EKONOMİ - 20 Şubat 2018 Salı 10:33

Palandöken: “Yanıltan indirim ilanlarına düzenleme yapılmalı”

A
A
A
Palandöken: “Yanıltan indirim ilanlarına düzenleme yapılmalı”

Büyük mağazaların vitrinlerinde göz aşinalığı oluşturmuş olan ve sonu gelmeyen indirimli satışlar ve tasfiye ilanlarına çözüm bulunması gerektiğini belirten Türkiye Esnaf ve Sanatkarları Konfederasyonu (TESK) Genel Başkanı Bendevi Palandöken, “Vatandaş vitrinlere baktığında gördüğü indirim ilanlarına inanmıyor.

Büyük mağazaların vitrinlerinde göz aşinalığı oluşturmuş olan ve sonu gelmeyen indirimli satışlar ve tasfiye ilanlarına çözüm bulunması gerektiğini belirten Türkiye Esnaf ve Sanatkarları Konfederasyonu (TESK) Genel Başkanı Bendevi Palandöken, “Vatandaş vitrinlere baktığında gördüğü indirim ilanlarına inanmıyor. Yılın her sezonunda sürekli olarak indirimli satış yapan büyük mağazalar inandırıcılıklarını yitirdi. Tüketiciyi yanıltmaya yönelik indirimli satış uygulamalarına çekidüzen getirilmelidir” dedi.


İndirim sezonlarının belirli bir zaman dilimde gerçekleşmesi gerektiğini ve bu izinlerin ilgili meslek odaları tarafından verilmesi gerektiğini vurgulayan Palandöken, “Avrupa ülkelerinde indirim sezonları belirlenmiştir. Kış mevsiminde Ocak ayı, yaz mevsiminde ise Temmuz-Ağustos ayları indirim sezonu olarak belirlenmiştir. Türkiye’de ise indirimli satışlar kesintisiz olarak devam ettiği için ve düzenleme getirilmediğinden piyasalarda düzensizlik oluşmaktadır. Eskiden indirim izinlerini ilgili meslek odaları verirdi ve bu odaların logoları indirim etiketlerinde mutlaka bulunurdu. Bu düzenlemenin yeniden getirilmesi durumunda tüketicinin yanılmasının önüne geçilecektir” diye konuştu.



“365 gün indirim olmaz”


İndirim ilanları ve reklamları veren bazı firmaların hem fiyat hem de kalite olarak yanıltıcı olduğunu söyleyen TESK Genel Başkanı Palandöken, “Kalitesi düşük ürünlere ya da bir ürünün çeşitlerine uygulanan indirim ile tüketicinin algısı ile oynanıyor. Ürünün hak ettiği değer zaten o belirlenen fiyat olmasına rağmen yüzde 70 indirimli gösterip satış yöntemi geliştirmişler. Bir ürüne yapılan indirim sanki tüm ürünlere yapılıyormuş gibi gösterilerek halk aldatılıyor. Bu yöntem vatandaş için kurulmuş bir tuzaktır” şeklinde konuştu.



“Haksız rekabetin önüne geçilmeli, kurallar belirlenmeli”


Yaşanan bu kuralsızlık içerisinde zarar edenin vatandaşlar olduğunu belirten Palandöken, “Haksız rekabetin önüne geçilmesinin yanı sıra vatandaşın türlü indirim aldatmacaları ile alışverişe yönlendirilmesi doğru değildir. Her şeyin bir kuralı olmalı. Nasıl AVM’lerin çalışma saatlerinin, büyük mağazaların, perakende sektörünün kurallarının olmasını istiyorsak, indirimli satışların da Avrupa’da olduğu gibi ülkemizde de belli bir takvime ve kurallara bağlanmalı. Kuralsızlık sonucu oluşan haksız rekabet ve kayıt dışılık, genel ekonomiye ama en fazla esnaf ve sanatkarımıza büyük darbe vurmaktadır. Bu haksız rekabetin, üzerinde durulmalı ve indirimli satışlar mutlaka bir kurala bağlanmalıdır” dedi.

Bunlar Da İlginizi Çekebilir
Denizli Başer: "Önümüzdeki 5 yılı düşünerek sandığa gidelim" Cumhur İttifakı’nın Merkezefendi Belediye Başkan Adayı Ekrem Başer, seçmene seslenerek, “Bu pazar sandığa gittiğinizde, önümüzdeki 5 yıl ilçeme en iyi kim hizmet eder, kim verdiği sözleri tek tek tutar diye düşünüp ona göre hareket edelim” dedi. Cumhur İttifakı Merkezefendi Belediye Başkan Adayı Ekrem Başer, sosyal medyada yayınladığı bir video ile seçmene seslendi. Merkezefendi Belediyesinin algı operasyonlarıyla yönetildiğini ifade eden Başkan Adayı Başer, “Aday olduğum günden bu yana Merkezefendi ilçemizi karış karış geziyorum. Bu süre zarfında bana göstermiş olduğunuz ilgiden, sevgiden dolayı sizlere minnettarım. ‘İyi ki bu güzel ilçenin güzel insanlarına hizmet edeceğim’ diyorum. Merkezefendi ilçemiz 5 yıldan bu yana reklamlarla algı operasyonlarıyla yönetiliyor. Borç batağındaki belediyemizin yüzlerce milyon lira borcu var. Bunun karşılığında ise sizlere sözü verilen 75 projeden sadece 3 tanesi yapılmış. Peki bu paralar nereye mi harcandı? Bizim dönemimizde açılan yatırımların yeniden yapılan açılış törenlerine, kamuoyunda büyük tepki toplayıp sonra kaldırılan heykellere ve bu liste uzayıp gidiyor” dedi. Paraların boşa harcandığını dile getiren Başer, “Boşa harcanan bu paralarla neler mi yapılırdı? İlçemizin hasretle beklediği kapalı spor salonu, yüzlerce spor sahası, etkinlik merkezi, kütüphane, bizim yaptığımız MKM’den 2 adet daha. Yine bizim yaptığımız Adalet Parkı’ndan da 2 adet daha yapılırdı. Bu pazar sandığa gittiğinizde, önümüzdeki 5 yıl ilçeme en iyi kim hizmet eder, kim verdiği sözleri tek tek tutar diye düşünüp ona göre hareket edelim. Bu Pazar kazanan Merkezefendi’miz olsun, bu pazar kazanan sizler olun” ifadelerini kullandı.
İstanbul Siemens, elektrikli araç şarj cihazı portföyünü genişletiyor Siemens, 400 kW çıkışa sahip SICHARGE D şarj istasyonları ile tek seferde 4 elektrikli otomobili aynı anda şarj edilebilen hızlı şarj cihazının yeni versiyonunu tanıttı. SICHARGE D, yeni arayüzü, kolay kurulum imkanı ve 40 derece ortam sıcaklığında dahil kesintisiz dolum özelliği ile Şarj Noktası Operatörlerine alandan ve zamandan tasarruf sağlıyor. Siemens Akıllı Altyapı, IEC standartlarına uyumu gözeten pazarlar için maksimum 400 kW çıkışa sahip SICHARGE D elektrikli araç hızlı şarj cihazının ek varyantını tanıttı. Geleceğin elektrikli araç şarj deneyimi için tasarlanan SICHARGE D, ilgili tüm standartlara, protokollere ve normlara uygun olmasının yanı sıra şimdinin ve geleceğin şarj ihtiyaçlarına uyum sağlayabiliyor. Ayrıca, şarj istasyonu tek bir şebeke bağlantısıyla aynı anda dört adede kadar aracı şarj edebiliyor. Bu sayede şarj süreleri optimize edilirken, Şarj Noktası Operatörleri (CPO’lar) maliyet ve alandan tasarruf edebiliyor. Konuya ilişkin bir açıklama yapan Siemens Akıllı Altyapı e-Mobilite Birimi CEO’su Markus Mildner, “Sürdürülebilir bir gelecek için e-mobilitenin yaygın olarak benimsenmesi gerekiyor. Hem elektrikli otomobillerin hem de elektrikli kamyonların, özellikle yol üzeri şarj üniteleriyle şarj süresinin azaltılması, rahatlık seviyesinin artırılması ve ulaşımın bu türünün benimsenmesinde kilit önem taşıyor. SICHARGE D, bunu başarma yolunda önemli bir kilometre taşı niteliğinde” dedi. 40 derecede kesintisiz dolum Yapılan açıklamaya göre, kurulum kolaylığı ve esnekliği sağlayan SICHARGE D, halka açık hızlı şarj veya otoyol üzeri şarj gibi farklı kullanım durumları için üretildi. Şarj istasyonu, 40 derece ortam sıcaklığında dahil 400 kW’lık sürekli ve kesintisiz güç çıkışı sunabiliyor. Kullanıcı dostu arayüze sahip ve çok dilli dokunmatik ekranı bulunan şarj istasyonu, kolay kablo kullanımı ile de elektrikli araç sürücüleri için şarj sürecini mümkün olduğunca kolaylaştırıyor. Ayrıca dokunmatik ekran aynı zamanda farklı reklam verme seçenekleri sunduğundan ve CPO’nun ödeme ortağının sistemleriyle entegre edilebildiğinden, CPO’lar için de bir dizi fayda sağlıyor. Şarj istasyonu ayrıca, ilk kurulumdan itibaren; uzaktan ve yerinde servis hizmetleri ile iş ortaklarına hızlı geri dönüş sağlıyor. ‘Fit For 55’ uyumlu Avrupa Birliği’nin (AB) taşımacılık sektöründeki en büyük emisyon kaynağını Karayolu taşımacılığı oluşturuyor. Sera gazı emisyonlarının yaklaşık 4’te 3’ü burada oluşuyor. AB bu nedenle ‘Fit for 55’ paketi olarak bilinen yeni bir düzenlemeyi devreye aldı. Önerilen düzenleme, 2023 yılına yönelik CO2 emisyonu azaltım hedeflerini yükseltirken, 2035 yılına kadar emisyon gaz oranlarının yüzde 100 azaltılmasını hedefliyor. Elektrikli şarj istasyonları bu hedeflere ulaşmakta önemli rol oynuyor.