Türkiye'nin dev projesi 3. Havalimanı çalışmaları büyük hızla devam ediyor. Başbakan binali yıldırım 3 . Havalimanın açılışıyla ilgili tarih verdi. İstanbul yeni Havalimanı haritası ve yol tarifini öğrenmek için haberimizden yararlanabilirsiniz...
3.Havalimanı Nerede Yapılıyor
İstanbul’un hatta Avrupa’nın mega yatırımları arasında olan ve son dönemlerin en çok merak edilen projelerinden olan 3.Havalimanı nerede sorusu da oldukça merak konusu olmaktaydı. 2013 yılında ihalesi yapılan ve Cumhuriyet tarihinin en büyük ihalesi olan 3. Havalimanı ihalesi 22 milyon Euro gibi rekor bir ihale bedeli ile yap işlet devret sistemi ile İGA yatırımcılarının oluşturduğu Cengiz, Mapa, Limak, Kolin, Kalyon Ortak Girişim Grubu(OGG)’na verilmiştir. 6 ayrı pistten oluşan ve ortalama 150 milyon yolcu taşıma kapasitesi bulunacak olan 3.Havalimanı projesi bitimi ise 2018 yılında olacaktır.
3. havalimanı ne zaman açılacak?
Bakanlık noktayı koydu
Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığı, 3. Havalimanının 29 Ekim’de açılamayacağına yönelik iddialara ilişkin, “Bu proje Türkiye’nin gurur projesidir ve durdurmaya, engellemeye kimsenin gücü yetmeyecektir. Milletimize söz verdiğimiz gibi 29 Ekim 2018 günü Cumhurbaşkanımız Sayın Recep Tayyip Erdoğan’ın teşrifleri ile hizmete açılacaktır” açıklamasını yaptı.
Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığı, 3. Havalimanının 29 Ekim’de açılamayacağı iddialarına yönelik açıklamada bulundu. Bakanlıktan yapılan açıklamada; “Türkiye Cumhuriyeti’nin en büyük projesi olan ve dünyanın gıpta ile izlediği 3. Havalimanı inşaatında yaşanan işçi olayları Bakanlığımız tarafından da titizlikle ve yakından takip edilmektedir. Temeli atılırken ‘Bu havalimanını yapamayacaklar’, daha sonra da Gezi eylemlerinde ‘Havalimanı inşaatını durdurun, yapmaktan vazgeçin’ denildi. Bugün ise açılışına sayılı günler kala aynı çevreler ‘havalimanını 29 Ekim’de açamayacaklar’ iddiası ile milletimizin moralini, çalışanların motivasyonunu bozma gayreti içinde oldukları gözlemlenmektedir. İsmi ne olacak ile başlatılan tartışmalar daha sonra servis olayını gerekçe göstererek bazı marjinal grupların yer aldığı, HDP ve CHP’li bazı milletvekillerinin de destek verdiği bir provokasyona dönüştürülerek farklı bir noktaya çekilmek istenmiştir. Yaşanan bu durum, sadece Türkiye’nin gözbebeği olan projemiz için değil, tüm Türkiye için üzüntü vermiştir. Bu proje Türkiye’nin gurur projesidir ve durdurmaya, engellemeye kimsenin gücü yetmeyecektir. Milletimize söz verdiğimiz gibi 29 Ekim 2018 günü Cumhurbaşkanımız Sayın Recep Tayyip Erdoğan’ın teşrifleri ile hizmete açılacaktır. Söz konusu olayın gerçekleştiği ilk andan itibaren İGA’nın tüm yönetim kademesi tarafından, iddia edilen sorunların araştırılması ve varsa bir sorun çözümü için çok yoğun bir mesai harcanmıştır. İGA yönetimi; sorun ve taleplerini dinlemek üzere çalışanlarla hızlıca bir araya gelmiş; yapılan görüşme sonucu, sorun yaşandığı tespit edilen noktalarda vakit kaybetmeden somut adım atılmaya başlanmıştır. Bu görüşmenin ardından İGA ivedilikle bünyesindeki taşeron (500’e yakın firma) firma patronlarıyla bir araya gelmiş ve sorunların giderilmesi ile ilgili kendilerine de talimat vermiştir. Dört yılı aşkın bir süredir havalimanı şantiyesinde çalışmalar devam etmektedir. Giderek artan ve nihayetinde 36 bin çalışana ulaşan İstanbul Yeni Havalimanı şantiyesi, orta büyüklükte bir ilçe nüfusuna sahiptir. Bu büyüklükteki şantiyede kuşkusuz çalışanların temizliğinden, sağlığına, içme suyundan yemeğine kadar büyük bir organizasyon gerekmektedir. İGA yönetimi de bunu büyük bir başarı ile sürdürmektedir. Bunun yanı sıra İstanbul Yeni Havalimanı projesinde görev alan, mavi ya da beyaz yaka ayrımı olmadan tüm çalışanların yediği yemekler, işçilerin geri bildirimleri üzerine hassasiyetle incelemeler yapılmakta ve kalitesi test edilmektedir. Ancak bir eksiklik olmaması amacıyla Bakanlığımız, yemekhanelerin, yatakhanelerin de diğer sosyal yaşam alanlarının bir kez daha gözden geçirilmesini istemiştir. Servis konusu ile ilgili olarak sefer sayılarının artırılması ve bekleme alanlarının düzenlemesi konusunda daha titiz davranılacaktır. Servis bekleyen işçilerin rahatı için çadır ve üstü kapalı bekleme alanları oluşturulacaktır. Çalışanların sağlığı ve rahat çalışma koşullarına sahip olması için Bakanlığımız da çalışma ve denetimlerine devam etmektedir” denildi.
200 milyonun üzerinde yolcu kapasitesi olacak
Yıllık yolcu kapasitesi 101.5 milyon olan Atlanta Havalimanı’nı geride bırakacak olan 3. Havalimanı, tüm bölümler tamamladığında yıllık 200 milyonun üzerinde yolcu kapasitesi ile hizmet vermeye hazırlanıyor. İstanbul Atatürk Havalimanı'nın yoğunluğu ve kapasite yetersizliğine çare olacak 3. Havalimanı çalışmaları 7 gün 24 saat aralıksız bir şekilde devam ediyor. İnşaatın en önemli bölümü olan ana terminal binası da planlanan şekilde yükselmeye başladı. Havadan kaydedilen görüntülerde 1 milyon 300 bin metrekarelik alanda inşaatı devam eden ana terminal binasının meydana çıkmaya başladığı görülüyor.
3.Havalimanına Nasıl gidilir
İstanbul’un 3.Havalimanı yani İstanbul Yeni Havalimanı, Avrupa yakasında Karadeniz kıyısındaki bölgede olacaktır. Havaalanı Tayakadın ve Akpınar köyleri arasında 76.5 KM2 alana inşa edilmektedir. 3. Havalimanı Çatalca, Göktürk Arnavutköy kavşağında ve Terkos Gölü’ne yakın bir alanda inşa edilmektedir. 3. Havalimanı konumu ile en ideal alan olma özelliğini göstermektedir. 3. Köprünün bağlantı noktasında olacak olan ve İstanbul içinden en rahat şekilde ulaşımın sağlanacağı 3. Havaalanı ile Atatürk Havalimanı arasında kuş uçuşu mesafe ise 35 KM ‘dir.
3.Havalimanının yapılacağı alanın yaklaşık olarak \% 80’lik kısmı kamuya ait alandır. Geri kalan alanlar ise kamulaştırılacak ve bu şekilde 3. Havalimanı yapımı tamamlanacaktır. Yüksek teknoloji sistemleri ile donatılacak olan 3. Havalimanı 6 pistten oluşacak ve 3.500 hektarlık alanda kurulacaktır. 3.Havalimanına nasıl gidilir sorusu da oldukça merak konularından biridir. Fakat şuan için ulaşımın ta anlamıyla olmadığı bölgeye projenin bitmesi ile birlikte birçok alternatif gidiş yolu açılacaktır.
Taksim ile mesafesi 15 dakika olan 3. havalimanı karayolu taşımacalığında Kuzey Marmara Otoyolu ve Yavuz Sultan Selim Köprüsü ile bağlantılı olacak. Raylı sistem olarak, Yüksek Hızlı Tren ile havalimanındaki aktarma istasyonunda sonlanacak. Terminal, raylı sistem aracılığı ile Taksim’e bağlanacak. Bu raylı sistem, eski demir yolu hattının güzergâhından geçirilecek. Böylece, toplu taşıma aracılığıyla İstanbul’un tüm bölgelerinden ulaşım sağlanacak.
3.Havalimanı Konumu
İstanbul'un üçüncü havalimanı Karadeniz sahiline Terkos gölüne yakın Arnavutköy-Göktürk-Çatalca kavşağında 7700 ha'lık Akpınar ve Yeniköy mahalleleri arasındaki alanda yapılacak. Alanın yüzde 80'i kamuya ait. Diğer arsalar icin kamulaştırma başladı. Atatürk Havalimanı ile İstanbul'un üçüncü havalimanının arası kuş uçuşu mesafeyle 35 km olacak.Eski kömür ocaklarının bulunduğu alan toprakla doldurulacak.
İşte THY’nin yeni havalimanına taşınma planı
Türk Hava Yolları’nın yeni havalimanına taşınma planları netlik kazandı. Buna göre 18 saat içerisinde ekipmanlar, 600 tır ile karadan taşınacak.
İstanbul’da yapımı süren yeni havalimanında ilk fazın yüzde 80’i tamamlanırken, merak edilen en önemli sorulardan biri olan Türk Hava Yolları’nın yeni havalimanına nasıl taşınacağı konusu da netlik kazandı. Türk Hava Yolları Genel Müdürü Bilal Ekşi, bayrak taşıyıcı havayolu şirketinin yeni adresine nasıl taşınacağını ilk kez İhlas Haber Ajansı’na açıkladı. 330 uçaktan oluşan geniş filosuyla dünya da 301 noktaya uçarak bu alandaki rekoru elinde bulunduran THY’nin taşınma işlemlerine ilişkin detayları paylaşan Bilal Ekşi, taşınma öncesinde ve sonrasında karadan ve havadan gerçekleştirilecek operasyonların detaylarını sıraladı.
600 TIR YENİ HAVALİMANINA TAŞIYACAK
18 saatlik bir sürede Türk Hava Yolları ve Türk Hava Yolları’na yer hizmeti veren Turkish Ground Services (TGS), için toplam 600 civarında tırla yeni havalimanına taşınma işleminin gerçekleştirileceğini açıklayan Bilal Ekşi, “Birinci günde oraya taşınmamıza herhangi bir engel yok. Yani biz birinci günde orada olacağız. Yolcumuzu hiçbir şekilde mağdur etmeden taşıyacağız. Birinci günde hazır olacak binalarımız için müteahhitlerimiz çalışmaya devam ediyor. Hat bakımı inşaatımız yüzde 40’lara doğru geldi. Diğer inşaatlarımız hızlı bir şekilde devam ediyor. Bunun dışında da şirketin taşınmasıyla alakalı yurt dışından bir danışmanlık aldık. Her hafta arkadaşlar toplanıyor. İlk 18 saat içerisinde bize hizmet veren TGS şirketiyle birlikte biz de dahil olmak üzere yaklaşık 600’e yakın tır, oraya malzeme taşıyacak. Dolayısıyla devasa bir operasyon ama tüm çalışmalar yapıldı” diye konuştu.
THY’NİN 120 UÇAĞI BOŞ OLARAK YENİ HAVALİMANI’NA NAKLEDİLECEK
Uçakların nakli konusundaki soru işaretlerine de açıklık getiren Ekşi, “29 Ekimde tören olacak, Atatürk Havalimanı’nda (AHL) da operasyon devam edecek. Bir gün sonrasında yani 30 Ekim’de de yine Atatürk Havalimanı’nda operasyon devam edecek. THY dışındaki diğer taşıyıcılar Atatürk Havalimanı’ndaki operasyonlarını bitirecek ve yeni havalimanına taşınacaklar. Uçaklarını, malzemelerini götürecekler ama biz AHL’de hala o bir gün operasyona devam edeceğiz. Sonra sıra bize geliyor ve hem Atatürk Havalimanı hem yeni havalimanı toplam 18 saat için bütün seferlere kapatılıyor. Yani ticari yolculu seferlere her ikisi de kapatılıyor. İşte o aşamada yaklaşık şuan ki çalışmalara göre 120 tane uçağın boş olarak Atatürk Havalimanı’ndan yeni havalimanına nakli olacak” dedi.
UÇUŞ KAPASİTESİ YARIYA İNDİRİLECEK
Havalimanının taşınma aşamasında operasyonel sorunların yaşanmaması için alınacak önlemler kapsamında son 24 saatlik dilimde uçuşların yüzde 50 düşürüleceğini dile getiren THY Genel Müdürü Bilal Ekşi, “AHL’den son seferlerimizi yapacağız, bazı uçaklarımız yolculu olarak yurt dışına gidecek. Dönüş seferlerini orada bekleyecekler. Yeni Havalimanı açıldığında 120’ye yakın uçağımız zaten oradaydı, diğer uçaklarımız da açılış takvimine uygun olarak kalkıp yolculu olarak gelmeye başlayacaklar. Bazıları da yolcusuz olarak gelecekler. Biz hiçbir yolcu mağduriyeti oluşmasın diye şöyle yapacağız; AHL’de birinci gün sefer yaparken dahi seferlerimizi yüzde 50’ye düşürüyoruz. Teçhizatlarımızı bir kısmını diğer kısma aktaralım diye. Çünkü 18 saat içinde bütün teçhizatı aktarmak kolay olmadığı için bazılarını önden gönderiyoruz” dedi.
SEFERLER KADEMELİ OLARAK ARTACAK
Taşınma işleminin ardından seferlerin kademeli olarak arttırılacağına dikkat çeken Ekşi, “Yolcunun terminale alışması ve ani bir yoğunluk olup da herhangi bir yolcu mağduriyeti oluşmaması için birinci gün seferleri tedrici olarak yapıyoruz. Yani ilk iki saat yüzde 10 sefer yapacağız. Sonra bunu yüzde 30’a çıkartıyoruz. Günün sonunda yüzde 50’ye çıkartıyoruz. İkinci gün ise yüzde 75’e çıkartıyoruz. Üçüncü günde de tarifemizin yüzde 100’ünü yapacak durumda oluyoruz” ifadelerini kullandı.
Geçtiğimiz günlerde ise Atatürk Havalimanı’nın nasıl taşınacağı açıklanmış, 30 Ekim gece 03.00 itibariyle taşınma işlemlerine başlanarak 31 Ekim gece saat 23.55’te taşınma süreci tamamlanacağı ifade edilmişti.