EKONOMİ - 27 Nisan 2015 Pazartesi 18:22

Bir başarı hikayesi

A
A
A
Bir başarı hikayesi

Erzurum’un ulusal güçte markası olan Aşkale Çimento, çok ortaklı yapısı, Türkiye geneline yayılan devasa yatırımları ve yakaladığı başarılarla herkese örnek oluyor.

Aşkale Çimento’nun 1968 yılında Erzurum’un Aşkale ilçesinde başlayan hikayesi, özelleştirme uygulaması sonrası ERÇİMSAN Holding ile birlikte 1992 yılında apayrı bir yola girdi. Çok ortaklı ve aynı zamanda sürekli bir büyüme trendinde olmasıyla dikkatler üzerine çeken Aşkale Çimento, sektöründe ulusal bir marka olurken aynı zamanda öncü girişimleriyle sektöre yön vermeye başladı. Türkiye’nin kalkınma gayretlerine katkı yapmanın kendilerine keyif verdiğini ifade eden Aşkale Çimento Yönetim Kurulu Başkanı Lütfü Yücelik, “Misyonumuz gereği; özellikle istihdamı geliştirici ve ülkenin hammadde kaynaklarını en iyi şekilde değerlendirme yönündeki atılımlarımız devam ediyor. Biz Aşkale’de bir “paylaşma iklimi” meydana getirdik. Şimdi bu iklim Erzurum’dan Bursa’ya, Van’dan Giresun’a, Rize’den Erzincan’a, Gümüşhane’den Ağrı’ya, Aşkale’den Trabzon’a ve Anadolu’nun daha bir çok yerine güzellikler taşımaktadır.” diye konuştu.

“YÜREKLİ VE CESUR İNSANLARIN BAŞARISI”

Aşkale Çimento Grubu’nun sahip olduğu üretim imkanlarıyla Türkiye çimento tüketim rakamlarını karşılamada önemli bir yere sahip olduklarını hatırlatan Yücelik, “1992 yılında yola çıktığımızda 300 bin olan çimento üretim rakamına sahip olduğumuzu ifade etmek istiyorum. Bu gün tüm grubumuzun çimento üretim kapasitesinin yıllık ortalama 8 milyon ton çimento olması, gücümüzün rakamsal olarak önemli göstergelerinden biridir. Erzurum, Aşkale, Trabzon, Van, Gümüşhane, Erzincan, Giresun, Ağrı, Rize, Bursa ve Bilecik gibi ülkenin çok geniş bir coğrafyasında sanayi yatırımlarına sahibiz. Başarılarımız; yürekli ve cesur insanların yorulmadan ortaya koydukları mücadelenin karşılığıdır. 2004 yılında Türk ekonomisinin devler ligine 478. sırada giren Aşkale Çimento, 2014 rakamlarıyla listenin 163. sırasındadır. Aynı şekilde Anadolu Kaplanları sıralamasında 61’ıncıyız. Aşkale Çimento adına ortaya konulan bu kazanımlar hepimiz için mutluluk ve gurur kaynağıdır. Geldiğimiz noktada sahip olduğumuz kıymetler, yakaladığımız başarılar ve hepimizin değer kattığı “Aşkale Çimento” markası, emeklerimizin en güzel karşılığıdır. Şirketimiz Türkiye’de bir farklılık ortaya koyuyor. Yatırımlarımızın bulunduğu illere girişimciler genelde uzak dururken, bizler devasa tesisler inşa ettik. Bu da bölge insanı ve girişimcisine pozitif etki yapıyor.”şeklinde konuştu.

“ŞEFFAFLIK VE SÜRDÜRÜLEBİLİR KARLILIK”

Değişim ve yenilenmenin kendileri için olmazsa olmaz olduğunu vurgulayan Aşkale Çimento Yönetim Kurulu Başkanı Lütfü Yücelik, “23 yıldır ortaya koyduğumuz ticari, sosyal ve çevresel hedefler zor şartlara rağmen tek tek gerçekleşmiştir. Ortaklarımıza ve sorumlu olduğumuz insanlara karşı yönetim olarak gösterdiğimiz şeffaflık başarımızda önemli bir etkendir. Şirket olarak kısa vadeli kazanımlar yerine her zaman için sürdürülebilir karlılığı hedef aldık. Ortaklarımızın ve çalışanlarımızın sabrı, şirket yöneticilerimizin gayretiyle Türkiye’nin devleri arasına giren şirketimiz; çalışınca, azmedince ve birlikte hareket edince ne kadar çok şey başarılabileceğini de herkese gösterdi. Yola çıktığımız günden bu yana tüm paydaşlarımızla adeta bir orkestra gibi hareket ettik. Böylece; şirketimizi sosyal, çevresel, finansal ve insan kaynağı yönetim tarzları açısından dünyanın kabul ettiği standartlara getirdik. Hem çimento hem de hazır betonda kalite ve müşteri memnuniyeti de bizim için vazgeçilmezlerdendir.” dedi.

“ÇİMENTO FİYATI VE REKABET EDEBİLİRLİK”

Yoğun rekabet ortamının bulunduğu ve dev holdinglerin aktif rol aldığı bir piyasada ayakta durmaya çalıştıklarını da hatırlatan Yücelik, “Kimi çevrelerin iddia ettiğinin aksine çimento fiyatlarını standart olarak belirlemek mümkün değil. Bu hem rekabeti önler hem de mevcut düzenlemeler çerçevesinde yasal olmaz. Erzurum veya bölge illerine göre İstanbul ya da batıda çimentonun daha ucuz olduğu iddiaları da gerçeklerden uzaktadır. İstanbul’da çimento fiyatı Erzurum’daki fiyattan daha yüksektir. Yapılan piyasa araştırmasına göre; halen İstanbul ilindeki çimento fiyatı 165-190 TL arasındadır. Ege bölgesinde çimento fiyatı 190 TL’dir. Şehrimizde ise ortalama çimento fiyatı 160 TL’dir. ” şeklinde konuştu.

“ÇEVRE, İNSAN VE YAŞAMA SAYGI”

Stratejik planlar, ileri görüşlülük, doğru analiz yeteneği, uygulanabilir projeler ve akıllı kriz yönetim sistemleriyle özelleştirme sonrasındaki süreci bu günlere kadar taşıdıklarını söyleyen Başkan Yücelik, “Kalite yönetim sisteminin yanında çalışanlarımızın sağlık ve güvenliğini sistematik olarak sağlamak için iş sağlığı ve güvenliği yönetim sistemini de ciddi bir şekilde sürdürüyoruz. Bu sistemlerde çalışanlarımızın katılımını esas alıyoruz. Aynı zamanda yatırımlarımızın bulunduğu yöreye, insanlara ve yasal sorumluluklarının bilinciyle, çevresel duyarlılığı en üst seviyede tutarak, gerekli yatırımları gerçekleştirmede sektörde ilkleri gerçekleştirdik. Bunu yaparken yöredeki gelişmişlik seviyesinin çok üstünde gerekli atılımları yapmaktan da hiç çekinmedik. Dolaylı olarak 10 binden fazla istihdam sağlıyoruz. Teknolojik, organizasyonel, pazarlama, insan kaynakları, hammadde ve daha bir çok süreçte sürdürülebilir sistemler için var gücümüzle çalışıyoruz.” diye konuştu.

AŞKALE ÇİMENTO’NUN KISA TARİHÇESİ

Başkan Yücelik, Aşkale Çimento’nun nereden nereye geldiğini anlatırken; Aşkale’deki fabrikanın Türkiye Çimento ve Toprak Sanayi A.Ş tarafından bölgenin çimento ihtiyacını karşılamak üzere 1968 tarihinde, Aşkale İlçesine 3 km mesafede Trabzon yolu üzerinde temelinin atıldığını belirterek şöyle devam etti “1971 tarihinde döner fırın ateşlenerek işletme faaliyetine başladı. Kuruluşundan 1984 yılı sonuna kadar Türkiye Çimento Toprak Sanayi T.A.Ş.’ye bağlı bir fabrika müdürlüğü olarak çalışan şirket 1985 tarihinden itibaren müessese statüsüne çevrildi, 1987 tarihinde ise Aşkale Çimento Sanayi T.A.Ş statüsüne çevrildi. 1991’de alınan karar ile özeleştirmek üzere Türkiye Çimento ve Toprak Sanayii’ye ait hisseleri T.C. Başbakanlık Kamu Ortaklığı İdaresine devredildi. 1993 yılında Erzurum ve bölge insanı tarafından kurulan, çok ortaklı ERÇİMSAN şirketi tarafından özelleştirme yoluyla satın alındı. Aradan geçen 23 yıl içinde; çimento sektöründe Aşkale, Trabzon, Erzincan, Gümüşhane, Van ve Bilecik’teki fabrikaları ile önemli bir aktör haline gelen şirketimizin Erzurum, Ağrı, Aşkale, Trabzon, Beşikdüzü, Tirebolu, Rize, Bilecik, Bursa ve Tokat’taki hazır beton tesisleri bulunmaktadır. Erzincan’da Çelik İmalat Tesisi ve Tercan’da Taş Kırma ve Öğütme Tesisi bulunmaktadır.” 

Bunlar Da İlginizi Çekebilir
Muğla Başkan Ünlü fırtına nedeniyle zarar gören alanlarda incelemelere bulundu Marmaris Belediye Başkanı Acar Ünlü, hafta sonu etkili olan fırtına nedeniyle zarar gören Burunucu Macera Parkı, Marmaris Belediyesi Araç Parkı ile Turunç Mahallesi’nde incelemelerde bulundu. Ünlü, “Tamir çalışmalarına başladığımız yerleri eskisinden daha sağlam biçimde hizmete sunacağız” dedi. Marmaris’te geçtiğimiz cumartesi günü etkili olan fırtına ve hortum nedeniyle Burunucu Macera Parkı, Marmaris Belediyesi Araç Parkı ve Muğla Büyükşehir Belediyesi mezbahasında zarar meydana gelmişti. Hafta sonu belediye başkanları toplantısı nedeniyle Ankara’da olan Marmaris Belediye Başkanı Acar Ünlü, Marmaris’e döner dönmez zarar gören alanlarda incelemelerde bulundu. Belediye birim müdürleriyle birlikte Burunucu Macera Parkı ve Belediye Araç Parkı’na giden Başkan Ünlü, hasar oranı ve yapılan tamir çalışmalarıyla ilgili birim müdürlerinden bilgi aldı. “Ekiplerimiz iş başında” diyen Başkan Ünlü, “Hasar tespitinin ardından hemen tamir çalışmalarına başladığımız yerleri eskisinden daha sağlam biçimde hizmete sunacağız” ifadesini kullandı. Marmaris Belediye Başkanı Acar Ünlü, fırtınadan etkilenen Turunç Mahallesi’ni de ziyaret etti. Fırtına nedeniyle maddi hasar meydana gelen yerlerde ekibiyle birlikte incelemelerde bulunan ve etkilenen esnafla görüşen Başkan Ünlü, ayrıca sezon öncesi yapılması gereken son çalışmalarla ilgili de değerlendirmelerde bulundu. Ünlü, Marmaris’i sezona en hazır hale getirmek için çalışmalara devam ettiklerini iletti.
Antalya Sürekli kaza yaşanan kavşak vatandaşı isyan ettirdi Antalya’nın Alanya ilçesinde bulunan Barbaros Caddesi Kavşağı’nda meydana gelen trafik kazaları sebebiyle bölgede yaşayan vatandaşlar adeta isyan etti. Vatandaşlar kavşağa önlem alınmasını isterken , kavşakta ard arda yaşanan trafik kazaları güvenlik kameraları tarafından kaydedildi. Mahmutlar Mahallesi Barbaros Caddesi’nde bulunan kavşakta sıkça maddi hasarlı kazaları meydana geliyor. Bölgede yaşayan esnaf ve vatandaşlar trafiğin yoğun olarak yaşandığı kavşakta trafik kazalarının azaltılması için yetkililere çağrıda bulundu. Vatandaşlar, kavşakta sıkça trafik kazalarına şahit olduklarını belirterek, bölgeye önlem alınması istedi. Söz konusu kavşakta yayaların karşıdan karşıya geçmekte zorlandığını dile getiren vatandaşlar, kavşakta günde 3-4 kazaya şahit olduklarını olduğunu söyledi. Ayrıca kavşağın olduğu çevrede aydınlatma sisteminin de yetersiz olduğunu belirten bölge halkı, yeterli ışıklandırma sisteminin olması gerektiğini ifade etti. “Buraya trafik lambası şart" Kavşağa yakın bir noktada esnaf olan Zülküf Avcı isimli vatandaş, kavşağa trafik ışığının koyulmasının gerekli olduğunu belirterek, “Burası Dörtyol. 7 aydır buradayım en az 70 tane kaza gördüm. Buraya trafik ışığı şart. Yetkililere seslenmek istiyoruz. 5-10 dakika önce yine kaza oldu. Akşama kadar burada oturursanız 4-5 tane kazayı görürsünüz” dedi. “Bu kavşakta her gün 3-4 kaza oluyor” Çevrede yaşayan Ahmet Beytekin isimli vatandaş ise söz konusu kavşakta her gün 3-4 kazanın olduğunu ifade ederek, “Bu kavşakta her gün 3-4 kaza oluyor. Yaya geçitlerine duba gerekiyor. Dört yol var, arabalar durmuyor. Yayalar geçmekte zorlanıyor. 5-10 dakika önce kaza oldu burada. Burada lamba sıkıntısı var. Gece karanlık oluyor. Burası komple karanlık oluyor” diye konuştu. “Trafik lambası olursa daha güvenli olacağını düşünüyoruz” Bölgede yaşayan Mecnun Aktürk simli vatandaş ise trafik kazalarının son zamanlarda sıklaştığını dile getirerek, “Bilinçsiz araç kullanma var. İnsanların kavşakta adayı nasıl kullanacağını bilmediğinden kazalar oluyor. Trafik lambası olursa daha güvenli olacağını düşünüyoruz” şeklinde konuştu.