DİĞER SPORLAR - 03 Temmuz 2018 Salı 14:29

55 yıllık cazgırdan pehlivanlara sitem

A
A
A
55 yıllık cazgırdan pehlivanlara sitem

Tarihi Kırkpınar Yağlı Güreşleri'nde 55 yıldır cazgırlık yapan, başpehlivanları güreşseverlere tanıtan Başcazgır Pele Mehmet, ata sporu yağlı güreşte pehlivanların eski oyunları unuttuklarını söyledi.

Tarihi Kırkpınar Yağlı Güreşleri'nin 55 yıllık cagırı Pele Mehmet, güreşçilere sitem etti. Pele Mehmet, “Eskiden 50-60 yıl öncesi pehlivanlarımız güreşte oyundan oyuna geçerlerdi. Örneğin, ‘sarma’ oyunu neredeyse unutulacak. ‘Ayakta künde’ oyunu, ‘kılçık oyunu’, ‘tek kol’, ‘çift dalmalar’, ‘boyunduruklar’ çeşitli oyunlar vardı. Hatta ‘kemane’ ile ‘kaz kanadı’ oyunları yaparlardı. Şimdi bu oyunlar biraz azaldı. Künde oyunu arada sırada oluyor, bunu yapanlarda belli pehlivanlarımız ‘sarma kündeyi’ yapan az, çapraz oyunu vardı. Bu çapraz oyununu iyi yapanlardan biri de İbrahim Gümüş'tür (Magrus). 1982-1984 yıllarında Hüseyin Çokal, Kırkpınar’da başpehlivan olmuştur. Kündeyi de çok iyi yapan bir pehlivanımızdır. Yine Aydın Demir, 1976-1977-1978 yıllarında başpehlivanı ‘paça kazık, iç kazık’ oyununu çok uygulayan bir pehlivanımızdı. Rahmetli Kara Ali, çok büyük bir ustaydı. Bizim yağlı güreşimize ‘paça kazık, iç kazık ve ters paça’ güzel oynayan bir pehlivanımızdı. Kara Ali, bunu şiir söyler gibi yapardı. Kırkpınar’ın efsanesi Ahmet Taşçı mesela çok güzel paça kazık, iç kazık, ters paça yapan pehlivanımızdır” dedi.

“Başpehlivanlar hızlandı” 

Favori başpehlivanların özelliklerini de değinen Pele Mehmet, “Yeni yarışan başpehlivanlarımız daha hızlandılar daha süratli güreşler yapıyorlar. Mesela İsmail Balaban hızlı bir başpehlivandır. Orhan Okulu, gayretli biridir. Fatih Atlı çok karışık güreşleri seven biridir. Hamza Köseoğlu karışık güreşleri sever ve aynı zamanda rakibini yendiği bile belli olmaz. Recep Kara, 2004 yılından beri hız bırakmıştır ve 4 sefer başpehlivan olmuştur. Şaban Yılmaz, Hamza Köseoğlu, Recep Kara, Fatih Atlı, Mehmet Yeşilyeşil, İsmail Balaban, Ali Gürbüz bu isimlerini saydığım kardeşlerim direkt favori” şeklinde konuştu.  

Ergin Yıldız

Bunlar Da İlginizi Çekebilir
Ankara Oğlunun telefonundan mesaj atıp kapıyı açtırdıktan sonra eşini öldürmüş Ankara’da boşanma aşamasındaki eşi tarafından 15 Nisan’da bıçaklanarak öldürülen kadının, kocası tarafından tuzağa düşürüldüğü ortaya çıktı. Oğlundan gelen mesajın kocası tarafından gönderildiğinden habersiz dışarı çıkan talihsiz kadın, gözü dönmüş eşi tarafından defalarca bıçaklandı. Olayın başladığı anlar ise güvenlik kamerasına yansıdı. Ankara’da 11 yıl önce evlendiği K.C.’den (36) şiddet gördüğünü iddia eden Yonca Kazan Coşkun (32), boşanma davası açtıktan sonra aile evine döndü. Çiftin 10 ve 7 yaşındaki çocukları ise babalarında kaldı. 6 aylık uzaklaştırma karanın sona ermesinin ardından K.C., eşinin yaşadığı apartmanın önüne gitti. K.C., ele geçirdiği oğlunun telefonundan Coşkun’a “’Anne çok hastayım, okulun bahçesinde seni bekliyorum” yazılı mesaj gönderdi. Her şeyden habersiz endişeli bir şekilde dışarıya çıkan Coşkun, elinde bıçakla bekleyen K.C. ile karşılaştı. Kaçmaya çalışan Coşkun, evinin banyosuna saklandı. Banyo kapısını kıran K.C., saldırdığı eşini bıçakladı. Coşkun, olay yerinde hayatını kaybederken, Kerim Coşkun, gelen polis ekiplerine teslim oldu. İfadesi ortaya çıktı Yakalanan K.C., savcılıktaki ifadesinde, eşiyle cinsel konularda sorunlar yaşadıklarını, eşinin olay günü kendisine hayatında başka birisi olduğunu söylediğini ve ‘Sen erkek misin, erkeklik görevini yapıyor musun?’ dediğini iddia etti. Saldırgan şahıs, sevk edildiği mahkemede tutuklanarak cezaevine gönderildi.
Bursa Kayıp mürettebatın ailelerinin feryadı: "İhmallerin araştırılmasını istiyoruz" Marmara Denizi açıklarında, İmralı Adası’nın ise güneybatısında batan bin 250 ton mermer tozu yüklü olan Batuhan A gemisindeki 6 mürettebattan 4’ünün cansın bedenine ulaşılırken 2 kişiden ise haber alınamadı. Çalışmalara devam edilmesini isteyen acılı aileler, sorumluların da bir an önce adalete hesap vermelerini istedi. 15 Şubat tarihinde Marmara denizinde batan Batuhan A. isimli kargo gemisinin kayıp mürettebatı arasında bulunan makine stajyeri Ahmet Atav’ın babası Şenol Atav, geminin ihmal sonucu battığını ileri sürerek açıklamada bulundu. Şenol Atav, “Ben 25 yıldır gemiciyim. O gemi o günkü hava şartlarından dolayı ya da geminin yaşından dolayı batmadı. O geminin batış sebebi tamamen ihmaldi. Bu ihmalle birlikte geminin denetimlerinin doğru yapılmadığını delilleriyle savcılığa sunduk ve sunmaya da devam edeceğiz. Bu ihmallerde en büyük kabahatli Marmara Liman Başkanı, Bandırma Liman Başkanı, Bandırma Kara Sörveyi, Gemlik Liman Başkanı ve Gemlik Liman Sörveyi’dir. Geminin rutinlerine uygun yapılması gereken kontrol ve denetimlerin doğru olarak yapılmamıştır. Bundan ihmallerden dolayı oğlumun cenazesine ulaşamıyorum. İlgili kurumların bu konuda ellerinden geleni yapmasını rica ediyorum. “ dedi. Batan geminin kaptanı Hasan Mehmet Uyanık’ın oğlu Abdullah Uyanık ise “Kazadan yaklaşık 45 gün sonra babamın cesedine ulaşıldı. Bulunamayan iki mürettebat üyesinin bulunmasını istiyorum. Aramalara 15 gün sonra son verildi. Aramalara yeniden başlanmasını istiyorum. İhmallerin araştırılması ve adaletin sağlanmasını istiyoruz“ ifadelerini kullandı. Ailelerin avukatı Muhammed Emin Çelik, “15 Şubat tarihinde Batuhan A. adlı gemi Bursa Karacabey açıklarında ne yazık ki ağır ihmaller sonucu batmıştır. Devletimiz Kızılay, AFAD, Türk Silahlı Kuvvetleri, Bursa Valiliği, Karacabey Kaymakamlığı başta olmak üzere bütün organlarıyla arama çalışmalarını sürdürmüştür. Ancak, ne yazık ki Batuhan A gemisindeki 6 mürettebattan yalnızca 4 kişinin cesedine ulaşılmış, kalan 2 mürettebat hala bulunamamıştır. Bizler mavi vatanın bütünlüğüne inanıyoruz. Deniz emekçileri de mavi vatanın bir parçasıdır. Denizcilerimiz asla ihmal edilemez ve göz ardı edilemez. Bu doğrultuda Batuhan A. Gemisinin batmasına sebep olduğu düşünülen bütün ilgili kurum, kuruluş ve şahıslar hakkında suç duyurusunda bulunduğumuzu açıklamaktayız. Batuhan A. Gemisi 53 yaşında bir gemidir. Bu kadar yaşlı ve artık tamir görmekten paslanmış bir geminin özellikle bu hava şartlarında seyrine izin verilmesi nasıl mümkün olabilir. Geminin azami alabileceği yükün üzerinde yük almasına kim neden müsaade etmiştir. Bilindiği üzere geminin denize ve yüke elverişli olması gerekmektedir. Brandasının dahi sertifikası olmayan bir gemiye denize elverişlilik belgesi kim tarafından verilmiştir. Bu bahsettiklerimize ek olarak gerekli hususlar Karacabey Başsavcılığına sunulmuştur. Ancak bu sebeplerden daha fazlası bulunmaktadır ve bu sebepler göstermektedir ki Batuhan A. Gemisi hava şartları nedeniyle değil, ağır ihmaller sonucunda batmış olmakla birlikte 6 mürettebatımız elzem bir şekilde hayatını kaybetmiştir. Bizler gemilerimiz batmasın, denizcilerimiz yaşasın istiyoruz” dedi.