EKONOMİ - 24 Mayıs 2018 Perşembe 16:49

CK Enerji'nin ‘Sesiniz Enerjimiz’ programı başladı

A
A
A
CK Enerji'nin ‘Sesiniz Enerjimiz’ programı başladı

CK Enerji Boğaziçi Elektrik, tüm hizmet kanallarında müşteri deneyimini ölçmeyi ve geliştirmeyi amaçlayan 'Sesiniz Enerjimiz' programını başlattı. İlk aşamada müşterilerinin Müşteri Hizmet Merkezleri’nde aldığı hizmeti değerlendirebileceği interaktif anket modelini devreye alan şirket, bu ölçüm sonuçlarına göre hizmet kalitesini artırmaya odaklandı.

2018 yılında hizmetlerinin odak noktasına yüksek müşteri memnuniyetini koyan CK Enerji Boğaziçi Elektrik, 'Sesiniz Enerjimiz' programına başladı. Bu programla hizmet noktalarında işlem yapan müşterilerin deneyimlerini ölçen CK Enerji Boğaziçi Elektrik, elde ettiği verilerle sorunlu alanları iyileştirirken, hizmetlerini müşterinin beklenti ve isteklerine göre şekillendiriyor. Yapılan açıklamada; ilk etapta Müşteri Hizmet Merkezleri’ni (MÜHİM) ziyaret eden müşterilerin memnuniyetini ölçmeyi hedefleyen şirket, bu merkezlerde müşteri hizmet masalarına yerleştirdiği 'tablet'ler ile hizmet alan müşterilerin 'işlem kolaylığı', 'müşteri memnuniyeti', 'çalışan yaklaşımı' gibi ana hizmet konularını değerlendirmesini sağladı. Devamında olumsuz değerlendirme yapan müşterilerle görüşülerek memnuniyetsizlik nedenleri detaylı analiz edildi ve şirket içi aksiyonlara dönüştürüldü. 

Bu uygulamayla şu ana kadar 150 binden fazla müşterinin aldığı hizmetin değerlendirmesi sağlandı ve ilk sonuçlara göre müşteri memnuniyetinde yüzde 96 gibi yüksek bir orana ulaşıldığı bildirildi.

MÜHİM'lerden sonra sırada MİM’ler var
MÜHİM’lerden sonra şimdi de 300’e yakın Müşteri İşlem Merkezi’nde (MİM) her müşteri teması sonrası kullanılabilecek bir anket modelini devreye almak için çalışan CK Enerji Boğaziçi Elektrik, web sitesinden de tüm ana başlıklarda müşteri geri bildirimlerini toplamaya devam ediyor. Diğer taraftan sadece genel memnuniyet ölçümleri ile yetinmeyerek hem kanal hem de müşteri süreçlerinde detaylı anketler için de özel bir ekip kuran şirket, müşterisiyle de düzenli olarak detaylı telefon anketleri gerçekleştiriyor.
'Sesiniz Enerjimiz' programının devamında müşteri işlem ve teması ile tetiklenecek interaktif sesli anket ve SMS anket modelleri devreye alınacak. Böylece tüm hizmet kanallarında sağlanan her talep ve temas sonrasında müşteri deneyimini ölçme amacına ulaşılabilecek. Bu uygulamalarla müşterinin sesini duymayı ve bu sesi daha yüksek müşteri memnuniyetini sağlayacak enerjiye dönüştürmeyi amaçlayan CK Enerji Boğaziçi Elektrik, hizmet ve kurumsal görünüm standartlarının uygunluğunu denetlemek üzere ‘gizli müşteri’ uygulamasına da devam etmektedir.

Enerji alanında ilk
Müşteri deneyimi çalışmalarında şirket içinde farkındalık oluşturmak isteyen şirket, söz konusu uygulama ile enerji sektöründe bir ilki içinde barındırdığı belirtti. Başta telekomünikasyon olmak üzere birçok şirketin benzer uygulamaları olsa da enerji sektöründeki uygulamalar göz önüne alındığında ölçüm yoğunluğu ve kapsam çeşitliliği anlamında söz konusu uygulama bir ilk olma özelliği taşıdığı kaydedildi.
Sesiniz Enerjimiz programı kapsamında şirket içinde müşteri deneyimi farkındalığını artırmak için de harekete geçen CK Enerji Boğaziçi Elektrik, müşteri memnuniyeti skorlarını yönetici ve çalışanların performans hedeflerine dahil etmeye hazırlanıyor. Hizmet kanalı çalışanları için ödüllendirme modeli, çalışanın sesi ve fikir yarışması, müşteri memnuniyeti ve bağlılık pazar araştırması, mevcut müşteri süreçlerinin dokümantasyonu ve şirket iç iletişim portalından erişilir ve takip edilir hale gelmesi, müşteri deneyimini iyileştirecek şekilde süreçlerin yeniden oluşturulması bu aksiyonlardan bazıları.

"Müşteriye dokunan tüm süreçler çok değerli"
'Sesiniz Enerjimiz' ile özel bir müşteri deneyimi programını başlattıklarını dile getiren CK Enerji Boğaziçi Elektrik Genel Müdürü Halit Bakal, "Müşteriye dokunan tüm süreçler, temas ve iletişim dikkate alınarak müşterinin genel memnuniyeti ve memnuniyeti etkileyen faktörlerin etki ve performansını ölçmeye yönelik çalışmaları 2018 yılında başlattık. Şirket içi çalışmalarla elde ettiğimiz verilerin yanı sıra bağımsız araştırma kuruluşları ile de çalışarak müşteri memnuniyet araştırması yapıyoruz. Tüm bu araştırmaların sonuçlarını çok önemsiyoruz. Çünkü 'müşteri ne istiyor', 'hangi noktalarda sıkıntı yaşıyor', onların bakış açısı ile bunları görmüş olacağız. Yüksek müşteri memnuniyetini önemseyen bir şirket olarak geleceğe dönük iş planlarımızı yaparken bu araştırmalarda çıkan sonuçlara göre hareket edeceğiz. Bu çerçevede tüm süreçlerimizi müşteri gözüyle tasarlamak için de çalışmaya başladık. Bu çalışmalarla 2018 yılında hedefimiz enerji sektöründe rol model olabilecek ‘mükemmel bir müşteri deneyimini’ tüm müşterilerimize yaşatmak” diye konuştu.  

Bunlar Da İlginizi Çekebilir
Adana Hisarcıklıoğlu: “Adana, yüksek dönüşüm kapasitesine sahip iller arasında” Türkiye Odalar ve Borsalar Birliği (TOBB) Başkanı M. Rifat Hisarcıklıoğlu, Adana’nın yüksek dönüşüm kapasitesine sahip iller arasında olduğunu belirterek, “Sürdürülebilir olması için iş birliği içinde, stratejik planlarla gelecek vizyonu oluşturulmalıdır” dedi. Türkiye Odalar ve Borsalar Birliği (TOBB) Başkanı M. Rifat Hisarcıklıoğlu, Adana Sanayi Odası’nı ziyaret ederek, Adana Sanayi Odası Meclis Başkanı İsrafil Uçurum, Yönetim Kurulu Başkanı Zeki Kıvanç, Yönetim Kurulu Üyeleri ve Meclis Üyeleri ile bir araya geldi. TOBB Başkanı Rifat Hisarcıklıoğlu, Adana Sanayi Odası’nı ziyaret ederek, kentin sanayi potansiyeli ve geleceği hakkında değerlendirmelerde bulundu. Hisarcıklıoğlu, Adana’nın sadece bölgesel değil, aynı zamanda ulusal ve uluslararası düzeyde önemli bir sanayi merkezi olduğunu vurguladı. Kendisinin ve TOBB’un Adana’nın sanayi alanındaki gelişimini yakından takip ettiğini belirten Hisarcıklıoğlu, şehrin sanayi altyapısının güçlendirilmesi ve yenilikçi projelerle desteklenmesi gerektiğini ifade etti. Hisarcıklıoğlu, “Adana, Anadolu’nun sanayileşmesinin lokomotif illerinden biridir. Adana, yüksek dönüşüm kapasitesine sahip iller arasında yer alıyor. Ancak, bu başarı sadece bugüne ait değil, aynı zamanda gelecekte de sürdürülebilir olmalıdır. Bunun için, sanayi odaları, yerel yönetimler ve iş dünyası iş birliği içinde olmalı ve stratejik planlarla gelecek vizyonu oluşturmalıdır” dedi. Ayrıca, teknolojik dönüşümün öneminin altını çizen Hisarcıklıoğlu, Adana’nın dijitalleşme ve yenilikçilik konularında da öncü bir rol üstlenmesi gerektiğini vurguladı. TOBB Başkanı ayrıca, Adana’nın sahip olduğu coğrafi konumun ve lojistik altyapısının, uluslararası ticarette önemli bir avantaj olduğunu belirtti. Hisarcıklıoğlu, Adana Sanayi Odası’nın üyelerinin yaşadığı sektörel sıkıntıları ve taleplerini dinleyerek, çözüm odaklı yaklaşımların benimsenmesi gerektiğini ifade etti. Üyelerin karşılaştığı sorunların çözümü için iş birliği ve dayanışma içinde olunması gerektiğini vurgulayan Hisarcıklıoğlu, Türkiye ekonomisinin güçlenmesi için Adana’nın öneminin giderek artacağını belirtti. Adana olarak büyük bir değişimin ve dönüşümün eşiğinde olduğunu belirten Adana Sanayi Odası Yönetim Kurulu Başkanı Zeki Kıvanç, “Adana’mız, yüzyılı aşkın bir süredir edindiği sanayi kültürü ile kentimizde çok çeşitli üretimin gelişimini desteklemiştir. Bugün, otomotivden elektronik karta, makineden mobilyaya, gemiden, tekstilde, yemeklik yağdan, kimya ürünlerine kadar yüzlerce farklı alandaki üretimiyle dünya pazarlarında yer almaktadır. TEPAV tarafından yapılan çalışmada Adana, Türkiye’de gelişim potansiyeli yüksek iki ilden biri olarak gösterilmiştir. Bu ilin gelecekteki konumu açısından önemli bir mesaj niteliğindedir. Adana’mız, toplam 5 yeni organize sanayi bölgesi, 15’e yakın küçük sanayi sitesinin kurulmasıyla Cumhuriyetimizin yeni yüzyılında ülkemiz ekonomisine katkı sağlayacak en önemli illerin başında yer alacaktır. Şimdilik 100 milyon metrekarenin üzerinde alanı sanayiye açıyoruz. Adana’mız bu yatırım alanların faaliyete geçmesiyle Türkiye’nin ikinci bir Marmara bölgesi olacaktır” dedi.