EĞİTİM - 20 Kasım 2017 Pazartesi 10:14

Ağrı’da öğrencilerin geleceğini parlatacak projeler

A
A
A
Ağrı’da öğrencilerin geleceğini parlatacak projeler

Ağrı İl Milli Eğitim Müdürlüğü tarafından 2017-2018 eğitim öğretim yılında hayata geçirilmek amacıyla hazırlanan 8 projeyle hem kentin eğitim çıtasının yükseltilmesi hem de öğrencilerin geleceğinin parlak olması hedefleniyor.

Ağrı İl Milli Eğitim Müdürlüğü tarafından 2017-2018 eğitim öğretim yılında hayata geçirilmek amacıyla hazırlanan 8 projeyle hem kentin eğitim çıtasının yükseltilmesi hem de öğrencilerin geleceğinin parlak olması hedefleniyor.


Ağrı Milli Eğitim Müdürlüğü tarafından hazırlanan ‘Biz Büyük Bir Aileyiz’, ‘Korkmuyorum, Yalnız Değilim’, ‘Ateşli Hastalıklar Konusunda Velilerin Bilinçlendirilmesi’, ‘Potansiyelimin Farkındayım’, ‘Milli Eğitim Müdürlüğü Okuyor’, ‘Pansiyon Benim Gelecek Bizim’, ‘O’nu (Peygamber Efendimizi (Sav)) En Güzel Kim Anlatır’ ve ‘Kitaplar Konuşuyor Geleceğimiz Aydınlanıyor’ projeleriyle öğrencilerin eğitimdeki başarısını arttırmayı hedefliyor. Eğitim öğretim dönemi boyunca projelerini tek tek hayata geçirmeyi planlayan Ağrı Milli Eğitim Müdürlüğü, bu sayede öğrencilerin geleceklerinin parlak, millete ve memlekete faydalı bireyler olmasını amaçlıyor.


‘Biz Büyük Bir Aileyiz’ projesi


Projeler hakkında bilgi veren İl Milli Eğitim Müdürü Yakup Turan, ’Biz Büyük Bir Aileyiz’ projesiyle çocukların gelişim dönemlerinde en çok ihtiyaç duydukları gereksinimlerin başında güven duygusu geldiğini belirterek, “Aile kurumundan farklı nedenlerle mahrum kalan ve psikolojik anlamdaki ihtiyaçlarını gideremeyen çocuklarda bu güven duygusu yeterince karşılanamayabilir. Bu ihtiyacı karşılamak ve toplumsal anlamda adaptasyonlarını sağlamak öncelikli hedeflerimizdendir. Bunu gerçekleştirebilecek yegâne güç ise, büyük bir aile olan devlettir. Bu proje, devletin desteğiyle birlikte sevgi ve güven duygusundan mahrum kalan ve topluma adapte olmakta zorlanan çocukların, büyük bir ailenin himayesinde olduklarını hatırlatmak ve bu yönde farkındalıklarını arttırmak istiyoruz” dedi.


‘Korkmuyorum, Yalnız Değilim’ projesi


Turan, ‘Korkmuyorum, Yalnız Değilim’ projesiyle ihmal ve istismara maruz kalan çocukların travma durumlarıyla karşı karşıya kalabildiklerini söyleyerek, “Bu durum çocukların hem gelişim dönemlerini hem de eğitim yaşamlarını olumsuz yönde etkilemektedir. Çocukların bu tür vakalarla tek başlarına baş edebilmeleri mümkün olmayabilir. Bu yüzden ailenin yanında diğer toplumsal kurum ve kuruluşların da desteğine ihtiyaç duyulabilir. Yeterli desteğin sağlanması için okuldaki idareci ve öğretmenlere düşen sorumluluklar da vardır. Bu sorumlulukların başında ihmal ve istismar durumlarını fark edebilecek, yeterli bilgi düzeyine sahip olmak ve kriz durumlarında nasıl bir yaklaşım izleyeceklerini bilmeleri gelmektedir. Ayrıca ihmal ve istismarla alakalı hukuki süreçler hakkında da asgari düzeyde bilgi sahibi olmaları önem taşımaktadır. Aynı zamanda bu süreçlerle ilgili öğrencileri yönlendirebilecek yeterlilikte olmaları gerekmektedir. İşte bu nedenlerden dolayı ihmal ve istismara yönelik bilgilendirme çalışmalarının okullarda ivedilikle gerçekleştirilmesi için gerekli çalışmalar yürütülmelidir” ifadelerini kullandı.


‘Ateşli Hastalıklar Konusunda Velilerin Bilinçlendirilmesi’ projesi


‘Ateşli Hastalıklar Konusunda Velilerin Bilinçlendirilmesi’ projesiyle ilgili de bilgiler veren Turan, konuşmasını şöyle sürdürdü:


“Rehberlik ve araştırma merkezlerinde yapılan özel eğitim tanılamalarının birçoğunda bireylerin engel durumlarının doğum sonrası nedenlerden, özellikle de ateşli hastalıklar sonucu gerçekleşen havaleden kaynaklanıyor. Velilerin bu konu hakkında yeterli bilinç düzeylerinin bulunmaması sebebiyle bilinçlendirme çalışması kapsamında gerekli izinlerin alınmasından ve ihtiyaç duyulan malzemelerin temin edilmesinden sonra köy gezileri yapılarak, ailelere gerekli bilgilendirme seminerlerinin yapılması, ardından ateş ölçer dağıtılması hedefleniyor.”


‘Potansiyelimin Farkındayım’ projesi


‘Potansiyelimin Farkındayım’ projenin amacıyla ilgili konuşan Turan, “Bu projemizle; dezavantajlı bölgelerdeki öğrencilerin anketler aracılığıyla ihtiyaç duyduğu eğitimlerin belirlenmesi ve gereksinimleri doğrultusunda kendini tanıması, karar verme sürecinde sağlıklı tercihler yapabilmesi için seminerler verilmesidir” dedi.


‘Milli Eğitim Müdürlüğü Okuyor’ projesi


‘Milli Eğitim Müdürlüğü Okuyor’ projesiyle kurum personelleri için haftanın 5 günü 08.10-08.40 saatleri arasında kitap okuma etkinliği düzenleneceğini söyleyen Turan, “Süreç içerisinde düzenli bir eylem haline getirmek ve diğer kurumlarla da aynı etkinliği eş zamanlı olarak gerçekleştirmeyi hedefliyoruz. Projemizin çıkış noktası, kurumlarda yaşanan iletişim ve yazışma sorunlarının birçoğunun kitap okuma alışkanlıklarının az olması ve bu sebeple iletişim eksikliklerinin doğmasıdır. Eğitim kurumu olarak daha kaliteli bir hizmet sunabilmek için kurum personelini kitap okumaya teşvik etmek, iletişim becerilerini iyileştirmek, kurum personelleri arasındaki iletişimi pekiştirmek ve sürekli okuma alışkanlığını kazandırmak projemizin hedeflerindendir” diye konuştu.


‘Pansiyon Benim Gelecek Bizim’ projesi


‘Pansiyon Benim Gelecek Bizim’ projesiyle okullarda ve özellikle pansiyonlardaki öğrencilerin daha iyi bir insan ve iyi bir vatandaş olarak yetişmelerini sağlamak; vatanına ve devletine bağlı, dini ve ahlaki değerleri özümsemiş insanlar olarak yetişmelerini amaçladıklarını kaydeden Turan, şöyle dedi:


“Öğrencilerimizi toplumsal hayata hazırlamak amacıyla sosyal, ahlaki ve manevi değerleri kazandırmak istiyoruz. Bu çerçevede öğrencilerimizin milli ve manevi değerleri özümsemiş, toplumsal değerleri içselleştirmiş; her yönden gelişmiş, tam donanımlı bireyler olarak devletimize ve topluma kazandırmayı amaçlıyoruz. Bireyi, aileyi, yaşadığımız toplumu ve dünyayı tehdit eden risk ve sorunların çözümünde, toplumsal yaşantımızın temel yapısını oluşturan milli, manevi, sosyal, ahlaki ve kültürel değerlerimizden olan sevgi, saygı, özgüven, yardımlaşma ve dayanışma, hoşgörü ve sevgi, doğruluk, adil olma, temizlik, vefa, çalışkanlık, dürüstlük, paylaşımcı olma ve empati gibi değerlerimiz temel referanslarımızdır.”


‘O’nu (Peygamber Efendimizi (Sav) En Güzel Kim Anlatır’ projesi


‘O’nu (Peygamber Efendimizi (Sav) En Güzel Kim Anlatır’ projesiyle Peygamber Efendimizin örnek yaşantısını ve ahlakını kavratarak, lise öğrencilerinin manevi duygu ve düşüncelerinin gelişimine katkıda bulunmak istediklerini belirten Turan, “Öğrencilerimizin Türkçeyi düzgün, etkili ve güzel konuşma yeteneklerini geliştirmek ve toplum karşısında kendilerini ifade etme becerisi kazandırarak özgüvenlerinin gelişimine katkıda bulunmakla beraber sosyal ve psikolojik gelişimlerine katkıda bulunmak istiyoruz” diye konuştu.


‘Kitaplar Konuşuyor Geleceğimiz Aydınlanıyor’ projesi


‘Kitaplar Konuşuyor Geleceğimiz Aydınlanıyor’ projesine de değinen Turan, “Bu projemizle ilimizdeki tüm ortaokul ve lise öğrencilerine kitap okuma alışkanlığı kazandırmak; öğrencilerin kendini ifade etmelerini, iletişim ve sosyal becerilerinin gelişmesini desteklemek istiyoruz. Öğrencilere kitap okuma alışkanlığı kazandırarak, toplumsal duyarlılık ile yorumlama, bilgi ve becerisi kazandırmayı amaçlıyoruz. Bu yolla öğrencilerin analitik düşünen, düşündüğünü doğru ve açık bir şekilde ifade edebilen, algılama gücü yüksek, yorum ve sentez yapabilen, sorgulayan, tartışan, doğruların tek noktadan değil çeşitli bakış açılarıyla ortaya çıkacağını kavramış, güzellik duygusu ve estetik anlayışı gelişmiş, kültürlü, milli ve manevi değerlere sahip yüksek karakterli bireyler olarak yetiştirilmesine katkı sağlaması amaçlanmaktadır” şeklinde konuştu.

Bunlar Da İlginizi Çekebilir
Ankara Pursaklar Belediyesi’nden okul bahçelerinde çevre düzenlemesi Pursaklar Belediyesi, ilçede eğitim veren okulların bahçelerinde çevre düzenleme çalışmaları yapıyor. “Kitaplar Devletten Kırtasiyeler Belediyeden” projesi kapsamında kırtasiye seti, TYT, AYT ve LGS soru bankası kitabı gibi eğitime verdiği destekle vatandaşların büyük takdirini kazanan Pursaklar Belediye Başkanı Ertuğrul Çetin’in talimatları ile belediye ekipleri, öğrencilerin daha güvenli ve sağlıklı ortamlarda vakit geçirebilmeleri için ilçede eğitim veren okulların bahçelerinde çevre düzenleme çalışmaları yapıyor. Pursaklar Belediye Fen İşleri Müdürlüğü ekipleri, eksiklikleri olan okulların belirlenmesinin ardından eğitim kurumlarındaki eksiklikleri gidererek, öğrencilerin daha güvenli ve sağlıklı ortamda eğitim görmelerine imkân sağlıyor. İhtiyaç duyan okulların çevre düzenleme çalışmalarına destek verdiklerini belirten Belediye Başkanı Çetin, ‘‘Geleceğimizin teminatı olan çocuklarımızın ve gençlerimizin en iyi şartlarda eğitim alabilmeleri için belediye imkânlarını seferber ederken, sağlıklı ortamlarda eğitim alabilmeleri için okullara da gerekli destekleri veriyoruz. Birçok okulumuzun fiziki şartlarına katkıda bulunuyoruz. Şu anda da ekiplerimiz çalışmalarını sürdürüyor. Okullarımıza, geleceğimizi emanet edeceğimiz öğrencilerimize ve öğretmenlerimize dün olduğu gibi bugün de, yarın da gerekli desteği vermeye devam edeceğiz’’ ifadelerini kullandı.
Ankara Bora Kaplan’ın avukatı: “Kaplan kerpetenle diş çekti diyorlar, olacak iş değil” Ayhan Bora Kaplan suç örgütüne ilişkin 28’i tutuklu 61 sanığın yargılandığı davaya avukat beyanlarıyla devam edildi. Sanık Bora Kaplan’ın avukatı Doğan Soyaslan, “Bora Kaplan kerpetenle 3-4 tane diş çekti diyorlar. Basında da bu iddialar yer aldı. Nasıl çekecek ki? Kerpeteni nereden bulmuş? Olacak iş değil. Kan kaybından ölür insan” dedi. Ankara 32. Ağır Ceza Mahkemesi Sincan Ceza İnfaz Kurumları Kampüsü’ndeki salonda görülen duruşmaya, tutuklu ve tutuksuz sanıklar ile müştekiler ve taraf avukatları katıldı. Mahkeme başkanı, yargılamanın bu aşamada avukat beyanlarıyla devam edeceğini söyledi. Sanık Barış Kurt’un avukatı Muhammet Hardalaş, “Barış Kurt’un ismi sadece Erkan Doğan’ın ifadelerinde geçmektedir. Doğan bugüne kadar sekiz ifade vermiştir. İlk ifadesini kolluk kuvvetlerine vermiştir. Burada Barış Kurt’un adı geçmiyor. Verdiği beşinci ifadede Barış Kurt’un adını geçiriyor. Doğan’ın ifadelerinde yer alan eziyet, yağma, kasten yaralama suçlarını saydığı hiçbir yerde müvekkilim Kurt yoktur. Doğan yedinci ve sekizinci ifadelerinde tüm her şeyi aktarıyor ancak bu son ifadelerinde de Barış Kurt hiçbir şekilde yer almamıştır” diyerek Kurt’un tahliyesini ve beraatını talep etti. “Kaplan kerpetenle diş çekti diyorlar, olacak iş değil” Bora Kaplan’ın avukatı Doğan Soyaslan da, “Bora Kaplan kerpetenle 3-4 tane diş çekti diyorlar. Basında da bu iddialar yer aldı. Nasıl çekecek ki? Kerpeteni nereden bulmuş? Olacak iş değil. Kan kaybından ölür insan” diyerek müvekkilinin tahliyesini talep etti. Bora Kaplan’ın avukatı Umut Köroğlu, esasa ilişkin savunma yapmayacaklarını, Bora Kaplan’ın tutuklanmasının ardından dosyaya dahil olduğunu ifade etti. Avukat Köroğlu, Kaplan’ın yurtdışına ‘Dexas Hamburger’ firmasının bir şubesini açmak için gittiğini anlattı. Diğer sanık avukatları da müvekkillerinin suçsuz olduğunu ve iddianamenin somut delillerle hazırlanmadığını öne sürdü. Duruşmaya yarın devam edilecek. İddianameden İddianameye göre soruşturma, 7 Eylül 2023’te Ankara Cumhuriyet Başsavcılığına giderek Ayhan Bora Kaplan ve suç örgütü üyelerinden şikayetçi olan müşteki Erkan D’nin beyanları üzerine başlatıldı. Suç örgütü üyelerinin Kaplan’ın talimatı ve bilgisi doğrultusunda farklı tarihlerde Mahfuz Tatar ve Semih Arslan’ın öldürülmesi, müştekiler Altan T, Murat Y, Serhat T. ve Serdar H’nin silahla yaralanması, müşteki Erkan D’ye 2 gün boyunca alıkonularak işkence edilmesi, müşteki Mehmet Taha E’nin sahibi olduğu işletmelerin zorla alınması, müşteki Muhammed S’nin iki otomobilinin gasbedilmesi ve zorla çek yazdırılması ile müşteki Emirhan B’nin darbedilmesi olaylarını gerçekleştirdikleri ileri sürüldü. Kaplan ve örgütün diğer yöneticileri, suç örgütünün işlediği tüm suçlardan sorumlu tutuldu. İddianamede Ayhan Bora Kaplan ve diğer örgüt yöneticileri Fethi Koyuncu, Mutlu Ayaş, Yusuf İzzet Savaş, Kanber Keskin ve Serdar Sertçelik hakkında "suç işlemek amacıyla silahlı örgüt kurmak ve yönetmek", "kasten öldürme", "nitelikli kasten öldürme", 7 kişiye yönelik "kasten yaralama", 2 kişiye yönelik "kişiyi hürriyetinden yoksun kılma", 2 kişiye yönelik "nitelikli yağma", "eziyet", "suç delillerini yok etme, gizleme veya değiştirme", "suç üstlenme" ve 2 kez "suçluyu kayırma" suçlarından biri ağırlaştırılmış 2’şer kez müebbet ve 169’ar yıl 6’şar aya kadar hapis cezası talep edildi. Diğer 55 sanık için de çeşitli sürelerde hapis cezası talep edildi.