GÜNDEM - 24 Şubat 2018 Cumartesi 02:11

2018 uzman erbaş alımı!|Uzman erbaş başvuru tarihi, şartları nelerdir?

A
A
A
2018 uzman erbaş alımı!|Uzman erbaş başvuru tarihi, şartları nelerdir?

Kara Kuvvetleri Komutanlığı 2018 yılında uzman çavuş, uzman onbaşı alımı yapacağını duyurdu. Başvuru tarihi nedir, şartları nelerdir, kimler başvuru yapabilir? İşte detaylar...

Kara Kuvvetleri Komutanlığı 2018 yılında uzman çavuş, uzman onbaşı alımı yapacağını duyurdu. Milli Savunma Bakanlığı’na bağlı Kara Kuvvetleri Komutanlığı, 22 Şubat 2018 tarihi itibari ile askeri personel ihtiyacını karşılamak için başvuru işlemlerini başlattı.

Uzman Erbaşa Kimler Başvurabilir, Başvuru Koşulları Nelerdir?

Uzman erbaşlık için aşağıdaki başvuru koşullarını sağlayan adaylar; Uzman Onbaşı olarak sadece Piyade Sınıfı Komando Branşına, Uzman Çavuş olarak ise Kara Kuvvetleri Komutanlığının ihtiyaçları doğrultusunda uygun göreceği sınıf ve branşlarda sınıflandırmaları K.K.K.lığınca yapılacaktır.

2018 uzman erbaş alımı!|Uzman erbaş başvuru tarihi, şartları nelerdir?

KKK Başvuru Koşulları:

(1) Türkiye Cumhuriyeti vatandaşı ve erkek olmak,

(2) Adaylar eğitim seviyelerine göre belirtilen statüye başvuru yapabilecektir.

(a) Uzman onbaşı adayları için en az ilköğretim/ortaokul veya yurt dışındaki dengi okul mezunu olmak (öğrenimini yurt dışında bitirenlerin diplomalarının denkliği onaylanmış olmak),
(b) Uzman çavuş adayları için en az lise ve dengi okul mezunu veya yurt dışındaki
dengi okul mezunu olmak (öğrenimini yurt dışında bitirenlerin diplomalarının denkliği onaylanmış
olmak),

(3) Askerlik hizmetini erbaş veya er olarak yapmış veya başvurduğu esnada yapıyor olmak,

(4) Askerlik hizmetini yapmış olan adaylar için müracaat tarihinin ilk günü itibarıyla terhisinin üzerinden beş yıldan fazla süre geçmemiş olmak (22 Şubat 2013 tarihi ve sonrasında terhis olanlar),

(5) Askerlik hizmetini yapmakta iken müracaat edenler için, uygun nitelik belgesi almış olmak, Birlik Komutanlıklarınca düzenlenen Nitelik Belgesinde “Uzman Erbaş Olur” kararı bulunmak, 80 ve üzeri not almış olmak, 

(6) Müracat yapılan yılın ocak ayının ilk günü itibariyla (01 Ocak 2018 tarihi itibarıyla) yirmiyedi (27) yaşını bitirmemiş (28 yaşından gün almamış) olmak (01 Ocak 1991 tarihi ve sonrasında doğanlar),

(7) Askerî öğrencilik ile ilişiği kesilmemiş olmak,

2018 uzman erbaş alımı!|Uzman erbaş başvuru tarihi, şartları nelerdir?

(8) Türk Silahlı Kuvvetlerinde daha önce subay (yedek subay dâhil), astsubay, uzman jandarma veya uzman erbaş olarak istihdam edilmemiş olmak

(9) Sözleşmeli Erbaş ve Er Kanunu hükümlerine göre istihdam edilen personelden, kendi kusurları olmaksızın sözleşmesi feshedilenler ile kendi isteğiyle sözleşmesini yenilemeyen veya ayrılanlar için bu kılavuzda belirtilen diğer başvuru şartlarını sağlamak,

(10) Sözleşmeli erbaş ve erlerden en az üç yıl görev yapmış, müteakip sözleşme süreleri içerisinde ve müracaat yapılan yılın ocak ayının ilk günü itibarıyla yirmi dokuz yaşını bitirmemiş olmak,

(11) Milli Güvenlik Kurulunca Devletin milli güvenliğine karşı faaliyette bulunduğuna karar verilen yapı, oluşum veya gruplara ya da terör örgütlerine üyeliği, mensubiyeti veya iltisakı yahut
bunlarla irtibatı bulunmamak,

(12) Terör örgütleriyle eylem birliği içerisinde olmamış, bu örgütlere yardım etmemiş, kamu imkân ve kaynaklarını bu örgütleri desteklemeye yönelik kullanmamış ya da kullandırmamış, bu örgütlerin propagandasını yapmamış olmak.

(14) Türk Silahlı Kuvvetlerinin manevi şahsiyetine gölge düşürmemiş, askerliğin şeref ve haysiyeti ile bağdaşmayacak eylemlerde bulunmamış, tutum ve davranışları ile yasa dışı siyasi, yıkıcı ve bölücü ideolojik görüşleri benimsememiş olmak,

(15) Askerlik hizmetini yapmakta iken “Askerliğe Elverişli Değildir” olarak terhis edilmemiş olmak,

(16) Boy ve kilo oranları tablosunda belirtilen değerler içerisinde bulunmak,

(17) Askerlik hizmetini yapmakta iken müracaat edenler için birlik komutanlıklarınca düzenlenen Nitelik Belgesinde 80 ve üzeri not almış olmak,

(18) Arşiv araştırması ve güvenlik soruşturması uygun olmak, (Güvenlik soruşturması için adayların Adrese Dayalı Nüfus Kayıt Sisteminde kayıtlı olan adres bilgileri kullanılacaktır. Bu
nedenle; adayların halen ikamet ettiği güncel adres bilgilerinin il/ilçe nüfus müdürlüklerince
kullanılan Adrese Dayalı Nüfus Kayıt Sisteminde kayıtlı olmak,

(19) Kamusal hakları kullanmaktan yoksun bırakılmamış olmak ve herhangi bir kamu kurumuna karşı hizmet yükümlülüğü ve tazminat borcu olmamak,

UZMAN ERBAS ALIMLARINA BASVURU YAPMAK İÇİN TIKLAYINIZ...

2018 uzman erbaş alımı!|Uzman erbaş başvuru tarihi, şartları nelerdir?

Uzman Erbaş Başvurusu Ne Zaman Yapılır?

(1) Adaylar başvurularını http://www.msb.gov.tr internet adresinden çevrimiçi (online) olarak yapacaktır. (Seçim aşamaları tarihleri bilahare internet adresinden/kayıtlı telefon numaralarına SMS ile bildirilecek olup, adreslerine çağrı mektubu ve elektronik posta gönderilmeyecek, gazete ilanı verilmeyecektir.)

(2) Adayların çevrimiçi başvuru formunu doldurmalarını müteakip en son aşamada, her bir aday için aday numarası otomatik olarak bilgisayar tarafından verilecek ve adayların başvuruları bu aday numaraları ile başvuru merkezinde kayıt altına alınacaktır.

(3) Başvurunun tamamlanmasını müteakip bütün işlemlerde bu aday numarası kullanılacağı için, adayların bu numaraları kaydederek muhafaza etmeleri önem arz etmektedir. Çevrimiçi (online) başvuru formu T.C. kimlik numarası, adı, soyadı ve aday numarası bilgileri girilmek suretiyle son müracaat tarihine kadar güncellenebilecektir.

(4) Başvurusu kabul edilen adaylara, faaliyet takviminde belirtilen tarihte www.msb.gov.tr internet adresi üzerinden seçim aşamalarına katılmaları için çağrı yapılacaktır. Adayın internet üzerinden başvuru durumunu takip ederek yapacağı işlemleri öğrenmesi kendi sorumluluğundadır. Bu husus, askerlik hizmeti devam eden adaylara ilgili birlik komutanları tarafından hatırlatılacaktır. Bu sebeple www.msb.gov.tr internet adresinin takip edilmesi mağduriyetleri engelleyecektir.

(5) Adaylara gerekli görüldüğü takdirde telefon veya kısa mesaj (SMS) ile bilgilendirme yapılabileceğinden, adayların kendilerinin ya da kendilerine ulaşabilecek yakınlarının cep telefonlarını başvuru esnasında doğru ve eksiksiz beyan etmeleri faydalarına
olacaktır.


2018 uzman erbaş alımı!|Uzman erbaş başvuru tarihi, şartları nelerdir?

Uzman Erbaş Başvuru Sonuçları Ne Zaman Açıklanacak?

(1) Başvurusu kabul edilen adayların seçim aşaması sınavlarına katılacakları tarih, http://www.msb.gov.tr internet adresinde tebliğ niteliğinde yayımlanacaktadır. Ayrıca adayların belirttiği elektronik posta ve cep telefonuna kısa mesaj ile bilgilendirme yapılacaktır. (Aday bilgilerinde değişiklik olması durumunda bir dilekçeyle MSB Per.Tem.D.Bşk.lığına faks ile müracaat etmeleri gerekmektedir).

(2) İkinci veya müteakip dönemlerdeki seçim aşaması sınavlarına ise adaylar yeterli süre öncesinden çağrılacak, adaylara ayrıca posta ile tebligat yapılmayacaktır. Bu nedenle, genel ağdan seçim aşamalarına katılma tarihinizi ve neler yapmanız gerektiğini öğrenme zorunluluğunuz bulunmaktadır

Uzman Erbaş Sınav Aşamaları Neler?

Sınav aşamaları aşağıda belirtilmiş olup, sınavlara başvuru şartlarını taşıyan ve başvuruları kabul edilen adaylar katılacaktır.

(1) Yazılı sınav,

(2) Başvuru evraklarının incelenmesi/kayıt kabul faaliyetleri,

(3) Fiziki değerlendirme

(4) Fiziki yeterlilik testi

(5) Mülakat

(6) Sağlık raporu ve güvenlik soruşturması işlemleri

2018 uzman erbaş alımı!|Uzman erbaş başvuru tarihi, şartları nelerdir?

Uzman Erbaş Sınavlara Gelirken Yanınızda Neler Getireceksiniz?

(1) Adaylar seçim aşaması sınavlarına gelirken bir adet yarım kapaklı pembe karton dosyanın içine takılı olarak aşağıdaki belgeleri, sırasına göre dizmek suretiyle ve dosyanın ön yüzüne tükenmez kalem ile aday numarası, adı ve soyadı yazılmış olarak getireceklerdir.

(2) Sınav Çağrı Belgesi: Genel ağdan (İnternet) adayın başvurusunun kabul edildiğine dair bilgisayar çıktısı,

(3) Diploma aslı ve bir adet fotokopisi (Diploma bulunmuyor ise geçici mezuniyet belgesinin aslı veya bir adet fotokopisi; diploma ve geçici mezuniyet belgesi de bulunmuyor ise okul tarafından onaylı öğrenim durum belgesi ve bir adet fotokopisi, e-devletten alınmış olanöğrenim durum belgesi)

(4) Askerlik hizmetini çavuş olarak yapanlar için varsa çavuş diploma sureti,

(5) Askerlik hizmeti sona eren adaylar için birliklerinden aldıkları terhis belgesinin aslı ve fotokopisi veya askerlik şubesinden alacakları terhis belgesinin onaylı sureti, (Sözleşmeli Er olarak görev yapmakta iken başvuran adaylar sözleşme belgelerinide yanlarında
getireceklerdir)

(6) Varsa ehliyet, askerî ehliyet, spor kursu, ustalık ve kalfalık belgesi, bonservis, başarı belgesi ve benzeri belgelerin asılları ve birer fotokopileri, (Halen silah altında olan erbaş/erlerin kimlik ve ehliyetlerinin asılları birliklerince adaylara verilecektir.)

(7) Şehit/gazi kendisi, eşi veya çocuğu olduğunu belirten aday; Anne/baba veya eşi TSK’ya mensup ise bağlı olduğu Kuvvet Komutanlıklarının Personel Başkanlığından, diğer kamu kurumlarına mensup ise, Sosyal Güvenlik Kurumundan alacakları belgenin aslı ve bir adet fotokopisi,

(8) Nitelik Belgesi: Askerlik hizmeti devam eden adaylar; ilgili Birlik Komutanı veya Kurum Amiri tarafından onaylanmış ve mühürlenmiş kapalı zarf içinde getireceklerdir. Birlikler tarafından nitelik belgeleri geçer not almayan, uygun görülmeyen adaylar sınava kesinlikle gönderilmeyecektir.

(9) Nüfus Cüzdanı Fotokopisi: Adayın kendisine ait nüfus cüzdanının aslı (askerlik hizmetine devam eden adaylar dâhil) ve iki adet fotokopisi (kayıt kabul ve hastane sevk için).

(10) “Fiziki Yeterlilik Testinde (mekik, şınav ve koşu) ortaya çıkabilecek her türlü sağlık problemimde sorumluluk tarafıma aittir.” yazısını içeren imzalı Muvafakatname

(11) Fiziki Yeterlilik Testine katılabilmek için adayların tek hekimden (aile hekimi, kurum hekimi vb.) “adayın spor (şınav, mekik ve koşu) yapmasında sakınca bulunmamaktadır” onaylı hekim raporunu beraberinde getirecektir.

AÇIKLAMA: Nüfus bilgilerinde değişiklik yapılmış olanlar, Nüfus Müdürlüklerinden Vukuatlı Nüfus Kayıt Örneği (ıslak imzalı) belgelerini beraberinde getireceklerdir.

(12) Adli sicil veya adli sicil arşiv kaydı olanlar, ilgili mahkeme kararı ile kesinleşme şerhinin aslı ve fotokopisini beraberinde getirecektir.

(13) Adayın kendisine ait son üç ay içerisinde çekilmiş 8 adet vesikalık fotoğraf,

(14) Güvenlik Soruşturması ve Arşiv Araştırması Formu: Güvenlik soruşturmasına esas olan form, güvenlik soruşturması ve arşiv araştırması formu doldurma talimatına uygun, 2 suret bilgisayar ortamında önlü-arkalı doldurulmuş olarak getirilecektir. 
 

Bunlar Da İlginizi Çekebilir
İstanbul Akbank genel müdürlük binasında yenilikçi dönüşüm hareketi başladı Akbank, genel müdürlük binasında kapsamlı bir mimari dönüşüm hareketini başlattığını duyurdu. Bankanın köklü ve dinamik yapısını, teknoloji ve yenilik odaklı çalışma modelini ve ilkeli ve sürdürülebilir bankacılık anlayışını yansıtan bu dönüşümle, Akbanklılara yeni nesil bir çalışma alanı sunuluyor. Akbank, dinamik, yenilikçi, şeffaf ve sürdürülebilir bir genel müdürlük merkezi dönüşümü ile bankanın köklü değerlerinin ve vizyoner bakış açısının bir temsilini inşa ediyor. Bu yıl tamamlanması planlanan mimari dönüşüm projesiyle, banka örnek gösterilecek çalışma alanlarından birini Türkiye’ye kazandıracak. Akbank İnsan ve Kültür Genel Müdür Yardımcısı Pınar Anapa, “Akbank’ta şubelerimizin ve çalışma ofislerimizin mimari dönüşümü, bankamızın kültürünün ve değerlerinin bir yansımasıdır. Bu dönüşümün temelinde, şeffaf, yenilikçi, iş birliğine dayalı çalışma ortamları, sanatın ilham verici gücü, teknoloji ve inovasyonun getirdiği olanaklar, sosyal ve insan odaklı alanlar ve sürdürülebilirlik ilkeleri yatıyor. Bu bakış açısıyla, önce şubelerimizin mimari dönüşümünü gerçekleştirdik ve geleceğin bankacılığını bugünden şubelerimizde deneyimlenebilir kıldık. Şimdi de genel müdürlük merkezimizde Akbanklıların iyi olma hali ve memnuniyeti, müşteri deneyimindeki kalite ve etkinlik, toplum ve çevre için oluşturduğumuz değerler odağında yeni bir dönüşüme imza atıyoruz. Bu çalışmalarımızla bir kez daha gösteriyoruz ki, banka olarak sadece bankacılık hizmeti sunmuyor, aynı zamanda yaşamı ve iş dünyasını şekillendiren bir güç olma yolunda ilerliyoruz” dedi. İş birliğine ve etkileşime açık alanlar Yapılan açıklamaya göre bankadaki mimari dönüşümle, iş birliğini ve etkileşimi artıran, birlikte çalışmayı, yeni fikirler üretmeyi kolaylaştıran alanlar oluşturuluyor. Esnek kullanıma uygun ve sanat ile zenginleştirilen yeni tasarım, Akbanklıların üreticiliğini destekliyor, daha verimli, aynı zamanda daha keyifli çalışabilmeleri için yeni alanlar sunuyor. Sanatla ilham veren bir mekan Uzun yıllardır sanatın güçlü destekçisi olan banka, sanatı iş ortamına entegre ederek Akbanklılara ilham veren bir atmosfer sunmayı hedefliyor. Girişten itibaren göze çarpan sanat eserleri, binanın her köşesinde estetik bir deneyim sunuyor. Bankanın yenilenen binasında Refik Anadol’un bankaya özel tasarlayacağı bir eseri de bulunacak. Geleceğin iş ortamı Dönüşüm projesinde ileri teknolojiler ve inovasyon önemli bir yere sahip. Tasarlanan alanlar, çağın gereksinimlerine uygun şekilde bağlantılı teknolojiler ile donatılıyor. Birbirine dijital araçlarla bağlı alanlar bankanın merkezinden dünyanın dört bir yanında profesyonellerle ortak çalışma imkânı sağlıyor. Sosyal ve insan odaklı dönüşüm Akbanklıların iyi olma halini ön planda tutan banka, bu dönüşüm sürecinde de sosyal alanlara ve ergonomik düzenlemelere özel önem veriyor. Hibrit çalışma modeli ekseninde bankanın ofisleri ev konforuna taşınırken, farklı nesillerin bir arada çalışabileceği ve sosyalleşebileceği alanlar oluşturuluyor. Aynı zamanda bu alanların sağlıklı yaşam tarzını destekleyici olması için yüksek hava kalitesi ve uygun sıcaklık seviyesinin sağlandığı, gün ışığından maksimum seviyede yararlanılan, ergonomik mobilyalarla vücut sağlığının desteklendiği bir çalışma ortamı sunuluyor. Banka, sürdürülebilir bir değer oluşturuyor Banka, tüm çalışmalarında olduğu gibi mimari dönüşüm projesinde de sürdürülebilirliği stratejisinin merkezine alıyor. Tüm süreçlerde geri dönüştürülebilir malzemelerin kullanımına özen gösteriliyor. Sürdürülebilirlik esaslı bir dönüşüme imza atılıyor. Ayrıca alanında öncü bir ileri dönüşüm projesi ile de mimari dönüşüm hareketi çocukların ve gençlerin geleceğine değer sunan, çevreye ve ekonomiye katkı sağlayan bir çalışma ile desteklenecek.
Kahramanmaraş İş yeri yıkılan depremzede kadın, yeniden iş yeri açtı Kahramanmaraş’taki depremlerde iş yeri yıkılan 3 çocuk annesi kadın, yeniden iş yeri açarak hayata tutunmaya başladı. Hayrullah Mahallesi’nde ayakkabı satışı yapan 3 çocuk annesi Tuğba Şahin (36), "Depremde iş yerlerimiz zarar gördü. Buna rağmen pes etmedik ve yeniden iş yeri açarak kendi ayaklarımız üzerinde durmaya çalışıyoruz" dedi. 5 yıldır kendi işini yaptığını söyleyen Şahin, "Kahramanmaraş’ta ayakkabı üzerine hizmet vermekteyim. 5 yıldır kendi işimi işletiyorum. Depremden önce iki şubemiz vardı, depremden sonra yıkıldı. Şu an ise tekrardan iş yerimizi açarak devam ediyoruz. Çok zorluklar yaşadık. Kadın girişimci olarak hizmet vermeye devam ediyorum. Çok memnunuz işimizden. Depremden sonra evinden çıkmayan kadınlar varmış duyduğumuz kadarıyla. Bizler burada bir bayan olarak destek veriyoruz. Geldiklerinde burada güler yüz ve yuva sıcaklığı ile karşılanacaklar. Her zaman yerimize bekleriz. Bir bayan olarak çalışmak çok güzel bir duygu. Ekonomik özgürlüğünü kazanmak daha da önemli. Ben de bunun için uğraşıyorum, çabalıyorum. 3 çocuk annesiyim. Bu konuda cesaret çok önemli. Başlamak başarmanın yarısıdır. Bir an önce harekete geçmeliler. Bu iş konusunda benim de yapamayacağımı söyleyen çok insanlar oldu ama ben buna rağmen kendi işime sarıldım ve başardım. İllaki hayatın her alanda zorluklardan geçiyoruz geçeceğiz de ama istemek ve başarmak lazım" dedi.
Samsun 9 ayda 80 yaş ve üzeri bin hastaya evde sağlık hizmeti Samsun’da Sağlık Bakanlığınca 80 yaş ve üzeri yaşlı bireylerin sağlık hizmetlerine erişiminin kolaylaştırılması amacıyla kurulan Sağlıklı Yaş Alma Merkezi (YAŞAM) uygulaması ile 9 ayda bin hastaya hizmet verildi. Samsun İl Sağlık Müdürlüğü bünyesindeki doktor, hemşire ve sağlık personelinden oluşan ekip, 80 yaş ve üzeri bireyleri evinde ziyaret ederek, tedavilerini yapıyor. Yaşlılar Haftası çerçevesinde 92 yaşındaki Ali Ruhi Meral’ın evini ziyaret eden ekipler, burada tansiyon ölçme, hastasının ateşinin ölçülmesi, stetoskopla dinleme ve hastanın sağlık anlamında ihtiyaçlarının belirlenmesi ile ilgili çalışma yaptı. İl genelinde evde tedavisi yapılamayan yaşlılar ise randevu alınıp hastanede muayenesi gerçekleştirildikten sonra tekrar evlerine götürülüyor. "Bin hastaya hizmet" YAŞAM’ın kurulmasıyla 9 ayda bin hastaya ulaştıklarını söyleyen Samsun İl Sağlık Müdürlüğü Evde Sağlık Hizmetleri İl Koordinatörü Prof. Dr. Erdinç Yavuz, "Sağlık Yaş Alma Merkezi, Samsun’da tüm il merkezi ve ilçelerimizde kuruldu. 80 yaş ve hastalarımız için özel bir sağlık hizmetidir. Herhangi bir kriter olmaksızın tüm 80 yaş ve üzeri hastalarımızı bu hizmete dahil ediyoruz. Bu hizmette gördüğünüz gibi evde muayene, evde tetkik alımı, evde pansuman gibi, rehabilitasyon hizmetleri, fizik tedavi, psikolog, diyetisyen hizmetleri gibi bu ekiple birlikte evde sağlık hizmeti verebiliyoruz. Aynı zamandan bu hastalarımızın ikinci ve üçüncü basamak sağlık hizmetlerini de organize ediyoruz. Hastamız MHRS’den randevu almaksızın elimizdeki imkanlar dahilinde diğer branşlar kardiyoloji, nöroloji, ortopedi gibi bölümlerden hiç sıra beklemeksizin bir refakatçi arkadaşımızla beraber ilgili polikliniklere gönderiyoruz. Hiçbir zaman yaşlımızı yalnız bırakmıyoruz. Tüm sağlık hizmetlerini kapsayan bir hizmettir. Tüm ile ve ilçe merkezlerimizde yaygınlaştı. Bu hizmete başvurmakta çok kolaydır. Hastanelerimizde bulunan YAŞAM’a başvurabilirler. MHRS’de de bu merkezimiz mevcut, orada da başvurabilirler. 9 aydır verdiğimiz bir sağlık hizmetidir. Bin hasta sayımız oluştu. 80 yaş üstü daha çok vatandaşa ulaşmaya ihtiyacımız var. Polikliniklerimize başvurabilirlerse sağlık hizmetlerinden yararlanabilirler" dedi.