EĞİTİM - 23 Haziran 2018 Cumartesi 12:10

GKV’de özel, kaynaştırma ve kapsayıcı eğitim masaya yatırıldı

A
A
A
GKV’de özel, kaynaştırma ve kapsayıcı eğitim masaya yatırıldı

Gaziantep Kolej Vakfı Özel Okulları’nda 2017-2018 Haziran Dönemi Mesleki Çalışma Programı kapsamında düzenlenen seminerde “Özel Eğitim, Kaynaştırma Eğitimi ve Kapsayıcı Eğitim” konularındaki tüm detayları mercek altına alındı.

Gaziantep Kolej Vakfı Özel Okulları’nda 2017-2018 Haziran Dönemi Mesleki Çalışma Programı kapsamında düzenlenen seminerde “Özel Eğitim, Kaynaştırma Eğitimi ve Kapsayıcı Eğitim” konularındaki tüm detayları mercek altına alındı.


Gaziantep Kolej Vakfı Özel Okulları 2017-2018 eğitim öğretim yılının sona ermesiyle öğretmen ve idarecilere yönelik hizmet içi eğitim seminerleri düzenleyen ve 2018-2019 eğitim öğretim yılına yönelik hazırlıklara hız verdi. Bu kapsamda GKV Özel Okullarında eğitimle ilgili birçok konu masaya yatırılarak uzmanlar tarafından verilen seminer ve söyleşilerle gündeme taşınıyor. Konular hakkında öğretmen ve idarecilerin de görüşlerini paylaştığı seminerlerin eğitim için büyük önem taşıyor. GKV Özel Okulları Rehberlik Servisi ve Şehitkamil Rehberlik Araştırma Merkezi işbirliğinde düzenlenen Özel Eğitim, Kaynaştırma Eğitimi ve Kapsayıcı Eğitim konulu seminere Genel Müdür Yrd. İsmet Tiryaki, idareciler ve GKV Özel Anaokulu, İlkokul, Ortaokul ve Lise öğretmenlerinin tamamı katıldı.


Özel eğitimin püf noktaları


Şehitkamil Rehberlik Araştırma Merkezi Özel Eğitim Uzmanı Altuğ Giray Eder’in konuşmacı olarak katıldığı seminerin ilk bölümü Özel Eğitim’e ayrıldı. Giray bu başlık altında yaptığı açıklamalarda Bireyselleştirilmiş Eğitim Programı(BEP) ve özel eğitim gereksinimi olan öğrencilere yönelik öğretmenlere yol gösterici bilgiler verdi. Giray, “Özel eğitim gerektiren bireyler için bireyselleştirilmiş eğitim planı geliştirilmesi ve eğitim programlarının bireyselleştirilerek uygulanması esastır. BEP uygularken ekip, öğrenci, müdür, müdür yardımcısı, özel eğitim öğretmeni, rehber öğretmeni, eğitim programını yapan öğretmen, sınıf öğretmeni, alan öğretmeni, aile, özel eğitim değerlendirme kurulundan bir üye belirlenerek oluşturulur” dedi. BEP uygulayacak öğretmenlerin sorumluluklarına da değinen Giray BEP ekibi çalışma süreci, BEP dosyası, performansın belirlenmesi, destek eğitim hizmetlerinin belirlenmesi, kısa ve uzun dönemli amaçların belirlenmesi ve Bireyselleştirilmiş Öğretim Programı(BÖP)’na dair detaylı bilgileri öğretmenlerle paylaştı.


Kapsayıcı Eğitimin önemi anlatıldı


GKV Özel Liseleri Rehber Öğretmeni Zehra Doğan tarafından yapılan sunumda kapsayıcı eğitimin tanımı, ilkeleri, yöntem ve teknikleri anlatıldı. Doğan yaptığı açıklamalarda, “Kapsayıcı Eğitim, özel gereksinimi veya engeli olsun yada olmasın, sosyal, kültürel, eğitimsel, yaşamsal aktivite ve fırsatlara tüm toplum üyeleri ile eşit düzeyde erişimde güçlük yaşayan bütün çocukları kapsaması ve bu çocukların diğer akranlarıyla birlikte eğitim alma hakkını vurgulanmasıdır. Kapsayıcı sınıfta uygulanan öğretim yöntem ve teknikleri arasında işbirlikli öğretim(grupla çalışması), istasyon, çalışma yaprakları, proje tabanlı öğretim yer almaktadır” ifadelerine yer verdi.


Kapsayıcı Eğitimin Uluslararası Boyutu ve Örnek Uygulamalar


GKV Özel Okullarında düzenlenen seminerin son bölümünde ise GKV Özel İlkokulu Rehber Öğretmeni Gökçen Bindal, Kapsayıcı Eğitimin Uluslararası Boyutu ve Örnek Uygulamaları konularında detaylı bilgileri verdi. Bindal yaptığı açıklamalarda, “Kapsayıcı eğitimin uygulanmakta olduğu okullarda her öğrencinin katkısı özeldir ve bu sınıflarda değerler çeşitlilik taşımaktadır. Kapsayıcı eğitim ilkelerinin benimsendiği bu tür destekleyici eğitim ortamında her çocuk kendini güvende hisseder ve okul topluluğuna aidiyet duygusu geliştirir. Ayrıca Türkiye’nin de taraf olduğu UNESCO Özel Gereksinimli Çocukların Hakları Bildirisinin (UNESCO,1994) ülkemizdeki kaynaştırma eğitimi ile ilgili hukuksal çerçevenin belirlenmesinde etkili olduğunu görüyoruz. Bu süreç, öğrenme çağındaki tüm çocukları içeren ortak bir vizyon ışığında ve tüm çocukları eğitmenin devletlerin sorumluluğu olduğu inancıyla, içerik, yaklaşım, yapı ve stratejiler konusunda yapılması gereken değişiklikleri kapsamaktadır” dedi.

Bunlar Da İlginizi Çekebilir
Tokat Bakan Yardımcısının basın açıklaması sırasında deprem oldu İçişleri Bakan Yardımcısı Münir Karaoğlu depremin merkez üssü Tokat’ın Sulusaray ilçesinde basın açıklaması yaparken deprem meydana geldi. İçişleri Bakan Yardımcısı Karaloğlu, depremin merkez üssü Tokat’ın Sulusaray ilçesinde incelemelerde bulundu. Karaloğlu 4 ilçe 37 köyde 385 konut, 87 ahır, 11 cami ve 1 fırında hasar meydana geldiğini belirterek, “Sulusaray merkezli 5 deprem meydana geldi şu ana kadar, 41 de artçı oldu. Ben Tokat ve Yozgat’taki tüm hemşerilerimize geçmiş olsun dileklerimi iletiyorum. Rabbim beterinden korusun, muhafaza etsin. En büyük tesellimiz şu ana kadar herhangi bir yaralımız ve can kaybımız yok. Arkadaşlarımız, ekiplerimiz şu anda sahada köylerin tamamı tarandı. Tokat’ta 3 ilçe, Yozgat’ta 3 ilçede olmak üzere depremden etkilenen tüm köylerimiz şu anda taranmış durumda. Tokat’ta şu ana kadar 112 acil çağrı merkezimize 576, Yozgat’ta 250 deprem kaynaklı vatandaş ihbarı var. Ön incelemeler sonucunda Tokat ilimizde 3 ilçe, 30 köyde, 191 konutta ve 84 ahırda, 7 cami ve 1 fırında hasarlar var, bunlar yıkık değil hasarlı. Yozgat ilinde 1 ilçede 7 köyde 94 konutta, 4 cami ve 3 ahırda ön hasar tespitlerimiz var” dedi. “Hasarlı evlere girmeyin” Hasarlı evlere girilmemesi çağrısında bulunan Karaloğlu, "Evinde hasar olan, çatlağı olan hiçbir vatandaşımız evini kullanmasın. Biz onları alıp misafir etmeye hazırız. Yurtlar hazır hale getirildi. Vatandaşımıza çağrı yapıldı. Şu ana kadar 30 vatandaşımız yurtlarda kalmak için müracaatta bulundu. Sayın valimizin verdiği bilgiye göre şu anda bölgedeki kamu kurum ve kuruluşlarında bir hasarımız yok. Okullarımızda, kamu hizmet binalarında herhangi bir hasarımız yok, inşallah binalarımızda kamu hizmeti vermeye de devam edeceğiz. Kumanyalar hazırlandı şu anda dağıtılıyor. Yine Tokat’ta üç ilçemizde sıcak yemek çıkartmak üzere aş evlerimiz oluşturuluyor. İnşallah vatandaşımıza sıcak yemek imkanımızda sunulacak. Şu anda bölgede ulaşımda, alt yapıda, elektrik ve haberleşmede herhangi bir sorunumuz yok. Yollarımız açık, enerjisi olmayan ve haberleşme imkanı olmayan köyümüz yok. Tedbir olarak Tokat’ta bir gün eğitime ara verdik. Yozgat ilimizde ise Çekerek, Kadışehri ve Aydıncık ilçelerinde yine eğitime bir gün ara vermiş olduk” dedi. “750 Personel 150 araç bölgede” Karaloğlu, 150 araç ve 750 personelin bölgede görev aldığını ifade ederek, “Diyarbakır’dan Van’a kadar birçok ilimizden arama kurtarma ekipleri bölgeye ulaşmış durumda. Yerel ekipler de bölgeye ulaştı. Şu anda bölgede 750 personelimiz vatandaşlarımıza yardımcı olmak üzere bekliyor. 150 yardım aracı da bölgeye ulaşmış durumda” şeklinde konuştu. “Dezenformasyon uyarısı” Karaloğlu açıklamasında dezenformasyon uyarısında bulunarak şunları söyledi: “Sosyal medyada maalesef yine dezenformasyonlar var. Vatandaşımıza çağrımız AFAD tarafından açıklanmayan hiçbir bilgiye itibar etmemeleridir. Biz vatandaşlarımızı AFAD üzerinden çok hızlı bir şekilde bilgilendiriyoruz. Vatandaşımızın tereddüdü olmasın.” Öte yandan İçişleri Bakan Yardımcısı, açıklama yaptığı sırada deprem meydana geldi. Karaloğlu, "Şu anda artçı sarsıntıyı hep birlikte yaşadık. Rabbim hepimizi, ülkemizi korusun" dedi.
İstanbul Jose Mendilibar: "Dayanma gücümüzü sonuna kadar kullandık" Olympiakos Teknik Direktörü Jose Mendilibar, Fenerbahçe ile çok zor bir maç oynadıklarını belirterek, "Dayanma gücümüzü sonuna kadar kullandık. Penaltılara kalması, futbolcuların becerisine kalıyor" dedi. UEFA Avrupa Konferans Ligi Çeyrek Final ikinci maçında Fenerbahçe ile karşılaşan Olympiakos, penaltı atışları sonunda galip gelerek yarı finale yükseldi. Müsabakanın ardından düzenlenen basın toplantısında açıklamalarda bulunan Olympiakos Teknik Direktörü Jose Mendilibar, "Çok zor bir oyun oynadık. Dayanma gücümüzü sonuna kadar kullandık. 10. dakikada golü yemiştik fakat dayandık. İlk devrede dayanma gücümüzü iyi kullandık. Topu rakibe verip yorma yoluna gittik. Penaltılara kalması, futbolcuların becerisine kalıyor" ifadelerini kullandı. "Kendimi şanslı hissediyorum" Mendilibar, "Avrupa kupalarında yarı finale kalmasında takımın başında antrenör olduğum için kendimi şanslı hissediyorum. Umarım daha ileriye taşıyabiliriz. Şu anda kalemizi koruyan Tzolakis, başta ikinci kalecimizdi. Sonra kaleyi devraldı. Topun auta gitmesine şans diyebilirsiniz ancak kalecinin kurtarışına şans diyemeyiz. Bir çalışma sonucu oluyor bunlar" diye konuştu. "Kariyerim boyunca penaltılara bakmadım" Penaltı atışlarını izlemediği ve sırtını dönmesiyle ilgili sorulan soruya İspanyol teknik adam şu yanıtı verdi: "Ben bütün kariyerim boyunca penaltılara bakmadım. Bunu totem olarak yaptığımı size açıklamak isterim."