GÜNDEM - 25 Şubat 2016 Perşembe 09:49

3. havalimanı zamanında bitecek

A
A
A
3. havalimanı zamanında bitecek

Yapımı tamamlandığında dünyanın en büyük havalimanlarından biri olacak olan 3'üncü havalimanında çalışmalar tüm hızıyla devam ediyor. 3'üncü havalimanının iki pisti ile 90 milyon yolcu kapasiteli olan ilk bölümünün 2018 yılının Şubat ayına bitirilmesi planlanıyor.

Yapımı tamamlandığında dünyanın en büyük havalimanlarından biri olacak olan 3'üncü havalimanında çalışmalar tüm hızıyla devam ediyor. 3'üncü havalimanının iki pisti ile 90 milyon yolcu kapasiteli olan ilk bölümünün 2018 yılının Şubat ayına bitirilmesi için çalışmalar gece gündüz devam ediyor. Yıllık 200 milyon yolcu kapasitesiyle hizmet verecek olan 3'üncü havalimanında süren çalışmalarla ilgili inşaatın yapımını üstlenen ve bittikten sonra da işletmesini yapacak olan İstanbul Grand Airport (İGA) CEO’su Yusuf Akçayoğlu, havalimanındaki çalışmalar hakkında bilgi verdi. Akçayoğlu “Sahada halen bin 704 kamyon, 182 ekskavator, 50 greyder, 121 silindir, 84 dozer ile birlikte mimar, mühendis, idari ve işçi olarak toplam 12 bin kişi çalışıyor” dedi.

“ATATÜRK HAVALİMANI’NIN NE OLACAĞI İHALEDE YAZIYOR”

Yusuf Akçayoğlu, Atatürk Havalimanı'nin 3'üncü havalimanının ardından ne olacağı sorusunu ise şöyle cevapladı:

“İhalenin yapıldığında bu açık ve net belirtilmiş bir mesele. Buranın açılmasıyla birlikte buradan kazanılacak ciro tamamen Atatürk Havalimanı'nda yapılan yapıya bakılarak yapılan bir şey. Oranın bütün operasyonları buraya gelecek şekilde planlanmış bir konu. Yani ben kapatılacaktır diye bir şey söylemek istemiyorum ama ihalede yazan o. Genel havacılık ilk fazlarda olmayacak. İkinci fazda taşıyacağız. İlk etapta planlamıyoruz. Ama genel havacılık için bir yer yapacağız burada. İnmek isteyen uçaklar için. Doğu-batı pistinin yanına büyük bir genel havacılık binası yapacağız. O da ikinci faza geliyor. Teknik hangarlar da yapılacak. Onların hepsi yetişecek bizim bu açılışımıza." 

Atatürk Havalimanı'nın 3'üncü havalimanına taşınma süreci hakkındaki soruları da yanıtlayan Akçayoğlu, ”Bu şekilde bir operasyon süreci olacak. Bu tabi birçok paydaşın birlikte yapacağı bir konu olduğu için biz şu anda DHMİ ile bu konu için çalışma grubu oluşturuyoruz. Yani oradaki kule görevlileri olsun, diğer bütün görevlilerin yetiştirilmesi olsun aynı anda iki yerde grup olması gerekiyor ki operasyon bir yerden diğer bir yere taşınsın. Yani bunların bütün planlamaları yapılacak. Yarın geçeyim, bugün birazı kalsın olmuyor. Bir anda operasyon yer değiştirecek. Tüm kredi anlaşmalarımızı imzaladık. Hala bu proje için yatırım yapmak amacıyla birçok kurum kapımızı çalıyor. Artık paramız cebimizde. Şimdi bize işi bitirmek kalıyor. Daha önce ilk fazı 2018 Ekim ayında bitireceğimizi bildirmiştik. Şimdi inşaatı hızlandırdık ve bu tarihi geriye çektik ve inşallah 90 milyon yolcu kapasiteli ana yolcu terminal binasını, bir adet hava trafik kontrol kulesini, 2 adet 60 metre genişliğinde birisi 3,75 kilometre, diğeri de 4,1 Kilometre olan pistleri, hangar, kargo, catering ve yer hizmetleri gibi tüm destek tesislerini, 18 bin araçlık otoparkı olan Faz-1 A’yı 2018 yılının Şubat ayında hizmete açacağız" dedi. 

76,5 milyon metrekare dev bir alana sahip olan 3'üncü havalimanının detayları hakkında bilgi veren Akçayoğlu, bir gazetecinin çatı sistemine ilişkin sorusu üzerine, “Uzay çatı sadece iskelelerin üzerinde olacak. Ama ana terminalde sahada gösterdiğim yerde normal konvansiyonel çatı olacak” diye konuştu.

ULAŞIMDA ÖNCELİK METRO

Akçayoğlu, havalimanına ulaşımın çok önemli olduğunu belirterek metro hatlarının önemine değindi. Ulaşımın Gayrettepe- Yeni Havalimanı Metro Hattı, D-20 yeni karayolu bağlantısı, Yavuz Sultan Selim Köprüsü ve Kuzey Marmara Otoyolu Projesi bağlantısı, hızlı tren bağlantısı, üç katlı büyük İstanbul tünel projesi ile Anadolu yakası bağlantısı ile gerçekleştirileceği öğrenildi.

İstanbul Yeni Havalimanı’nı hizmete girdikten sonra slot sorununun olmayacağını da söyleyen Akçayoğlu, "Sanmıyorum. Burada 3 tane bağımsız pist pik saatte 144 rakamına ulaşıyor. Ortalama 20 saat çalışsa 3 binin üzerine geliyor. Müthiş bir rakam bu. Biliyorsunuz THY bir yere uçacağı zaman ona gelen cevap, 'Biz de size uçalım.' Burada da slot veremedikleri için THY'nin de gelişmesini etkiliyor. Bu iş olmazsa olmazı oldu Türk havacılığının. Bizler de THY'nin büyümesine dur diyemeyiz. Denetim yapan şu anda yabancı iki firma var. Kazı, dolgu işlerimizi, denetleyen ful time işin başındalar. Biz o konuda biliyorsunuz biz buranın da işletmecisi olacağız, bu riske giremeyiz. Yani denetimi özellikle dolgu ve diğer toprak işleri olsun, çelik çatıda olsun ismini vereyim Veritas şirketi. Özel ehemmiyet gösteriyoruz. Dizaynda da bunları yapıyoruz. Tasarım yapılıyor, ondan sonra bir üçüncü göz denetliyor, ondan sonra imalata geçiyoruz. Bunu yapmak zorundayız. İşletme için şu anda yapılanmayı İGA olarak düşünüyoruz. Şu an için herhangi bir firma düşünülmüş değil” şeklinde konuştu.

Akçayoğlu, "Kaynak aktarımına bakarsak yüzde 20’lerdeyiz. Fiziksel olarak olarak yüzde 10’dayız ama baharla birlikte yüzde 5 en az artsın diye çalışacağız. Bütün hedefimiz o. Planlamamızda da onu gösteriyor. Bir sıkıntı yaşayacağımız görünmüyor inşallah" dedi.

Yusuf Akçayoğlu, havalimanı inşaatında 12 bin kişinin çalıştığını belirterek, “Sahada halen bin 704 kamyon, 182 ekskavator, 50 greyder, 121 silindir, 84 dozer ile birlikte mimar, mühendis, idari ve işçi olarak toplam 12 bin kişi çalışıyor. Bazı işçilerimiz özellikle kamyon şoförleri yabancı. Mesela 300 Vietnamlı, 300 Pakistanlı şoför var. Terminale 7 giriş olacak. THY’nin isteğine göre yüzde 75’i THY hizmetine sunulacak. Anca bu rakam kesin değil. İçeride oteller, kafeler, CİP salonları hizmet verecek. Genel havacılık ikinci bölümden sonra yapılacak. Teknik olarak Habom’dan daha büyük bir bölge yapılacak. Uçakların slot sıkıntısı olmayacak, denizden de lojistik ikmal yapılacak. Duty Free ihalesini ünlü Alman firması Heınemann kazandı. Onlar bir Almanya’daki merkezlerini buraya almayı düşünüyorlar” dedi.

"VIP VE DEVLET KONUKEVİ İLE İLGİLİ TASARIM YAPIYORUZ"

3. havalimanı için VIP salonu ve Devlet Konuk Evi tasarladıklarını söyleyen Akçayoğlu, “Çok güzel bir VIP salonu tasarlıyoruz şu anda. Devlet Konuk Evi'ni de tasarlıyoruz. Valilik ve mülki idare için de yerler planlıyoruz. Hepsini bir yerde toplamayı planlıyoruz. Hem kendi içerisindeki koordinasyonu daha sağlıklı hale getirelim hem de daha prestijli bir bina planlıyoruz. Tasarım aşamasında şu anda. En kısa zamanda bitirip imalata başlayacağız” ifadesini kullandı. 

AHMET FARUK SARIKOÇ-TUNCER CENGİZ

Bunlar Da İlginizi Çekebilir
Konya Konya’da mesleki eğitim ve istihdam hamlesi Konya Valiliği koordinasyonunda, Konya Büyükşehir Belediyesi, Konya Sanayi Odası, Konya Organize Sanayi Bölgesi ve İl Milli Eğitim Müdürlüğü tarafından “Mesleki Eğitim İstihdam Fuarı” düzenlenecek. Türkiye’nin mesleki eğitim odaklı ilk “Mesleki Eğitim İstihdam Fuarı” olma özelliğini taşıyan fuarın iş birliği protokolü imzalandı. Mesleki ve teknik eğitimle çeşitli meslek alanlarında sanayinin ve hizmet sektörlerinin talepleri ve ihtiyaçlarına göre mesleki bilgi, beceri, tavır ve davranış yeterliklerine sahip insan gücünün yetiştirilmesi ve istihdamı sağlanarak ülkemizin ekonomik ve sosyal kalkınmasına katkıda bulunmak amacıyla düzenlenecek Mesleki Eğitim İstihdam Fuarı çerçevesinde Konya’daki meslek lisesi öğrencileri ve mezunları, Konyalı sanayiciler ile bir araya gelerek hem iş hem de staj imkanı elde edecek. 15-16 Mayıs tarihlerinde Konya Organize Sanayi Bölgesi’ndeki Mehmet Tuza Pakpen Mesleki ve Teknik Anadolu Lisesi’nde gerçekleştirilecek Mesleki Eğitim İstihdam Fuarı’nın protokolü, Konya Valisi Vahdettin Özkan, Konya Büyükşehir Belediye Başkan Vekili Mustafa Uzbaş, Konya Sanayi Odası Başkanı Mustafa Büyükeğen, Konya Organize Sanayi Bölgesi Yönetim Kurulu Üyesi Ömer Faruk İyibildiren ve Milli Eğitim Müdürü Murat Yiğit tarafından imzalandı. “Mesleki ve teknik eğitimin önemi giderek artıyor” Protokol imza töreninde konuşan Vali Vahdettin Özkan, küreselleşme sürecinde artan rekabet şartları ve teknolojik gelişmeler, özellikle sanayi sektöründe işgücü piyasasının ihtiyaç duyduğu vasıfları çeşitlendirdiğini, bu sebeple vasıflı ara elemanı ihtiyacı arttığını, bu ihtiyacın da mesleki ve teknik eğitimin önemini artırdığını ve sistemin ihtiyaçlar doğrultusunda sürekli geliştirilmesi ihtiyacının aşikar olduğunu belirtti. Bilim ve teknoloji alanında meydana gelen hızlı değişimlerin, ülkelerin ekonomik ve sosyal gelişimlerini önemli ölçüde etkilediğine değinen Vali Özkan “Mesleki ve teknik eğitim, bir yandan emek gücünün vasıflı hale gelmesine katkı sunarken, diğer taraftan emeğin, emek süreçlerindeki konumlanışına uygun vasıfları öğrencilere kazandırarak işgücünün yeniden yapılandırılmasına yardımcı olmaktadır. Türkiye gibi genç nüfusun yoğun olduğu gelişmekte olan ülkelerde mesleki ve teknik eğitimin önemi giderek artmakta olup, beklentiler vasıflı insan gücü yetiştirmenin ötesine geçmiş ve sürdürülebilir kalkınma, çevreye duyarlılık, sosyal dayanışma, uluslararası iş birliği, iş kurma, istihdam, istihdamın sürekliliği ve yeniden istihdam edilebilme gibi amaçları da içerisine alacak şekilde genişlemiştir” dedi. Mesleki eğitime verdiği katkılar için Konya Büyükşehir Belediyesi, Konya İl Milli Eğitim Müdürlüğü, Konya Sanayi Odası, Konya Organize Sanayi Bölgesi yönetimine ve emeği geçen herkese teşekkür eden Vali Özkan, Türkiye’de bir ilk olan Konya İstihdam Fuarı buluşmasının örneklik teşkil ederek ülke geneline yayılmasına, protokolün hayra, berekete, ekonomik gelişime ve istihdama vesile olmasını diledi. Konya Büyükşehir Belediye Başkan Vekili Mustafa Uzbaş da, belediye olarak her zaman öğrencilerin yanında olduklarını belirterek, “Büyükşehir Belediyesi olarak her daim öğrencilerimizin yanında olduk, bunların da en başında mesleki eğitim öğrencilerimiz geliyor. Sanayimizin sürdürülebilirliği açısından bu konuyu çok önemli buluyoruz” dedi. Konya Sanayi Odası (KSO) Başkanı Mustafa Büyükeğen, Konya’da başlattıkları Mesleki Eğitim İstihdam Seferberliği kapsamında düzenlenecek Mesleki Eğitim İstihdam Fuarı’nın Türkiye’nin mesleki eğitim odaklı ilk “Mesleki Eğitim İstihdam Fuarı” olacağını söyledi. Fuarda meslek lisesi öğrencilerinin sanayiciler ile bir araya gelerek iş ve staj imkanı elde edeceklerini belirten Başkan Büyükeğen, “Meslek lisesi mezunlarımızı istihdam piyasasına kazandırmak ve Konya sanayisinin insan kaynağı ihtiyacını karşılamak amacıyla düzenleyeceğimiz fuara, sanayicilerimiz stantları ile katılırken, meslek liselerinde eğitim gören öğrencilerimiz veya mezunlarımız da CV’leri ile katılarak sanayicilerle tanışacak, iş hayatına atılma fırsatı bulacaklar. Öğrencilerimiz Konya Mesleki Eğitim İstihdam Fuarı’nda iş görüşmesinin yanı sıra, staj görüşmesi de yapabilecekler. Burada İş Var, Burada İstihdam Var mottosuyla gerçekleştireceğimiz Mesleki Eğitim İstihdam Fuarı’na tüm sanayicilerimizi ve öğrencilerimizi katılmaya davet ediyorum” diye konuştu. Konya Organize Sanayi Bölgesi Yönetim Kurulu Üyesi Ömer Faruk İyibildiren de, Konya Organize Sanayi Bölgesi olarak, fuara ev sahipliği yapmaktan memnun olduklarını belirterek, mesleki eğitime yönelik yaptıkları çalışmalar hakkında bilgiler verdi. İl Milli Eğitim Müdürü Murat Yiğit ise mesleki eğitimin Milli Eğitim Bakanlığı’nın da en temel uğraş alanlarından biri olduğunu dile getirdi. Konya’nın mesleki eğitim alanında gelişmiş bir şehir olduğunu belirten Yiğit, Mesleki Eğitim İstihdam Fuarı ile birlikte, öğrencileri sanayiciler ile bir araya getireceklerini ifade etti. Meslek liseleri ile sanayicilerin buluşturulduğu fuar Türkiye’de bir ilki temsil ediyor Konya İstihdam Fuarı ile merkez Selçuklu, Karatay ve Meram ilçelerinde bulunan Mesleki ve Teknik Anadolu Lisesi 11. sınıf bin 900 öğrencinin beceri ve staj süreçlerine tabi olmaları, 12. sınıfta olup mezun durumda 2 bin öğrencinin de Konya’da faaliyet gösteren büyük işletmelerle buluşturulmasının sağlanarak aranan eleman sıkıntısının en aza indirilmesi, öğrencilerin kurumsal firmalarda iyi şartlarda ve alanlarında istihdamlarının sağlanması hedefleniyor. Mezun durumda olan öğrenciler için anında istihdam ve işbaşı görüşmeleri de fuarda gerçekleştirilebilecek. Meslek liseleri ile sanayicilerin buluşturulduğu bu fuar Türkiye’de bir ilki temsil ediyor.
Samsun Salıpazarı Barajı inşaatı ve Terme Çayı ıslahı çalışmaları Samsun’da, Salıpazarı Barajı ile Terme Çayı ıslahı inşaat çalışmaları devam ediyor. Devlet Su İşleri (DSİ) 7. (Samsun) Bölge Müdürü Köksal Buğra Çelik, Salıpazarı Barajı inşaatı şantiyesini ziyaret ederek yürütülen çalışmalar hakkında bilgi aldı. Baraj inşaatında konvansiyonel beton imalatları devam ederken, gövdede 45 adet ano imalatının tamamlandığı ve 7 bin 750 metreküp beton döküldüğü, ayrıca derivasyon kondüvisinin yaklaşık 110 metrelik kesiminde tabliye hariç betonarme imalatları tamamlandığı ifade edildi. Salıpazarı Barajı’nın faydaları Temelden yüksekliği 76,02 metre olan ve 13,19 milyon metre küp su depolayacak olan Salıpazarı Barajı inşaatında 15 bin 400 dekar alan (da) sulama (8,85 hm3/yıl) ve 25,74 hm3/yıl içme suyu temini ve 10,90 hm3 taşkın kontrolü sağlaması hedefleniyor. Terme Çayı ıslahı Köksal Buğra Çelik ayrıca Samsun-Terme Çayı Islahı 1. Kısım İnşaatı şantiyesini de ziyaret ederek, devam eden imalatları yerinde inceledi. Terme Çayı Islahı 1. Kısım işi kapsamında, 600 metre sağ ve sol sahil teğet fore kazık imalatı, derin zemin karıştırma yöntemiyle kesişen kolon yapılması, 1 adet çelik yaya köprüsü, 1 adet araç köprüsü ve 3 adet denize çıkış yapısı imalatları bulunduğu belirtildi. Proje kapsamında, dere yatağının 50-60 metreden 80 metreye çıkarılacağı ve Terme ilçe merkezinin taşkın kontrolünün sağlanması hedefleniyor.
Kayseri Robotik Diz Protezi Ameliyatının 5 önemli avantajı Memorial Kayseri Hastanesi Ortopedi ve Travmatoloji Bölümü’nden Prof. Dr. Bora Bostan, robotik diz cerrahisi ile ilgili bilgi verdi. İnsan vücudundaki en büyük ve en güçlü eklemlerden biri olan diz ekleminde ortaya çıkan deformasyon zamanla hareketi kısıtlayabiliyor. Teknolojik gelişmeler sayesinde ilerleyen robotik diz cerrahisi ise hem hastalara hem de ameliyatı yapan cerrahi ekibe önemli ölçüde konfor sağlıyor. Ameliyat sırasında robotik cerrahiyle protezler en doğru şekilde konumlandırılırken, cerrahi sonrasında hasta açısından ortaya çıkan birçok avantaj yaşam konforunu yükseltiyor. Memorial Kayseri Hastanesi Ortopedi ve Travmatoloji Bölümü’nden Prof. Dr. Bora Bostan, robotik diz cerrahisi ile ilgili bilgi verdi. İleri evre diz kireçlenmesinde başarının yüksek olduğunu aktaran Prof. Dr. Bostan; "Hareketli bir eklem olan diz; bağ, kıkırdak, kas ve sinir sistemine bağlı bir yapıdır. Herhangi bir travma, artrit veya başka bir sorun nedeniyle hareketinin kısıtlanması çoğu zaman cerrahiyi kaçınılmaz hale getirir. Robotik diz cerrahisi sayesinde, yüksek doğrulukta protezin yerleştirilmesi sağlanmaktadır. Kemiklerin hassas kesimleri yapılarak, bilgisayar kontrollü cihazlar kullanılmaktadır. Özellikle ileri evre diz osteoartritli (kireçlenme) yetişkinler için bir tedavi seçeneği olan robotik diz cerrahisi kişiye özel tasarlanıp yapılmaktadır. Bu 3 boyutlu model önceden planlama yapmak için kullanılır. Yani yazılım kullanılarak ameliyat öncesi planlama yapılmaktadır. Planlamaya göre cerrahi sırasında robotik kol kullanılarak kemik kesileri gerçekleştirilir. Ameliyatın tamamı cerrahın yönetimindedir. Ameliyat içinde yeniden düzenlemeler yapılabilmektedir. Cerrah daha önceden yapılan planlama ile gerçek zamanlı ameliyat alanının izdüşümlerini yazılım aracılığı ile eşleştirerek robotik kolu kullanarak ameliyatı yapar" dedi. Kişiye özel olarak yapılan diz cerrahisi ile ilgili de bilgiler veren Bostan; "Yapılan bir araştırmada implantların kişiselleştirilmiş bir cerrahi plan doğrultusunda daha doğru şekilde yerleştirildiği belirlenmiştir. Ameliyatın, implantı diz eklemine konumlandırmak için ameliyat sırasında robot kolunu yönlendiren ortopedi cerrahı tarafından gerçekleştirildiğinin anlaşılması önemlidir. Robotik kol ameliyat yapmaz, kendi başına karar vermez veya cerrah robotik kolu yönlendirmeden hareket etmez. Sistem sayesinde cerrahın ameliyat sırasında planda gerektiği gibi ayarlamalar yapmasına da imkan tanır. Total diz protezi ameliyatları, diz kireçlenmesi olan hastalarda uzun yıllardır başarı ile uygulanan bir yöntemdir" ifadelerini kullandı. Prof. Dr. Bora Bostan; robotik diz cerrahisinin avantajlarını ise şu şekilde sıraladı; "Kişiye özel kemik kesileri yapılarak aşırı kesilerden kaçınılmaktadır. Yumuşak doku hasarı daha azdır. İmplantların konumlandırılmasının en doğru şekilde yapılır. Ameliyat sonrası ağrı seviyesi düşük, iyileşme daha hızlıdır. Hastanede kalış süresi daha kısadır."
İstanbul Bayrampaşa’da facianın eşiğinden dönülen anlar kamerada: Kimyasal madde yüklü kamyonet yokuş aşağı gelip elektrik direğine çarptı Bayrampaşa’da kimyasal madde yüklü kamyonet, sürücüsünün direksiyon hakimiyetini kaybetmesi sonucu yokuş aşağı geri geri giderek elektrik direğine çarptı. Elektrik direği park halindeki bir aracın üzerine devrilirken, facianın eşiğinden dönülen kaza anı güvenlik kamerasına yansıdı. Kaza saat 12.40’ta Bayrampaşa Yıldırım Mahallesi Hür Sokakta meydana geldi. Edinilen bilgiye, Erhan Yılmaz idaresindeki 34 D 0228 kimyasal madde yüklü kamyonet, sürücüsünün direksiyon hakimiyetini kaybetmesi sonucu aşağı doğru geri geri gelmeye başladı. Kamyonet, büfenin önünde bulunan elektrik direğine çarptı. Kamyonet elektrik direğine çarptı, direk park halindeki aracın üzerine devrildi Elektrik direği çarpmanın etkisiyle park halindeki bir başka aracın üzerine devrildi. Kazanın olduğunu gören vatandaşlar durumu polis ekiplerine haber verdi. İhbar üzerine olay yerine gelen polis ekipleri sokağı trafiğe kapattı. Kazada ölen ya da yaralananın olmadığı öğrenildi. Kaza anı güvenlik kamerasında Bir iş yerinin güvenlik kamerasına yansıyan görüntüde kamyonetin trafik ışıklarına doğru çıktığı bir süre sonra da aşağı doğru gelerek direğe çarptığı görülüyor. Kazayı gören vatandaşların telaş anları da güvenlik kamerasına yansıyor. “Kıl payı bizim dükkana girecekti” Büfe çalışanı Ahmet Çepni, “Kamyon ışıklardaydı, ışıklar yandı. Rampayı çıkınca orada durdu. Bir baktık kamyon aşağı doğru gelmeye başladı. Neredeyse dükkana girecekti, dükkanı geçip elektrik direğine vurdu. Elektrik direği de devrildi bir başka arabaya vurdu. Herkes buraya toplanmaya başladı. Kıl payı kaldı bizim dükkana girecekti. Aracın içinde şoförden başka kimse yoktu. O esnada dışarıda kimse yoktu” dedi.