İSTANBUL / İHA
Coca-Cola İçecek CEO'su Michael A. O'Neill, olumsuz ekonomik koşullara rağmen Coca-Cola İçecek'in 2009'un ilk çeyreğinde satış hacmini ve cirosunu artırmaya devam ettiğini belirterek, bu dönemde geçen yılın aynı dönemine göre, konsolide net satış gelirinin yüzde 12,2 oranında artarak 439,3 milyon TL'ye ulaştığını açıkladı.
Şirketin 2009 yılının birinci çeyrek sonuçlarını değerlendiren O'Neill, "Gerek Türkiye'de gerekse uluslararası faaliyetlerimizdeki büyüme sayesinde konsolide satış hacmimiz 2009'un birinci çeyreğinde geçen yılın aynı dönemine göre yüzde 13,4 oranında artışla tarihimizde ilk defa 100 milyon kasanın üzerine çıkarak toplam 103,6 milyon kasaya ulaşmıştır" dedi.
O'Neill, uluslararası faaliyetlerin toplam net gelire katkısının bir yıl önce yüzde 14,6 iken, 2009'un birinci çeyreğinde yüzde 22,6 olduğunu
kaydetti.
Tüketiciye sundukları paket yenilikleri ve fiyat stratejileriyle birlikte yaptıkları tüketici odaklı pazarlama uygulamalarının zorlu piyasa koşullarına rağmen büyümeyi sağladığını belirten O'Neil şöyle devam etti: "2008'in son çeyreğinde faaliyet gösterdiğimiz coğrafyaya eklenen Coca-Cola Pakistan operasyonu işimize ivme katmaya devam ederken, birinci çeyrekte Türkiye satışlarında Doğadan çayın olumlu etkisini gördük. Piyasa şartlarının yılın geri kalan kısmında da zorlu olacağını öngörüyoruz. Buna rağmen alkolsüz içecekler bu zor zamanda da diğer sektörlere oranla daha iyi performans göstermeye devam edecek ve inanıyorum ki piyasalar kendini toparlamaya başladığında da düzelmenin ilk görüldüğü sektörler arasında olacaktır. Biz Coca-Cola İçecek olarak, iş modelimize güveniyor ve uzun dönemli büyüme hedeflerimizi sürdürüyoruz."