EKONOMİ - 23 Eylül 2022 Cuma 15:28

Pazarlamanın liderleri ‘CMO Summit 2022’de buluştu

A
A
A
Pazarlamanın liderleri ‘CMO Summit 2022’de buluştu

İş dünyasının önde gelen yöneticileri, DataExpert iş birliği ve BMI organizasyonuyla bu yıl 4’üncüsü düzenlenen CMO Summit’te bir araya geldi. RESHAPE temasıyla düzenlenen zirvede, pazarlamanın bugünü ve geleceğine dair yol haritaları ve trendleri, dijitalleşme, sürdürülebilir büyüme ve marka hikayelerinin ele alındı.

Pandemi sonrası normal hayata dönüşü dijitalleşme ve sürdürülebilirlik araçlarıyla hızlandıran organizasyonlar, yeni dönemde pazarlama alanındaki yönetim anlayışlarında yeni arayışlara, dönüşüme ve ‘anlam’a odaklandı. Pazarlama süreçlerinin yeniden tasarlanması ve şekillenmesi ihtiyacından hareketle, iş dünyasının ve pazarlamanın dönüşümüne öncülük eden üst düzey yöneticileri, DataExpert iş birliği ve BMI organizasyonuyla düzenlenen ‘CMO Summit 2022’de RESHAPE teması ile bir araya geldi.

Pazarlama ve yönetim alanından önemli karar alıcılara ve düşünce önderlerine ev sahipliği yapan zirve, Türkiye’nin önde gelen şirketlerinin üst düzey yöneticilerini ve CMO'larını bir araya getirdi. Yönetim danışmanları, uzmanlar, akademisyenler, pazarlama sektörünün ünlü isimlerini ve basın mensuplarının katıldığı gün boyu süren oturumlarda 20’nin üzerinde üst düzey konuşmacı, deneyimlerini katılımcılarla paylaştı.

Pazarlamanın liderleri ‘CMO Summit 2022’de buluştu

CMO’lar küresel kriz ortamında pazarlamanın dönüşümü ve geleceğini tartıştı

Liderler, ‘CMO Summit 2022’de pazarlamanın trendlerini konuştu. Liderlerin odaklandığı kavramlar arasında bu yıl dijitalleşme, sürdürülebilir iş modelleri ve sürdürülebilirlik, müşteri odaklılık ve müşteri deneyiminin yanı sıra kriz dönemlerinde liderlik değerleri dikkat çekti.

Dijitalleşme ve sürdürülebilirlik odaklı liderler ‘anlam’ arayışında

2018 yılından bu yana Türkiye'nin en prestijli pazarlama buluşmaları arasında gösterilen zirvede, pazarlamanın geleceği ve trendlerinin yanı sıra iş dünyasının bugünü ve geleceği konuşuldu. Zirvede, organizasyonlar doğru ve sürdürülebilir büyümenin adımlarına odaklanırken, marka liderleri Türkiye’de ve global pazardaki dijitalleşme odaklı büyümeye dair görüşlerini ve deneyimlerini katılımcılarla paylaştı. Zirve ayrıca, markaların sektöre yön veren pazar deneyimlerine ve anlam arayışına dair etkileyici marka hikayelerine de ev sahipliği yaptı.

Pazarlamanın liderleri ‘CMO Summit 2022’de buluştu

“Çoklu kriz ortamında riskleri ve fırsatları okuyabilen liderlere ihtiyaç arttı”

Zirveyle ilgili değerlendirme yapan DataExpert Yönetici Ortağı Yasin Altunkaya “Pazarlama profesyonelleri için çok keyifli bir ortamda organizasyonların riskler ve fırsatlar ekseninde geleceğini değerlendirdik. Zirvede sürdürülebilirlik ve dijitalleşmenin müşteri deneyiminde daha çok anlam kazanmaya başladığını gördük. Liderlerden odağın verime ve müşteri deneyimine dönüşümünü, her geçen gün dünyada giderek artan ve normalleşen kriz ortamına uyum sağlamanın bir lider için ne denli önemli olduğuna dair görüşlerini dinledik. Dünyanın enerji ihtiyacı, kaynak ihtiyacı, iklim kaynaklı sorunlar ve ön görülemeyen tüm bölgesel problemler tüm sistemler gibi markaların da işlerini zorlaştırıyor. İşler zorlaştırdıkça kaosta fırsatları okuyabilen liderlere de ihtiyaç arttı. Bugünün ihtiyaçlarını ve yarının trendlerini okuyabilen liderler ve şirketler geleceğe dokunacak. Ben tüm katılımcılara, organizasyon destekçilerimiz ve de değerli fikirlerini bizimle paylaşan konuşmacılara teşekkür ediyorum. Hepimiz için ufuk açıcı bir gün oldu” dedi.

Zirve geleneksel ‘En Etkin 50 CMO’ ödülleriyle sona erdi

Eylül ayı başında açıklanan ve DataExpert katkıları ile BMI Business School tarafından yürütülen ‘En Etkin 50 CMO’ araştırmasının ödülleri de zirvenin ardından düzenlenen ödül töreniyle sahiplerini buldu.

Bunlar Da İlginizi Çekebilir
Aksaray Polisin alkollü sürücü ile imtihanı: Üfleme eğitimi verilen kadın 44. seferde başardı Aksaray-Konya Karayolunda jandarmanın "dur" ihtarına uymayarak kaçan kadın sürücü, jandarma ve emniyeti alarma geçirdi. 53 kilometre kaçan kadın sürücü E-90 Karayolunda kovalamaca sonucu yakalandı. Alkolmetreye üflermiş gibi yapıp üflemeyen ve 3 alkolmetre değiştirerek kadına üfleme eğitimi veren polis, üfletme imtihanına girdiği kadın sürücünün 44. üflemesinde promilini alabildi. 0.97 promil alkollü çıkan kadın sürücüye ceza kesilerek ehliyetine el konuldu. Olay Aksaray - Konya Karayolu Eşmekaya Kavşağı’nda yaşandı. Edinilen bilgiye göre, Aksaray Konya Karayolunda yol kontrolü yapan İl Jandarma Komutanlığı ekipleri durumundan şüphelendikleri kadın sürücünün kullandığı 68 AAN 849 plakalı otomobile ‘dur’ ihtarında bulundu. İhtara uymayan kadın sürücü hızla denetim noktasından kaçtı. Aksaray istikametine kaçan kadın sürücünün plakası jandarma ekipleri tarafından hem jandarma hem de emniyet haber merkezine bildirildi. Bunun üzerine jandarma ve polis ekipleri karayolu ve aracın geldiği istikamete yönelik adeta bölgeyi abluka altına aldı. Jandarma ekipleriyle kısa süre kovalamacaya giren kadın sürücü 53 kilometre kaçtıktan sonra şehir merkezi girişinde polis ekiplerinin de "dur" ihtarına uymadı. Ekiplerin kaza riskine karşı kontrollü bir şekilde takip ettiği kadın sürücü çok gidemeden Tacin Mahallesi E-90 Karayolu üzerinde yakalandı. 44. üflemesinde pes eden kadın sürücü 0.97 promil alkollü çıktı Durdurulduktan sonra araçtan indirilen ve isminin Gülten Nas Y. (49) olduğu belirlenen kadın sürücü rahat tavır ve hareketleriyle dikkat çekti. Ehliyet ve ruhsat kontrolünden geçirilen kadın sürücüye alkol kontrolü yapmak isteyen polis memurlarının üfleme eğitimi ile imtihanı burada başladı. Alkol kontrolünden geçirilmek istenen kadına polis memurlarınca alkolmetre üfletilmek istendi. Alkolmetreyi üflemeye çalışan kadın üflermiş gibi yapıp üflemekten çekinirken, polis memurları kadına adeta üfleme eğitimi verdi. Bir polis memuru ağzıyla kadına üflemeyi gösterirken, bir değir polis memuru da elindeki üfleme çubuğunun poşetiyle üflemeyi anlattı. Eğitimin ardından polis memurlarının üfletme imtihanı başladı. Kadına defalarca alkolmetreyi üfletmeye çalışan polis memurları kadının üflemeyip üflüyormuş gibi göstermesiyle büyük bir sınav verdi. Alkolmetreye de güvenmeyen kadın sürücüye 3 farklı alkolmetre üfletildi. Zaman zaman su içen ve dinlenmeye geçen kadın sürücü 1 saat boyunca polis memurlarına ecel teri döktürdü. 43 kez alkolmetreyi üflemeyerek kandırmaya çalışan kadın sürücü 44. üflemesinde pes ederek normal bir şekilde üfledi. Üflemenin ardından kadının 0.97 promil alkollü olduğu belirlendi. Polis ve kadın arasındaki yaşanan ilginç diyaloglar ise anbean kameralara yansıdı. Alkollü araç kullanmaktan 6 bin 439 TL para cezası kesilen kadın sürücünün ehliyetine de 6 ay süreyle el konuldu. Araç ise olay yerine çağırılan bir yakınına teslim edildi.