EKONOMİ - 28 Şubat 2017 Salı 17:39

Alerabat.com’dan Türk E-ticaret Sektörüne Yatırım

A
A
A
Alerabat.com’dan Türk E-ticaret Sektörüne Yatırım

Dijital alandaki yenilikçi fikirleriyle son yıllarda özellikle Türkiye başta olmak üzere yurt dışında oldukça ses getiren Polonyalı menşeli girişimlere, geçen yılın en hızlı büyüyen startup şirketlerinden birisi olarak dikkatleri üzerine çekmeyi başaran fırsat takip servisi Alerabat.com da dahil oldu.

İndirim kuponlarından ürün kataloglarına kadar uzanan geniş bir alanda tüketicilere ücretsiz şekilde online fırsat takibi hizmeti veren, 2016 yılının  başlarında aldığı yatırımlar sayesinde Avrupa, Asya ve Brezilya pazarlarında etkin rol oynamaya başlayan Alerabat, kısa bir süre önce  dönemde Türkiye pazarına giriş yaptı.Şirketin 2017 yılında ilk yurt dışı ofisini İstanbul’da açacağını duyurması,Türkiye’nin dijital sektördeki yabancı sermaye için büyüme potansiyeli olan canlı bir pazar olduğunu göstermesi açısından oldukça büyük bir mana taşıyor.

Öte yandan yabancı yatırımlarla farklı bir vizyonda yürütülen alışveriş ve kupon pazarındaki bu sıkı rekabetin uzun vadede Türk e-ticaret sektörünün gelişimine olumlu etkilerinin olacağı beklenmekte. Amerika ve Avrupa pazarlarında mağazaların en önemli pazarlama ve satış araçlarından birisi olan indirim kuponlarının Türkiye’deki macerası çok taze bir maziye sahip olsa da bugün büyüğünden küçüğüne birçok mağaza bu fırsat kuponları sayesinde rekabetteki yerlerini sağlamlaştırmaya çalışıyor.

İndirim Kodu ve Hediye Çekleri Müşteri Kazandırıyor!

İndirim kuponları, belirli bir ürün kategorisinde ya da söz konusu mağazadaki bütün ürünlerde toplam alışveriş tutarında belirli yüzdeli indirimler sağlayarak mağazaların müşteri sadakatini sağlamak ve satışlarını yükseltmek için kullandıkları bir tür teşvik promosyonudur. Belirli sayıların, harflerin birleşiminden ya da doğrudan mağazanın belirlediği özel bir kampanya isminden oluşan bu kupon kodları, verilen siparişlerin ücretsiz şekilde müşteriye ulaştırılmasına da olanak sağlayabilir. Tüm bu cezbedici yönleriyle indirim kuponları mağazalar için oldukça önemli bir pazarlama aracı olarak işlev görmektedir. Öyle ki bu alanda yapılan araştırmalar, promosyon kodunun müşterinin karar verme sürecinde etkin rol oynadığını ve kupon kodu kullanan mağazaların, sitelerine ilk defa uğrayan yeni müşterileri bu sayede daha kolay şekilde kazandıklarını gösteriyor.

Promosyon kuponları, tüketicide daha ucuz alışveriş yapma deneyimi yaşatması dışında mağazalara sürdürülebilir müşteri analizleri düzenleme konusunda da yardımcı olur. Hangi ürünün ya da hangi kategorinin daha fazla ilgi gördüğünü, uygulanan indirim promosyonlarının hangi kısmada ve ne ölçüde etki oluşturduğunu takip etmek isteyen mağazalar kupon kodlarından sık sık faydalanırlar. Oluşturma ve kullanım kolaylığı açısından sosyal medya üzerinden yürütülen pazarlama aktivitelerinde ya da e-bültenler üzerinden yapılan kampanya bildirimlerde  indirim kuponları ön plana çıkmaktadır.

Mağazalar Amaca Göre Farklı Kuponlar Yayınlıyor

İndirim Kodları mağazaların yürüttükleri satış ve pazarlama stratejilerine göre ya da hangi kategoride(örn. giyim, teknoloji , kitap vb.)  ürün sattıklarına göre çok çeşitli türlerde olabilir. Ancak Alerabat’ın Türkiye mağazalarında geçerli fırsatlarına bakıldığında kuponların temelde genel, özel ve sınırlı kullananım olmak üzere üç başlık alında ele alındığı görülmekte. Genel kuponlar adından da anlaşılacağı üzere online mağaza üzerinde herkese açık olan ve yeni müşterileri sadık müşteriye dönüştürmede önemli rol oynayan promosyonlardır. Bu tür kuponları en sık yayınlayan mağazaların başında N11 geliyor. Özel indirim kuponları ise, mağazanın belirli bir müşteri profilini hedefleyerek oluşturduğu ve çalıştığı fırsat paylaşım servisi üzerinden ya da  promosyonu yapılan söz konusu ürünün sergilendiği sayfadan erişilebilen avantajlardır. Bu indirim kodu yöntemini genellikle Media Markt gibi yüksek fiyatlı elektronik ürün satışı yapan mağazalar kullanmayı tercih ediyor. Özel Sınırlı kupon kodları da bir açıdan özel indirim kuponlarına benzeyen ancak belirli sayıda veya koşulda kullanılabilen kişiye özel indirimlerdir. Yani oluşturulan kod sadece bir defaya mahsus olmak üzere kullanılır.Mağazalar bu tür kampanya kuponlarını Alerabat gibi bir avantaj sitesi aracılığıyla ya da Vodafone, Turkcell veya Türktelekom gibi  telefon şebekleri üzerinden müşterileriyle paylaşırlar.

Kupon Kodu Kutucuğunu Gözden Kaçırmayın!

Kupon promosyonlarından faydalanırken dikkat edilmesi gereken en önemli şey, söz konusu promosyonun geçerli olduğu herhangi bir alt alışveriş sınırı olup olmadığıdır. Zira birçok mağaza kupon kodlarını sepette belirli bir tutara ulaşıldığında aktif olacak şekilde düzenler.

Kupon kodları genellikle müşteri henüz sepet aşamasındayken beliren “indirim  veya promosyon kodunu giriniz” başlığı altındaki kutucuklara girilir ve onaylanır. Bu aşamadan sonra eğer kupon kullanıma ilişkin şartlar karşılanmışsa vadedilen indirim toplam tutardan düşer. Bazı mağazalar kupon kutucuğu opsiyonunu sepet onayı sonrasında ödeme ekranında göstermeyi tercih etmektedir. Online alışveriş yaparken bu kupon kodlarını kullanarak ihtiyaçlarınızı daha uygun fiyatlara gidermek istiyorsanız bu kutucuklara dikkat etmeniz gerekiyor.

Bu içerik alerabat.com’un katkılarıyla hazırlanmıştır.

Bunlar Da İlginizi Çekebilir
Aydın Bodrum-Kuşadası etabının kazananı Tobias Andresen oldu 59. Cumhurbaşkanlığı Türkiye Bisiklet Turu’nun beşinci gününde koşulan 177.9 kilometrelik Bodrum-Kuşadası etabını DSM-Firmenich takımından Tobias Andresen 4 saat 18 dakika 11 saniye ile kazandı ve Genel Ferdi Klasmandaki yerini korudu. Pazar günü Antalya-Antalya etabı ile başlayan TUR’da beşinci güne gelene kadar Genel Ferdi Klasman Birincisini belirleyecek Turkuaz Mayo 4 kez el değiştirdi. Bodrum-Kuşadası etabını birinci olarak bitiren DSM-Firmenich Takımı’ndan Tobias Andresen Turkuaz Mayo’yu etap boyunca taşıdı. Robbe Gyhs (Alpecin-Deceuninck) starta gelmedi ve 160 sporcu Kuşadası etabı için pedal basmaya başladı. Böylece TUR’un başından bu ana 11 bisikletçi yarışa devam edemedi. Startın hemen başında 8 sporcu kaçtı, 20 saniye kadar arayı açtı ancak 11. kilometrede pelotona yakalandılar. Öte yandan pelotonun ön tarafta bayağı hareketli olduğu gözlendi. Altı sporcu daha bıraktı 30. kilometre geride kalırken 6 sporcu daha yarışı bırakmak zorunda kaldı. Böylece etaba devam eden bisikletçi sayısı 153’e düşmüş oldu. Kaçış grubu farkı açmaya devam etti. Yeni zaman farkı 4 dakika olarak verildi. Burak Tahir Yiğit ise ön grubu yakalayamayınca tekrar pelotonla devam etmek zorunda kaldı. Tırmanış primi sonuçları Etabın 45.7’nci kilometresinde kategori 3’ten puan veren tırmanış prim kapısı geçildi. Sonuçlar şu şekilde açıklandı: 1- Olivier Mattheis (Bike Aid), 2- Michal Pomorski (Mazowsze), 3- Antonio Polga (NovoNordisk) 43’üncü kilometrede 4 dakika 35, 60’ıncı kilometrede ise zaman farkı 5 dakika 35 saniyeye çıktı. Parkur puslu ve sıcak, rüzgar hafif derecede esintili olarak verildi. İkinci tırmanış kapısı da geçildi Etabın 67’inci kilometresinde yine kategori 3’ten puan veren son tırmanış kapısı da geride kaldı. Sonuçlar şöyle açıklandı. 1-Oliver Mattheis (Bike Aid), 2-Michal Pomorski (Mazowsze), 3-Genki Yamamoto (Kinan) 75’inci kilometre geçilirken zaman farkı artmaya devam etti. Yeni zaman 6 dakika 15 saniye olarak verildi. İlk 2 saat sonunda ortalama hız 38.5 km olarak verildi. Sprint kapısına yaklaşılırken pelotonun önünde Bora-Hansgrohe, Astana ve DSM-Firmenich sporcularının kaçış grubunu yakalama adına tempo yaptığı görüldü. Tempo verenlerin başında Genel Ferdi Klasman Birincisi TobiasAndresen ve Oliver Mattheis’in bulunması dikkat çekiciydi. Sprint primi sonuçları Etabın 90.1’inci kilometresinde sprint kapısı geçildi. Öndeki 7’li kaçış grubu bu kapıda da puanları almaya devam etti. Sonuçlar şu şekilde gerçekleşti: 1-Antonio Polga (NovoNordisk), 2-Michal Pomorski (Mazowsze), 3-Mauro Verwilt (Tarlelotto) Türkiye güzellikleri prim kapısı sonuçları 111’inci kilometrede Türkiye Güzellikleri prim kapısı geçildi. Ancak hızlanan peloton, kaçış grubu ile olan zaman farkını 1 dakika 40 saniyeye kadar indirdi. Yarışta 3 saat geride kaldı. Otalama hız 40 kilometre olarak verildi. Finişe 55 kilometre kaldı. Sonuçlar şöyle: 1-Konrad Czabok (Mazowsze), 2-Michal Pomorski (Mazowsze), 3-Jacob Scott (Rembe) Son 4 kilometrede peloton tek parça Etabın başından bu yana ön grubu oluşturan 7’li grup parçalana parçalana 4 kilometreye kadar pedal bastı ve yakalandılar. Peloton finişe doğru toplu halde gelmeye başladı. Son 400 metre gerçekten büyük çekişmeye sahne oldu ve dünün etap galibi Bodrum-Kuşadası etabını da alarak üst üste 2.zaferini kazandı. Mayolar sahiplerini buldu Genel klasman liderine verilen Spor Toto sponsorluğundaki Turkuaz Mayo’yu DSM-firmenich takımından Tobias Lund Andresen elde etti. Belçikalı sporcuya mayosunu Aydın Gençlik ve Spor İl Müdürü Cenap Birlikçioğlu giydirdi. Puan klasmanı liderine verilen Mosso sponsorluğundaki Yeşil Mayo’yuPoltiKometa Takımından Giovanni Lonardi elde etti. Sporcuya mayosunu Didim Kaymakamı Can Kazım Kuruca giydirdi. Dağların Kralı klasmanı liderine verilen TurkishAirlines Kırmızı Mayo’yu Bike Aid takımından VinzentDorn kazandı. Sporcuya mayosunu Söke Kaymakamı Ali Akçe takdim etti. Türkiye Güzellikleri klasmanı liderine verilen goturkiye.com sponsorluğundaki Beyaz Mayoyu Bike Aid takımından VinzentDorn kazandı. Sporcuya mayosunu Kuşadası Kaymakamı İbrahim Tekli giydirdi. Yarışın kaderini belirleyecek etap yarın koşulacak 59.Cumhurbaşkanlığı Türkiye Bisiklet Turu’na yarın 160.1 kilometrelik Kuşadası-Manisa (Spil Dağı) tırmanış etbı ile devam edilecek. Geçmiş yıllarda olduğu üzere "Kraliçe Etabı" olarak adlandırılan bu etabı kazanan sporcunun büyük ölçüde 2024 şampiyonluğunu garantileyeceği gözüyle bakılıyor. Sprinter bisikletçilerin pek fazla hoşlanmadığı tırmanış etabı için gözler yokuşçu sporculara çevrilmiş durumda.