Bittiğinde Türkiye ve Avrupa’nın en uzun, dünyanın ise 2. en uzun tüneli olacak olan ve yapımına yaklaşık 2 yıl önce başlanan Trabzon-Gümüşhane karayolu üzerindeki Yeni Zigana Tüneli’nde bugüne kadar her iki taraftan çift tüpte toplam 11 bin 200 metrelik kaza çalışması yapıldı.
fotoğrafı büyüt
fotoğrafı Paylaş
2
İlki 42 yıl önce temeli atılan ve 14 senede yapımı tamamlanan bin 700 metrelik 1. Zigana Tüneli’nin ardından toplam 29 km’lik 2. Zigana Tüneli’nin Trabzon`un Maçka ilçesine bağlı Başar köyünden başlayan tünel kazı çalışmalarının Gümüşhane bölümü ise Torul ilçesine bağlı Köstereli mevkiisinde sürdürülüyor.
fotoğrafı büyüt
fotoğrafı Paylaş
3
2x14.5 km’lik çift tüplü 2. Zigana Tüneli, bağlantı yolları ile birlikte 15.1 km’lik yeni güzergah projesi ile yol 560 metre daha düşük kottan geçerken, Gümüşhane-Trabzon arasındaki yolu 8 km daha kısaltıyor.
fotoğrafı büyüt
fotoğrafı Paylaş
4
Özellikle kış aylarında yağışın ve karın yoğun olduğu geçitte keskin virajlar ve rampalar da bu projeyle ortadan kalkmış olacak.
fotoğrafı büyüt
fotoğrafı Paylaş
5
Yapımı 4 yılda bitirilmesi planlanan yeni tünelin 29 Ekim 2019 tarihinde hizmete girmesi hedefleniyor. Doğu Karadeniz ve Kafkasları, Ortadoğu ve İran’a bağlayan Trabzon-Gümüşhane karayolu üzerinde bulunan Tarihi İpek Yolu güzergahındaki Yeni Zigana Tüneli bittiğinde Ovit Tüneli’ni de geçerek Türkiye’nin en uzun karayolu tüneli olacak.
fotoğrafı büyüt
fotoğrafı Paylaş
6
Yaklaşık 580 milyon TL’ye mal olacak tünel inşaatında Gümüşhane tarafından bugüne kadar her iki tüpte toplam 8 bin metre, Trabzon tarafından ise her iki tüpte toplam 3 bin 200 metre olmak üzere toplam 11 bin 200 metrelik kazı çalışması gerçekleştirildi.
fotoğrafı büyüt
fotoğrafı Paylaş
7
Yapımına yaklaşık 2 yıl önce başlanan tünelin temel atma töreni geçtiğimiz yıl Mart ayında Başbakan Binali Yıldırım’ın da katılımı ile gerçekleştirilmişti.