GENEL - 20 Mart 2018 Salı 10:59

Bombalı saldırıda yaralanan bebeğe hastane çalışanları sahip çıktı

A
A
A
Bombalı saldırıda yaralanan bebeğe hastane çalışanları sahip çıktı

Suriye’nin Halep şehrinde bombalı araçla yapılan saldırıda yaralanan 8 aylık bebek, Gaziantep’te tedavi görüyor.

Suriye’nin Halep şehrinde bombalı araçla yapılan saldırıda yaralanan 8 aylık bebek, Gaziantep’te tedavi görüyor. Bebek hasreti çeken bir sağlık çalışanı, annesi ve babası Azez’de tedavi gören Suriyeli bebeğe hem annelik hem babalık yapıyor.


Suriye’nin Halep kentinin batısında düzenlenen bombalı araçlı saldırıda Abdülihal Kenavist ve anne babasının yer aldığı araç kül yığınına döndü. Yaralılardan baba Muhammet Hamdan ve anne Nede Kenavuş ile 2 çocukları Azez’deki hastaneye kaldırılarak tedavi altına alınırken, 8 aylık bebek ise Cilvegözü Sınır Kapısı’ndan Türkiye’ye getirildi. Hatay’dan Gaziantep’e getirilen bebek, Özel Hatem Hastanesinde tedavi altına alındı. Yoğun basınç nedeniyle tüm hayati fonksiyonları durma noktasına gelen bebek 18 gün boyunca yoğun bakım ünitesinde tedavi gördü. Bebek için seferber olan doktor ve sağlık çalışanlarının müdahalesi ile Abdülihal bebek, yeniden yaşama tutundu. Evli olan ve bebek hasreti çeken yoğun bakım ünitesi çalışanı Erçin Sakatoğlu ise bebeğe hem annelik hem babalık yaptı. Sakatoğlu, bebeğin hayati tehlikesinin devam ettiği süreçte tüm ihtiyaçları ile yakından ilgilendi.


Diğer servis çalışanı arkadaşları ile birlikte bebeği emziren Sakatoğlu, bebeğe kıyafetler alarak giydirdi. Sakatoğlu, sürekli ziyaret edip ihtiyaçları ile ilgilendiği bebeğe annesi ve babasının yokluğunu hissettirmedi.



"Geldiğinde kıyafetleri bile yoktu“


Bebeğe umut olduklarını anlatan sağlık çalışanı Erçin Sakatoğlu, "Daha önce de bu tür hastalarımız oluyordu. Bu bebek ilk geldiğinde çok kötüydü. Hiç umut yoktu ama ona umut olduk. Solunum cihazından ayrıldı ve şu anda hayata döndü. Artık mamasını veriyoruz ve kıyafetler aldık kendisine. Ben tüm çocukları severim. Çocuklar başkadır bir de özellikle bunların anne babaları yok, kimseleri yok. Burada ziyaret saatinde herkesin ziyaretçileri geliyor ama bunların kimsesi gelmiyor üzülüyoruz. Onun için biz bu bebeğin ailesi, ziyaretçileri, anne ve babası olduk. Geldiğinde kıyafetleri yoktu. Gidip kıyafetlerini aldık, patikler aldık. Hastanenin hemen karşısında park var dışarıda böyle çocukları görüyordum hepsi böyle anne babalarıyla oynuyorlardı. Gelip baktığımızda bu çocuğun üzerinde kıyafet yoktu. Gidip kıyafet, biberon, emzik gibi şeyler aldık. Bizim maskotumuz oldu artık“ diye konuştu.



Sağlık durumu iyiye gidiyor


Hatem Hastanesi Beyin, Sinir ve Omurilik Cerrahisi Uzmanı Op. Dr. Tevfik Güç, bebek geldiği zaman durumunun kritik olduğunu hatırlatarak, tedavinin ardından ise sağlık durumunun iyiye gittiğini kaydetti. Güç, "Çocuk geldiği anda solunu çok zayıftı. Tansiyon neredeyse alamıyorduk ve yüzü gözü şiş durumdaydı. Çocuğun beyninin her tarafında yaygın kanamalar vardı. İşin özü bu çocuk geldiğinde kurtulacağı yönünde bir öngörümüz yoktu. Hem çocuğun çabası hem de bizim anestezi ekibimizin gayretiyle çocuk gördüğünüz gibi tepki verir duruma geldi“ şeklinde konuştu.



“Artık besleniyor ve hareket edebiliyor“


Hatem Hastanesi Anestezi ve Reanimasyon Uzmanı Uzman Doktor Ahmet Şükrü Denker ise Abdulihal bebeğin artık beslendiğini ve hareket ettiğini belirterek, “Toparlaması 11-12 gün kadar sürdü. Solunum cihazından ayırmak oldukça zor süreçti. Fakat çok şükür şu an kendisi beslenebiliyor ve hareket edebiliyor. Taburcu olacak seviyeye getirmek benim ve ekibim adına ciddi bir gurur vesilesi oldu. Başındaki şişlik şarapnel parçasından değil daha çok basınç yaralanmasından kaynaklı bir durumdu. Yüz ve gözünde hafif sıyrıklar ve ezikler vardı. Bunlar çok çabuk toparladı en büyük şansı çocuk olması“ diye konuştu.


Bebeğin hastanedeki tedavisi sürüyor

Bunlar Da İlginizi Çekebilir
Muğla Başkan Köksal Üniversite öğrencileri ile buluştu Menteşe Belediye Başkanı Gonca Köksal, Kötekli Gençlik Merkezinde üniversite öğrencileri ile buluştu. Buluşmada gençlik merkezinin (MEGEM) nasıl daha etkin ve verimli olabileceği konusu ile ilgili öğrencilerin taleplerini dinleyen ve notlar alan Köksal, gençlerin belediyeden beklentilerine yönelik de çözüm önerilerini paylaştı. Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi öğrenci topluluklarının, gençlerin ve vatandaşların yoğun katılım gösterdiği gençlik merkezindeki buluşmada konuşan Köksal, “Kentimizi ortak akılla yönetecek, taleplerin önceliğine göre hizmet üreteceğiz demiştik. Sizlerin öncelikli olarak ulaşım ücretleri ile ilgili talebinizi Büyükşehir Belediyemiz ile görüşerek çözdük. Böylece otobüslerin ring seferleri 1 TL’ye düştü. Ayrıca otobüslerin sefer saatleri de güncelleniyor” dedi. Üniversite kent entegrasyonunu sağlamak istediklerini belirten Köksal, “Gençlik merkezimizi sizlerin talepleri doğrultusunda daha verimli, kent merkezimizde sizlerin kentin yaşamına, üretimine dâhil olacağı bir proje hazırlıyoruz. Sizlere Menteşe’de bir alan tahsis edeceğiz. Bu alanda dans, spor, yemek, satranç, kodlama, meslek etkinlikleri gibi yeni deneyimler kazanacak ve ilgi alanlarınıza göre yeteneklerinizi keşfedeceksiniz. Fikir üretebileceğiniz, sosyalleşeceğiniz, satış yapabileceğiniz ve kentin yaşamı içerisinde aktif olarak yer alacağınız bir alan oluşturacağız. Her zaman sizlerle bir arada ve iletişim halinde olmak istiyoruz” diye konuştu. Köksal, “Gençlik Birimi ve Gençlik Meclisi kuracağız” Başkan Köksal, gençlik birimi ve gençlik meclisi kuracaklarını belirterek, “Yarınlarımızı, sizlerle birlikte doğru şekilde inşa etmek istiyoruz. Bu anlamda gençlik birimi ve gençlik meclisi oluşturacağız. Sizlerin enerjisinden, fikirlerinden faydalanmak istiyoruz” dedi. Başkan Köksal konuşmasının ardından sözü buluşmaya katılan öğrencilere bıraktı. Sırayla söz alan ve buluşma için Başkan Köksal’a teşekkür eden öğrenciler, gençlik merkezinin daha etkin kullanılması ile ilgili önerilerini ve belediyeden farklı konulardaki beklentilerini açıkladılar.
Konya Tavandaki lambaları düzeltirken elektrik akımına kapılarak 4 metreden düştü, o anlar kameraya yansıdı Konya’da iş yerinin tavanında bulunan lambaları düzeltmek için merdivenle 4 metre yükseğe çıkan iş yeri sahibinin elektrik akımına kapılarak zemine düşme anı güvenlik kamerasına saniye saniye yansıdı. İş yeri sahibi hastaneye kaldırılırken, yapılan muayenelerinde sağlık durumunun iyi olduğunun anlaşılması üzerine hastaneden taburcu edildi. Olay, 22 Nisan Pazartesi günü gece saatlerinde merkez Selçuklu ilçesi Erenköy Mahallesinde bulunan bir iş yerinde meydana geldi. Edinilen bilgiye göre, iş yeri sahibi antikacı Uğur Bitim (49), misafirlerini ağırladıktan sonra mezat yaptıkları büyük çadırın tavanında bulunan lambaları düzeltmek için merdiven yardımıyla 4 metre yukarı çıktı. Lambaları düzelten Uğur Bitim, bu sırada kablodan elektrik akımına kapıldı. Bir süre akımdan etkilenen Bitim, merdivenden zemine düştü. İhbar üzerine adrese sağlık ekibi sevk edildi. Bitim, sağlık görevlilerinin ilk müdahalesinin ardından Konya Numune Hastanesine kaldırılarak tedavi altına alındı. Yapılan muayenelerin ardından sağlık durumu iyi olan Uğur Bitim, taburcu edildi. Olay anı güvenlik kamerasında İş yeri sahibi Uğur Bitim’in akıma kapıldığı anlar ise iş yerinin güvenlik kamerasına saniye saniye yansıdı. Görüntülerde, Bitim’in tavanda bulunan lambaları düzeltmek için merdivene çıktığı, çalıştığı sırada elektrik akıma kapılarak 4 metre yükseklikten aşağıya düştüğü görülüyor. “Hiçbir kırık çıkıksız atlattım elhamdülillah” Yaşadıklarını anlatan Uğur Bitim, “Akşamdan misafirlerim geldi. Saat 11.30’a kadar oturdular. Daha sonra 11.30’da dağıldılar. Ben de burada lambalarla uğraşıyordum. Ampulleri düzelteyim diye yukarıya çıktım, beşini bağladım. Yukarıya doğru biraz daha çekerek ufak tefek kendim yapıyordum. Beşinci sırada tam orada elektriğin dağıtım bağlantısı varmış, görmedim elimle beraber avuçladığım an 4 metre kadar yükseklikte salladı tam hatırlıyorum. Zaten gözlerim filan karardı. Orada çırpındığımı hatırlıyorum. Daha sonra sırtüstü yere düştüm. Biraz geri geri sürüklendim. Orada ayağa kalkar gibi oldum. Elime telefonu aldım. Hemen bir komşuyu aradım. Onlar ambulansa haber verdiler, sağ olsun müdahale ettiler hastaneye kaldırdılar. Elhamdülillah bir şeyim çıkmadı. Hiçbir kırık çıkıksız atlattım elhamdülillah” dedi.
İstanbul Akbank, geliştirdiği ‘büyük dil modeli’ ile müşterilerine hizmet verecek Akbank Teknoloji mühendisleri tarafından geliştirilen yeni ‘büyük dil modeli’, bankacılık uzmanlığı gerektiren konuları etkin bir şekilde anlayarak daha verimli ve hızlı sonuç üreten bir yapay zeka altyapısına olanak sunuyor. Geliştirilen yeni büyük dil modelinin ilk uygulama alanı müşteriler, iş ortakları ya da resmi kurumlardan yazışma yoluyla gelen binlerce talimat ve talebin anlaşılması, analiz edilmesi ve işlemlerin otomatik olarak gerçekleştirilmesi olarak belirlendi. Yenilikçi ürün ve hizmetlerle bankacılığın geleceğini şekillendiren Akbank, yürüttüğü yapay zeka çalışmalarının yanı sıra üretken yapay zeka (GenAI) çözümlerini de bir süredir odağına almıştı. Bu kapsamda banka, bankacılık alanındaki tecrübesini yapay zeka teknolojileri alanındaki gücü ile bir araya getirerek, bankacılık ürün ve süreçleri üzerine uzmanlaşmış kendi ‘büyük dil modeli’ni geliştirdi. Akbank Teknoloji mühendisleri tarafından geliştirilen yeni ‘büyük dil modeli’, açık kaynaklı birçok model üzerinde yürütülen araştırma çalışmalarının sonucunda seçilen, Türkçe ve İngilizceyle birlikte sekiz dilde iletişim imkânı sunan Mixtral modelini temel alıyor. 56 milyar token ve bankacılık özelinde 100 bin örnek doküman ile eğitilen bu yeni model, bankacılık uzmanlığı gerektiren konuları etkin bir şekilde anlayarak daha verimli ve hızlı sonuç üreten bir yapay zeka altyapısına olanak sunuyor. Bankacılık hizmetleri üretken yapay zeka ile yeniden şekilleniyor Geliştirilen büyük dil modelinin ilk uygulama alanı resmi kurumlar, iş ortakları ya da müşterilerden yazışma yoluyla gelen binlerce talimat ve talebin otomasyon dahilinde okunması, anlamlandırılması ve işlemlerin otomatik olarak gerçekleştirilmesi olarak belirlendi. Böylece müşteriler tarafından şubelere gelen para transferi talimatları gibi detaylı işlemlerin daha hızlı ve verimli bir şekilde gerçekleştirilmesi ile müşteri deneyimi en üst seviyeye çıkartılıyor. Akbank Teknoloji Genel Müdür Yardımcısı Gökhan Gökçay yaptığı açıklamada, “Banka olarak bankacılığın geleceğini tanımlama vizyonumuzla inovasyon çalışmalarımızın sınırlarını genişletmeye devam ediyoruz. Günümüzün hızla değişen teknoloji ortamında yapay zeka, bulut tabanlı uygulama modernizasyonu, servis bankacılığı teknolojileri gibi alanlarda çalışmalarımızı titizlikle sürdürüyoruz. Teknoloji, bankacılığın geleceğinde kritik bir rol üstleniyor ve bu rol hem hizmetleri hem de müşteri deneyimini kökten değiştirecek güçte. Biz de önemli yatırım alanlarımızdan biri olan yapay zeka teknolojilerini, pek çok yeni bankacılık hizmetini sunabileceğimiz stratejik bir değer potansiyeli olarak görüyoruz” dedi. Bankanın daha önce sunduğu doğal ses modeli, yardımcı sohbet botları gibi yapay zeka uygulamaları ile her zaman müşterilerinin hayatını kolaylaştıran çözümlerde öncü olduğunu belirten Gökçay, sözlerine şöyle devam etti: “Günümüz dünyasının karmaşık finansal taleplerine cevap olabilmek için 76 yıllık bankacılık tecrübemizi, yapay zeka uzmanlığımız ile sentezleyerek kendi büyük dil modelimizi geliştirdik. Bu kapsamda müşterilerimizden gelen talepleri çok daha hızlı bir şekilde işleyerek yanıtlayacak ve kişiselleştirilmiş hizmetler sunarak üst düzey bir deneyim sağlayacağız. Bununla birlikte işlenen veriler yalnızca bankamız veri ortamlarında tutuluyor ve güvenle saklanıyor olacak. Geliştirdiğimiz yeni ‘büyük dil modeli’ müşteri talimatlarını işlemede ve doğruluk oranlarında yüksek başarı sağladı. Model, 56 milyar token ve bankacılık özelinde 100 bin örnek doküman ile eğitildi. Yaptığımız testlerde klasik doğal dil işleme çözümleriyle elde edilen doğruluk oranı, büyük dil modeli ile kurgulanan üretken yapay zeka ve arama optimizasyonu uygulamaları sonrası yüzde 35 artış gösterdi. Banka olarak, önümüzdeki dönemde de mevcut doğal dil işleme çözümlerini büyük dil modeli ile dönüştürmeyi ve yapay zeka temelli yeni bankacılık uygulamalarını hayata geçirmeyi amaçlıyoruz. Bu çerçevede, müşterilerimizin ihtiyaçlarını öngörebilen, hızlı ve güvenilir çözümler geliştirmek için teknolojiyi en etkin şekilde kullanmaya devam edeceğiz.”