EKONOMİ - 09 Şubat 2018 Cuma 10:40

Bakan Tüfenkci, Çin’de E-ticaret konferansına katıldı

A
A
A
Bakan Tüfenkci, Çin’de E-ticaret konferansına katıldı

Gümrük ve Ticaret Bakanı Bülent Tüfenkci, e-ticaretin önündeki en büyük engelin “güven sorunu” olduğunu belirterek, “Ülkelerin e-ticarette güvenlikçi politikalardan uzaklaşarak kuralları eşit, adil ve küçük işletmeleri kapsayacak şekilde düzenlemesi gerekiyor" dedi.

Gümrük ve Ticaret Bakanı Bülent Tüfenkci, e-ticaretin önündeki en büyük engelin “güven sorunu” olduğunu belirterek, “Ülkelerin e-ticarette güvenlikçi politikalardan uzaklaşarak kuralları eşit, adil ve küçük işletmeleri kapsayacak şekilde düzenlemesi gerekiyor" dedi.


Bakan Tüfenkci, Çin’in başkenti Pekin’de 1. Küresel Sınır Aşan E-Ticaret Konferansı’na katıldı. Ulusal Kongre Merkezi’nde düzenlenen konferansta Tüfenkci, e-ticaretin yaygınlaştırılması, e-ticarette güven sorunu ile küçük ve orta ölçekli işletmelerin (KOBİ) desteklenmesinin önemine değindi. KOBİ’lerin yurt içi ve yurt dışı pazarlara ulaşmasına dikkat çeken Bakan Tüfenkci, e-ticaret ile işletmelerin ürünlerini ucuz bir şekilde dünya pazarına sunabildiğini, farklı tedarikçilere daha kolay ulaşabildiğini, alım ve ödeme süreçlerini daha da kısaltabildiğini belirtti. Bu kapsamda KOBİ’lerin ithalat ve ihracata yönelik e-ticaret yapabilmesi için uluslararası rekabet koşullarının iyileştirilmesi gerektiğini söyleyen Tüfenkci, KOBİ’lere hukuksal, teknolojik ve finansal destek sunulması gerektiğini ifade etti. Geleneksel yerel odaklı pazar kavramının değişip tüm dünyayı kapsayan küresel pazara evrildiğini hatırlatan Bakan Tüfenkci, e-ticarette eğitim ve geliştirme faaliyetlerinin hızlandırılması gerektiğinin altını çizerek sözlerini şöyle sürdürdü:


“Yerel küçük işletmelerin tüm dünya pazarına hitap edecek şekilde donanıma sahip olması için iyi bir eğitim verilmesi gerekiyor. İşletmelerin yüzde 98’inin KOBİ’lerden oluştuğu bir ülke olarak Türkiye, eğitim ve geliştirme faaliyetlerine büyük önem veriyor. E-ticaret önündeki mevzuat engellerini, uygulamada karşılaşılan sorunları tespit etmek adına çalışmalar yürütüyoruz. Bakanlık olarak e-ticaret konusunda lojistik, güvenlik, eğitim, izleme ve değerlendirme gibi çok sayıda alanda kapsamlı faaliyetlerimiz bulunuyor."



Güven sorununu aşmak için “Güven Damgası” uygulamada


Bakan Tüfenkci, e-ticaret yaparken karşılaşılan problemlerin başında güven meselesinin geldiğini vurgulayarak, "Türkiye’de Çin’den sipariş edilen bir ürünün doğru olarak teslim edilmediği zaman hangi mekanizmaların devreye gireceği gibi konular, tüketici haklarını ilgilendirme boyutuyla büyük önem arz ediyor" dedi.


"Türkiye’de ve dünyada neden e-ticaret kullanmadıkları sorulduğunda tüketicilerin büyük kısmı güven sorununu sebep gösteriyor" ifadesini kullanan Tüfenkci, "Türkiye’de bu nedenle Türkiye Odalar ve Borsalar Birliği yetkilendirilerek e-ticaret yapan internet sitelerine ’Güven Damgası’ uygulaması başlatmış bulunuyoruz" diye konuştu.


Tüfenkci, e-ticarette lojistik alanının sadece büyük firmaların tekeline bırakılmaması gerektiğine işaret ederek, "Lojistiği tek başına büyük firmalara bıraktığımız durumda küçük işletmelerin büyümesini destekleyici politikalar izlemediklerine şahit oluyoruz" şeklinde konuştu.


İnternet kullanımının yaygınlaştırılması gerektiğine de vurgu yapan Tüfenkci, dünyada hala internetin yeteri kadar yaygınlaşmadığı ya da internet altyapısının yetersiz olduğu ülkeler olduğunu hatırlattı. Bakan Tüfenkci, "Türkiye, e-ticaret ve internet kullanımı açısından çok şanslı bir ülke. 80 milyon nüfuslu ülkemizde 50 milyon mobil internet kullanıcısı var. Ülkelerin e-ticarette güvenlikçi politikalardan uzaklaşarak kuralları eşit, adil ve küçük işletmeleri kapsayacak şekilde düzenlemesi gerekiyor" diye konuştu.


Gümrük ve Ticaret Bakanı Tüfenkci, Pekin’deki temasları kapsamında ayrıca Çin Genel Gümrük İdaresi Bakanı Yü Guangcou ile bir araya gelecek.

Bunlar Da İlginizi Çekebilir
Muğla Muğla’da 6. ve 9. sınıflar için ikinci ortak sınavlar yapıldı Milli Eğitim Bakanlığı tarafından ülke genelinde resmi ve özel okullarda öğrenim gören 6 ve 9. sınıflar için uygulanan ortak sınavlar, Muğla’nın 13 ilçesinde başarılı bir şekilde gerçekleştirildi. Milli Eğitim Bakanlığınca öğrencilerin gelişimini takip etmek, müfredatın işlenmesinde okullar arasında bütünlük sağlamak ve uygulama birliği oluşturmak amacıyla ortak sınavların ikincisine, tüm Türkiye’de olduğu gibi Muğla’daki 6. ve 9. sınıf öğrencileri katıldı. 26 ve 27 Mart tarihlerinde gerçekleştirilen ortak sınavlara, ortaokullardaki 6. sınıflar Türkçe ve matematik derslerinden, liselerdeki 9. sınıflar ise Türk dili ve edebiyatı ile matematik derslerinden girdiler. 6. sınıf Türkçe ortak sınavlarında 16 soru sorulurken bunlardan 14’ü çoktan seçmeli, 2’si ise açık uçlu soru oldu. 6. sınıf matematik sınavında ise 10 açık uçlu soru soruldu. 9. sınıf ortak sınavında Türk dili ve edebiyatından 7 açık uçlu, matematik dersinden de 8 açık uçlu soru soruldu. 6. sınıf Türkçe dersi sınavı sorularının puanlaması, Ölçme, Değerlendirme ve Sınav Hizmetleri Genel Müdürlüğü tarafından geliştirilen bir yazılım aracılığıyla, ülke genelinde gönüllü olarak çalışmaya katılan 4 bin öğretmen tarafından dijital ortamda yapılacak. Açık uçlu sınav değerlendirmesinde Muğla’dan 45 öğretmen de görev alacak. 6. sınıf matematik, 9. sınıf matematik ve Türk dili ve edebiyatı derslerinin sınavları ise okullarda, ilgili derslerin öğretmenleri tarafından puanlanacak. Uluslararası sınavlardan PISA, TIMSS ile ulusal izleme araştırması olan Akademik Becerilerin İzlenmesi ve Değerlendirilmesi (ABİDE) Araştırması’nda olduğu gibi her öğrenci cevabı iki kere puanlanacak. Öğrencilerin cevap kâğıtları il ölçme değerlendirme merkezi müdürlüklerince taranarak yazılıma yüklenecek. Öğrencilerin açık uçlu sorulara verdikleri cevaplar, öğrenci bilgileri gözükmeyecek şekilde puanlayıcı öğretmenin önüne gelecek ve öğretmen puanlama anahtarına göre öğrenci cevabını puanlayacak. Aynı öğrencinin cevabı başka bir ildeki öğretmen tarafından bir kez daha puanlanacak ve iki öğretmenin aynı puanı vermesi durumunda öğrencinin puanı belirlenmiş olacak. İki öğretmenin farklı puan vermesi durumunda ise öğrencilerin cevabı soruları hazırlayan ekipte yer alan üst puanlayıcı tarafından puanlanacak. Puanlama 15-19 Nisan tarihleri arasında yapılacak. Puanlamaya katılacak öğretmenler 81 ilin tamamından gönüllü olarak başvuranlar arasından valiliklerce seçildi. Seçilen öğretmenlere puanlama işlemleri başlamadan il ölçme değerlendirme merkezi müdürlükleri tarafından puanlama eğitimi verilecek.