10
Yolu sık sık kullandığını belirten Sedat Büyükbayram, "Daha önce gelirken feribot vardı, feribotta zaman kaybı çok oluyordu. 2-3 saat beklediğimiz olurdu, gece bir hastamız olduğu zaman gidemiyorduk, Urfa üzerinden gittiğimizde çok fazla zaman kaybı oluyordu. Bu köprünün yapılması hem Kahta, hem Gerger, hem de Siverek arasındaki ticareti de geliştirdi. Bu anlamda köprünün yapılmasında emeği geçen herkese teşekkür ediyorum. Şimdi rahatlıkla Siverek`e gidip ailelerimizi ziyaret edebiliyoruz. Ticaret anlamında Kahta kapalı bir ortamda bulunuyordu, şuan ticaret anlamında Diyarbakır, özellikle Siverek ile hayvancılık anlamında da ticaret gelişmiş oldu. Bildiğiniz gibi Adıyaman bir tekstil kenti, batıya açılabiliyordu ama doğuya açılamıyordu. Köprü Adıyaman için hem tekstil, hem ticaret anlamında büyük bir kapı önemine sahip oldu" dedi.