GENEL - 20 Şubat 2018 Salı 10:47

Yılbaşı talihlisinin işten ayrıldığı iddia edildi

A
A
A
Yılbaşı talihlisinin işten ayrıldığı iddia edildi

Milli Piyango İdaresinin yılbaşı özel çekilişinde 61 milyon TL’lik büyük ikramiyenin çıktığı dört çeyrek biletten birini satan Antalyalı bayi, talihlinin bugüne kadar bayiye uğrayıp selam bile vermediğini söyledi.

Milli Piyango İdaresinin yılbaşı özel çekilişinde 61 milyon TL’lik büyük ikramiyenin çıktığı dört çeyrek biletten birini satan Antalyalı bayi, talihlinin bugüne kadar bayiye uğrayıp selam bile vermediğini söyledi. Dört çeyrek biletten birinin kendisine çıktığı iddia edilen ancak iddiaları kabul etmeyen ilaç servis elemanının ise işten ayrıldığı öğrenildi. Bileti satan seyyar bayi ise milyonere, "1 ay geçti henüz gelmedi, telefon da etmedi. Bir selam verseydi, adam yemeyiz biz" diyerek sitem etti.


Milli Piyango İdaresinin yılbaşı özel çekilişinde 61 milyon TL’lik büyük ikramiye, İstanbul, Ordu, KKTC ve Antalya Muratpaşa’ya çıktı. Muratpaşa ilçesi Şarampol Kavşağı’nda seyyar Milli Piyango bayii Havva-Orhan Kostakoğlu çiftinden alınan biletin talihlisinin, 6 aydır bir ilaç firmasında servis personeli olarak çalışan bir genç olduğu iddia edildi. İlaç servis elemanı genç ikramiyenin çıktığı yönündeki iddiaları kabul etmedi, hatta bilet dahi almadığını söyledi. İkramiye çıkan biletin kendisinde olduğu iddialarını yalanlayan ve işyerinde çalışmaya devam eden genç, işyerine ait motosikletle servise çıkmış, hatta yine çalıştığı işyerinin çöplerini dökerken kameralara yansımıştı. M.T. isimli gencin Ocak ayının sonunda işten ayrıldığı ortaya çıktı.



Bayi sitem etti


Bileti satan seyyar Milli Piyango bayii Orhan Kostakoğlu ise, milyoneri bileti aldıktan sonra hiç görmediğini bir telefon dahi etmediğini söyledi. Kostakoğlu, kime çıktığı henüz netlik kazanmayan milyonerle ilgili, "1 ayı geçti hala gelmedi, telefon da etmedi. Bir selam verseydi, adam yemeyiz biz. O günden sonra kayboldu. Ben onu şahsen tanıyorum, elimle verdim bileti çünkü. Hatta bir iki kere konuşmuştuk" dedi.



Satışları 5’e katladı


Büyük ikramiye biletini sattıktan sonra satışların oldukça arttığını ifade eden Kostakoğlu, "Satışlar, 3’e, 5’e katladı. Buradan satıldığı duyulunca İstanbul, Ankara, Bursa’dan bilet almaya gelen arkadaşlarımız oldu. Seri seri bilet aldılar, yılbaşında da tekrar geleceklerini söylediler" ifadelerini kullandı.

Bunlar Da İlginizi Çekebilir
İstanbul Online eğitim platformunda yapay zeka destekli büyük yenilik Türkiye ve Mena bölgesinde düzenlenen en kapsamlı yapay zeka zirvelerinden olan Future AI Summit 2024’in katılımcılarından Bahçeşehir Koleji, öğrencilerine sunduğu online eğitim platformu Metodbox’a entegre ettiği yapay zeka uygulamasını tanıttı. Metodbox AI uygulamasında, yapay zeka, öğrencilere sanal asistan olarak hizmet ederken, eksiklerine göre kazanım sağlamalarına yardımcı oluyor. İstanbul’da düzenlenen uluslararası yapay zeka zirvesi Future AI 2024 Summit’te bir çok teknoloji firması da sahne aldı. Aralarında dünyanın en büyük teknoloji şirketlerinin de bulunduğu uluslararası firmaların stant açtığı zirvede, bazı yerli teknolojilerin de tanıtımı yapıldı. Tanıtılan yeniliklerden Bahçeşehir Koleji’nin yaptığı Metodbox AI teknolojisi dikkat çekti. Eğitim alanında, kişiselleştirilmiş öğrenmeye imkan sunan Metodbox AI’nın tanıtımı BK Mobil Genel Müdürü İsrafil Dilmeç ve Bahçeşehir Koleji Genel Müdür Yardımcısı Dr. Özge Aslan tarafından yapıldı. Yapay zeka öğretmenlerin çalışma şeklini ve programlarını değiştirecek Tanıtım öncesi Bahçeşehir Üniversitesi’nin teknoloji ve girişimcilik için oluşturulan Kemerburgaz Kampüsü’nde iki gün süren zirvede eğitim ve gelişen teknolojiyle ilgili konuşan Bahçeşehir Koleji Genel Müdürü Özlem Dağ, yapay zekanın öğretmenliğin geleceğine yönelik etkisi açısından önemli değerlendirmelerde bulundu. Dağ, “Eğitimde öğretmenler her zaman en önemli role sahip olacak ancak yapay zeka teknolojileri öğretmenlerin çalışma şeklini ve programlarını değiştirecek. Öğretmenler, öğretimin ana sorumluluğuna sahiptir. Ancak akademik görevin yanı sıra, öğretmenin zamanının ve eğitim kaynaklarının önemli bir kısmı idari işlere ayrılmıştır. Metodbox AI öğretmen asistanı öğretmenlerin pedagojiye daha fazla, teknik görevlere ise daha az odaklanmalarını sağlayacak. Öğretmenler ders planlamaya, öğrencilerine bireyselleştirilmiş destek sağlamaya ve rehberlik etmeye daha fazla zaman ayırabilecek.” dedi. 112 bin saatlik video, 77 milyar parametre Sistemin teknik özelliklerini ve çalışma biçimini anlatan İsrafil Dilmeç, öğrencilerin seviyelerine göre öğrenme imkanı buldukları Metodbox AI’nın, yapay zeka asistanlığıyla çalıştığını belirtti. Uygulama için oluşturulan verilerin önemine vurgu yapan Dilmeç, Metodbox AI için 77 milyar parametre oluşturulduğunu belirtti. Öğrencilerin soracakları sorulara doğru ve anlaşılır cevap alabilmeleri için 1 milyon 80 bin veri işlediklerini dile getiren Dilmeç, bu veriler için de Bahçeşehir Koleji’nce hazırlanan 112 bin saatlik video işlediklerini söyledi. İsrafil Dilmeç, ana okulu, ilk, orta ve lise kademeleri için farklı uygulamalar içeren Metod Box AI’nın, uzaktan eğitimde de verimi artırabildiğini söyledi. Sistemin, mause hareketleri ve kameralar sayesinde ekran başından kalkan ya da ders dışı faaliyetlerde bulunan öğrencileri tespit edebildiğini vurgulayan Dilmeç, öğretmenlere gönderilen uyarılarla, öğretim sürecinin takibinin kolaylaştığını belirtti. Kişiselleştirilmiş öğretim Metodbox AI’nın eğitim-öğretim için sunduğu yenilikleri anlatan Dr. Özge Aslan ise öğrencilerin farklı öğrenme özelliklerine sahip olduklarını belirterek, “Metodbox AI, öğrencilerin öğrenme hızlarına, eksik oldukları konulara, anlama biçimlerine göre “Kişiselleştirilmiş öğretim” imkanı sunuyor. Bu çok önemli” dedi. Yapay zeka asistan özelliği sunan Metodbox AI ile kullanıcıların soru cevap şeklinde ilerleyebildiğini söyleyen Aslan, sözlerine şöyle devam etti. “Öğrenci ekran karşısına geçiyor ve asistana eğitimle ilgileri sorarak, soru cevap şeklinde ilerleyebiliyor. Örneğin öğrenci asit ve bazlarla ilgili bir soru soruyor. Asistan da bunları Metod Box içerisinde hazırladığımız dokümanlardan, konu anlatımlarından, videolardan, soru bankalarından bilgileri analiz ederek, öğrencilerin sordukları sorulara cevap verecek şekilde tasarlandı.” Her öğrenci için ayrı seviye Sanal asistanın her öğrenci için ayrı yönlendirme yaptığını söyleyen Aslan, “Öğrencilerin girdiği sınavları analiz ederek, her öğrencinin düzeyine uygun konu anlatımı videosu ve soru çözümü yönlendiriyor. Soru bankalarından öğrencilerimize sorular soruyor. Öğrencinin öğrenme düzeyi ve başarı düzeyi neyse buna uygun olarak karşısına sorular veya konu anlatım videoları çıkarıyor. Yani öğrencilerimize tamamen kişiselleştirilmiş öğretim imkanları sunuyoruz” dedi. Rehberlik ve kariyer planlama Yapay zeka destekli sisteminin öğrencilerin kitaplarından fotoğrafını çektikleri soruları da cevaplayabildiğini söyleyen Dr. Özge Aslan, sistemin, rehberlik ve kariyer planlama konusuna da destek sunduğunu belirtti. Açık uçlu sorulara cevap verebilen sistemin, öğrencilerin eksik oldukları alana lokal olarak çözüm üretebildiği için öğretimin verimini artırabildiği de belirtildi.