YEREL HABERLER - 10 Ekim 2015 Cumartesi 14:51

Başkan Akgüloğlu Vergi Mükelleflerini Elektronik Tebligat Adresi Almaları Konusunda Uyardı...

A
A
A
Başkan Akgüloğlu Vergi Mükelleflerini Elektronik Tebligat Adresi Almaları Konusunda Uyardı...

Erzurum Mali Müşavirler Odası Başkanı Orhan Akgüloğlu, vergi mükelleflerini elektronik tebligat adresi almaları konusunda uyardı.
Akgüloğlu, E-Tebliğ ile ilgili yaptığı Vergi Mükelleflerini bilgilendirme basın açıklamasında şunları söyledi; “Maliye Bakanlığı 27.08.2015 tarih ve 29458 sayılı Resmi Gazetede yayımladığı 456 seri nolu 2013 sayılı VUK’nun Genel Tebliği ile; Tüm kurumlar vergisi mükellefleri ile Ticari, zirai ve mesleki kazanç yönünden gelir vergisi mükellefiyeti bulunanlara (Basit usul mükellefleri hariç) 01.01.2016 tarihinden itibaren tebligatların elektronik ortamda yapılacağı belirtilmiş, dolayısıyla yukarıda sayılan bu mükelleflerin 01.01.2016 tarihinden önce bağlı bulundukları vergi dairelerine müracaat ederek elektronik tebligat adresi almalarını zorunlu kılmıştır. Yeni işe başlayacak mükelleflerin ise işe başlama tarihinden itibaren 15 gün içinde müracaat ederek elektronik imza almaları gerektiği belirtilmiştir.
E Tebliğat’ın uygulamaya girmesi ile yaşanacak sorunlar ile görüş ve önerilerimizi kapsama dahil olan vergi mükellefleriyle paylaşmak ihtiyacı hasıl olmuştur.
Bakanlık bu zorunluluğu getirmekle birlikte mükelleflerin elektronik imza işlemlerinin kendileri tarafından takip edilmeyip, vekaletle takip edilmesi halinde vekaletnamede elektronik tebligat adresi almaya yetkili olduğuna ilişkin özel ibare olması zorunlu kılınmak suretiyle (Özellikle kurumlar vergisi mükellefleri açışından) mükelleflere zaman kaybıyla birlikte maddi bir külfet yüklemiştir.
Ayrıca gerçek kişiler için internet vergi dairesi sistemi ve kimlik doğrulama sistemi kullanılarak, elektronik tebligat adresi alınması sağlanırken tüzel kişiliğe haiz kurumlar vergisi mükelleflerine bu imkan tanınmamış olup bu mükelleflerin mutlaka tebliğ ekinde yer alan matbu formu doldurarak bizzat vergi dairesine müracaatları zorunlu kılması da bir külfettir..
Diğer yandan sistemden çıkışı işe tüzel kişiliğe haiz olanlar için ticaret sicilinden kayıtlarının silinmesine, gerçek kişiler için ise ölüm ya da gaipliğine karar verilmesine bağlamıştır.
Gerçek kişi mükelleflerin işini terk etseler dahi bu sistemden çıkarılmaması ise ayrı bir sorun olacaktır. İşini terk eden mükellefler kendilerine bir daha tebligat yapılmayacağını düşünerek sistemi kullanamayacaklar ve müşaviri ile ilişkisini keseceği için kendilerine yapılacak tebligattan haberi olmayacak dolayısıyla da çeşitli hak kayıplarına neden olacağı gibi ağır mağduriyetler yaşanacaktır.
Tebliğde elektronik tebligatın sisteme gönderilmesine müteakip 5. Günün sonunda tebliğ edilmiş sayılacağı belirtilmektedir. Dolayısıyla mükellefin elektronik adresine gönderilen tebligattan haberi olması için her gün olmasa dahi 5 günde bir sisteme girip kendisine bir tebligat var mı bakması gerekiyor ki, yapılan bu tebligata karşı yasal haklarını süresi içinde kullanabilsin. Bunu mükelleflerin bir çoğunun yapmayacağını ve biz meslek mensuplarına yükleyeceklerini hepimiz bilmekteyiz.
Maliye bakanlığı bu tebliğ ile VUK nun tebliğler bölümünü oluşturan ve 93. madde ile 109. maddeler arasında yer alan ilanen tebliğ gibi bir çok yükümlülüğü fiilen ortadan kaldırmakla kalmayarak maddi olarak da menfaat temin etmekte. Fakat biz mükelleflere ve meslek mensuplarına birçok yükümlülük ve sorumluluk yüklemekte olup daha da yükleyeceği gözükmektedir.”
Akgüloğlu; açıklamasında E Tebliğ ile ilgili önerilerini ise şöyle sıraladı; “Meslek mensubu olarak bu tebliğ ile getirilen düzenlemelerin, hem mükellefler açışından hem de biz meslek mensupları açışından birçok külfet ve angarya getireceği kaçınılmazdır.Bakanlık son yıllarda VUK’nun 257. Maddesinin kendisine verdiği yetkiye dayanarak getirdiği bütün düzenlemelere Maliye Bakanlığı madem böyle bir zorunluluk getirdiyse, sistem üzerinden mükellefin müracaatına gerek bırakmadan tüm mükelleflere elektronik imza şifresi oluşturup kendilerine kapalı zarf içinde ulaştırarak mükelleflerin zaman ve maddi kayıplarının önüne geçerek biz meslek mensuplarına da ek angarya getirmeyecekti.
Diğer bir husus ise yeni işe başlayanlarda ek bir müracaata gerek bırakmadan İşe Başlama Formu’na ilave bir bölüm veya sütun eklemek suretiyle işe başlama bildirimi ile bu talebi alarak mükellefe elektronik şifre, elektronik yoklama ile birlikte verilmesi sağlanabilirdi.
Yukarıda açıklamaya çalıştığımız çeşitli sakıncaları ortadan kaldırmak ve angaryaların önüne geçilmesi için Sanayi ve Ticaret Odaları ile Esnaf Oda ve Birlikleri bu düzenlemeye karşı çıkarak bakanlık düzeyinde tebliğin yeniden gözden geçirilmesi için ortak çalışma yapılması, üyelerin mağdur edilmesini önleyecektir.
Ülkenin okur yazarlık düzeyine, mükellef profili ve bilgi teknolojisini kullanma becerisi ve bilgisine bakmadan getirdiği bu düzenleme ile gelecekte birçok mükellefin ve biz meslek mensubunu zorda bırakacak maddi yükümlülüklerle karşı karşıya bırakacağı aşikardır. Dolayısıyla bu aşamada küçük esnaf diyebileceğimiz ve bu teknolojiyi kullanma imkanı ve bilgisi olmayan mükellef guruplarının bu sistemin dışında bırakılması daha doğru olurdu.
Bu Tebliğ ile getirilen yükümlülüklere uymayanlar için Kanunun 148, 149 ve mükerrer 257 nci maddeleri uyarınca, Kanunun Mükerrer 355 inci maddesindeki cezai müeyyide uygulanır.
Bu ceza; Birinci sınıf tüccarlar ile serbest meslek erbabı hakkında 1.300 TL İkinci sınıf tüccarlar, defter tutan çiftçiler için 660 TL’sıdır.
Mükelleflerin cezalı duruma düşmemesi için bağlı oldukları vergi dairelerine müracaatları sağlanarak gerekli işlemlerin bir an önce yapılması gerekmektedir.
E tebligatın muhatabı olan kişiler açısından henüz elverişli ortam ve eğitim alt yapısı tamamlanmamıştır. Halen işyerinde bilgisayar, interneti vs olmayan küçük ölçekli kurumlar ve gelir vergisi mükellefleri bulunmaktadır. Bu nedenle Maliye Bakanlığı’nca mükellefler açısından bir geçiş sürecinin belirlenmesi ve elektronik tebligata ait elektronik adres uygulamasına kademeli geçişin sağlanması faydalı olacaktır. Aksi takdirde mükelleflere getirilen bu zorunluluk yine meslek mensuplarının sırtına yüklenecek bir sorumluluğa dönüşecektir. GİB şifreleri kendisinde olan SMMM ler tebligatları da kontrol etmek zorunda kalacak ve hukuki ve cezai sorumluluk üstlenecektir.”
Bunlar Da İlginizi Çekebilir
İstanbul Sultangazi Belediyesi Kariyer Merkezi’nden 21 bin 500 kişiye iş imkanı Sultangazi Belediyesi Kariyer Merkezi (SULKAM), 5 yıl içerisinde 21 bin 500 kişiye iş imkanı sağladı. SULKAM, Sultangazililere umut olmaya devam ediyor. Sultangazi Belediyesi Kariyer Merkezi SULKAM, işveren firmalarla iş arayan vatandaşları bir araya getirmeye devam ediyor. Firma sahipleri ile iş arayan vatandaşlar, Sultangazi Belediyesi Halkla İlişkiler Müdürlüğü Kariyer Merkezi biriminden ya da www.sultangazi.bel.tr üzerinden başvuru yapıyor. Firmaların aradığı özelliklerle vatandaşın belirttiği niteliklerin uyuşması durumunda mülakat için Sultangazi Belediyesi devreye giriyor. Sultangazi Belediyesi Nikah Sarayı’nda düzenlenen toplu mülakatlarda firma yetkilileriyle iş arayanlar görüşüyor. Görüşmesi olumlu sonuçlananların işe giriş işlemleri anında başlatılıyor. Sultangazi Belediyesi böylece istihdama önemli katkı sağlıyor. “21 bin 500 kardeşimizin iş için firmalarla görüşmesini sağladık” Sultangazi Belediye Başkanı Abdurrahman Dursun, “İş arayan kardeşlerimize kolaylık sağlamak adına hayata geçirdiğimiz Sultangazi Belediyesi Kariyer Merkezi (SULKAM), binlerce kişinin iş bulmasına katkı sağladı. Firmaların aradığı kriterlerdeki iş arayan vatandaşlarımızı bir araya getirerek istihdama katkı sunuyoruz. 21 bin 500 kardeşimizin iş için firmalarla görüşmesini sağladık. SULKAM ile daha çok kardeşimizin işe girmesine vesile olacağız” diye konuştu.
Gaziantep Gazi Konut’un yapımını tamamladığı 500 konut hak sahiplerine teslim ediliyor Gaziantep Büyükşehir Belediyesi’ne bağlı Gazi Konut tarafından Güneyşehir bölgesinde yapımında sona gelinen 500 konutun anahtarları düzenlenen törenle hak sahiplerine teslim edildi. Konut ihtiyacının karşılanması, vatandaşların uygun fiyatlara ev sahibi olması ile arz-talep dengesini sağlayarak Gazi şehirde kira ve konut ücretlerinin kontrol altına alınması amacıyla Gaziantep Büyükşehir Belediyesi iştiraki olarak kurulan Gazi Konut, Güneyşehir’de 1’inci etap kapsamında yapımını tamamladığı 500 konutun anahtarlarını hak sahibi vatandaşlara teslim etti. Yapımı tamamlanan Gazi Konut Güneyşehir konutları 1’inci etabında 110 metrekare büyüklüğünde 3+1 236 konut yer alırken 93 metrekare büyüklüğünde 2+1 264 konut bulunuyor. Planlanan süresinden önce tamamlanan Güneyşehir konutlarının 2’nci etabı kapsamında ise 100 konut için talepler toplandı. “Bu şehir için yapacak çok işimiz, sevdamız, hayallerimiz var” Anahtar teslim töreninde konuşan Gaziantep Büyükşehir Belediye Başkanı Fatma Şahin, hiç kimseyi ayrıma maruz bırakmadan çalıştıklarını, eğitim, sağlık, emniyet ve adalette önce insan dedik aktararak, “Belediye bünyesinde sorun çözme kapasiteni güçlendirmek gerekiyor. Bazen bu da yavaş kalıyor ve bunu da çözmek için Gazi Konut’u kurduk. İşi ehline verip adaletli davranmayı öncelik edindik. Bu memleketin en büyük iki sorunu var konut ve trafik. Büyüyoruz ve irileşmeden sağlıklı büyümek lazım. Bunun yolu şehir planlaması. Ne kadar kişi yaşayacaksa bir alanda ona göre okul, yeşil alan, camii, sosyal donatı, GASMEK planlanıp yapılıyor. Yaşam kalitesini yükseltip vatandaş memnuniyeti arttıracak çalışma yapmak gerekiyor. İşte konut meselesine böyle baktık biz. 6 Şubat Depremleri sonrası bizim konut açığımız daha da arttı. Bunu hızlı bir şekilde toparlamak gerekiyordu. 10 bin konut için 60 bin konut talebi var. Bu arz talebi dengelememiz lazım. Geldiğimiz noktada anahtarları alacaksınız içeri gireceksiniz sizlerle beraber bende çok heyecanlıyım. Bu şehir için yapacak çok işimiz, sevdamız, hayallerimiz var. Ananın, babanın, gencin, yaşlının mutlu olduğu, geleceğe endişeyle bakmadığı bir Gaziantep kuracağız” diye konuştu. Gaziantep Büyükşehir Belediye Başkan Vekili Erdem Güzelbey törende konutlar ve yeni çalışmalar hakkında bilgi verdi. Konuşmaların ardından anahtarlar hak sahiplerine teslim edildi. Tören sonrası örnek daireler gezildi.