GÜNDEM - 25 Ekim 2014 Cumartesi 11:08

Avukat Murat Cangül’den başarılı marka stratejisi önerileri

A
A
A
Avukat Murat Cangül’den başarılı marka stratejisi önerileri

Rekabetin dünya çapında hemen her sektörde kendini göstermesi ile birlikte firmalar, ürün tanıtmaktan ziyade marka bilinirliğine yatırım yapmaya başladı.

Avukat Murat Cangül, stratejik marka konumlandırması ile ilgili önerilerde bulundu.
Marka konumlandırmalarını doğru stratejilerle besleyen firmalar, bulundukları ülkelerin ekonomik kalkınmalarına da katkıda bulunuyor. Tanınmış marka olmanın belirleyici kriterlerinden biri de markanın görsel sunumunun tüketiciler üzerinde yarattığı olumlu algı iken, marka konumlandırmasında büyük önem taşıyan logo ve slogan seçimlerinin hedef kitle üzerinde görsel açıdan stratejik bir etkisi bulunuyor.

Rekabetin ön planda olduğu günümüzde ekonomiyi ayakta tutan ana etkenlerden birinin de güçlü tanınmış markalar olduğuna ve ABD, Japonya, Almanya, Fransa ve İngiltere gibi ülkelerin küresel tanınmış markaları sayesinde istikrarlı olarak kalkındıklarına dikkat çeken Avukat Murat Cangül, stratejik marka konumlandırması ile ilgili açıklamalarda bulundu. Marka olarak tercih edilen kelime ile birlikte tescil ettirilen veya kullanılan slogan ve logoların markanın ayırt ediciliğini güçlendirerek akılda kalıcılığı çok daha kolaylaştırdığını ifade eden Cangül, tanınmış markaların büyük çoğunluğunun görsel olarak bu şekilde kombine edilmiş markalar olduğunu belirtti.

Cangül, marka seçimlerinin hukuki boyutlarının önemli olduğunun da altını çizdi. Süper, ekstra, muhteşem, lüks, mükemmel gibi üstünlük sağlayıcı, vasıf ve kalite bildiren kelimeleri içeren markalar ile ticarette cins-çeşit-coğrafi kaynak-amaç-değer belirten kelime ve ifadeler, tescil sürecinde yasal engele takılırken, Murat Cangül, tercih edilen marka ve sloganların aldatıcı ve yanıltıcı ifadeler kullanmadan, yasal mevzuata aykırı olmayacak şekilde seçilmesi gerektiğini vurguladı. En fazla 3 kelimeden oluşan, iddialı, net, anlaşılır sloganlar ile temsil edilen ürün veya hizmet adına en uzak kelimelerin tercih edildiği markaların en tanınmış markalar haline geldiğini ifade eden Avukat Cangül, dünyanın büyük markalarından da örnekler verdi. Tüketicilerin görsel hafızalarında güçlü izler bırakan APPLE’nin ısırılmış elma logosu ile kullanılan “Think Different” sloganı, NIKE’nin logosu ve “Just Do It”i, KODAK’ın “Gülümseyin Kodak’la”sı Avukat Cangül’ün verdiği güçlü örnekler arasında yer aldı.

Murat Cangül, ihraç edilen Türk ürünleri üzerinde kullanılmak için hazırlanan marka ve logo hakkındaki değerlendirmelerini de paylaştı. Cangül, ‘Made in Turkey’ ibaresi yerine tercih edilen yeni logo ‘Turkey’ ve ‘Dıscover The Potentıal’ sloganını çok başarılı bulduğunu vurguladı. Eski ibarenin Türkiye’yi kaynak ülke olarak göstermenin dışında hiçbir vizyon, iddia ve prestij ifadesi içermediğini belirten Cangül, ‘Turkey dıscover the potentıal (Gücü keşfet)’ sloganının ve yeni logonun büyük bir özgüven çağrışımı yaparak, iddialı ifadesi ile olumlu imaj yüklemesi yaptığını ve ülke tanıtımı ve ekonomisine ciddi katkılar sağlayacağına inandığını kaydetti.
 

Bunlar Da İlginizi Çekebilir
Balıkesir Canbey, Avrupa Konseyi’nde Gazze’nin sesi oldu Avrupa Konseyi Parlamenterler Meclisi (AKPM) Genel Kurulu’nda İsrail’in Gazze’ye yönelik saldırıları görüşüldü. AKPM’deki Türk delegasyonundan AK Parti Balıkesir Milletvekili Dr. Mustafa Canbey, Gazze’deki masum sivillerin İsrail’in haksız ve hukuksuz saldırılarına maruz kaldığını ifade etti. Canbey, "Çatışmaların başladığı 7 Ekim’den bu yana 33 binden fazla insan öldürüldü ve bu sayı halen artmaya devam ediyor" dedi. Merkezi Fransa’nın Strazburg kentinde bulunan Avrupa Konseyi Parlamenterler Meclisine (AKPM) dünyadan çok sayıda milletvekili katıldı. AKPM Genel Kurul’unda söz isteyen Dr. Mustafa Canbey, "Ne yazık ki bugün burada modern tarihin en karmaşık ve yıkıcı insanlık felaketlerinden biri olan Gazze katliamını görüşüyoruz. Meclis olarak, masum siviller için empati kurarak bu meseleyi ele almak ve sürdürülebilir bir çözüm geliştirmek çok önemlidir. Çatışmaların başladığı 7 Ekim’den bu yana 33 binden fazla insan öldürüldü ve bu sayı halen artmaya devam ediyor. Avrupa Konseyi üye devletlerinin temsilcileri olarak, Orta Doğu’nun ve dünyanın en yıkıcı felaketlerinden biriyle karşı karşıyayız. Gazze’deki masum siviller İsrail’in haksız ve hukuksuz saldırılarına maruz kalmaktadır. Dahası, İsrail’in Gazze Şeridi’ne uyguladığı abluka nedeniyle masum siviller yıkıntılara, açlığa ve susuzluğa mahkûm edilmiştir. Hayatını kaybedenlerin çoğu, gıda ve temel insani ihtiyaç sıkıntısı çeken kadın ve çocuklardan oluşuyor. Bu durum küresel barışı da tehdit etmektedir" ifadelerini kullandı. İsrail’in orantısız sivil kayıplardan sorumlu olduğunun açık olmasına rağmen hiçbir şey yapılmadığını belirten Canbey, "Uluslararası Adalet Divanı’nın (UAD), İsrail’in ateşi kesmesi, sivilleri öldürmeyi durdurması ve bölgeye insani yardımın girmesine izin vermesi gerektiğine hükmetmiş olsa da insanlar hala acı çekmektedir. İsrail ve İran arasında yaşanan son silahlı çatışma bir kez daha göstermiştir ki Gazze’de kalıcı bir çözüme ulaşılmadığı sürece Orta Doğu’da barış ve istikrar olmayacaktır. Meclis, İsrail’den UAD’nin kararına uymasını ve bu kararı uygulamasını istemelidir. Bu karar kalıcı bir çözüm olmasa da Gazze’deki siviller için önemli bir rahatlama sağlayacaktır" dedi. Avrupa Konseyi Parlamenterler Meclisi’nin ahlaki pusulasının sağlam olduğuna ve hukukun üstünlüğü ile insan haklarını korumak için çaba sarf edeceğine inandığını belirten Mustafa Canbey, Meclisi, kalıcı bir ateşkes sağlanması ve Gazze Şeridi’ne derhal yardım gönderilmesine izin verilmesi için İsrail üzerinde baskı oluşturacak bir süreç başlatmaya davet etti.
Bursa İnegöl trafiğine MODEF düzenlemesi Pazartesi günü başlayacak 50. Uluslararası İnegöl Mobilya Fuarı öncesi fuar alanı bölgesinde bir dizi düzenleme yapan İnegöl Belediyesi, yoğunluğa sebebiyet vermemek adına Kültür Park girişi ile Ahmet Türkel Çevreyolu Gazi Yaşamkent Sitesi önündeki girişin de araç trafiğine açıldığını duyurdu. İnegöl Belediyesi, 22 Nisan Pazartesi günü 50’nci kez kapılarını açacak Uluslararası İnegöl Mobilya Fuarı öncesi trafikle ilgili bir dizi düzenleme yaptı. Okullar bölgesinin de bulunduğu fuar alanı bölgesinde yoğunluğu azaltmak ve alternatif girişler oluşturmak adına fuar alanı bölgesine 2 yeni giriş daha açıldı. İnegöl Belediyesi’nden konuya ilişkin yapılan açıklamada şu ifadelere yer verildi: “Şehrimiz 22-27 Nisan tarihlerinde 50. Uluslararası Mobilya Fuarına ev sahipliği yapacak. Yurt içi ve yurt dışından on binlerce misafirin ağırlanması beklenen fuar öncesi, Zabıta Müdürlüğümüz trafikle ilgili bir dizi düzenlemeyi hayata geçirdi. Özellikle fuar alanı girişinin okullar bölgesiyle aynı yerden olması nedeniyle burada oluşacak yoğunluğu azaltmak adına MODEF Fuar alanına 2 yeni giriş oluşturuldu. Fuar alanında okullar bölgesi girişine ilave olarak; Kültür Parkın Lunapark girişi ile Ahmet Türkel Çevreyolu Gazi Yaşamkent Sitesi önünden giriş çıkışlar yapılabilecektir. Düzenlemeler tamamlanmış olup, 19 Nisan Cuma (bugün) itibariyle alana 3 girişten de ulaşım sağlanacaktır. Fuar sonrası Kültürpark giriş ve çıkışları yeniden eski düzende devam edecektir.”
Gaziantep Başkan Çıkmaz güven tazeledi Güneydoğu Anadolu Kuru Meyve ve Mamulleri İhracatçıları Birliği’nin 2023 yılı mali genel kurul toplantısı yapıldı. Genel kurulda, 2023 yılı faaliyet raporu oybirliği ile kabul edildi. Genel kurul toplantısında divan başkanlığını Mehmet Mete Sezer, katip üyeliklerini ise Mehmet Kökten ve Bünyamin Tarık Aydın yaptı. GAİB hizmet binasında gerçekleştirilen genel kurula TİM Başkan Vekili ve GAİB Koordinatör Başkanı Ahmet Fikret Kileci, TİM ve Bakanlık Temsilcileri ile kuru meyve ihracatçıları katıldı. Genel kurulda Birliğin 2023 yılı faaliyet raporu okunduktan sonra oybirliği ile kabul edildi. 2023 yılı faaliyet raporunu değerlendiren Güneydoğu Anadolu Kuru Meyve ve Mamulleri İhracatçıları Birliği Başkanı Mehmet Çıkmaz, “Birliğimizden yapılan kuru meyve ve mamulleri ihracatı 2023 yılında 297 Milyon 192 Bin ABD doları olmuştur. 2023 yılı Birliğimiz kuru meyve ve mamulleri ihracatının Türkiye kuru meyve ve mamulleri ihracatı içindeki payı yüzde 18,6 olarak gerçekleşmiştir. 2023 yılı Birliğimiz toplam ihracatının yüzde 40,9’luk kısmını kuru kayısı, yüzde 37,2’lik kısmını Antep fıstığı, yüzde 9,1’lik kısmını diğer meyve kuruları oluşturmaktadır. 2023 yılı kuru meyve ve mamulleri ihracatımızı ülke grupları itibariyle değerlendirecek olursak; en çok ihracat yapılan ülke grupları içinde ilk sırayı 129 Milyon 834 bin dolarlık ihracatla Avrupa Birliği ülkeleri almıştır. İkinci sırada 42 milyon 210 bin dolarlık ihracatla Amerika ülkeleri ve 35 milyon 635 bin dolarlık ihracatla Orta Doğu Ülkeleri gelmektedir. En fazla ihracat yaptığımız ilk 4 ülke ise Almanya, Amerika Birleşik Devletleri, İtalya ve Irak olmuştur. 2023 Yılında Birliğimiz üyeleri tarafından 101 ülkeye ihracat gerçekleştirilmiştir. 2024 yılı hedeflerimizi de yakalamak için önümüzdeki süreci çok iyi değerlendireceğiz” diye konuştu.