YEREL HABERLER - 28 Mayıs 2017 Pazar 16:10

Daysali: ’sektörel büyüme güçlendirilmeli’

A
A
A
Daysali: ’sektörel büyüme güçlendirilmeli’

Boya ve Dekorasyoncular Odası Başkanı Ferhat Daysali, kentsel dönüşüm projelerinde Ankara, İzmir ve İstanbul firmalarının ağırlıklı üstlenici firmalara verildiğini söyledi.

Boya ve Dekorasyoncular Odası Başkanı Ferhat Daysali, kentsel dönüşüm projelerinde Ankara, İzmir ve İstanbul firmalarının ağırlıklı üstlenici firmalara verildiğini söyledi.


Kentsel dönüşüm ile ilgili en önemli sorun kentin görsel yapısının her geçen gün hızla bozulmaya gidiyor olması olduğunu belirten Daysali, "Kentsel dönüşüm yapılacağını düşünen ancak bulunduğu ev veya işyerine ya da bölgeye dönüşümün önümüzdeki en az 5 yıl içinde gelmeyeceği yerleşimlerde boya ve sıvaları dökülmüş adeta yıkıntı görünümlü yapılar meydana çıkmaya başlamıştır. Kentin içerisinde özellikle sitelerde baş gösteren bu yıkıntı görüntüler kamu binalarına da sirayet etmesiyle kent eski, yıkık dökük bir şehir görüntüsü almaya başlamıştır. İşte bu olumsuz görüntü özellikle gençlerimizde ve çocuklarımızda fakirleşen bir kent, fakirleşen bir ülke algısını oluşturmakta olduğu gibi kentin mali değerini ve arz talep değerliliğini de düşürmektedir. Kentsel dönüşüm alanlarına giden inşaat firmaları, yıkık dökük virane görünümlü mahallelere bina inşa etmeyi ve oralarda dönüşüm yapmayı akılcı bulmamaktadır. Yine orta ölçekli bir mahallenin dönüşümü en az 7 en fazla 20 yıl sürmektedir. Bugün modern yapılarıyla herkesin beğenisini kazanan Nilüfer ilçemizde her gün kentsel dönüşüme alınan siteleri incelediğimizde son 20 veya 30 yıl içinde yapılan binalar olduğunu görmekteyiz. Her bir yeni bina yeniden yapıldıktan sonra en az 4 en fazla 7 yılda bir dış bakım, boya ve dekorasyon ihtiyacı duymaktadır. İşte tam burada sektörümüzün önemi bir kere daha ortaya çıkıyor" dedi.


Mimarlar ve müteahhitler en akıllı binaları, en estetik binaları en güzel yerlerde yaparken iş binanın içine girmeye geldiğinde ve ya dış görsel sunumuna geldiğinde görevi boya ve dekorasyoncular devraldığını ifade eden Daysali, "Sektör mensuplarımız en akıllı binaları en sağlıklı boyalarla, en güzel binaları en estetik boyalarla, en sağlam binaları en muhafazalı boyalarla boyamak için adeta birbirleriyle yarışa giriyorlar. İnşaat sektöründeki bu kalite, kalitenin getirdiği bu rekabet, rekabetin doğurduğu değer Türkiye Boya ve Dekorasyon sektörüne olumlu yansıyor ve sektör adım adım Avrupa’da boya sektörüne yakın bir konuma gelmeye başlıyordu. Ancak son 3 yıldır hızlı bir kentsel dönüşüm furyası başladı ve çiçek gibi kentlerin boyasız, dekorasyonsuz yapıları hızla artmaya başladı. Büyükşehirler ve birçok şehir adeta çöküntü, eski ve yıkık kent görüntüleri vermeye başladı. Boya ve dekorasyon sektöründe iş hacmi düşerken, tadilat diye adlandırdığımız ara sektörümüz ağır darbe aldı. Siyasi belirsizlikler ve 15 Temmuz ve 16 Nisan referandum sürecinin etkilerini de değerlendirdiğimizde sektörümüz son 10 aydır adeta yaşama mücadelesi veriyor. Maliyetlerin artmasının ana nedeni döviz olurken, işçi maliyetleri ve iş güvenliği maliyetlerinde ki artışlarda sektörün darbe almasına neden oldu. Yine ülke genelinde artan işsizlik ve enflasyon her sektör gibi bizi de vurdu. Büyük ölçekli işlerin Bursa dışında ki Ankara, İzmir ve İstanbul merkezli firmalara kaydırılıyor olması ise sektör mensuplarımızda bardağı taşıran son damla oldu. Piyasalarda halen daha sürmekte olan nakit krizinin ötesinde çek artık pekte değerli bir evrak olmaktan çıktı. Uzun vadelerin maliyetleri arttırmasının ötesinde piyasalarda ödeme güvenirliliği ortadan kalktı. Önceden aylık boya veya dekorasyon ustası çalıştıran firmalar, hızla gün başı ve iş süresi kriterlerine göre usta ve işçi çalıştırmaya başladılar. Şuan piyasada iş yapılacak birçok alan olmasına rağmen ödemelerin önümüzdeki yılın ortalarına sarkıyor olması mevcut işlerin alınabilirliğini ortadan kaldırıyor. İnşaat ve gayrimenkul sektörünün önemli finans ayağı olan bankaların yeni konutların satışlarında ve tadilat kredilerinde çıkardığı sorunlar nedeniyle, kentsel dönüşüm projeleri de durma noktasına geldi" diye konuştu.


Bursa, Türkiye’nin en önemli ihracat kenti ön plana çıktığını belirten Daysali, "Bursa Ticaret ve Sanayi Odasının son 4 yılda attığı pozitif adımlar ve Başkan İbrahim Burkay’ın küresel çapta yaptığı adımları takdirle karşılıyoruz. Bilindiği üzere bizler esnaf kesim olarak Bursa Esnaf ve Sanatkârlar Odası yani BESOB üyeleriyiz. Güncel bilinir adıyla KOBİ firmalar sınıfındayız. Bursa’nın güçlü sektörlerini bünyesinde bulunduran Bursa Ticaret ve Sanayi Odası ile Bursa Büyükşehir Belediyemiz öncülüğünde inşaat sektör kurultayı çalışmalarının yapılmasını ve bu kurultayların 2 yılda bir Bursa firmaları ile Türkiye ve Türkiye’ye ürün satan yurt dışı üretici firmaların katılımları ile tekrarlanmasını talep ediyoruz" dedi.

Bunlar Da İlginizi Çekebilir
İzmir Altay’da Özgür’e büyük gurur Altay’ın 36 yaşındaki sol bek oyuncusu Özgür Özkaya, Altay Sosyal Dayanışma Spor Kulübü Derneği tarafından camianın sembol isimlerinden Erdoğan Tözge anısına verilen “Erdoğan Tözge Hizmet Ödülü”nün sahibi oldu. Altay Sosyal Dayanışma Spor Kulübü Derneği tarafından bu yıl 7. kez düzenlenen ve camianın sembol isimlerinden Erdoğan Tözge anısına verilen “Erdoğan Tözge Hizmet Ödülü”, siyah-beyazlı takımda 2018-19 sezonundan bu yana forma giyen kaptan Özgür Özkaya’ya verildi. Alsancak’taki Altay Vakfı’nda gerçekleşen törene pek çok eski yönetici ve futbolcu katılırken Özkaya’ya ise ödülünü derneğin eski başkanlarından Aybars Akoğlu takdim etti. Akoğlu, tecrübeli futbolcunun en zor zamanlarda takıma ağabeylik yapması nedeniyle bu ödüle layık görüldüğünü ifade etti. Daha sonra açıklamalarda bulunan Özgür Özkaya, Altay formasını giymekten gurur duyduğunu dile getirerek, “Bana bu gururu yaşattığınız için çok teşekkürler. Altay forması altında çıktığım her maçta tüylerim diken diken oluyor. Bu kulüpte oynamaktan çok mutluyum. Kaptan Aytekin, Büyük Mustafa ve Orhan Üstündağ’ın taktığı kaptanlık pazubandını takmaktan gurur duyuyorum. Erdoğan Tözge Altay’a Hizmet Ödülü’nü almak benim için çok anlamlı. Erdoğan Tözge’nin söylediği gibi ’Büyükler Ölmez’. Bana bu ödülü layık görenlere teşekkür ediyorum" şeklinde konuştu.
Artvin Artvin’de kayma ve çatlamaların meydana geldiği viyadük sürücüleri tedirgin ediyor Artvin-Erzurum karayolu üzerinde Yusufeli Barajı kapsamında yapılan Şilenkar Viyadüğünde kayma ve çatlamalar meydana geldi. Sürücüleri tedirgin eden kayma ve çatlaklar için inceleme başlatıldı. Artvin’in Yusufeli ilçesinde Çoruh Nehri üzerinde inşa edilen Yusufeli Barajı ve HES projesi kapsamında ilçenin yeni yerleşimine ulaşım sağlayacak yollar geçtiğimiz yıllarda hizmete açıldı. Artvin-Erzurum karayolunun 75. kilometresinde bulunan 530 metre uzunluğundaki Şilenkar Viyadüğü de baraj kapsamında yapılarak bir süre önce hizmete açıldı. Aynı zamanda Karadeniz’i Doğu Anadolu’ya bağlayan güzergahlardan biri olan viyadük üzerinde bulunan şeritler kaymadan kaynaklı kıvrımlı hale gelirken, yer yer gözle görülür açılmalar da oluştu. Baraj gölü sonrası yaşanan kaymadan kaynaklı olduğu belirtilen çatlamalar için Karayolları Bölge Müdürlüğü teknik ekipleri inceleme başlattı. “Dağın viyadüğe baskı yaptığı söyleniyor” Bölge halkından Serhat İnce konuyla ilgili yaptığı açıklamada “İşhan köyünde bulunan ve 530 metre uzunluğuna sahip Şilenkar Viyadüğü barajdan sonra yapılan bir viyadük. Yusufeli girişinde bulunan ve çökmelerin meydana geldiği tünelle aynı kaderi yaşıyor. Burada da su dolduktan sonra köprünün üzerine doğru dağın baskı yaptığı söyleniyor. Konudan yetkililerin bilgisi var. Fakat bizi yine de tedirgin ediyor. Çünkü halen daha kullanmaktayız. Bu yol Doğu’yu Karadeniz’e bağlayan yol. Bu bölge özelikle yazın oldukça yoğun oluyor. Köprünün üzerinde olan şeritte hafif bir kaymalar oldu buda viyadükte kaymaların yaşandığını gösteriyor" dedi.
Ankara Bakan Uraloğlu: “Trabzon Hafif Raylı Sistem Projesi’ni hayata geçirecek protokolü de imzaladık” Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Abdulkadir Uraloğlu, “Dün Trabzon Büyükşehir Belediyesi yetkilileri ile bir araya gelerek, Trabzon Hafif Raylı Sistem Projesi’ni hayata geçirecek protokolü de imzaladık. Biz bir söz verdik mi yaparız” dedi. Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Abdulkadir Uraloğlu, Başkent Trabzon Dernekler Federasyonu koordinasyonunda gerçekleştirilen Trabzon Tanıtım Günleri etkinliklerine katıldı. Başkent Millet Bahçesi’nde düzenlenen etkinlikte Trabzonlu vatandaşlara müjde veren Uraloğlu, Trabzon Büyükşehir Belediyesi yetkilileri ile bir araya gelerek Trabzon Hafif Raylı Sistem Projesi’nin imzalarını attıklarını duyurdu. “Ülkemizin ihtiyaç duyduğu her alanda iş için aş için Türkiye’nin dört bir yanına kök saldık” Trabzon Tanıtım Günleri gibi etkinliklerin sıla hasretinde kavrulan yüreklerin avunduğu güzide organizasyonlar olduğunu belirten Uraloğlu, “Bizler Trabzonlular olarak ülkemizin ihtiyaç duyduğu her alanda iş için aş için Türkiye’nin dört bir yanına kök saldık. İşçi olduk, doktor olduk, memur olduk, asker olduk, esnaf olduk, sanayici olduk, iş insanı olduk, siyasetçi olduk. Ama her gittiğimiz yerde kurduğumuz hemşehri ve yardımlaşma cemiyetleri ile kültürümüzü yaşattık, Trabzon’u, Trabzonluluk kimliğimizi tanıttık. Tarihimizi, kültürümüzü, şehrimizin eşsiz doğa güzelliklerini ve ürettiklerini tanıtmak için çok iyi fırsatlardır. Ancak en önemli özelliklerinden biri ise insanın doğduğu yer ile doyduğu yer arasında bir kardeşlik köprüsü kurmasıdır” şeklinde konuştu. Trabzon’un Türkiye ekonomisine katkısından bahseden Uraloğlu, “Bugün Trabzon, eski Trabzon değil. Trabzon’umuz Türkiye’nin en yaşanabilir kentler listesinde 10. sırada. 2023 yılında yaklaşık 1 milyar 58 milyon dolar ihracat gerçekleştirerek Doğu Karadeniz illeri arasında en fazla ihracat yapan şehir oldu” ifadelerini kullandı. “Trabzon Hafif Raylı Sistem Projesi’ni hayata geçirecek protokolü de imzaladık” Trabzon’a yeni bir müjde veren Uraloğlu, “Dün Trabzon Büyükşehir Belediyesi yetkilileri ile bir araya gelerek, Trabzon Hafif Raylı Sistem Projesi’ni hayata geçirecek protokolü de imzaladık. Biz bir söz verdik mi yaparız. Trabzon’umuza Akçaabat’tan Yomra merkeze ulaşan; Şehir Hastanesi, Akyazı Stadyumu, Meydan, Üniversite, Otogar ve Havalimanı gibi birçok önemli durağı içeren 31,9 kilometre uzunluğunda 56 istasyon içeren kent içi raylı sistemi kazandıracağız. Trabzon Havalimanımızın genişletme çalışmalarına da başladık. Bu çalışmalar elbette kısa vadeli çözümdür. Yeni havalimanı projesini de yatırım programına aldık. 3 bin 240 metre uzunluğunda ve 45 metre genişliğinde pist inşa ederek geniş gövdeli uçakların da inebileceği bir havalimanına kavuşacağız. 70 bin metrekarelik terminal binasında yılda 15 milyon yolcuyu ağırlayabileceğiz. Tamamlandığında Trabzon’a uzun yıllar hizmet edecek çok kıymetli bir eser olacak” ddei.