TEKNOLOJİ - 12 Ocak 2018 Cuma 10:32

Bülent Gürcan Las Vegas’ta teknoloji perakende sektörünü konuştu

A
A
A
Bülent Gürcan Las Vegas’ta teknoloji perakende sektörünü konuştu

Dünyanın en büyük tüketici elektroniği fuarlarından biri olan CES; 51’inci kez ABD’nin Las Vegas şehrinde düzenlendi. Dünyanın önde gelen teknoloji üreticileri, distribütörleri ve perakendecilerinin bir araya geldiği organizasyonda Teknosa CEO’su Bülent Gürcan konuşma yaptı ve sektörün potansiyelini, değişen müşteri beklentileri doğrultusunda odaklandıkları omnichannel stratejisini ve stratejik işbirliklerinde yeni boyutları katılımcılar ile paylaştı.

Teknosa CEO’su Bülent Gürcan, CES 2018 kapsamında dünyanın lider satış ve fiyat takibi organizasyonu Context tarafından düzenlenen ‘CEO Kahvaltı’sında konuşmacı oldu. Stratejik İşbirlikleri başlığı altında gerçekleşen organizasyonda Gürcan; dünya çapında bir dönüşümden geçen perakende sektörünün, gelişmesi ve yenilikleri kucaklayabilmesi için omnichannel modelinin önemine dikkat çekti. Avrupa’nın en büyük elektronik satın alma grubu Euronics’in Yönetim Kurulu Üyesi olarak da görev yapan Bülent Gürcan; Türkiye’de ve Avrupa’da teknoloji perakendeciliğinin dinamiklerini ve geleceğini, günümüz rekabetçi perakende ekosisteminde markalar ve distribütörler ile gerçekleştirilen işbirliği üzerine değerlendirmelerini paylaştı. Kahvaltıda, perakende sektörünün paydaşları olarak HP EMEA Perakende ve Omnichannel Başkanı Lucas Perraudin ve Hindistan merkezli omnichannel çözümleri sunan Ace Turtle CEO'su Nitin Chhabra da konuşma yaptı.

“Perakende sektöründe yeni ekosistemlerin oluşması kaçınılmaz”

Dijitalleşme ile birlikte stratejik işbirlikleri yeni boyutlar kazanırken, teknolojik gelişmelerin yeni ekosistemler oluşmasının önünü açtığını belirten Bülent Gürcan; “Perakende sektöründe rekabet ve müşteri tanımı değişiyor. Müşterilerin yüzde 64’ü artık alışverişlerini kanallar arasında yolculuk yaparak tamamlıyor, ürün ve hizmetlere en kısa zamanda erişmek istiyor. Dolayısıyla hem iş süreçleri hızlanıyor hem de kişiselleştirilmiş deneyim yaşatmak ön plana çıkıyor. İş dünyasının yeni değer birimi ‘büyük veri’. Müşteri deneyimini geliştirmek için büyük veriden doğru analizler yapmak şirketler için yaşamsal öneme sahip. Bu kapsamda, stratejik işbirlikleriyle tedarik zincirinden başlayarak, ürünün son tüketiciye ulaşmasına ve satış sonrasına kadar tüm süreçlerde dönüşümü yönetmeye odaklanıyoruz” dedi.

“Yeni müşteri kazanmak ve inovasyon için işbirlikleri önemli”

Müşteriyi derinlemesine tanımak ve müşteri deneyimini geliştirmenin, yeni müşteriler kazanmak için de çok önemli olduğunu paylaşan Gürcan; “Müşterilerimizin kısa sürede ürün teslimatı gibi birçok beklentisini karşılamak, stok maliyetleri gibi zorlukları aşmak ve inovasyon için işbirliklerini çok önemsiyoruz. Müşterilerimiz, kanal bağımsızlığı ve mükemmel bir deneyim istiyorlar. Online platformlar, alışveriş yapılsın ya da yapılmasın önemli bir bilgi kaynağı. Bununla birlikte, Omnichannel modelinde mağazalara da önemli bir rol düşüyor. Tüketicilerin ürünlerle kişisel deneyim yaşayabileceği ve nereden alışveriş yaparsa yapsın hizmet alacağı mağazalara yatırım yapılması şart. Teknosa’da internetten alışveriş yapan müşterilerimizin yüzde 30’u mağazadan teslim almayı tercih ediyor. Stratejik iş ortaklarımızla tüm kanallarda daha mükemmel, entegre bir deneyim için derinlemesine çalışıyoruz ve oluşturduğumuz değeri artırmak için yeni işbirliklerine öncelik veriyoruz” şeklinde konuştu.

HP EMEA Perakende ve Omnichannel Başkanı Lucas Perraudin de konuşmasında, çoklu kanala yatırım yapan perakendecilerin satışlarını artırdığına; stratejik işbirliklerinin perakendenin dönüşümünde yeni bir faz için kritik olduğuna dikkat çekti. Ace Turtle CEO'su Nitin Chhabra ise müşterilerin omnichannel beklentisinin Hindistan’da da diğer bölgelerden farklı olmadığının altını çizerken, bu noktada distribütörlerin artık inovatif olması, markalar ve perakendeciler için platform yaratmasının önemli olduğunu vurguladı.

Bunlar Da İlginizi Çekebilir
Aksaray Polisin alkollü sürücü ile imtihanı: Üfleme eğitimi verilen kadın 44. seferde başardı Aksaray-Konya Karayolunda jandarmanın "dur" ihtarına uymayarak kaçan kadın sürücü, jandarma ve emniyeti alarma geçirdi. 53 kilometre kaçan kadın sürücü E-90 Karayolunda kovalamaca sonucu yakalandı. Alkolmetreye üflermiş gibi yapıp üflemeyen ve 3 alkolmetre değiştirerek kadına üfleme eğitimi veren polis, üfletme imtihanına girdiği kadın sürücünün 44. üflemesinde promilini alabildi. 0.97 promil alkollü çıkan kadın sürücüye ceza kesilerek ehliyetine el konuldu. Olay Aksaray - Konya Karayolu Eşmekaya Kavşağı’nda yaşandı. Edinilen bilgiye göre, Aksaray Konya Karayolunda yol kontrolü yapan İl Jandarma Komutanlığı ekipleri durumundan şüphelendikleri kadın sürücünün kullandığı 68 AAN 849 plakalı otomobile ‘dur’ ihtarında bulundu. İhtara uymayan kadın sürücü hızla denetim noktasından kaçtı. Aksaray istikametine kaçan kadın sürücünün plakası jandarma ekipleri tarafından hem jandarma hem de emniyet haber merkezine bildirildi. Bunun üzerine jandarma ve polis ekipleri karayolu ve aracın geldiği istikamete yönelik adeta bölgeyi abluka altına aldı. Jandarma ekipleriyle kısa süre kovalamacaya giren kadın sürücü 53 kilometre kaçtıktan sonra şehir merkezi girişinde polis ekiplerinin de "dur" ihtarına uymadı. Ekiplerin kaza riskine karşı kontrollü bir şekilde takip ettiği kadın sürücü çok gidemeden Tacin Mahallesi E-90 Karayolu üzerinde yakalandı. 44. üflemesinde pes eden kadın sürücü 0.97 promil alkollü çıktı Durdurulduktan sonra araçtan indirilen ve isminin Gülten Nas Y. (49) olduğu belirlenen kadın sürücü rahat tavır ve hareketleriyle dikkat çekti. Ehliyet ve ruhsat kontrolünden geçirilen kadın sürücüye alkol kontrolü yapmak isteyen polis memurlarının üfleme eğitimi ile imtihanı burada başladı. Alkol kontrolünden geçirilmek istenen kadına polis memurlarınca alkolmetre üfletilmek istendi. Alkolmetreyi üflemeye çalışan kadın üflermiş gibi yapıp üflemekten çekinirken, polis memurları kadına adeta üfleme eğitimi verdi. Bir polis memuru ağzıyla kadına üflemeyi gösterirken, bir değir polis memuru da elindeki üfleme çubuğunun poşetiyle üflemeyi anlattı. Eğitimin ardından polis memurlarının üfletme imtihanı başladı. Kadına defalarca alkolmetreyi üfletmeye çalışan polis memurları kadının üflemeyip üflüyormuş gibi göstermesiyle büyük bir sınav verdi. Alkolmetreye de güvenmeyen kadın sürücüye 3 farklı alkolmetre üfletildi. Zaman zaman su içen ve dinlenmeye geçen kadın sürücü 1 saat boyunca polis memurlarına ecel teri döktürdü. 43 kez alkolmetreyi üflemeyerek kandırmaya çalışan kadın sürücü 44. üflemesinde pes ederek normal bir şekilde üfledi. Üflemenin ardından kadının 0.97 promil alkollü olduğu belirlendi. Polis ve kadın arasındaki yaşanan ilginç diyaloglar ise anbean kameralara yansıdı. Alkollü araç kullanmaktan 6 bin 439 TL para cezası kesilen kadın sürücünün ehliyetine de 6 ay süreyle el konuldu. Araç ise olay yerine çağırılan bir yakınına teslim edildi.