YEREL HABERLER - 26 Mart 2017 Pazar 09:11

Egeli madenciler alıcılarla buluştu

A
A
A
Egeli madenciler alıcılarla buluştu

2017 yılı için yüzde 20 ihracat artış hedefleyen Türk Doğaltaş Sektörü, dünyanın büyük iki fuarından biri olan 23.

2017 yılı için yüzde 20 ihracat artış hedefleyen Türk Doğaltaş Sektörü, dünyanın büyük iki fuarından biri olan 23. Marble Uluslararası Doğaltaş ve Teknolojileri Fuarında ithalatçılarla, ihracatçıları bir araya getirdi.



Ege Maden İhracatçıları Birliği, Türkiye Milli Katılım Organizasyonu’nu üstlendiği ve dünyanın en büyük doğaltaş fuarı kabul edilen Xiamen Doğaltaş ve Teknolojileri Fuarı’nda yaptığı kura çekimi ile tespit ettiği 55 ithalatçıyı Marble Fuarı sırasında hem İzmir’de ağırladı, hem de doğaltaş ihracatçılarıyla bir araya getirdi.



Xiamen Fuarı sırasında dünyanın dört bir tarafından tespit edilen 55 ithalatçıya ilave Hindistan, Çin, Avustralya, İtalya, İsrail, Kuveyt, Birleşik Arap Emirlikleri, Tunus, Azerbaycan ve Bulgaristan’dan ithalatçıları İzmir’de ağırladıklarını belirten Ege Maden İhracatçıları Birliği Başkanı Mevlüt Kaya, Marble Fuarı’nın ikinci günü ithalatçılarla, Türk doğaltaş ihracatçılarını ikili iş görüşmelerinde buluşturduklarını, Türkiye’nin 48 ilinden gelen yüzlerce çeşit ve desendeki Türk doğaltaşlarını alıcıların beğenisine sunduklarını kaydetti.


Marble Fuarı’nı Türk doğaltaş sektörünün bayramı olarak nitelendiren Kaya, “Bizim organizasyonumuz yanında İzmir Büyükşehir Belediyesi ve İZFAŞ Xiamen’den 200 ithalatçıyı İzmir’de ağırlıyor. Bizlerin organizasyonları dışında çok sayıda ülkeden ithalatçılar Marble Fuarı’na geldi. Bu sayede hem ihracat pazarlarımız çeşitlenecek, hem de ihracatımız artacak, 2017 yılı için ortaya koyduğumuz yüzde 20 ihracat artışını sağlayacağız” diye konuştu.



2017 ihracat hedefi 2 milyar doları aşmak


Türk doğaltaş sektörünün ihracatı 2016 yılında, 2015 yılına göre yüzde 5’lik azalışla 1 milyar 906 milyon dolardan, 1 milyar 805 milyon dolara geriledi. Doğaltaş sektörü, 2017 yılında gerilemeyi durdurup artışa geçmeyi hedefliyor. Xiamen Fuarı’ndaki başarılı ikili iş görüşmeleri ile umutlanan sektör, İzmir Marble Fuarı’nda da beklentilerinin karşılığını buldu. Hedef 2017 yılı sonunda Türkiye’ye 2 milyar doların üzerinde döviz kazandırmak.


Türkiye’nin doğaltaş ihracatında Çin 730 milyon dolarlık tutarla ilk sırada yer alırkan, Çin’i 288 milyon dolarlık ihracatla Amerika Birleşik Devletleri, 119 milyon dolarlık doğaltaş ihracatı ile Suudi Arabistan takip etti. Türk doğaltaş sektörü, 2016 yılında, 174 ülkeye ihracat gerçekleştirdi.



Marble Fuarının İzmir kent ekonomisine katkısı 100 milyon doları aşıyor


Marble Uluslararası Doğaltaş ve Teknolojileri Fuarı, doğaltaş sektörünün ihracat bağlantılarına ev sahipliği yaparken, İzmir’in kent ekonomisine de ciddi katkı sağlıyor. Fuar döneminde İzmir’deki oteller, restoranlar, araç kiralama, taksi, tercümanlık hizmetleri başta olmak üzere hizmet sektörlerinde Marble Bayramı yaşanıyor. İzmir Marble ve Teknolojileri Fuarının İzmir ekonomisine katkısı 100 milyon doları aşıyor.

Bunlar Da İlginizi Çekebilir
Gaziantep Gastronomi kenti Gaziantep’te 40 TL’ye menü yemek hizmeti Gaziantep Büyükşehir Belediyesi bünyesinde hayata geçirilen ’Haydi Sofraya Lokantası’nda 40 TL’ye içerisinde 4 çeşit yemeğin bulunduğu menü hizmeti verilmeye başlandı. Gaziantep Büyükşehir Belediyesi, gastronomi kentinde önemli bir projeyi daha hayata geçirdi. Başkan Fatma Şahin liderliğinde önemli projelerle adından söz ettiren Gaziantep Büyükşehir, son zamanlarda yeme-içme sektöründe yaşanan ciddi artışlara karşı Hasan Celal Güzel Millet Bahçesi’nde ’Haydi Sofraya’ lokantasını hizmete açtı. Faaliyete başlayan Haydi Sofraya lokantasında 4 çeşit yemekten oluşan menü 40 TL’ye satılıyor. Lokantada 12.00-13.30 saatleri arasında öğle yemeği, 17.30-19.30 saatleri arasında ise akşam yemeği hizmeti veriliyor. "4 çeşitten oluşan menüyü 40 TL gibi uygun bir fiyata satarak vatandaşlara hizmet vermekteyiz" Gaziantep Büyükşehir Belediyesi Haydi Sofraya Lokanta Koordinatörü Ertuğrul Er, "Gaziantep Büyükşehir Belediye Başkanımız Fatma Şahin’in talimatlarıyla yiyecek-içecek sektöründe ’Haydi Sofraya’ lokantamızı hayata geçirdik. Tesisimiz Hasan Celal Güzel Millet Bahçesi içerisinde yer alıyor. Tesisimizde 4 çeşitten oluşan menüyü 40 TL gibi uygun bir fiyata satarak vatandaşlarımıza hizmet vermekteyiz. Haydi Sofraya lokantalarımız uygun fiyatı ile ilerleye günlerce şehrin değişik noktalarında da hizmet vermeye başlayacak. Burada öğle ve akşam olmak üzere 2 öğün olarak vatandaşlarımıza hizmet vermekteyiz. Öğle servisimiz 12.00-13.30 saatleri arasında, akşam servisimiz ise 17.30-19.30 saatleri arasında hizmet vermektedir. Vatandaşlarımızın yoğun ilgisi var. Vatandaşlar burada yemekleri yedikten sonra çok memnun kalarak teşekkür ediyor bizlere. Yani olumlu dönüşler alıyoruz" dedi.
İstanbul Vodafone Red’lilere 100 milyon TL’yi aşkın değer sağlanacak Yeni dönemde hem Opet, İspark, Havaist gibi markalarla sözleşmelerini yenileyen, hem de marka ayrıcalıklarına Migros, BigChefs, SushiCo ve Les Benjamins gibi iş ortaklarını ekleyen Vodafone Red, müşterilerine toplamda 100 milyon TL’nin üzerinde değer oluşturmayı hedefliyor. Vodafone Red, yenilikçi ürün ve hizmetleriyle müşterilerinin hayatını ekonomik ve sosyal yönden kolaylaştırmaya devam ediyor. Yeni dönemde hem Opet, İspark, Havaist gibi markalarla sözleşmelerini yenileyen, hem de marka ayrıcalıklarına Migros, BigChefs, SushiCo ve Les Benjamins gibi iş ortaklarını ekleyen Vodafone Red, müşterilerine toplamda 100 milyon TL’nin üzerinde değer oluşturmayı hedefliyor. Vodafone Türkiye İcra Kurulu Başkan Yardımcısı Meltem Bakiler Şahin, şunları söyledi: “Vodafone Red, sadece tarifelerden oluşan bir dünya değil. Müşterilerimizin uçtan uca iletişim ihtiyaçlarını karşılarken, onlara seyahatten ulaşıma, eğlenceden yeme içmeye kadar pek çok alanda birçok ayrıcalık sunuyoruz. Yaptığımız araştırmalara göre, müşteriler kendilerini daha değerli hissetmek ve kullandıkları markanın yanlarında olduğunu bilmek istiyor. Diğer yandan, akıllı harcama yaptığını bilmek de müşterilerimiz için çok önemli. ‘Red dolu dolu’ çatısı altında hem Red’e yeni gelen müşterilerimiz hem de tarifesini Red ile yenileyen müşterilerimiz için kendilerini özel ve öncelikli hissedecekleri marka ortaklıkları ve fırsatlar sunuyoruz. Yeni dönemde Vodafone Red’lilere 100 milyon TL’yi aşkın değer sunmayı hedefliyoruz. Red’li müşterilerimize yaşam tarzlarına uyan ayrıcalıklarla uçtan uca bir deneyim yaşatmaya devam edeceğiz.” Red’den yeni marka indirimleri Vodafone Red’e yeni gelen ve mevcutta Vodafone’lu olup tarifesini Red ile yenileyen müşterilere Migros’ta 500 TL ve üzeri alışverişlerde 100 Money hediye, Les Benjamins’te 5.000 TL ve üzeri alışverişlerde 1.000 TL indirim, Sushico’da 800 TL ve üzeri harcamalarda 100 TL indirim, BigChefs’te 750 TL ve üzeri harcamalarda 100 TL indirim sunuluyor. Ayrıca, Opet’te 750 TL ve üzeri akaryakıt harcamalarında 100 TL değerinde Opet Yakıt Puan hediye ayrıcalığı da devam ediyor. Vodafone Red, tüm müşterilerine ise İstanbul Havaalanı ve Sabiha Gökçe Havaalanı’na Havaist ile transferde yüzde 50 indirim; İstanbul’daki İspark otoparklarında 2-4 saate kadar ücretsiz otopark hakkı; Seyahat Yanımda üzerinden alınacak yurtiçi uçak biletinde 150 TL indirim gibi ayrıcalıklar sunuyor. Red ayrıcalıklarına Yanımda’dan ulaşılabiliyor Vodafone Red’in tüm marka ortaklığı kampanyalarından faydalanmak için, Vodafone Yanımda’nın içindeki Fırsatlar Dünyası’ndan (Happy) ilgili kampanya sayfasına girilmesi ve ilgili sayfada “Fırsatı Kullan” butonuna tıklanarak kod alınması gerekiyor. Marka ayrıcalıklarında kullanım hakları, sahip olunan tarifeye göre yılda 1 ile yılda 6 arasında değişiyor.