GENEL - 16 Mayıs 2018 Çarşamba 18:28

Görme engelliler için sesli kütüphane açıldı

A
A
A
Görme engelliler için sesli kütüphane açıldı

Batman’da görme engelli vatandaşlar için oluşturulan sesli kütüphaneye belediye 10 adet bilgisayar hibe etti.

Batman’da görme engelli vatandaşlar için oluşturulan sesli kütüphaneye belediye 10 adet bilgisayar hibe etti.


Yılmazlar Center 8. kattaki dernek binasındaki kütüphanenin açılışına Vali Ahmet Deniz, Batman Belediyesi Başkan Vekili Ertuğ Şevket Aksoy, Görme Engelliler Dernek Başkanı Adnan Sapancı ve dernek üyeleri katıldı.


"Devletin engelliler için çok güzel destekleri var"


Vali Ahmet Deniz, devletin engelliler için çok güzel çalışmalar yaptıklarını söyledi. Vali Deniz, “Türkiye’nin her yerinde olduğu gibi gerçekten son yıllarda sosyal devlet anlayışı içerisinde özellikle engelli vatandaşlarımıza yönelik hükümetimiz, devletimizin çok güzel destekleri var. Bu hepimizin görevi, yasal görevimiz, vicdani görevimiz, sosyal görevimiz. Yüzde 10’luk bir insan kesiminden bahsediyoruz. Az bir rakam değil. Empati yaparak kendimizi engelli vatandaşlarımızın yerine koyduğumuz zaman zaten birçok şeyin çözülmüş olduğunu görüyoruz. Onun için vücut engeli çok önemli değil, öncelikle insanların yüreğinde, kalbinde, vicdanında engel olmasın. Engelli vatandaşlarımızın her türlü ihtiyaçlarına yönelik her türlü desteği sağlıyoruz. Güzel bir etkinlik için buradayız, görme engellilerimizin gerçekten ihtiyacını karşılayacak bir kütüphane. Batman Belediyemize teşekkür ediyorum. Burada 10 bilgisayarla Boğaziçi Üniversitesi’nin görme engelliler kütüphanesine ulaşabilecekler. Binlerce on binlerce kitaba ulaşabilecekler” dedi.



"Engelliler bu toplumun bir parçası"


Görme engelliler için oluşturulan sesli kütüphane açılışına katılan Batman Belediyesi Başkan Vekili Ertuğ Şevket Aksoy, “Onların yaşamda karşılaştıkları her türlü sorunu ortadan kaldırmak için tüm toplum ve kamu kurumları olarak, sivil toplum kuruluşları olarak, bireyler olarak elimizden gelen bütün çabayı göstermemiz gerektiği anlayışıyla bu alanda da derneğimizle bir işbirliği yaparak onların bu önemli sorunlarını çözmüş olduk. Bu görme engelliler kütüphanesiyle engelli kardeşlerimiz dünya ile daha iyi entegre olacaklar. Engelliler bu toplumun bir parçası, gerçeği, bir realitesi. Biz onları bir marjinal grup olarak görmek ve sadece Engelliler Haftası’nda hatırlamak yerine her anımızda bu konuyu gündemimizde tutarsak, konunun farkındalığına varırsak ve üzerimize düşen sorumluluğu yerine getirirsek toplumun bütün kesimleri olarak bu sorun zaten ortadan kalkacaktır” diye konuştu.


Türkiye Görme Engelliler Derneği Batman Şube Başkanı Adnan Sapancı, derneklere kayıtlı 200’ün üzerinde görme engelli bulunduğunu belirtti. Sapancı, "1998’den beri Batman’da faaliyet yürüten Türkiye Görme Engelliler Derneği olarak hep özlem duyduğumuz, başka illere imrendiğimiz bir olguyu bir olayı bugün burada gerçekleştiriyoruz. Belediye Başkanımız Ertuğ Şevket Aksoy’un katkılarıyla ve destekleriyle, Valimizin de her zaman yanımızda olduğu noktalara önem verdiği bir husustu. Burada 10 kişiye yönelik bir görme engelliler kütüphanesi kurduk. Sadece kütüphane hizmeti değil, üniversitede okuyan görme engelli arkadaşlarımızın da burada derslerini çalışabilecekleri bir ortamdır. Bu kütüphaneyi sadece yerel bazda değil, Boğaziçi Üniversitesi Görme Engelliler Kütüphanesi ile de senkronize hale getirdik. Görme engelli vatandaşlarımız on binlerce kitaba aynı anda erişim sağlamış olacaklar ve zengin bir kaynak ellerinde olmuş olacak. Biz kendimizi çok şanslı hissediyoruz. İnsanlar birer kitaba ulaşamazken biz on binlerce kitaba erişimi sağlamış olacağız. Bu mutluluğu bizlere yaşatan Valimize ve Belediye Başkanımız Ertuğ Şevket Aksoy’a şükranlarımı sunuyorum” şeklinde konuştu.



"İstediğimiz araştırmayı yapabileceğiz"


Görme engelli vatandaş Cüneyt Gülmez, “Bizim için gerçekten çok zaruri bir ihtiyaç olan bilgisayar kullanma ve bilgisayar kullanarak kitaplara erişme konusunda çektiğimiz zorlukları artık çekmeyeceğiz. Çünkü istediğimiz kitaba ulaşabileceğiz, istediğimiz araştırmayı yapabileceğiz. Daha önce internet kafelerde isteyen kişi istediği bilgiye ulaşabiliyordu ama biz maalesef ulaşamıyorduk. Şuanda oluşturulan kütüphanemizle biz de istediğimiz bilgiyi istediğimiz araştırmayı yapabileceğiz” dedi.

Bunlar Da İlginizi Çekebilir
Muğla Başkan Köksal Üniversite öğrencileri ile buluştu Menteşe Belediye Başkanı Gonca Köksal, Kötekli Gençlik Merkezinde üniversite öğrencileri ile buluştu. Buluşmada gençlik merkezinin (MEGEM) nasıl daha etkin ve verimli olabileceği konusu ile ilgili öğrencilerin taleplerini dinleyen ve notlar alan Köksal, gençlerin belediyeden beklentilerine yönelik de çözüm önerilerini paylaştı. Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi öğrenci topluluklarının, gençlerin ve vatandaşların yoğun katılım gösterdiği gençlik merkezindeki buluşmada konuşan Köksal, “Kentimizi ortak akılla yönetecek, taleplerin önceliğine göre hizmet üreteceğiz demiştik. Sizlerin öncelikli olarak ulaşım ücretleri ile ilgili talebinizi Büyükşehir Belediyemiz ile görüşerek çözdük. Böylece otobüslerin ring seferleri 1 TL’ye düştü. Ayrıca otobüslerin sefer saatleri de güncelleniyor” dedi. Üniversite kent entegrasyonunu sağlamak istediklerini belirten Köksal, “Gençlik merkezimizi sizlerin talepleri doğrultusunda daha verimli, kent merkezimizde sizlerin kentin yaşamına, üretimine dâhil olacağı bir proje hazırlıyoruz. Sizlere Menteşe’de bir alan tahsis edeceğiz. Bu alanda dans, spor, yemek, satranç, kodlama, meslek etkinlikleri gibi yeni deneyimler kazanacak ve ilgi alanlarınıza göre yeteneklerinizi keşfedeceksiniz. Fikir üretebileceğiniz, sosyalleşeceğiniz, satış yapabileceğiniz ve kentin yaşamı içerisinde aktif olarak yer alacağınız bir alan oluşturacağız. Her zaman sizlerle bir arada ve iletişim halinde olmak istiyoruz” diye konuştu. Köksal, “Gençlik Birimi ve Gençlik Meclisi kuracağız” Başkan Köksal, gençlik birimi ve gençlik meclisi kuracaklarını belirterek, “Yarınlarımızı, sizlerle birlikte doğru şekilde inşa etmek istiyoruz. Bu anlamda gençlik birimi ve gençlik meclisi oluşturacağız. Sizlerin enerjisinden, fikirlerinden faydalanmak istiyoruz” dedi. Başkan Köksal konuşmasının ardından sözü buluşmaya katılan öğrencilere bıraktı. Sırayla söz alan ve buluşma için Başkan Köksal’a teşekkür eden öğrenciler, gençlik merkezinin daha etkin kullanılması ile ilgili önerilerini ve belediyeden farklı konulardaki beklentilerini açıkladılar.
Konya Tavandaki lambaları düzeltirken elektrik akımına kapılarak 4 metreden düştü, o anlar kameraya yansıdı Konya’da iş yerinin tavanında bulunan lambaları düzeltmek için merdivenle 4 metre yükseğe çıkan iş yeri sahibinin elektrik akımına kapılarak zemine düşme anı güvenlik kamerasına saniye saniye yansıdı. İş yeri sahibi hastaneye kaldırılırken, yapılan muayenelerinde sağlık durumunun iyi olduğunun anlaşılması üzerine hastaneden taburcu edildi. Olay, 22 Nisan Pazartesi günü gece saatlerinde merkez Selçuklu ilçesi Erenköy Mahallesinde bulunan bir iş yerinde meydana geldi. Edinilen bilgiye göre, iş yeri sahibi antikacı Uğur Bitim (49), misafirlerini ağırladıktan sonra mezat yaptıkları büyük çadırın tavanında bulunan lambaları düzeltmek için merdiven yardımıyla 4 metre yukarı çıktı. Lambaları düzelten Uğur Bitim, bu sırada kablodan elektrik akımına kapıldı. Bir süre akımdan etkilenen Bitim, merdivenden zemine düştü. İhbar üzerine adrese sağlık ekibi sevk edildi. Bitim, sağlık görevlilerinin ilk müdahalesinin ardından Konya Numune Hastanesine kaldırılarak tedavi altına alındı. Yapılan muayenelerin ardından sağlık durumu iyi olan Uğur Bitim, taburcu edildi. Olay anı güvenlik kamerasında İş yeri sahibi Uğur Bitim’in akıma kapıldığı anlar ise iş yerinin güvenlik kamerasına saniye saniye yansıdı. Görüntülerde, Bitim’in tavanda bulunan lambaları düzeltmek için merdivene çıktığı, çalıştığı sırada elektrik akıma kapılarak 4 metre yükseklikten aşağıya düştüğü görülüyor. “Hiçbir kırık çıkıksız atlattım elhamdülillah” Yaşadıklarını anlatan Uğur Bitim, “Akşamdan misafirlerim geldi. Saat 11.30’a kadar oturdular. Daha sonra 11.30’da dağıldılar. Ben de burada lambalarla uğraşıyordum. Ampulleri düzelteyim diye yukarıya çıktım, beşini bağladım. Yukarıya doğru biraz daha çekerek ufak tefek kendim yapıyordum. Beşinci sırada tam orada elektriğin dağıtım bağlantısı varmış, görmedim elimle beraber avuçladığım an 4 metre kadar yükseklikte salladı tam hatırlıyorum. Zaten gözlerim filan karardı. Orada çırpındığımı hatırlıyorum. Daha sonra sırtüstü yere düştüm. Biraz geri geri sürüklendim. Orada ayağa kalkar gibi oldum. Elime telefonu aldım. Hemen bir komşuyu aradım. Onlar ambulansa haber verdiler, sağ olsun müdahale ettiler hastaneye kaldırdılar. Elhamdülillah bir şeyim çıkmadı. Hiçbir kırık çıkıksız atlattım elhamdülillah” dedi.
İstanbul Akbank, geliştirdiği ‘büyük dil modeli’ ile müşterilerine hizmet verecek Akbank Teknoloji mühendisleri tarafından geliştirilen yeni ‘büyük dil modeli’, bankacılık uzmanlığı gerektiren konuları etkin bir şekilde anlayarak daha verimli ve hızlı sonuç üreten bir yapay zeka altyapısına olanak sunuyor. Geliştirilen yeni büyük dil modelinin ilk uygulama alanı müşteriler, iş ortakları ya da resmi kurumlardan yazışma yoluyla gelen binlerce talimat ve talebin anlaşılması, analiz edilmesi ve işlemlerin otomatik olarak gerçekleştirilmesi olarak belirlendi. Yenilikçi ürün ve hizmetlerle bankacılığın geleceğini şekillendiren Akbank, yürüttüğü yapay zeka çalışmalarının yanı sıra üretken yapay zeka (GenAI) çözümlerini de bir süredir odağına almıştı. Bu kapsamda banka, bankacılık alanındaki tecrübesini yapay zeka teknolojileri alanındaki gücü ile bir araya getirerek, bankacılık ürün ve süreçleri üzerine uzmanlaşmış kendi ‘büyük dil modeli’ni geliştirdi. Akbank Teknoloji mühendisleri tarafından geliştirilen yeni ‘büyük dil modeli’, açık kaynaklı birçok model üzerinde yürütülen araştırma çalışmalarının sonucunda seçilen, Türkçe ve İngilizceyle birlikte sekiz dilde iletişim imkânı sunan Mixtral modelini temel alıyor. 56 milyar token ve bankacılık özelinde 100 bin örnek doküman ile eğitilen bu yeni model, bankacılık uzmanlığı gerektiren konuları etkin bir şekilde anlayarak daha verimli ve hızlı sonuç üreten bir yapay zeka altyapısına olanak sunuyor. Bankacılık hizmetleri üretken yapay zeka ile yeniden şekilleniyor Geliştirilen büyük dil modelinin ilk uygulama alanı resmi kurumlar, iş ortakları ya da müşterilerden yazışma yoluyla gelen binlerce talimat ve talebin otomasyon dahilinde okunması, anlamlandırılması ve işlemlerin otomatik olarak gerçekleştirilmesi olarak belirlendi. Böylece müşteriler tarafından şubelere gelen para transferi talimatları gibi detaylı işlemlerin daha hızlı ve verimli bir şekilde gerçekleştirilmesi ile müşteri deneyimi en üst seviyeye çıkartılıyor. Akbank Teknoloji Genel Müdür Yardımcısı Gökhan Gökçay yaptığı açıklamada, “Banka olarak bankacılığın geleceğini tanımlama vizyonumuzla inovasyon çalışmalarımızın sınırlarını genişletmeye devam ediyoruz. Günümüzün hızla değişen teknoloji ortamında yapay zeka, bulut tabanlı uygulama modernizasyonu, servis bankacılığı teknolojileri gibi alanlarda çalışmalarımızı titizlikle sürdürüyoruz. Teknoloji, bankacılığın geleceğinde kritik bir rol üstleniyor ve bu rol hem hizmetleri hem de müşteri deneyimini kökten değiştirecek güçte. Biz de önemli yatırım alanlarımızdan biri olan yapay zeka teknolojilerini, pek çok yeni bankacılık hizmetini sunabileceğimiz stratejik bir değer potansiyeli olarak görüyoruz” dedi. Bankanın daha önce sunduğu doğal ses modeli, yardımcı sohbet botları gibi yapay zeka uygulamaları ile her zaman müşterilerinin hayatını kolaylaştıran çözümlerde öncü olduğunu belirten Gökçay, sözlerine şöyle devam etti: “Günümüz dünyasının karmaşık finansal taleplerine cevap olabilmek için 76 yıllık bankacılık tecrübemizi, yapay zeka uzmanlığımız ile sentezleyerek kendi büyük dil modelimizi geliştirdik. Bu kapsamda müşterilerimizden gelen talepleri çok daha hızlı bir şekilde işleyerek yanıtlayacak ve kişiselleştirilmiş hizmetler sunarak üst düzey bir deneyim sağlayacağız. Bununla birlikte işlenen veriler yalnızca bankamız veri ortamlarında tutuluyor ve güvenle saklanıyor olacak. Geliştirdiğimiz yeni ‘büyük dil modeli’ müşteri talimatlarını işlemede ve doğruluk oranlarında yüksek başarı sağladı. Model, 56 milyar token ve bankacılık özelinde 100 bin örnek doküman ile eğitildi. Yaptığımız testlerde klasik doğal dil işleme çözümleriyle elde edilen doğruluk oranı, büyük dil modeli ile kurgulanan üretken yapay zeka ve arama optimizasyonu uygulamaları sonrası yüzde 35 artış gösterdi. Banka olarak, önümüzdeki dönemde de mevcut doğal dil işleme çözümlerini büyük dil modeli ile dönüştürmeyi ve yapay zeka temelli yeni bankacılık uygulamalarını hayata geçirmeyi amaçlıyoruz. Bu çerçevede, müşterilerimizin ihtiyaçlarını öngörebilen, hızlı ve güvenilir çözümler geliştirmek için teknolojiyi en etkin şekilde kullanmaya devam edeceğiz.”