YEREL HABERLER - 27 Temmuz 2017 Perşembe 16:57

Çorum’un 2017 yılının trafik bilançosu

A
A
A
Çorum’un 2017 yılının trafik bilançosu

Çorum’da bu yılın ilk 6 ayında meydana gelen trafik kazalarında 23 kişi hayatını kaybederken bin 611 kişi yaralandı.

Çorum’da bu yılın ilk 6 ayında meydana gelen trafik kazalarında 23 kişi hayatını kaybederken bin 611 kişi yaralandı.


Emniyet Genel Müdürlüğü tarafından yayınlanan istatisklerinden elde edilen verilere göre yılın ilk ayında 92 ölümlü ve yaralamalı trafik kazasının yaşanan kentte 106 maddi hasarlı trafik kazası meydana geldi. Bu kazalarda 4 kişi hayatını kaybederken, 202 kişi de yaralandı. Şubat ayında ise 154 maddi hasarlı ve yaralamalı trafik kazası meydana gelirken 130 kişi yaralandı. Mart ayında meydana gelen 248 trafik kazasında ise 3 kişi hayatını kaybederken, 130 kişi yaralandı. Nisan ayında 141’i ölümlü ve yaramalı, 99 adet maddi hasarlı trafik kazasında ise 1 kişi hayatını kaybederken, 247 kişi yaralandı. Çorum’da meydana gelen trafik kazalarında en çok ölüm olayı ise Mayıs ve Haziran aylarında yaşandı. Mayıs ve Haziran aylarında kentte 601 trafik kazası meydana gelirken bu kazalarda 15 kişi ölürken, 773 kişi de yaralandı. Polis bölgesinde toplam bin 414 kaza meydana gelirken bu kazalarda can kayıplarının yanı sıra milyonlarca lira da maddi hasar oluştu.


Sürücülere trafik kurallarına uymaları için çağrıda bulunan Uzmanlar, özellikle yorgun ve uykusuz araç kullanmanın tehlikelerine dikkat çekerek uykusuz ve yorğun araç kullanmanın en az alkollü araç kullanmak kadar tehlikeli olduğu ve en önemli kaza nedenlerinden biri olduğuna dikkat çektiler.


Trafik kazalarına neden olan bir başka faktörün de trafikte cep telefonu kullanımı olduğunu dile getiren yetkililer, “Cep telefonlarının kullanımı sırasında sürücüler daha fazla hata yapmakta, bazı tehlikeli durumların ya hiç farkına varamamakta ya da önlem almakta geç kalmaktadırlar. Yapılan bir araştırmaya göre bu gecikme çevresel şartlara, aracın o andaki hızına ve sürücünün yaşına bağlı olarak 0.6 saniyeden 0.9 saniyeye kadar artabilmektedir. Saatte 60 km hızla giden bir otomobilin sürücüsünün frene basmasının bu kadar gecikmesi durma mesafesinin 15 metre daha artması demektir. Aynı araştırmada cep telefonuyla konuşan bir sürücünün çevresindeki tehlikeli durumların bazılarını hiç fark edemediği görülmüştür. Buna göre sürücülerin basit bir arama yaparken yüzde 20, zihni çok fazla meşgul eden bir görüşme yaparken ise yüzde 29 olasılıkla tehlikeli bir durumu gözden kaçırabileceği bulunmuştur” şeklinde konuştular.


Yüksek hızda araç kullanma davranışının da, kaza sayısı üzerinde doğrudan doğruya etkide bulunan çok önemli bir trafik ihlali olduğunu dile getiren yetkililer, “Hız arttıkça aracın kontrol edilmesi de o oranda güçleşir. Bu bazı hallerde çevresel şartlarla birleşerek kazaya yol açabilir. Özellikle hız sınırına uyulmasının zorunlu olduğu dönemeçler, eğimli yol kesimleri söz konusu olduğunda yüksek hız doğrudan doğruya kaza nedeni olabilmektedir. Ayrıca, yüksek hızda seyreden bir araç, durmasını gerektiren bir engelle karşılaştığında bir yandan daha fazla mesafeye ihtiyaç duymakta, bir yandan da sürücünün durmak için gerekli tepkiyi verme süresi içinde aracın katedeceği mesafe arttığından mevcut mesafenin bir kısmı yine hız nedeniyle yutulmaktadır. Bu nedenle yol üzerinde bir engelle karşılaşan araç, ne kadar hızlı ise doğru noktada durması o kadar zorlaşmakta, bu da kaza ihtimalini kuvvetlendirmektedir” ifadelerini kullandılar.

Bunlar Da İlginizi Çekebilir
Trabzon Başkan Ahmet Kaya: “Bu kapılar milletin kapısıdır, bu kapıları sonuna kadar millete açtık” 31 Mart Mahalli İdareler Yerel Seçimleri’nden sonra başkanlık koltuğuna oturan Ortahisar Belediye Başkanı Ahmet Kaya’ya tebrik ziyaretleri yoğun bir şekilde devam ediyor. Bir yandan sivil toplum örgütleri temsilcileri, siyasi parti temsilcileri, kamu kurum ve kuruluşlarının temsilcilerini kabul eden Başkan Kaya, diğer yandan 7’den 70’e her yaş grubundan vatandaşlarla da görüşerek hem ‘tebriklerini’ kabul ediyor. Hem de yeni dönemde belediyeden beklentilerini ve taleplerini dinliyor. Halkın, Başkan Kaya’ya gösterdiği sıcak ilgi ve samimiyet dikkatlerden kaçmıyor. Her yaş grubundan vatandaşla samimi sohbetler gerçekleştiren Kaya, “Trabzonlu hemşehrilerimin iradesiyle belediye başkanlığı görevine geldim. Hemşehrilerim beni bu göreve lâyık gördüler, ben de onların bana güvenini ve sevgisini hiçbir suretle karşılıksız bırakmayacağım. Kapımız her gün ve her saat vatandaşlarımıza sonuna kadar açıktır. Bu kapılar milletin kapısıdır, bu kapıları sonuna kadar millete açtık. Halkımız ter türlü talep ve sorununu hiç çekinmeden bize iletebilir. Bunları karşılamak bütün imkânlarımızı sonuna kadar kullanacağız. Halkımızın iradesi ve tercihleri her şeyin üstündedir. İnşallah yeni dönemde halkımıza taahhüt ettiğimiz bütün projeleri hayata geçirerek Ortahisarımızı daha güzel bir hale getireceğiz” dedi. Vatandaşlara her anlamda Ortahisar’ı daha güzel ve daha yaşanabilir hale getireceğine vurgu yapan Başkan Kaya, “Her bir sözümüzün, her bir taahhüdümüzün arkasındayız. Verdiğimiz hiçbir söz siyaseten verilmiş sözler değildir. Çalışma arkadaşlarımla birlikte yeni dönemde kısa ve uzun vadede hayata geçireceğimiz bütün proje ve faaliyetlerle ilgili analizler yapıyoruz. Öncelikle yapılması gereken projelerimiz var bir de zamana yayarak yapmayı planladığımız projeler var. Bütün vatandaşlarımız emin olsun ki Ortahisar her anlamda daha güzel olacak ve daha yaşanabilir bir hale gelecek” diye konuştu.
Kocaeli İzmit Körfezi’nde biyoçeşitlilik araştırması sürüyor İzmit Körfezi’nde dip çamuru temizliği yapan Büyükşehir, İstanbul Üniversitesi ile birlikte biyoçeşitliliğin ortaya çıkarılması çalışmalarını sürdürüyor. Kocaeli Büyükşehir Belediyesi tarafından yürütülen ve İzmit Körfezi Dip Çamuru Temizliği projesinin bir ayağı olan dip çamurunun biyoçeşitliliğe etkisi araştırılmaya devam ediliyor. Bu kapsamda İstanbul Üniversitesi Su Bilimleri Fakültesine bağlı ‘Yunus S’ isimli araştırma gemisi ile 2024 yılında ikinci örnekleme çalışması yapıldı. 5 yıl sürmesi planlanan İzmit Körfezi Dip Çamuru Temizliği projesi ile toplam 8,5 milyon metreküp çamur, dipten çekilerek bertaraf edilecek. Bu güne kadar yüzde 60 kuruluğa ulaşarak denizden çıkarılan çamurun miktarı 430 bin metreküpü buldu. 4 noktada çalışma 2023 yılının şubat ayında başlatılan örneklemeler aylık periyotlar dâhilinde sürdürülüyor. Bu kapsamda araştırma görevlileri nisan ayı örneklemelerini aldı. Araştırma gemisi İzmit Körfezi’nde belirlenen noktalardan örnekleme çalışmaları yapıyor. Buna göre dip çamuru çekilecek alanda 3 örnekleme noktası ve çalışma alanının biraz dışarısında ise 1 adet referans örnekleme noktası olmak üzere toplam 4 noktada çalışma yürütülüyor. Çalışma dahilinde deniz suyundaki değişken parametreler, besin tuzları, klorofil-a, bakteriyolojik analizler, fitoplankton analizleri, zooplankton analizleri, balık ve bentik organizma çalışmaları yürütülüyor. Bu çalışma ile mevcut denizel biyoçeşitliliğin ortaya çıkarılması sağlanacak. Dip çamuru çekme işlemi öncesinde başlatılan biyoçeşitlilik izleme çalışmasının, dip çamurunun çekildiği dönem ve sonrasını kapsayacak şekilde ileriki dönemlerde de devam ettirilmesi planlanıyor. Böylece İzmit Körfezi Dip Çamuru Temizliği çalışmalarının muhtemel olumlu etkilerinin ortaya konması sağlanacak.