiye ayrılır. Bilgi teknoloji ve tasarımı üreten ülkeler birde bunları tüketen ülkeler. Biz Türkiye olarak hep tüketen ülkelerden olduk. Ama bundan sonra muasır medeniyet yolculuğunda 2023, 2051, 2071 yolculuğunda merte bile muhtaç olmayacağımız gelecek yolculuğumuzda farklı olmamız gerekiyor. Gelecekle ilgili hayallerimizi hep farklı şekilde kurgulayacağız.”



“Adana Müzesi’nin kıymetini bilin”


Adana Müzesi’ni de çok beğendiğini anlatan Bakan Zeybekci, “Yiğidi öldür ama hakkını yeme diye bir laf vardır. Ömer Çelik bakanımızın hakkını vermemiz lazım. Bu muhteşem eserden dolayı ben kendisini tebrik ediyorum. Türkiye’nin her yerinde mumla aranan, birçok yerde böyle alan bulunmadığı, muhteşem sanayi geçmişi olan edebiyata konu olmuş bu eseri geleceğe taşımak adına burayı kazandırmak çok farklı bir şey. Buranın kıymetini bilin” dedi.



“Adana’dan tasarlayıp Japonya’ya rakip olabilirsiniz”


Gençlerede tavsiyelerde bulunan ve E-Ticaretin öneminden bahseden Ekonomi Bakanı Nihat Zeybekci, “Bugün doğru olarak bildiğiniz herşey 5 yıl sonra kesinlikle yanlış hale gelecek bundan emin olun. Dünya değişiyor, dünya nereden nereye geldi. Adana’da eskiden insanlar çarşıdan alışveriş yaparlardı, şimdi o çarşılar devasa AVM’lere dönüştü. Şimdi yeni bir dalga geliyor. Bu yeni dalgada Adana’da ürettiğiniz ürünle Japonya’daki dükkana rakip olabilirsiniz. Buradaki tasarımlarınızla E-Ticaret sitelerine koyduğunuz anda dünyanın her yerine 24-48 saat arasında ulaşabilir hale geliyor. Tasarladıklarınızın önünde devasa şirket olmasına gerek yok” ifadelerini kullandı.



“E-ticaret ihracatı dünya genelinde yüzde 15 oranında”


E-Ticaret’in Çin ihracatının yüzde 22’sini karşıladığını belirten Zeybekci, “Elektronik ticaretin ihracata katkısı yüzde 14-15 arasında şuanda dünya genelindi. Dünyada tek elektronik ticaret firması Alibaba.com Çin’deki bir özel günde 18 milyar dolarlık satış yapıyor. Başka bir özel günde ise saatte 5 milyar dolarlık satış yapıyor. Yaptığınız herşey bu dünyada yer alacak. Devasa üretimler yapanlarda, evinde oturup da kilim dokuyanın kilimi de orada yer alacak” diye konuştu.



“Katılmak cesarettir”


Türkiye Cumhuriyeti olarak bütün herkese gerekli desteği sağladıklarını anlatan Zeybekci, “Eğer tasarımcılarımızla ilgili daha çok kadroya, bursa ihtiyaç varsa bunu karşılayalım. 100 kişinin içinden 5 tanesi eğitimlerini karşılayıp iyi bir tasarımcı oluyorsa hedefine ulaşmıştır. Buraya katılan herkesi tebrik ediyorum. Katılmak cesarettir. Şimdi olmazsa bir dahaki sefere olur” ifadelerini kullandı.




“Modayı belirleyen ülke olmalıyız”


Adana Valisi Mahmut Demirtaş da gençlere başarılar dileyerek, “ATHİB tarafından 2012 yılından bu yana bünyelerindeki firmaların kapasitelerini arttırmak ve ülke genelindeki öğrencilerin tasarımlarını ortaya çıkarmak için düzenlenen bu yarışma öğrenciler için çok ciddi fırsat. Yarışmanın bu yılki sloganı da ‘Hayalperest’ olarak belirlenmiştir. 10 hayalperest genç tasarımcının hayaline bugün tanık olacağız. Tekstil alanında modayı takip eden değil belirleyen ülke olmak adına çalışmalarımız devam edecek” ifadelerini kullandı.


Adana Büyükşehir Belediye Başkanı Hüseyin Sözlü ise ‘6. Dokuma Kumaş Tasarım Yarışması’nın Adana için çok önemli olduğunu söyledi.



“Adana en çok ihracat yapan ilk 10 il içerisine girmeli”


TİM Başkanı Mehmet Büyükeşi de tasarım yapan gençlere tavsiyelerde bulunarak, “Bu sene yüzde 14 ihracat artışı yaptık. Geçen senenin ihracatını ilk 9 ayda gerçekleştirdik. İlk bin ihracatçı firmamız içerisinde 21 firmamız var Adana’dan. Bizim Adana’dan talepker olduğumuz konular var. En çok ihracat yapan ilk 10 il arasına girmesi. İhracat yapan Adana’da ki bin 78 firmanın 3 binlere çıkarılması ve Adana’nın yüz firmayla ilk bin içerisinde olması. Bunları Adana’nın karşılamasını istiyoruz. Bunlar, katma değerlerle yükseltilir. Adana’da 6 AR-GE merkezi olan firma var. Bunların daha yükselmesi lazım. Dünyanın her yerinde binlerce tasarımcı var. Ama tarihe geçen tasarıcımlar üç ana şeye inanmışlar. Tasarı için üstün yetenek gerekmediğine inanmışlar, vizyonlarından hiç fedakarlıkta bulunmamışlar ve üçüncüsü ise inandıklara şeye sımsıkı sarılmışlar. Bunları tasarım yapan gençlere tavsiye ediyorum” ifadelerini kullandı.



“Pamuk artık Adana’da daha çok katma değer yaratacak”


Adana Sanayi Odası ve ATHİB Başkanı Zeki Kıvanç, Adana kumaşının ekonomiye daha çok katma değer sağlayacağını belirterek, “Adana pamuğu dünyanın en büyük markalarına kumaş, slikon vadisine otobüs olmuştur. Artık Adana daha çok katma değer yaratacak. Hükumetimizin ihracata verdiği desteklerle morelimiz yükseliyor. İhracatçılar olacak son zamanlarda büyük destekler gördük. Yatırım teşviklerinden yeşil pasaporta, AR-GE tasarım desteklerine birçok yenilikçi uygulama ile bizleri yüreklendiriyorlar. Fabrikaları büyütmek, daha çok ihracat yapmak onların mutlu yaşamalarını sağlamak istiyoruz. Daha yüksek katma değerli işler gerçekleştirmek istiyoruz. Kumaşlarımıza kendi rengimizi vermek, ruhumuzu kumaşlara yansıtmak istiyoruz” diye konuştu.


Konuşmaların ardından yarışmacılara ait kumaş tasarımları, ünlü sanat yönetmeni Beyhan Murphy’nin koreografisinde hazırlanan dans gösterisiyle tanıtıldı. 6. Dokuma Kumaş Tasarım Yarışması’nın 15 bin liralık birincilik ödülü ‘Skınless’ tasarımıyla Fatma Süleymanoğlu’na, 12 bin liralık ikincilik ödülü ‘Butterfly Caught’ tasarımıyla Süreyya Süleymanoğlu’na, 9 bin liralık üçüncülük ödülü ise ‘Rhythm Of The Nature’ tasarımıyla Pelin Aykar’a verildi.


Ödül törenine, kent protokolü ile çok sayıda davetli katıldı. Kokteyl ile başlayıp, ödül töreniyle devam eden gece, Anadolu Ateşi’nin dans gösterimiyle son buldu.

Bunlar Da İlginizi Çekebilir
İstanbul Başakşehir Şehir Hastanesi’nin sakuraları çiçek açtı Türk-Japon ortaklığında açılan Başakşehir Çam ve Sakura Şehir Hastanesi bahçesine dikilen Japonya’nın ulusal simgelerinden biri olan sakuralar çiçek açtı. İki ülkenin dostluğunu simgelemesi amacıyla hastane bahçesini süsleyen çam ve sakuralar ise havadan görüntülendi. Türk-Japon ortaklığı ile Kamu Özel İş Birliği (PPP) modeli çerçevesinde inşa edilen Başakşehir Çam ve Sakura Şehir Hastanesi, açılışından bu yana çok sayıda hastaya hizmet vermeye devam ediyor. 2 bin 68 sismik izolatör bulunan yapı, 2 bin 500’ü aşan yatak kapasitesiyle de ön plana çıkarken inşa sürecinde hastanenin bahçesine Türk- Japon dostluğunu temsilen çam ağacı ile Türkçe ‘kiraz çiçeği ağacı’ anlamına gelen, Japonya’nın ulusal simgelerinden biri olan sakuralar dikilmişti. Baharın kendini göstermesiyle pembe renkleriyle açan sakuralar hastane bahçesini süslemeye başladı. Covid-19 pandemisinde de önemli hizmetler sunan bir yanda çam ağaçları bir yanda sakuraların yer aldığı çok sayıda hastaya şifa olan hastane ise havadan görüntülendi. “Japonya Türkiye kardeşliğini yansıtıyor" Hastane bahçesinde iki ülke bitkilerin birlikte bulunmasının hoş bir düşünce olduğunu belirten vatandaşlardan Emre Eroğlu sakuraların rengini çok beğendiğini söyleyerek, “Japonya Türkiye kardeşliğini yansıtıyor bizlere, yerli yerinde olmuş. Yapanın, emeği geçen herkesin eline sağlık. Bahar ayını, pozitifliği, enerjiyi yansıtıyor. İnsanlarımız da bu sayede bir nebze de olsa bu yeşilliklere bakarak bile mutlu olabilirler diye düşünüyorum. Japonların da emeğine sağlık, onların çiçekleri bizim çiçeklerimizle beraber çok güzel ambiyans sağlamışlar. Hastane mükemmel, tam bir modern çağ hastanesi olmuş, ilk defa içine girdim. Çok hoşuma gitti, içeride marketlerden, giyim mağazalarından tutun her türlü şeyi bulabiliyorsunuz” dedi. “İçi de dışı da çok güzel" Çam ve sakuraların birlikteliğini sevdiğini ifade eden Sevde Eroğlu, “Biz ilk defa geldik bu hastaneye içi de çok güzel, aynı şekilde dışına da çıkar çıkmaz mis gibi bahar ayı gelmiş dedik. Biz normalde Edirne’deydik aynı orada da çiçekler aynı şekilde açmıştı. Tema olarak yansıtması çok hoş” şeklinde konuştu.
İstanbul Red Bull Cliff Diving 15 yıl aradan sonra yeniden Türkiye’de Red Bull’un yüksekliğe meydan okuyan etkinliği Red Bull Cliff Diving Dünya Serisi, Türkiye’ye geri dönüyor. Son olarak 2009 yılında Antalya’da düzenlenen dünya çapındaki etkinliğin bu yılki yedinci etabı Antalya’da 28-29 Eylül tarihlerinde gerçekleştirilecek. Red Bull Cliff Diving World Series’te 2024 takvimi açıklandı. Dünyanın dört bir yanında eşsiz manzaraların eşliğinde gerçekleşen organizasyonda bu yıl sekiz etap yer alıyor. Etkinliğin bu yılki yedinci etabı Türkiye’de gerçekleştirilecek. 2024 Red Bull Cliff Diving Dünya Serisi’nin yedinci durağının ev sahibi ise 28-29 Eylül tarihlerinde Antalya olacak. Antalya daha önce de organizasyonun ilk senesi olan 2009’da, dünyanın en iyi uçurum dalışcılarına ev sahipliği yapmıştı. Sezonun sondan bir önceki durağı olarak Antalya, şampiyonlukların belirlenebileceği çok önemli bir nokta olacak. Antalya’nın en popüler bölgeleri Lara ve Konyaaltı plajları arasında yer alan Atatürk Parkı, atlayışların yapılacağı 64 milyon yıllık falezlere de ev sahipliği yapıyor. İki yeni durak eklendi 15. yılını kutlayan Red Bull Cliff Diving Dünya Serisi’ne, bu yıl eklenen iki durakla birlikte etkinlik düzenlenen toplam lokasyon sayısı 100’e yükseldi. Bu sene Kuzey İrlanda ve Kanada ilk kez uçurum dalışı yapılacak konumlar olarak öne çıkıyor. Organizasyonda geçtiğimiz yıl kadınlar kategorisinde Rhiannan Iffland, erkekler kategorisinde ise Constantin Popovici zafere uzanmıştı. İki isim bu yıl unvanlarını korumak üzere sahnede olacak. 12 erkek ve 12 kadın sporcunun Red Bull Cliff Diving 2024 sezonu boyunca her etkinliğe başlaması beklenirken, 8 kadın ve 8 erkek daimi kadroda yer alacak. Dört sporcu ise wild card ile etaplarda yarışma imkanı yakalayacak. 2024 Red Bull Cliff Diving Dünya Serisi takvimi şöyle: 26 Mayıs - Atina, Yunanistan 8 Haziran - Boston / ABD 30 Haziran - Polignano a Mare / İtalya 20 Temmuz - Causeway Coast / Kuzey İrlanda 10 Ağustos - Oslo / Norveç 25 Ağustos - Montreal / Kanada 29 Eylül - Antalya / Türkiye 10 Kasım - Sidney / Avustralya