GENEL - 09 Şubat 2018 Cuma 09:47

Keçiörenlilerin sokak köpeği isyanı

Keçiörenlilerin sokak köpeği isyanı

Yeşiltepe Mahallesi sakinleri, artan sokak köpeklerinin saldırısına maruz kalmaları nedeniyle evlerinden çıkamıyor.

Keçiören ilçesi Yeşiltepe Mahallesi Muhtarı Ferhat Aygün, bölge halkının sokak köpekleri saldırısından rahatsız olması üzerine Keçiören Belediyesi ve BİMER’e şikayetleri iletti. Mahallenin farklı noktalarına “Can güvenliğiniz için çocuklarınızı yalnız sokağa çıkarmayın ve yanınızda köpek savar cihaz taşıyınız” şeklinde uyarıların bulunduğu afişler de asıldı. Bunun üzerine bazı hayvansever toplulukları “hayvan katliamı” yapıldığı şeklinde sosyal medya üzerinden kampanyalar düzenledi. Olayın sosyal medyaya taşınması üzerine Keçiören Belediyesi, “Keçiören ilçesi Yeşiltepe sınırları içerisinde sokak hayvanları ile alakalı infiale neden olan afişlerde Keçiören Belediyesi logosu ve telefonları izinsiz kullanılmış olup, gerekli inceleme de tarafımızdan başlatılmıştır. Vatandaşlarımızı bilgisine sunarız” şeklinde açıklamada bulundu.

Mahalle Muhtarı Ferhat Aygün, “Vatandaşların şikayetlerini iletebilmeleri için belediye tarafından kullanılan numaraların yer aldığı afişler hazırlayıp bunları mahalleye astık. Her numaranın başına ayrı ayrı Keçiören Belediyesi yazmanın yazı boyutunu küçültecek olması sebebiyle hiçbir art niyet taşımadan belediyenin logosunu koymayı uygun gördü" dedi.

Aygün, Keçiören Belediyesinin 5199 sayılı Yasa çerçevesinde görevini yapmadığını, ilçedeki sokak köpeği sorununu çözemediği için bir basın açıklaması yaparak kendilerini suçlu duruma düşürdüğünü savundu. Aygün, mahallede yaşanan sokak köpeği sorunu hakkında vatandaşlardan yoğun şekilde şikayet geldiğini aktardı. Aygün, “Aşırı şekilde başıboş sokak köpeklerinin artmasından dolayı vatandaşlarımızdan şikayetler gelmeye başladı. Bununla ilgili ısırma vakaları da meydana geldi. Bunun üzerine belediyemize sorunun giderilmesi için durumu bildirdik. Mahallemizde 50 tane başıboş hayvan varsa bunların hiçbirinde küpe dediğimiz işaretler bulunmuyor. Bu da belediyenin hiçbir işlem yapmadığını gösteriyor” diye konuştu.

Vatandaşlara köpeklere karşı uyarıda bulunmak için afişler astığını söyleyen Aygün, şunları kaydetti:

“Vatandaşlarımızı bilgilendirmek ve belediyemizin ilgili numaralarına yönlendirmek amacıyla bir afiş hazırladık. Üzücü bir olayında yaşanmaması içinde çocuklarınızı yalnız sokağa göndermeyin ve yanınızda köpek savar cihaz bulundurmalarını söyledik. Bahsi geçen köpek savar cihazı da ultrasonik ses dalgalarıyla çalışan bir cihazdır. Hiçbir canlıya fiziksel zarar vermemektedir. Ses dalgalarıyla rahatsız edip bölgeden uzaklaştırmaktadır. Bunun üzerine bazı hayvansever platformları bize karşı gezi olaylarında ağaçlar katlediliyor gibi burada da Yeşiltepe’de hayvanlar katlediliyor diye kampanyalar başlatıldı. Belediye bizim yanımızda durmak yerine sanki köpeklerle mücadele bizim mesuliyetimizdeymiş gibi bir kamuoyu duyurusu yaparak bizi suçlu kendisini kahraman ilan etti.”

Muhtar Aygün, halkı kin ve düşmanlığa sevk eden federasyon, dernek ve sosyal medya kullanıcıları hakkında savcılığa suç duyurusunda bulunduğunu, Keçiören zabıta sayfasında bu konu hakkında muhtarlığın suçlandığını söyledi. Keçiören Belediye Başkanı Mustafa Ak ile konuyu görüşmek istediklerini ancak geri dönüş olmadığını söyleyen Aygün, “Hayvansever platformlarındaki art niyetli kişileri tespit edip savcılığa suç duyurusunda bulunurken, bunların içerisinde İsrail sempatizanlarının da olduğunu tespit ettik. Olayın büyük olduğunu fark ettik. Bunun üzerine Keçiören Belediye Başkanı Mustafa Ak’a numarasına mesaj atarak konunun sokak hayvanlarından çok ileri olduğunu, ortalığın karıştırılmaya çalışıldığını ifade ettik. Konuyu yüz yüze anlatmak için randevu talep ettim. Bize geri dönüş olmadı” dedi.

Muhtarların olduğu Whatsapp grubundan çıkarıldığını ifade den Aygün, “Keçiören Belediyesi, mahallelerdeki sorunu kendilerine iletebilmemiz için muhtarlar adına bir Whatsapp grubu oluşturdu. Biz buradan asfalt, kaldırım ve arızaları bildiriyorduk. Yazışmalarla zaman kaybetmeden müdahalesi sağlanıyordu. Bu olaylardan sonra Keçiören Belediyesi Muhtar İşler Müdürü tarafından gruptan çıkarıldım. Bunun nedenini kendisine sorduğumda bana cevap verilmedi” dedi.

Mahalle sakinleri ise, başıboş köpeklerin saldırısına uğradıklarını, bu nedenle bir an önce Keçiören Belediyesinin çözüm bulması gerektiğini aktardı. Mahallede esnaf olan Fethi Yalvaç, “Mahalle esnafı ve sakini olarak köpeklerden şikâyetçiyim. Mahallemizin çocukları okula gelip gidemiyor. Sabah ve akşam saatlerinde özellikle köpekler çoğalıyor. Sabahları çocukları köpeklerin elinden kendin kurtardım. Geceleri dışarı çıkıp alışveriş yapamıyoruz” dedi.

Bir diğer mağdur Mustafa Bey ise, “Köpeklerin çok olmasından dolayı çocuklarımız okula gidemiyor. Yeşiltepe halkı olarak Belediye Başkanından ricamız buranın köpeklerden kurtarılmasını istiyoruz. Sabahları özellikle kadınlar köpeklerin saldırısından dolayı geçemiyor" dedi.

Derya Kızılboğa, belediyenin köpek sorununu bir an önce çözmesi gerektiğini ifade ederek, “Araçları olanların pek bir problemi olmuyor ama yürüyerek okula, markete gitmek isteyen özellikle annelerimiz ve çocuklar köpeklerin saldırısına maruz kalıyor. Birkaç hanımefendiyi de ısırdı. Bir tanesi saldırdı mı diğerleri de saldırmaya başlıyor. Bu anlamda bize yardımcı olurlarsa, bir önlem alınırsa seviniriz. Köpeklerin toplatılmasını istiyoruz” dedi.

Köpek saldırısı sonucu yararlanan Nevin Hanım, “Binanın önünde yürüyordum, arkamdan gelen köpek geldi ısırdı. Sonra Keçiören Eğitim ve Araştırma Hastanesine gittim ve iğne vuruldum. Bir binadan bir binaya gidemiyoruz. Korkudan geri dönüyoruz. Bir iki tane değil çok sayıda sokak köpeği var” diye konuştu.

Çocukların köpeklerden korkmasından dolayı taşınmak için baskı yaptığını söyleyen Songül Hanım, “Çocuklar okula giderken köpeklerden korkuyor. Çocukların yanında biz gitmemize rağmen köpeği gördüklerinde kendilerini yola atıyorlar. Toplu halde gezen köpek grubunu gören kız çocuğu yola kendini atmasıyla araba çarpacaktı. Kimsenin can güvenliği yok. Köpeklerin toplanmasını istiyoruz. Çocuklarımız köpek olduğundan dolayı taşınalım diye tutturuyorlar. Köpek yüzünden taşınanlar var” dedi.

Tokat Tokat’ta yaşanan 4,7 büyüklüğündeki deprem anı güvenlik kamerasında Tokat’ta yaşanan 4,7 büyüklüğündeki depremin ardından, Tokat Sulusaray ilçesi Belediye Başkanı Davut Kılıç, ilçede herhangi bir olumsuz durumun bulunmadığını söyledi. Öte yandan deprem anı güvenlik kameralarına yansıdı. AFAD tarafından açıklanan bilgilere göre, saat 01.06’da merkez üssü Sulusaray ilçesi olan 4,7 büyüklüğünde deprem meydana geldi. Deprem, 9,97 kilometre derinlikte kaydedildi. Sarsıntı Sivas ve Yozgat illerinden de hissedildi. Depremi hisseden vatandaşlar büyük bir panik yaşayarak kendilerini dışarı attı. Deprem anı iş yerlerinin güvenlik kameralarına yansırken Tokat Sulusaray Belediye Başkanı Davut Kılıç, açıklamalarda bulundu. Başkan Kılıç, şu ana kadar herhangi bir olumsuz durumun olmadığını fakat dikkatli olunması gerektiğini söyledi. “Yıkılan, hasarlı bir bina yok” Kılıç, ilçede yıkılan ve hasarlı bir binanın olmadığını ifade ederek, “Saat 01.06’da Sulusaray ilçe merkezli 4,7 büyüklüğünde bir deprem meydana geldi. Şu ana kadar herhangi bir olumsuzluk yok. Yıkılan, hasarlı bir bina yok. Herhangi bir can kaybı ve yaralanma da yok. Köylerimizde de sorun yok. Özellikle vatandaşlarımız bu gece, dikkatli, uyanık olmasını ve mümkünse bu geceyi dışarda geçirmeleri önemli. Vatandaşlarımızı dikkatli olmaları konusunda anons yaparak uyarıyoruz. Deprem ülkemizin gerçeği. İlçemiz de Kuzey Anadolu fay hattına yakın bölgede bulunuyor. Hepimize geçmiş olsun” dedi. Vatandaşlar ise depremi hisseder hissetmez kendilerini evden dışarı attıklarını belirtti.
İstanbul İstanbul’da taksiciler öldürülen meslektaşları için toplandı İstanbul’da yüzlerce taksici Sarıyer’de gasp edilip öldürülen meslektaşları Yaşar Yanikyürek için bir araya geldi. İstanbul’un çeşitli noktalarında bir araya gelen taksicilerin katılımıyla, yol kenarında ölüme terk edilen Yaşar Yanıkyürek’in cenazesi Zincirlikuyu Mezarlığı gasilhanesine getirildi. İstanbul’da taksisine aldığı yabancı uyruklu iki şahıs tarafından öldürülüp Sarıyer’de yol kenarına atılan Yaşar Yanıkyürek için yüzlerce meslektaşı bir araya geldi. İstanbul’un farklı noktalarında toplanan taksiciler bir araya gelerek Yaşar Yanıkyürek’in cenazesinin Zincirlikuyu Mezarlığı’na getirilmesine eşlik etti. Farklı noktalarda toplanan taksiciler Beyoğlu’nda bir araya gelerek konvoy halinde Zincirlikuyu Mezarlığı’na hareket etti. Polis ekipleri çevrede güvenlik önlemleri aldı. Zincirlikuyu Mezarlığı önünde toplanan taksiciler burada basın açıklaması yaptı. Konuyla ilgili konuşan İstanbul Taksi Şoförleri Derneği Başkanı Deniz Dündar, “Bugün 14.30 sularında Anadolu Yakası’ndan aldığı yolcu ile Avrupa Yakası Sarıyer Tarabya, bizim Madenler dediğimiz bölgede yabancı yolcusu tarafından katledilen Yaşar Yanıkyürek abi için bütün meslektaşları olarak, arkadaşları olarak buradayız. Cenazemizi yalnız bırakmadık. Bu bizim ilk cenazemiz değil, görünene göre son cenazemiz de olmayacak. İki üç ay önce İzmir’de Oğuz Erge kardeşimiz, yaklaşık 9-10 ay önce Yıldıztabya, Gaziosmanpaşa’da Samet Kubiloğlu kardeşimiz, ondan 1 sene öncesine kadar Aydın Altun abimiz, bu ne ilk ne de son. Biz bir an önce yetkililerden taksicilerin can ve mal güvenliği için ivedi bir şekilde çalışma yapmalarını arzu ediyoruz. Bugün Yaşar abi için buradayız, cenazemizi gasilhaneye teslim ettik. Yarın Feriköy Mezarlığında öğle namazına müteakip defnedip son görevimizi yerine getireceğiz ama bunun son olup olmadığını bilmiyoruz. Ne yazık ki evden helalleşerek çıkıyoruz. Bir an önce yetkililerden, kabinli araç ya da başka bir çözüm bekliyoruz. Buna yetkililer, İstanbul’da taksiyi yönlendiren UKOME kurulu karar verecek. Bizler dernekler olarak, daha önce büyükşehir belediyesine bunun müracaatını yaptık. Bu ilk değil son değil. Biz helalleşerek çalışmak istemiyoruz. Bizler huzur, güven içinde çalışmak istiyoruz. Bizler STK’lar olarak sizler için her şeyi yapıyoruz. Bu işin hızlanması için sizlerin de bir an önce müracaatta bulunmanız gerekmektedir. Lütfen bizim sesimizi artık duyun. Lütfen bizi ciddiye alın" ifadelerini kullandı. "Azrailimizi yanımızda taşıyoruz" Ölümlerin artık son bulması için yetkililerin önlem almasını isteyen ve evden helalleşerek çıkıyoruz diye belirten Deniz Dündar, "Bugün bu, yarın bir başkası, kimi taşıdığımızı bilmiyoruz. Azrailini yanında taşıyan bir meslek grubu haline geldik. Bütün yetkililere, özellikle taksici dostu cumhurbaşkanımıza sesleniyorum; Sayın Cumhurbaşkanım lütfen bu çığlığımızı, bu haykırışımızı duyun” şeklinde konuştu.
İstanbul İstanbul’da taksiciler öldürülen meslektaşları için eylem yaptılar İstanbul’da bir grup taksici bir araya gelerek, öldürülen taksici Yaşar Yanıkyürek için ve son zamanlarda taksicilere yönelik artan sözlü şiddet ve cinayetleri, kötü şartları protesto etmek için eylem yaptı. İstanbul Sarıyer’de 34 TFY 89 plakalı taksinin şoförü Yaşar Yanıkyürek, otomobilinde önce gasp edildikten sonra bıçaklanarak yol kenarına atılmıştı. Bu duruma tepki gösteren bir grup taksici bir araya gelerek, son zamanlarda taksicilere yönelik artan sözlü şiddet ve cinayetler, kötü şartları protesto etti. Göztepe Köprüsü önünde toplanan taksiciler, Beşiktaş Meydanı önüne kadar konvoy yaptı. Göztepe Köprüsü önünde basın açıklaması yapan taksiciler, ardından Beşiktaş Meydanı’na doğru yolu çıktı, oradan tekrar Göztepe Köprüsü’ne gelen taksiciler protestoyu sonlandırdı. Durumla ilgili konuşan taksici Osman Balıkçı, "Burada bugün toplandık, iyi bir şey için toplanmak isterdik ama maalesef ki kötü bir olay için toplandık. Sevdiğimiz bir taksici ağabeyimiz Yaşar ağabeyimiz bugün hakkın rahmetine kavuştu. Bir vatandaş Ataşehir’den binip Sarıyer tarafına gidiyor ve ağabeyimizi katlediyor. Bu üzücü haberi aldıktan sonra bütün taksi camiası olarak toplandık. Şimdi de güzergahımız olarak buradan çıkacağız, artık sesimizin duyulmasını istiyoruz. Biz senelerdir gece çalışıyoruz, burada arkamda duran bütün abilerim, arkadaşlarımız hepsi evlerine ekmek parası götürmek için gece sabaha kadar çalışıyorlar ve hiçbir güvencemiz yok, bugün de gördük ki bu kadar basit bir şekilde, üstelik gündüz vakti bir abimizi kaybettik. Yaşar abimiz hakkın rahmetine kavuştu ancak bu ne ilk ne de son olacak gibi duruyor, burada toplanmamızın amacı sadece insanlara zarar vermek ya da bir şeyleri engellemek değil, sadece sesimizi duyurmak için buradayız. Buradaki bütün arkadaşlar da bu saatten sonra sadece can güvenliklerini ve Yaşar abimiz gibi bir son olmaması için ellerinden geldiğince birbirlerini kolladıkça da bir şeylerin olmasını istiyorlar ama maalesef olmuyor. Buradan yetkililere sesleniyoruz, bugün bir abimizi daha kaybettik, Yaşar Yanıkyürek ağabeyimiz bıçaklanarak katledildi. Bunların yaşanmaması için yetkilileri de artık göreve bekliyoruz. Şu anda Göztepe köprüsü altından çıkacağız, Beşiktaş güzergahında kimseyi rahatsızlık vermeden sessiz bir protesto yapacağız, bu sessiz çığlığımızı lütfen duyun. Toplamda yaklaşık 600-700 araçlık bir grup olacak" ifadelerini kullandı.