GÜNDEM - 26 Kasım 2017 Pazar 12:21

1400 kilometrelik yoldan ilkokul öğretmenlerini görmek için geldiler

1400 kilometrelik yoldan ilkokul öğretmenlerini görmek için geldiler

Bitlis'in Hizan ilçesinde Yatılı İlköğretim Bölge Okulu'nda 1986-1991 yılları arasından ilkokulu okuyarak Türkiye'nin değişik illerine dağılan öğrencilerden 10'u İstanbul'da buluşarak Bilecik'te görev yapan 31 yıl önceki ilkokulu öğretmenleri buldu, elini öperek 'helallik' istediler. Yaşanan bu olaylarda öğrenci ve öğretmenin gözleri dolarken, o yıllar yad edildi.

"Hepsi birer altın, pırlanta bunların"

Bilecik merkez Kozabirlik İlköğretim'de çalışan ve 1986-1991 yılları arasında Bitlis'in Hizan ilçesinde Yatılı İlköğretim Bölge Okulu'nda öğretmenlik yapan Mahmut Güney, 31 yıl önce Bitlis'in Hizan ilçesinde okuttuğu öğrencilerini kendisine sürpriz yaparak Bilecik'e geldiklerini söyledi. Öğrencilerinin oğlu ile irtibata geçerek kendisini bulduğu anlatan Mahmut Güney, "1984’te Bitlis'e rotasyona gittik Burdur’dan. 2 yıl Koludere Okulu’nda çalıştıktan sonra Bitlis'in Hizan ilçesindeki Yatılı İlköğretim Bölge Okulu'na atandık. 1’inci sınıfları aldık işte bu gördüğünüz çocuklar o zaman 7-8 yaşlarındaydı, bunlarla devam ettik 1990’a kadar. 5 yıl okuttum. Emek verdik, hizmet verdik. Hepsi birer altın, pırlanta bunlar. O zaman da öyleydi, yine öyle. Ne dediysem harfiyen uyguladılar hepsi unutmadık, unutturmadılar bize de. Bizde onları unutmadık haliyle. Bugün ziyaretime gelmişler Allah razı olsun. Hepsine ayrı, ayrı teşekkür ediyorum" dedi.

"Çamaşırlarını eve götürüp hanıma yıkatıyordum"

Yatılı kalan çocukların yaşlarının küçük olduğu için yıkanmakta zorluk çektiklerini anlatan Mahmut Güney, "Bunlar çocuk olduğu için yıkanamıyorlar. Sırtlarını yıkamak çamaşırlarını eve götürüp yıkamak, su az, ortam iyi değildi. Şartlar zor. Haliyle yemekhane aynı şekilde çocuklar yemek yiyemiyor. Onlara yedirmek, göstermek bunlar bizim anılarımız. Hiç unutamadığım. Farklı bir ortamdı yani. Çok şeyler var ama aklıma şuan gelmiyor. Hangisini birisini söyleyeyim ki. Hepsi bir anı bizim için" dedi.

"Bitlis'ten 1400 kilometre yol geldim, sırf hocamı görmek için"

Bitlis'ten kalkarak 24 saatlik yolculuk ardından ilkokul öğretmeni görmeye gelen Burhan Zorlu ise duygu dolu anlar yaşayarak, "Şuan inan ki konuşamıyorum. Kendisini gördüğümüz için çok mutluyum. Bitlis’ten geldiğim için çok sevinçliyim. İyi ki var. Kendisini çok seviyoruz. Allah razı olsun kendisinden. Ne diyeceğimi şuan bilmiyorum inan ki. Kendisi sağlam, dürüst bir babamız gibi. Kendisine çok, çok teşekkür ediyorum. Ben Bitlis'ten 1400 kilometre yol geldim, sırf hocam için her yere de gideriz. Kendisine çok, çok teşekkür ediyorum. Seviyoruz onu" dedi.

"Emeğini unutmuş değiliz. Zaten bu gezimiz unutmadığımızın sebebidir"

Diğer bir öğrencisi Rahim Görken ise, Kırklareli'nin Babaeski ilçesinden geldiğini söyleyerek, "Kendisinin bize verdiği emekleri göz önünde bulundurarak, unutmayarak arkadaşlarla bu teknoloji vesilesiyle bulduk birbirimizi. Anladık ki hocamızı da bulalım. Bu önemli günde kendisini ziyarette bulunalım. Ziyarette bulunmamızın tek nedeni tabi ki 6 yaşından, 7 yaşından 12 yaşına kadar hocamızın bize verdiği emekleri unutmayarak bu geziyi gerçekleştirdik. Şuanda buradayız. Cümleler bitmiş, tablo gösteriyor her şeyi. Mutlu olduğumuzu gösteriyor. Kendisini seviyoruz. Bundan sonra inşallah yine aynı devam edeceğiz. Türkiye'nin farklı bölgelerinden kimimiz Babaeski’den, kimimiz Aydın’dan, Mersin, kimimiz Hizan’dan buraya hocamızı görmek için toplandık, geldik, mutluyuz. Kendisi de keza çok mutlu. İnşallah bu birliktelik devam eder böyle. Diğer arkadaşlarımız da geleceklerdi tabi ki. Biz ilk etapta gidelim, görelim ortamı o neticeyle tekrar inşallah bu gezimiz devam edecek. Ben kendisine buradan tekrar teşekkür ediyorum. Emeğini unutmuş değiliz. Zaten bu gezimiz unutmadığımızın sebebidir" dedi.

"Asıl Mahmut hocamız burada"

Diğer bir öğrencisi Vezih Derincev, hocasıyla tatlı bir anısını anlatarak, "Başımızdan geçen bir olayı asla unutamayacağımız. Gece nöbetçi olurdu bütün öğretmenler sırayla. Hocam gelirdi yatakhaneye sınıfındaki öğrencilerini tek, tek gece bir iki defa gezerdi çok iyi hatırlıyorum üstünü açan oldu ise bu battaniyeyle kapatır uyarırdı 'olum üzerini ört de üşümeyin' diye. Hani tük filmlerinde defalarca izlediğimiz Mahmut hoca dediğimiz tarihe yazılan asıl Mahmut hocamız burada. Kendisine teşekkür ediyor" diyerek elini öptü ve tüm öğrenciler adına 'helallik' istedi. Bu sırada Mahmut Güney'in gözleri doldu.

Duygu dolu anlar yaşandı

Son olarak eski resimlere bakan Mahmut Güney ve eski öğrencileri o günleri yad ederek, duydu dolu anlar yaşadılar. Yaşları 41'e ulaşan 10 öğrenci Bilecik Belediyesi Yaşayan Şehir Müzesi'ni gezerek Arkeolog Ertuğrul Gündüz'den bilgi aldılar. Bilecik'in yöresel ürünlerinden olan Kızıldamlar köyünde yetişen kabaktan yapılan tatlıyı ikramını yiyen öğrenciler toplanma yeri İstanbul'a hareket ettiler.

Cem Kaan Toka - İbrahim Sünetçi

IHAAW191640-GEN/26-11-2017

- Bitlis'ten Bilecik'e 31 yıl önceki ilkokul öğretmenlerini görmek için geldiler
- 10 arkadaş, 24 saatlik otobüs yolculuğu ardından Bitlis'ten Bilecik'e ulaşarak ilkokul öğretmeninin elini öptü
- Öğretmen Mahmut Güney:
- "Çamaşırlarını eve götürüp hanıma yıkatıyordum"

(Fotoğraflı)

Cem Kaan Toka - İbrahim Sünetçi
BİLECİK (İHA) - Bitlis'in Hizan ilçesinden 24 saatlik yol sonrası Bilecik'e gelen 10 arkadaş, 31 yıl önce ilkokulu öğretmenlerini buldu. Öğrenciler öğretmenlerinin elini öperek 'helallik' isterlerken, duygu dolu anlar yaşandı.

"Hepsi birer altın, pırlanta bunların"

"Çamaşırlarını eve götürüp hanıma yıkatıyordum"

"Bitlis'ten 1400 kilometre yol geldim, sırf hocamı görmek için"

"Emeğini unutmuş değiliz. Zaten bu gezimiz unutmadığımızın sebebidir"

"Asıl Mahmut hocamız burada"

Duygu dolu anlar yaşandı
Ankara AFAD’da, ‘İklim Değişikliği Afet Yönetimi’ projesi bilgilendirme toplantısı gerçekleştirildi Afet ve Acil Durum Yönetimi Başkanlığında (AFAD), İklim Değişikliği Afet Yönetimi (İDAY) projesi hakkında bilgilendirme amaçlı basın toplantısı düzenlendi. Programda İDAY projesinin kapsamı ve amaçları hakkında konulara değinildi. AFAD’da İklim Değişikliği Afet Yönetimi projesine yönelik basın toplantısı düzenlendi. Toplantıda, afet risklerinin azaltılmasına yönelik pilot illerde çalışmaların yürütüldüğü, iklim - afet alanlarında eğitim, planlama, risk analizi, ve toplumsal bilgilendirme faaliyetlerinin kapsamı ve iklim değişikliği sonucu meydana gelecek olumsuz durumlara karşı yapılan çalışmalar hakkında açıklamalar yapıldı. "Önlem almadığımız takdirde kuraklığın çok daha şiddetli olacağını biliyoruz" AFAD Proje Yönetim Ofisi Başkanı Betül Kurada, toplantıda yaptığı açıklamada, "Ama sanayi devriminden sonra veriler gösteriyor ki bu süreci biz insan eliyle hızlandırıyoruz, hızlandırmışız. Eğer önlem alırsak daha iyi bir senaryo bizi bekliyor, önlem almazsak daha kötü bir senaryo bizi bekliyor. Ve herkese gelenlere bunu gösterdik. Önlem almadığımız takdirde kuraklığın çok daha şiddetli olacağını biliyoruz. Sıcak hava dalgasının çok fazla olacağını biliyoruz. Soğuk hava dalgasının daha azalacağını biliyoruz. Bunlar sadece afet demek değil, bunlar yiyecekle yaşayacağımız sorunlar demek, kuraklık demek, tarımsal bir olaya sorun açması, yol açması demek aslında bizim için” dedi.
Düzce Dört kilometre yeni içme suyu hattı Düzce Belediyesi şehrin alt yapı sistemlerinde yenileme çalışmalarında hız kesmiyor. İçme suyu, yağmur suyu ve kanalizasyon ile diğer altyapı hizmetlerini yürüten Su ve Kanalizasyon Müdürlüğü, 2024 yılı başından bu yana yapılan çalışmaların raporunu paylaştı. Düzce Belediyesi, şehir merkezi ve sorumluluk alanı içinde altyapı çalışmalarını sürdürüyor. Rutin çalışmalar ve anlık müdahalelerin yanı sıra yeni abonelikler, altyapı yatırımları ile tesis bakım, onarım çalışmalarına ilişkin Su ve Kanalizasyon Müdürlüğü, 2024 yılı ilk 4 aylık süreçte yapılan işlerin raporunu yayınladı. Yeni hat çekim ile mevcut hatların yenilenmesini kapsayan raporda 4 bin 129 metre kanal açma, 2 bin 324 adet vidanjör hizmeti, 159 yeni su aboneliği, 185 yeni kanalizasyon bağlama hizmeti, 197 adet baca açma ve yükseltme işlemi, 389 kanalizasyon açma ve temizleme kayıtlarda yerini aldı. Altyapı yenileme işlemleri hızlandı 2024 yılı itibariyle altyapı yatırımlarına hız verilirken 2024 Ocak-Nisan aylarını kapsayan 4 aylık Su ve Kanalizasyon Müdürlüğü raporunda yer alan yatırımlar ise; 3,8 kilometre yeni içme suyu hattı, 1,4 kilometre içme suyu hattı yenileme, 5,1 kilometre kanalizasyon hattı, 2,7 yağmur suyu hattı inşası oldu. Altyapı yatırımlarının yanı sıra arıza ve bakımların da zamanında yapıldığı çalışmalar kapsamında arıtma tesislerinin 44 kez düzenli bakımı yapılırken, toplamda 47 kanalizasyon arızası, 99 içme suyu arızasına anında müdahale edildi.
Ordu Başkan Tavlı, seçim öncesinde barıştırdığı kırgın esnaflarla buluştu Ordu’nun Ünye Belediye Başkanı Hüseyin Tavlı seçim çalışmaları sırasında, kırgın olduklarını öğrendiği ve barıştırdığı iki esnafın misafiri oldu. Başkan Hüseyin Tavlı, Kaledere Mahallesi 20 Temmuz Caddesi’nde bulunan esnaflarla bir araya geldi. Seçim çalışmaları sırasında birbirlerine kırgın olduklarını öğrendiği esnafları barıştıran Başkan Tavlı, seçim sonrası da esnaflarla bir araya gelerek dostluklarını pekiştirdi. Cadde esnaflarından Süleyman Tez ve Turan Demir ile buluşan Tavlı keyifli sohbet gerçekleştirdi. Cadde esnafının da katıldığı buluşmada konuşan Başkan Tavlı, “Allah bize seçim sürecinde Ramazan ayında, bu kardeşlerimizle birlikte kucaklaşmayı nasip etti. Bu birliktelik neticesinde de esnaflarımızdan Muharrem Som kardeşimiz bayram sonrası kahvaltı programına bizleri davet etmişti. Biz de esnaflarımızla bir araya gelerek sohbet ettik. Her iki esnaf kardeşimize bizlerle beraber kucaklaştığı için, ev sahipliği yapan Muharrem kardeşime de ikramları için teşekkür ediyorum, Allah razı olsun. Onların dostluklarıyla beraber bu sofra bereketlendi. Onların birbirine olan sevgileriyle biz de lezzet aldık. Küslükten bir şey çıkmaz. Birlik, beraberlik ve dostluk bakidir. Kendilerine bunu sağladıkları için teşekkür ediyorum” diye konuştu. Keyifli sohbet çay ikramlarının ardından sona erdi.
Denizli Denizli OSB’de ‘Örme teknolojisi ve kumaş hataları’ konusu ele alındı DENİZLİ(İHA) – Denizli Organize Sanayi Bölgesi, Tekstil Mühendisleri Odası Denizli Şubesi ve Pamukkale Üniversitesi (PAÜ) Tekstil Mühendisliği işbirliğinde, “Örme Teknolojisi ve Kumaş Hataları” konulu seminer gerçekleştirildi. Denizli Organize Sanayi Bölge Müdürlüğü (OSB), tekstilin başkenti Denizli’de sektör paydaşları, sanayiciler ve personellerine yönelik önemli bir seminere ev sahipliği yaptı. Tekstil Mühendisleri Odası Denizli Şubesi ve Pamukkale Üniversitesi (PAÜ) Tekstil Mühendisliği işbirliğinde, Denizli OSB Konferans Salonu’nda “Örme Teknolojisi ve Kumaş Hataları” konulu seminer gerçekleştirildi. Seminerde Yuvarlak Örgü Satış Müdürü Mehmet Erdem Aktenk, Teknik Müdürü Atılım Kasapçopur ve Çorap- Triko ve Raşel Örgü Teknik Müdürü Muhittin Kaya konuşmacı olarak yer alırken, seminerin moderatörlüğünü PAÜ Mühendislik Fakültesi Tekstil Mühendisliği Öğretim Üyesi Dr. Ali Serkan Soydan gerçekleştirdi. Yoğun katılımın olduğu seminerde katılımcılara bilgi ve deneyimlerini aktaran konuşmacılar merak edilen soruları da yanıtladı. Ev sahipliği için Denizli OSB yönetimine teşekkür Denizli’nin tekstil alanında önemli bir şehir olduğunu vurgulayan Yuvarlak Örgü Satış Müdürü Mehmet Erdem Aktenk, “Denizli’de tekstil sektöründeki paydaşlarımızla birlikte olabilmek, onlara firmamızın son teknolojilerini sunabilmek ve ortak mesleki bir dil oluşturabilmek adına çok güzel bir fırsat oldu. Bizleri burada ağırlayanlara, ev sahipliği için Denizli OSB Yönetimine çok teşekkür ederiz.” diye konuştu. Etkinliğin moderatörlüğünü yapan PAÜ Mühendislik Fakültesi Tekstil Mühendisliği Öğretim Üyesi Dr. Ali Serkan Soydan, “Etkinliğimizi Tekstil Mühendisleri Odası Denizli Şubesi ile ortaklaşa düzenledik. Ev sahipliğimizi yapan Denizli OSB Yönetim Kurulumuza çok teşekkür ederiz.” dedi. “Düzenlediğimiz etkinliklere hız kesmeden devam edeceğiz” Denizli OSB Yönetim Kurulu Başkanı M. Abdülkadir Uslu ise bölge müdürlüğü olarak ev sahipliği yaptıkları etkinliklere katılım sağlayan herkese teşekkür ederek, “Denizli’deki sivil toplum kuruluşlarımız ve Pamukkale Üniversitesi ile işbirliğinde pek çok etkinliğe imza atıyoruz. Sanayicilerimize yarar sağlayacak, kentimizin gelişiminde taş üstüne bir taş daha koyacak her türlü eğitim, seminer, panel vb. etkinliklerde yer almak ve ev sahipliği yapmak bizim için bir mutluluktur. Düzenlediğimiz etkinliklere hız kesmeden devam edeceğiz.” diye konuştu.