GÜNDEM - 13 Kasım 2018 Salı 11:38

Cumhuriyet tarihinin en büyüğü açılıyor! Bir yıl erkene çekildi

A
A
A
Cumhuriyet tarihinin en büyüğü açılıyor! Bir yıl erkene çekildi

Kamu ile özel sektör ortaklığı ile gerçekleştirilen Türkiye Cumhuriyetinin en büyük otoyol projesi İstanbul- Bursa - İzmir otoyolu 29 Ekim 2019'da hizmete açılıyor.

 Tamamlandığında İstanbul İzmir arasını 3,5 saate düşürecek kamulaştırma bedelleriyle birlikte 10 milyar dolarlık yatırım projesinde çalışmalar tüm hızıyla devam ederken, teslim tarihi sözleşme tarihinden bir yıl erkene çekilen 426 kilometrelik otoyol tamamlandığında Marmara’nın etrafı tamamen otoyol ringi ile dönecek, Çanakkale ve Osmangazi köprüleriyle bu ring tamamlanmış olacak ve böylelikle İstanbul’un trafiği hem sanayi, hem de turizm anlamında İzmir’e Kuzey Ege’ye devlet yoluna girmeden aktarılmış olacak. 

Cumhuriyet tarihinin en büyüğü açılıyor! Bir yıl erkene çekildi

Halihazırda Avrupa'nın en büyük dünyanın ise 4'üncü büyük otoyolu konumundaki İstanbul, İstanbul, İzmir otoyol projesi tamamlandığında dünyanın en uzun 1'inci ve 5'inci asma köprülerini de içerisinde barındıracak. Gelecek yılın 29 Ekim’in de açılması planlanan otoyoldaki çalışmaların Bursa etabını AK Parti milletvekilleri Refik Özen ve Mustafa Esgin yerinde inceledi. Kamu Özel Sektör Ortaklığı Bölge Müdürü Sezgin Küçükbekir'i ziyaret eden Bursa milletvekilleri otoyolda devam eden çalışmalar hakkında bilgi aldı. Kısa bir brifing veren Küçükbekir, Osmangazi Köprüsü'nün ardından Çanakkale Köprüsü'nün ve devam eden çalışmaların tamamlanmasıyla birlikte Marmara'nın etrafındaki otoyol ringinin tamamlanacağını, böylelikle İstanbul’un trafiğinin hem sanayi, hem de turizm anlamında İzmir’e Kuzey Ege’ye devlet yoluna girmeden aktarılmış olacağını söyledi. Kamulaştırma çalışmalarında sona gelindiğini, yüzde 98'ler seviyesine ulaştıklarına dikkat çeken Küçükbekir, "13 bin 466 adet parsel kamulaştırdık, bunlarda da karşımızdaki muhatap sayımız 36 bin 607 kişi yani büyükçe sayılacak bir ilçe nüfusu kadar vatandaşla görüşüp bunların parsellerinin kamulaştırılmasını gerçekleştirdik" dedi. 

Cumhuriyet tarihinin en büyüğü açılıyor! Bir yıl erkene çekildi

Tamamlandığında İstanbul ile İzmir arasındaki 9 saatlik yolu 3,5 saate indirecek olan İstanbul-İzmir otoyolunda çalışmaların tüm hızıyla sürdüğünü ifade eden Küçükbekir, sözlerini şu şekilde sürdürdü:
"2013 yılında çalışmalara başlanan İstanbul-Bursa-İzmir otoyolunun toplam uzunluğu 426 kilometre. Bu 426 kilometrenin 384 kilometresini otoyol, 42 kilometresi ise bağlantı yolu oluşturuyor. Proje kapsamında yapılan Osmangazi Köprüsü 95 kilometre avantaj sağlıyor. Köprü sayesinde yıllık 650 milyon dolar tasarruf sağlanacak. Ayrıca karşıya geçme süresi 1 saat 20 dakikadan 6 dakikaya düşürüldü. Otoyolun İstanbul-Ankara, Kurtköy-Sakarya, Kuzey Marmara-Odayeri-Paşaköy, Kınalı-Odayeri, Edirne-İstanbul, Kınalı-Malkara, Malkara-Çanakkale, Kınalı-Çanakkale-Balıkesir, Çanakkale-Balıkesir otoyolları ile entegrasyonu sağlandı."

Dünyanın en uzun dördüncü asma köprüsü 

Proje kapsamında yer alan Osmangazi Köprüsü, 2 milyon 682 metre uzunluğu, 252 metre kule yüksekliği, bin 550 metre orta açıklığı, 566 metre yan açıklığı ile dünyanın en uzun 4. asma köprüsü olma özelliğine sahip. Ancak, mermi başlıklarıyla birlikte 333 metre kule yüksekliğine sahip Çanakkale Köprüsü’nün tamamlanıp, dünyanın en uzun asma köprüsü özelliğini kazanmasıyla birlikte, Osmangazi Köprüsü sıralamada beşinciliğe düşecek.

Çalışmalar tüm hızıyla sürüyor 

Proje kapsamında 67 milyon 505 bin 893 metrekare alan 2 milyar 353 milyon liraya kamulaştırıldı. Otoyolda bulunan 38 viyadüğün 23’ü, 294 alt geçidin 251’i, 77 üst geçidin 36’sı, 102 köprünün 63’ü, 732 kutu menfezin 640’ı, 3 tünelin tamamı, 22 kavşağın 11’i, 17 servis alanının 6’sı, 6 bakım işletme tesisinin 3’ü tamamlandı.

Kazı işlemlerinin yüzde 96’sı tamamlandı 

Öte yandan, otoyoldaki kazı işlemlerinin yüzde 96’sı tamamlandı. Şu ana kadar otoyolda 174 milyon 739 bin 87 metreküp kazı ve yüzde 97’si tamamlanan 138 milyon 852 bin 64 metreküp dolgu işlemi yapıldı. Otoyol boyunca 473 bin 810 tane kazık dikilirken, şu ana kadar 3 milyon 455 bin 570 metreküp beton döküldü. Ayrıca 505 bin 306 ton ise demir kullanıldı. Otoyol boyunca 3 adet tünel bulunuyor. Projenin en uzun tüneli 3 bin 590 kilometre ile Orhangazi. Selçukgazi tüneli bin 250, Belkahve tüneli bin 605 kilometre uzunlukta. Ayrıca yaklaşan kış şartları için otoyolda tüm tedbirler alındı. Toplamda 62 adet araç ve kar küreme bıçağı, tuz serici ile kasa kayar vincin aralarında bulunduğu 46 ekipmanda hazırda bekliyor.

Bursa için 1,578 milyon dolar harcandı 

2018 yılında projenin tamamı için harcanan 761 milyon doların, 204 milyon doları Bursa sınırları içerisindeki 141 kilometrelik alan için harcandı. Projenin tamamı için harcanan 6,610 milyon doların, 1,578 milyon doları Bursa için harcandı. Otoyolda 612’si mühendis olmak üzere 7 bin 129 personel çalışıyor. Bin 672 iş makinesi yürütülen çalışmalara destek veriyor. Ayrıca proje bünyesinde 290 adet alt yüklenici firma yer alıyor.

Kilometre başına 5 cent 

İstanbul - Bursa - İzmir otoyolunu kullanan bir kişi kilometre başına 5 cent ödeyecek İstanbul Dilovası'ndan İzmir'e kadar gidecek olan bir kişi 420 kilometrelik yok için 21 dolar, Türk lirasıyla bugünün kuruyla 115 lira ödeyecek. İsteyen mevcut devlet yolunu da kullanabilecek. Çanakkale Köprüsü'nün de tamamlanmasıyla birlikte garantisi verilen araç sayısının çok üzerinde aracın otoyolu kullanması bekleniyor. Öte yandan, Osmangazi Köprüsü'ndeki günlük 25 bin olan ortalama araç geçiş sayısı bir yılda yüzde 25 artarak 40 bine ulaştı.

Milletvekilleri otoyolu inceledi 

AK Parti Bursa milletvekilleri Refik Özen ve Mustafa Esgin, Karayolları Kamu Özel Sektör Ortaklığı Bölge Müdürlüğü’nü ziyaret etti. Kamu Özel Sektörü Bursa Bölge Müdürü Sezgin Küçükbekir, Özen ve Esgin’e yapımı devam eden İstanbul-İzmir otoyolu ile alakalı bilgi verdi. Verilen bilginin ardından Özen ve Esgin, yapımı devam eden otoyolu yerinde inceledi. Havadan drone ile görüntülenen çalışmalarının aralıksız olarak devam ettiği görüldü. 

Özen, 119 kilometrelik Bursa ayağının yaklaşık 45 kilometresinin trafiğe açıldığını söyledi. Özen, “İzmir-Bursa-İstanbul otobanını yerinde inceledik. Detaylı bir bilgilendirme aldık. Çalışmaların 119 kilometrelik kısmı Bursa ayağında. Yaklaşık 22 kilometre bağlantı yolları var. Bunun yaklaşık 45 kilometresi trafiğe açılmış durumda. Ciddi çalışma ve emek var. Arzumuz, 2019 yılı 29 Ekim’inde hayata geçirilmesi” dedi. 

İnşaattaki belirli aşamaları bitme noktasına geldiğini belirten Özen, “Türkiye’nin en önemli ve prestijli projelerinden birine imza atıyoruz. Arkadaşlar çok emek veriyor. Emek veren bütün arkadaşlarımıza, projeyi yürüten firmamıza kolaylıklar diliyorum. Durmak yok, yola devam” diye konuştu. 

Türkiye’nin çok önemli projesi olduğunu vurgulayan Esgin ise, “Çalışmaların sona geldiğini gördük. İstanbul Bursa arası zaten hizmete açılmıştı. Özellikli proje. Maliyeti 10 milyar doları geçen bir proje. Türk mühendisliğinin geldiği noktayı ortaya koyuyor. Burada önemli başarı ve performans var. Çalışma yapılan jeolojik zemin şartlarına göre bazı bölgelerde çalışmalar uzun ve kısa sürebiliyor. 1 yıl içerisinde bitirilip, açılması en büyük arzumuz” açıklamasında bulundu. 

Bursa-Karacabey Karakoca viyadüğünün olduğu bölgeyi incelediklerini anlatan Esgin, şunları söyledi:
“Çalışmalar son aşamaya gelmiş. Emeğe geçen bütün teknik ekiplere, mühendislerimize, firmalara çok teşekkür ediyorum. Tasarruf yılı ilan edilen bu senede hızlı ve etkili şekilde gerçekleştiriyorsak, bunları milletten aldığımız ilhamla yapıyoruz. 29 Ekim 2019’da inşallah bu otoyol tamamen bitmiş olacak. Biz geleneği bir geleneği de ortaya koymuş olduk. Geçtiğimiz günlerde dünyanın en büyük havalimanını açmıştık. Önümüzdeki yıldı otoyol hizmete girecek. Biz cumhuriyetimizi lafla, sloganla değil, icraatlarımızla kutluyoruz. Millete hizmet etmenin heyecanını taşıyoruz. Milletimizin beklenti ve taleplerini en üst düzeyde ortaya koymak için bir caba içerisindeyiz.”  

Ahmet Faruk Çabuk - Uğur Uslubaş 

Bunlar Da İlginizi Çekebilir
Bitlis Bölgenin ilk kapalı yöntemle tüp açma operasyonu Tatvan’da gerçekleştirildi Bitlis’in Tatvan ilçesinde Kadın Doğum Uzmanı Op. Dr. Mediha Kübra Ceylan tarafından bölgede ilk olan kapalı yöntemle tüp açma operasyonu gerçekleştirildi. Tatvan Devlet Hastanesinde kadın doğum uzmanı olarak görev yapan Op. Dr. Mediha Kübra Ceylan, hastane ve bölgede ilk olan bir operasyonu gerçekleştirdi. Özel hastanelerde yüksek maliyetlerle yapılan kapalı yöntemle tüp açma operasyonunu Tatvan Devlet Hastanesinde gerçekleştiren Op. Dr. Ceylan, büyük bir başarıya imza attı. Yaklaşık bir yıldır takipli hastası olan 34 yaşındaki 3 çocuk annesi H.E.’nin doğal yollarla yeniden gebe kalması için hastayla birlikte operasyon kararı alan Op. Dr. Mediha Kübra Ceylan, devlet hastanelerinde nadir gerçekleştirilebilen bir yöntemle önemli bir operasyon gerçekleştirdi. Daha öncesinde tüpleri bağlanan hastasına kapalı yöntemle tüp açma operasyonu gerçekleştiren Ceylan, hastasının yeniden doğal yollarla gebe kalmasına imkan sağlamış oldu. Gerçekleştirilen operasyon sonrası hastasını serviste ziyaret eden Op. Dr. Mediha Kübra Ceylan, yapılan operasyon ve süreçle ilgili hastasını bilgilendirdi. Yapılan operasyon ve operasyonun önemiyle ilgili bilgi veren Op. Dr. Mediha Kübra Ceylan, bölgenin kapalı yöntemle yapılan ilk tüp açma operasyonunu başarılı şekilde gerçekleştirmenin mutluluğunu yaşadığını ifade etti. Yapılan başarılı operasyon sayesinde son doğurduğu bebeğini kaybeden annenin yeniden doğal yollarla gebe kalabileceğini anlatan Ceylan, “Hastamız bize daha önce geçirmiş olduğu sezaryen sırasında tüplerinin bağlanması sonucu doğal yollarla çocuğu olmayacağı için başvurdu. Son doğurduğu bebeği maalesef hayatını kaybetmişti. Bebeğini kaybetmesi üzerine tekrar çocuk istemiyle bize başvurdu. Önceki sezaryenının üzerinden iki yıl geçmesi gerektiğini daha öncesinde iletmiştik. Bu hastamız benim bir yıldır kontrollerine gelen takipli hastamdı. Ardından da son sezaryenının üzerinden iki yıllık süre geçince birlikte tüpleri açma operasyonu yapmaya karar verdik. Hastamızın tüp bebek seçeneği yok muydu? Elbette vardı. Tüp bebekle de gebe kalabilirdi. Biliyorsunuz ki yardımcı üreme teknikleriyle gebe kalmak, gebeliğe bağlı bütün hastalık risklerini arttırmaktadır. Bizim yapmış olduğumuz ameliyatta da elbette riskler vardı. Çok şükür sorunsuz ve başarılı şekilde yaptık. Biz hastamıza kapalı yöntem ile tüp açma operasyonu gerçekleştirdik. Operasyon sonrası 48 saatlik sürecin ardından hastamızı taburcu edeceğiz. Altı hafta sonra belli kontrollerini yapacağız. Hastamızı bu bir yıllık süreçte de takibe devam edeceğiz. Yine iletişim halinde olacağız kendisiyle. Yapmış olduğumuz operasyon ile hastamızın fizyolojik olarak gebe kalması için tüplerini açtık. Yani tüp bebek ihtiyacını ortadan kaldırdık” dedi. “Kapalı yöntemde cerrahi riskler azalıyor, iyileşme süreci hızlanıyor” Kaplı yöntemle yapılan tüp açma operasyonunun açık ameliyatlara nazaran daha üst bir cerrahi beceri ve tecrübe gerektirdiğini kaydeden Ceylan, şöyle konuştu: “Bu ameliyat bölgede açık yöntemle çok sık yapılabilen bir ameliyat. Ancak biz bunu daha üst bir cerrahi beceri gerektiren kapalı yöntem ile gerçekleştirdik. Bu operasyonu yapmak için sadece yeterli imkan olması yetmiyor aynı zamanda cerrahi beceri de gerekiyor. Nerdeyse mikro cerrahi kabul edilebilecek bir ameliyat ve bu ameliyat cerrahi el becerisi ve tecrübe gerektiriyor. Çünkü kapalı olarak yaptığımızda orta çaplı bir damar büyüklüğünde kesilmiş bir organı yerinden tekrar açıp uç uca dikmemiz anlamına geliyor. Kapalı yöntemin önemine gelecek olursak, tabi ki açık cerrahiye göre karnın bütün kaslarını kesmemize gerek kalmıyor. Sadece küçük üç tane delikle bu ameliyatı yapabiliyoruz. Bu yöntemde hastaların operasyon sonrası iyileşme süreci çok daha hızlı oluyor. Çünkü herhangi bir kesik olmuyor, ağrıya neden olabilecek bir durum olmuyor. Bizim hastamız da ameliyattan 6 saat sonra ayağa kalktı ve yürüdü. Günümüzde artık en az kesi ile ameliyatları yapmaya çalışıyoruz. Bu hastamız için de fizyolojik olarak gebe kalması için tüplerini açtık. Yani tüp bebek ihtiyacını ortadan kaldırdık. Ameliyatı kapalı yöntem ile yapıp kesi olayını ortadan kaldırdık, ağrı ve cerrahi risklerini azalttık, cerrahi süresini azalttık. Bu imkanı bize verdiği için hastamıza ve devletimize teşekkür ediyoruz. Ayrıca, bu beceriyi kazanmamda emeği geçen İstanbul’dan Onkolog Alpaslan Kaban Hocam başta olmak üzere tüm hocalarıma teşekkür etmek istiyorum.” “Tüplerin bağlanması yumurtalık kanseri riskini azaltıyor” Tüplerin bağlanmasının yumurtalık kanseri riskini azalttığının kanıtlanmış bir durum olduğuna işaret eden Ceylan, “Normalde tüplerin bağlanmasını, tüplerin bağlanmasıyla korunmayı çok faydalı görüyorum. Sezaryenler sırasında ya da sezaryenlerden sonra ailelerini tamamlamış çiftler tarafımıza başvurarak tüplerini bağlatarak korunmayı talep ediyorlar. Bu en konforlu olanı ve üstelik çok kolay bir ameliyat. Tüpleri bağlamak neden faydalı diye soracak olursak; tüpleri bağlamanın kanıtlanmış bir şekilde yumurtalık kanseri riskini azalttığı bir gerçek var. O yüzden eğer kadınlarımız artık çocuk sahibi olmak istemiyor ve doğal yollarla korunmak zor geliyorsa tüplerini bağlatmayı tavsiye ediyoruz” diye konuştu.
İstanbul Yurtta hava durumu Yurdun kuzey, iç ve batı kesimlerinin parçalı ve çok bulutlu, Batı Akdeniz, İç Anadolu’nun batısı, Edirne, Kırklareli, Çanakkale, Kocaeli, Sakarya, Bursa, Bilecik, Bolu, Düzce, Karabük, Zonguldak ve Bartın çevrelerinin yerel olmak üzere sağanak ve gök gürültülü sağanak yağışlı, diğer yerlerin az bulutlu ve açık geçeceği tahmin ediliyor. İç Ege, Batı Akdeniz, İç Anadolu ile Batı Karadeniz’in iç kesimlerinde yer yer toz taşınımı bekleniyor. Meteoroloji Genel Müdürlüğünden alınan tahminlere göre, hava sıcaklığı mevsim normalleri üzerinde seyretmeye devam edecek. Rüzgar, genellikle güney, güneydoğu kesimlerinde kuzey yönlerden hafif, ara sıra orta kuvvette, İç Ege, Batı Akdeniz’in iç kesimleri, İç Anadolu ile Batı ve Orta Karadeniz’in iç kesimlerinde güney ve güneybatı yönlerden kuvvetli ve yer yer fırtına (40-80 km/saat) şeklinde esecek. Bazı illerde beklenen hava durumuyla günün en yüksek sıcaklıkları ise şöyle: Ankara: Parçalı ve çok bulutlu, sabah saatlerinde ve akşam saatlerinden sonra yerel olmak üzere sağanak ve gök gürültülü sağanak yağışlı 27 İstanbul: Parçalı ve çok bulutlu 23 İzmir: Parçalı ve çok bulutlu 26 Adana: Parçalı ve az bulutlu 38 Antalya: Parçalı ve çok bulutlu, öğle saatlerinde yerel olmak üzere sağanak ve gök gürültülü sağanak yağışlı 27 Samsun: Parçalı ve az bulutlu 27 Trabzon: Parçalı ve az bulutlu 29 Erzurum: Parçalı ve az bulutlu 25 Diyarbakır: Az bulutlu ve açık 32