GENEL - 20 Şubat 2018 Salı 10:17

Bu kafede servisleri patenli garson yapıyor

A
A
A
Bu kafede servisleri patenli garson yapıyor

Eskişehir’de bir kafede, hem müşterilere daha hızlı servis yapabilmek hem de kafe içerisinde farklılık oluşturmak adına patenli garson eşliğinde servis yapılıyor.

Eskişehir’de bir kafede, hem müşterilere daha hızlı servis yapabilmek hem de kafe içerisinde farklılık oluşturmak adına patenli garson eşliğinde servis yapılıyor. Kafede sıcak ve soğuk servisleri yapan patenli garsonu gören insanlar ise olanları şaşkınlıkla seyrediyor.


Eskişehir’de yaklaşık 5 ay önce açılan bir kafede, hem müşterilere daha hızlı servis yapabilmek hem de görsel olarak farklılık oluşturmak amacıyla patenli garson servis yapıyor. İşletmede çalışan Ali Tektaş isimli garsonun ev ve iş arasında paten kullandığını gören İşletme Müdürü Fatih Şat, çalışanına patenlerle servis yapıp yapamayacağını sordu. Garson Tektaş da bunu yapabileceğini ancak birkaç deneme yapması gerektiğini söyledi. Mesai saatlerinin dışında yapılan denemelerin ardından 4 yıldır profesyonel olarak paten kullanan Ali Tektaş, kafe müşterilerine patenle servis yapmaya başladı. Müşterilerinden olumlu tepkiler gören işletme müdürü, patenli garson sayısının arttırılacağını belirtti.



“Patronum ‘Bir de seni patenle çalışırken görelim’ dedi”


Patenle servis yapan 17 yaşındaki Ali Tektaş, “Ben burada ayakkabı ile çalışıyordum. Eve gitmek için patenlerimi giymiştim çıktım. Daha sonra patronum gördü, beni çağırdı ve ‘Bir de seni patenle çalışırken görelim’ dedi. Sonra boş masalara çay bıraktırdı, ardından kendimi daha çok geliştirdim. Patenle servis yapmak yorucu olmuyor. Daha basit daha kolay masalara ulaşabiliyorum. Eğilme konusunda hiçbir sıkıntım yok. Gayet kendimi geliştirdim” şeklinde konuştu.



“Fikrin nereden çıktığını soruyorlar”


Ayrıca Tektaş, kafe müşterilerinden olumlu tepkiler aldığını da ifade ederek, “Servis yaptığım müşterilerimiz bana yetenekli olduğumu söylüyorlar ve fikrin nereden çıktığını soruyorlar. Bende patronum böyle rica ettiğini, onun için yaptığımı söylüyorum. Ayrıca sürat yapabilir misin, geri geri gidebilir misin, zıplayabiliyor musun gibi sorular soruyorlar. Burada bazı kafelerden teklif geliyor ama ben burayı tercih ettiğim için burada kalıyorum” diye belirtti.



“Hem servis hızlı oluyor hem de Ali daha az yoruluyor”


İşletme Müdürü Fatih Şat ise patenle servis fikrinin doğaçlama olduğundan bahsederek, “İşletmemiz daha çok yeni yaklaşık 4-5 aydır hizmet veriyoruz. Açıkçası bu olay biraz doğaçlama oldu. Hani yurtdışında bunun örnekleri tabii ki var. Türkiye içerisinde de bildiğim kadarıyla yapan yerler var. Fakat bizimki şöyle denk geldi, Ali işe gelirken ya da işten giderken genellikle paten kullanıyor ve bir deneyelim dedik. Tepkileri ölçtük, güzel dönütler aldık ve denemeye karar verdik. Müşteriler de sevmeye başladı. Şu an için gayet güzel gidiyor. Servis de hızlandı bizim açımızdan da iyi gidiyor. Yani bir çayın masaya gitme süresi bir dakika ise, Ali bunu 15 saniyede götürüyor ve getiriyor. Hem servis hızlı oluyor hem de Ali daha az yoruluyor” ifadelerini kullandı.



“Müşteriler alıştı gayet güzel gitmeye devam ediyor”


İşletme Müdürü Şat, yapılan patenli servisin ilk günlerinde müşterilerinin korktuğunu ancak bir süre sonra alıştığını söyleyerek, “Bu uygulamayı başlattığımız ilk günlerde müşterilerimiz korkmuş. Acaba üzerimize çay dökülür mü, yapabilir mi şeklinde sorular sormuşlar. Fakat onlar da alıştı gayet güzel gitmeye devam ediyor. Müşterilerimizin genellikle sordukları soru genellikle şu şekilde oluyor, ‘Düşmesin, Aman dikkat ediyor musunuz? tarzında. Ali zaten profesyonel olarak 4-5 yıldır bu işi yapıyor. Bu yıllar arasında da yanlışlıkla 1-2 kez düşmüş onun dışında kaza yaşamamış. Bundan sonra da yaşamayacağını umuyoruz” diye konuştu.



“Bu kadarını beklemiyorduk”


Ayrıca İşletme Müdürü Fatih Şat, çevreden alınan dönüşlerden çok memnun olduklarını da sözlerine ekleyerek, “Şu an aldığımız dönükler zaten bizi çok mutlu etti. Bu kadarını beklemiyorduk. Ali’nin bir arkadaşı daha var Ali kadar profesyonel olmasa da. O gelecek, onu da deneyeceğiz eğer olursa çift olarak çalışmaya devam edecekler. Böyle de bir fikrimiz var” dedi.

Bunlar Da İlginizi Çekebilir
Kastamonu Dinler: “Özel Uğurlu Hastanesinde tek sorun ruhsat değil” Atlas Yapı Limited Şirketi Yönetim Kurulu Başkanı Recep Dinler, uzun yıllar açılamayan ve atıl vaziyette kalan Özel Uğurlu Royal Hospital Hastanesindeki sorunun sadece ruhsat olmadığını, farklı hukuki sorunların da olduğunu kaydetti. Atlas Yapı Limited Şirketi Yönetim Kurulu Başkanı Recep Dinler, Özel Kastamonu Uğurlu Hastanesi’nin hastane binası ve ruhsat satışına yönelik açıklamalarda bulundu. Uzun yıllardır atıl vaziyette kalan ve hastane binası ile ruhsatında yaşanan hukuki sorunlar sebebiyle açılamayana Özel Kastamonu Anadolu Hastanesi hakkında bilgilendirmede bulunan Atlas Yapı Limited Şirketi Yönetim Kurulu Başkanı Recep Dinler, “Kastamonu İcra Müdürlüğü nün 2018-1 iflas dosyası ile ihaleye çıkardığı Uğurlu Royal Hospital Hastanesi binası, arsası ve bu hastaneye ait ruhsat satışı ile alakalı ihale öncesi ve sonrası, ‘bu iş size yakışır, bu milli servetin faaliyete geçip Kastamonu halkına hizmet vermesine en yakın kişiler sizlersiniz, ihaleye girmemeniz sektörünüzü inkar etmek olur’ diyen başta dönemin Kastamonu Valisi Avni Çakır ve tüm devlet yetkililerine, tüm siyasi parti yetkililerine, tüm iş adamlarına, sivil toplum örgütlerinin yetkililerine, duyarlı tüm halkımıza, yine ihale öncesi ‘ihaleye girin ki katılım artsın ve rekabet olsun masadaki alacaklılara bedelleri ödensin’ diye tarafımıza moral veren, her zaman size desteğe hazırım diyen Sayın Uzman Dr. Atıf Uğurlu Bey ve alacakla alakalı olan tüm taraflara desteklerinden ötürü teşekkür ederim” dedi. Tek sorunun ruhsat olmadığını vurgulayan Dinler, “İhale bedelini yatırdığımızdan itibaren tapumuzu 1 yıla yakın süre alamadığımızı, ihale sonucunu hazmedemeyenlerin bizlere her türlü destek olmaları gerekirken düşmanlık içerisinde olduklarını, terör örgütü sempatizanları ve birçok haini de başımıza musallat ettiklerini Kastamonu halkının bilmesini isterim. Tek derdi illegal işlerle uğraşmak olan bu kişiler kendi beyanları ile burayı hizmete açsınlar da görelim diye kamuoyunun duyacağı, göreceği şekilde beyanlarda bulunmuşlardır. Kastamonu Belediyesi’ne ait şirketin elinde bulunan ruhsatın Uğurlu binasının ayrılmaz parçası olduğu doğrudur. Bizim için de Kastamonu için de bu ruhsat önemlidir, fakat tek sorun bu değildir. Bizimle uğraşan kişilerin ihaleye itiraz etmesinden dolayı aradan geçen sürede tapumuzu alamamamızdan dolayı finansa ulaşımın zorlaşması, teşviklerin kalkması, enflasyona bağlı inşaat maliyetleri, döviz kurundan kaynaklı oluşan cihaz temini işimizi zorlaştırmıştır. Tüm Türkiye’de 1 milyon nüfusun altındaki illerde özel hastaneler ve diyaliz merkezleri iflasın eşiğine gelmiştir. Tüm zorluklara rağmen en hızlı şekilde binamızı faaliyete geçirmek için elimizden geleni yapacağımızı bildirir tüm Kastamonu halkına teşekkür ederiz” şeklinde konuştu.
Gaziantep GATHİB 2023 yılı olağan genel kurulu gerçekleştirildi Güneydoğu Anadolu Tekstil ve Hammaddeleri İhracatçıları Birliği (GATHİB) 2023 yılı Olağan Genel Kurulu’nu GAİB hizmet binasında gerçekleştirdi. Toplantı TİM Tekstil ve Hammaddeleri Sektör Kurulu Başkanı ve GATHİB Yönetim Kurulu Başkanı Ahmet Fikret Kileci, GAHİB Başkanı Zeynal Abidin Kaplan ile GATHİB Yönetim Kurulu Üyelerinin katılımıyla gerçekleştirildi. Toplantıda 2023 yılı Birlik mali durumu ve Birlik faaliyetleri ibra edildi. Genel Kurulda açıklamalarda bulunan GATHİB Başkanı Fikret Kileci, “Pandeminin ve Rusya-Ukrayna savaşının ardından dünya genelinde tekstil sektöründe daralma görülmeye başlamasına rağmen üyelerimiz dirençli bir duruş sergiledi. 2023 yılının hemen başında gerçekleşen 6 Şubat depremlerinin yıkıcı etkisi de olumsuz tabloya eklendiğinde oldukça zor günler geçirdik. Tüm olumsuz şartlara rağmen Birliğimiz üyesi ihracatçılarımız istikrarlı bir performans sergilediler, buradan tüm üyelerimize üstün çabaları sebebiyle teşekkürler ediyorum. 2023 yılında gerek benim için Tekstil Sektör Kurulu Başkanı olarak gerek GATHİB Başkanı olarak oldukça yoğun bir takvimle geçti. Aynı şekilde Birliğimiz de yoğun bir takvimi geride bıraktı. 2024 yılında da tüm gücümüzle sahada olacağız, bizi 2023’ten daha yoğun bir takvimin beklediğini biliyoruz. Şimdiden tüm çalışma arkadaşlarıma ve üyelerimize başarılar diliyor, 2024’ün sektörümüz ve tüm ülkemiz için verimli bir ihracat yılı olarak kayda geçmesini temenni ediyorum” dedi. GATHİB’in ihracatı 2023 yılında 2022 yılına göre yüzde 13,1 azalışla 3 milyar 67 milyon ABD doları olarak gerçekleşti. Tekstil sektöründe yaşanan bu düşüşte uluslararası ölçekte tekstil sektöründe yaşanan talep daralmasının ve bölgemizde yaşanan 6 Şubat depremlerinin etkisi olduğu değerlendiriliyor. 2023 yılında bölgemiz tekstil sektörü ihracatı alt mal grupları bazında değerlendirilecek olur ise en fazla ihracat yapılan mal grupları; 837 milyon dolar ile iplik ihracatı, 818 milyon dolar ile kumaş ihracatı ve 176 milyon dolar ile elyaf ihracatı olmuştur. En fazla ihracat gerçekleştirilen ülkeler ise Irak, Birleşik Krallık, İtalya, ABD ve Suriye olarak sıralandı. TİM Tekstil ve Hammaddeleri Sektör Kurulu Sekreteryasını üstlenen GATHİB, Fikret Kileci Başkanlığında 2023 yılında yoğun bir takvim geçirdi. Yeşil Dönüşüm, Sürdürülebilir Üretim, Döngüsel Ekonomi alanlarıyla ilgili World Circular Economy Forum, Circular Textile Days, Uluslararası Ekoteks Sempozyumu, İyi Pamuk ve Tarla Paneli, Horasis gibi onlarca panel, forum, fuar ve sempozyuma katılan GATHİB yönetimi 2024 yılı için de yoğun bir takvime sahip. Ayrıca sektöre nitelikli iş gücü ve tasarımları kazandırmayı amaçlayan ve Doku Kumaş Tasarım Yarışması’nın dördüncüsü de GATHİB tarafından 2024 yılında gerçekleştirilecek.
İzmir İzmirliler gönül rahatlığıyla teleferik keyfi sürecek İzmir Büyükşehir Belediyesinin Avrupa Birliği standartlarında hizmet verdiği Balçova’daki teleferik tesislerinde, 5 Şubat’tan itibaren titiz şekilde yürütülen bakım çalışmaları tamamlandı. Günde yaklaşık 2 bin 500 kişinin ziyaret ettiği tesislerde İzmirlilerin teleferiğe gönül rahatlığıyla binebileceği bildirildi. Antalya’da meydana gelen ve 1 kişinin hayatını kaybettiği, 10 kişinin de yaralandığı teleferik kazası tedirginliğe yol açtı. Kaza sonrası, günde yaklaşık 2 bin 500 kişinin ziyaret ettiği İzmir Balçova’daki teleferik tesislerine ilgi azaldı. 5 Şubat’ta başlatılan bakım çalışmaları tamam İzmir Büyükşehir Belediyesi, gönül rahatlığıyla vatandaşların teleferiği kullanabileceğini açıkladı. Avrupa Birliği (AB) standartlarında hizmet sunulan Balçova’daki teleferik tesislerinde, 5 Şubat 2024’te başlatılan bakım çalışmalarının ise tamamlandığı bildirildi. 2015 yılında yenilenerek hizmete alınan tesiste titiz bir süreç yürütüldüğü aktarılırken, Türk Mühendis ve Mimar Odaları Birliği (TMMOB), Elektrik Mühendisleri Odası İzmir Şubesi ile TMMOB Makine Mühendisleri Odası Bursa Şubesine tesisin yıllık periyodik kontrollerinin yapılması ve raporlanması için davet gönderildiği ifade edildi. Neler yapılıyor Tesiste; üretici firmanın tavsiye, kullanım, bakım ve onarım kılavuzları rehberliğinde aksatılmadan yıllık, aylık ve haftalık bakımlar yapılıyor. Yılda bir kez yapılması zorunlu olan yıllık periyodik bakım çalışması kapsamında sistemdeki tüm hareketli parçalar elden geçiriliyor. Talimatlar ve kullanım ömürleri gibi ölçü toleransları kapsamında değiştirilmesi gereken parçalar yenileniyor, otomasyon ve elektrik sistemlerinde iyileştirme ve bakım çalışması yürütülüyor. Bakımlar; alanında eğitilmiş ve İZULAŞ AŞ bünyesindeki tekniker ve teknisyenler tarafından kontrol ve kayıtlar güncel tutularak yapılıyor. Tesisin EN 12927-8 standardı gereği halat manyetik kontrol testi (MRT) yıl içerisinde 6 aylık periyodlar ile tamamlanıyor. Tesisin kesintisiz çalışmasını sağlayan elektrik jeneratörleri ile tesisin elektrik trafolarının bakımları da düzenli olarak takip ediliyor. Tesis çalıştırılmadan önce ve gün içerisinde günlük çalışma kontrolleri tamamlanıp kayıt altına alınıyor. Çalışmalar iş güvenliği uzmanları tarafından da denetleniyor. İzmir’in simgelerinden İzmir’de 1974’te kurulan, yenilenerek 2015 yılında yeniden hizmete alınan tesiste; seyir terasları, dürbünleri ve mesire alanları yer alıyor. Tesiste toplam 20 kabin bulunuyor. Rengarenk kabinler İzmir’in canlandırıcı ruhunu yansıtırken, her kabin en fazla 8 yolcu taşıyabiliyor. Teleferik ile yolculuk yaklaşık 3 dakika sürüyor. 810 metrelik hat boyunca 60 dakikada ortalama bin 200 yolcu taşınıyor.