EĞİTİM - 21 Ekim 2017 Cumartesi 12:14

Daha elverişli bir eğitim için ‘BüyükAile’ modeli

A
A
A
Daha elverişli bir eğitim için ‘BüyükAile’ modeli

Sakarya Üniversitesi tarafından geliştirilen ‘BüyükAile’ modeli Sakarya’da pilot uygulama olarak başladı. Yetkililer, bu yeni modelin öğrenciye çok faydalı olacağını belirtti. Sakarya Üniversitesi Rektörü Muzaffer Elmas konuyla ilgili yaptığı açıklamada, “Dünyanın uygulamaya çalıştığı, Türkiye'de de değişik adımlarda uygulanmaya çalışılan sisteme bir örnek teşkil edecek” dedi.

Eğitim ve öğretimde yapılan köklü değişiklikler sonucu, yeni sistem için gerek hükümet gerekse akademisyenler çeşitli adımlar atmak için çaba gösteriyor. Yeni eğitim sistemi konusunda Sakarya Üniversitesi bir ilke imza atarak ‘BüyükAile’ modelini oluşturdu. Model’de okul öncesi eğitim gören minik öğrenciler kendini zihinsel, bedensel ve becerilerine yönelik olan eğitimlerini açılan sınıflarda görüyor. Öğrenciler bu sınıflarda birçok beceri elde ederken, yaşarken yapması gereken ahlaki değerleri de içine alarak sıfırdan öğrenerek başlayacak. Sakarya’da pilot uygulamaya başlayan model için yetkililer öğrenciye çok faydalı olacağını belirtiyorlar.

“Sisteme bir örnek teşkil edecek”

Konuyla ilgili açıklamalarda bulunan Sakarya Üniversitesi (SAÜ) Rektörü Muzaffer Elmas, “Bu proje aslında Türkiye'de yapılmakta olan projeleri birleştiren bir proje adıyla birlikte hem aileleri, hem öğretmenleri, hem öğrencileri, hem bunların gelişimlerini, bilişimlerini, her şeyi içerisine kattığımız bir model. Bu modelin esasında öğrencilerin gelişimlerini; ruhsal, sosyolojik, psikolojik bilgi bakımından her türlü gelişmelerini anında izleyip paydaşlar ile birlikte değerlendirip bunun geri bildirimlerini tekrar eğitim-öğretim sürecini yürütme, sonra kademelerden sonra okul öncesinden başlayıp ilk, orta, lise ve üniversite kademelerine geçişlerde de bu değerlendirmeleri de kullanarak aslında Dünya'da ki bugün evrensel yaklaşımlara uygun bir modeli başlatmış olduk. Bu model de şuanda birinci aşaması tamamlandı, eğitimler kısmı. Bundan sonra öğrenciler ile birlikte, öğrencilerin gelişimini her alanda dikkate alacak süreç başlayacak. Sonrasında yaygınlaşacak, ülkemiz için çok tartışılan süreçlere önemli bir katkısı olacağını düşünüyoruz. Öğrencileri erkenden yönlendirme gerek mesleki, gerek akademik alana hangisiyse bunlarla ilgili eğilimlerini anında izlemek, bunlarla ilgili aileleriyle paylaşıp yol gösterme şeklinde olacak. Bugün Dünya'nın uygulamaya çalıştığı, Türkiye'de de değişik adımlarda uygulanmaya çalışılan sisteme bir örnek teşkil edecek" dedi.

“Milli Eğitim Bakanlığı'nın okullarında uygulanmasını arzu etmekteyiz”

Sakarya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dekanı Prof. Dr. Firdevs Karahan, “Bizim burada ki amacımız Sakarya Üniversitesi bünyesinde kalite ve akreditasyon çalışmalarımızın yine ilköğretim ve anasınıfından başlayarak, ilköğretim, orta ve lise öğretimimize de yansıtmak. Bu kalite çalışmalarımız çerçevesinde öğrencilerimizin ilk günden itibaren, okulumuza adım attıkları günden itibaren bireysel özelliklerini tespit edip sonrasında eğitim-öğretim süreçleri içerisinde de günlük davranışlarını geliştirdiğimiz yazılım çerçevesinde tek tek takip etmek. Olası dalgalanmaları velilerimiz ile paylaşmak, öğretmenlerimiz ile neler yapılabileceğini anında ve kısa vadede çözmeye gayret etmek. Geliştirdiğimiz yazılım ile beraber öğrencilerimizin her tür bireysel özelliklerini takip etme şansımız var, bu çerçevede öğretmenlerimize de eğitimler veriyoruz, materyallerimizi geliştiriyoruz, öğretmenlerimizin sınıf içi uygulamalarını takip ediyoruz. 15 günde bir yaptığımız düzenli toplantılarla aksayan yönlerini anında tespit edip çözüm üretmeye gayret ediyoruz. Bu modelin umarım milletimize ve milli eğitimimize faydalı bir model olmasını arzu etmekteyiz. Geliştirdiğimiz materyal, öğretmen eğitimi ayağı ve yazılım ayağı ile beraber bir bütün olarak Milli Eğitim Bakanlığı'nın okullarında uygulanmasını arzu etmekteyiz" diye konuştu.

“Öğrenme esnekliğine de ihtiyaç var”

SAÜ Eğitim Fakültesi Öğretim Görevlisi Doç. Dr. Mustafa Koç ise yaptığı açıklamada, “Model aslında esnekliğe dayalı, bu kavram zaten artık dünyada birçok alanla ilişkilendirilmiş. Mesela bilinçsel esneklik, baş etme esnekliği gibi. Öğrenme esnekliğine de ihtiyaç var. Yani her öğrencinin bir öğrenme tarzı, stili var. Fakat biz bu öğrenme stilini bilmeden klasik anlayış ile öğrenciyi belki sadece dinleyerek öğretmeye veya sadece yaparak öğretmeye, görerek öğretmeye zorluyoruz. Ama aslında öğrencinin bu üç öğrenmeye yaklaşımını da kullanabileceği bir ortama ihtiyacı var ve bir ayarlamaya ihtiyacı var, daha doğrusu ortam düzenlemeye ihtiyaç var. Biz öğrencinin bilinçsel, duygusal düzeyi, psikolojik, sosyal destek sistemleri, gelişimsel süreçte yaşadığı herhangi bir eksiklik veya zorluk var mı, öğrenme güçlüğü var mı konularının tümünü belirliyoruz, güçlü olan yönlerini koruyabilecek, eksik olan yönlerini tamamlayabilecek ve zayıf olan yönlerini geliştirebilecek etkinlikler hazırlıyoruz sınıf içi, sınıf dışı ve ailede" şeklinde konuştu.

“60 öğrenci bu sisteme entegre olmuş durumda”

Koç sözlerinin devamında, “Üç sınıf okul öncesinde ve üç sınıf ise ilkokul birinci sınıfta şuanda proje sınıfı olarak dizayn edildi ve uygulamaya başlanıldı. Okul öncesinde anaokulu dediğimiz yani 6 yaş kısmında 60 öğrenci ve ilkokul birinci sınıf 7 yaş kısmında ise 60 öğrenci bu sisteme entegre olmuş durumda. Aynı zamanda aileleri de sisteme entegre etme ile ilgili bir bilişim altyapısı oluşturuluyor. Ve ailelerinde çocukları ile ilgili yapacağı davranışsal gözlemler formları oluşturulmuş aileye bir kullanıcı adı ve şifre veriliyor. Aile o şifre ve kullanıcı adı ile sisteme girdikten sonra öğrenci ile ilgili davranışsal gözlemleri yapıyor ve o yapmış olduğu gözlem sonuçları anında bizim sisteme düşüyor. Ve bizde orada aileye gerekli bilgilendirmeleri yapıyoruz anında. Bizim istediğimiz en büyük şey; okul öncesini, ilk ve ortaokulu biz iyi insan yetiştirme ile ilgili potansiyellere sahip çocuklar da yetiştirirsek ve o anlamda biz kendimizi ayarlar, yeniden revize edersek lise zaten üniversiteye hazırlık dediğimiz bir dönemdir, bütün bu özellikler ile kendini tanıyan, sahip olduğu gücü, yetenekleri aidet duygusuyla birlikte bilen, sınırlarını ve haddini bilen çocuklar oluşursa bu süreçte ister istemez lise zamanında çocuğunuza siz git ders çalış, test çöz demeniz gerekmez artık o çocuk ona hazır hale gelecek. En büyük eksikliğimiz bu bizim" ifadelerini kullandı.

Burak Can Tokyürek - Remzi Şimşek

Bunlar Da İlginizi Çekebilir
Muğla Başkan Ünlü, Muğla’da temaslarda bulundu Marmaris Belediye Başkanı Acar Ünlü, Muğla Valisi İdris Akbıyık, Muğla Büyükşehir Belediye Başkanı Ahmet Aras ve Menteşe Belediye Başkanı Gonca Köksal’ı ziyaret etti. Marmaris Belediye Başkanı Acar Ünlü; bugün Muğla’da bir dizi ziyaret gerçekleştirdi. Muğla Valisi İdris Akbıyık’ı makamında ziyaret eden Ünlü ve beraberindekiler ayrıca Muğla Büyükşehir Belediye Başkanı Ahmet Aras ve Menteşe Belediye Başkanı Gonca Köksal’a hayırlı olsun ziyaretinde bulundu. Marmaris Belediye Başkanı Acar Ünlü, Belediye Meclis Üyeleri Müjgan Gürgan, Ahmert İnoğlu, İlkay Şimşek, Ahmet Özdemir, Erdem Karaosmanoğlu, Kemal Açar, Erdal Nur, Alara Kargın ile birlikte ilk olarak Muğla Büyükşehir Belediye Başkanı Ahmet Aras’ı makamında ziyaret etti. Hayırlı olsun dileklerini ileten Başkan Ünlü, “Muğla ve Marmaris için büyük işler yapacağına inandığım Ahmet Başkanımızla omuz omuza çalışacak, kentimizi hak ettiği yere taşıyacağız. ‘İşimiz gücümüz Muğla’ diyerek çıktığı bu onurlu yolda kendisine ve ekibine üstün başarılar diliyorum” diye konuştu. MBB Başkanı Ahmet Aras da ziyaretten duyduğu memnuniyeti dile getirerek “Hep birlikte Muğla için çalışacağız” ifadesini kullandı. Başkan Acar Ünlü ve beraberindekiler daha sonra Menteşe Belediye Başkanı Gonca Köksal’ı ziyaret etti. Muğla’nın tek, Menteşe’nin de ilk kadın belediye başkanı olan Gonca Köksal’ı tebrik eden Başkan Ünlü, “Gonca başkanımız kadınların gücünün temsilcisi olarak Menteşe’de çok başarılı olacak ve önemli işlere imza atacak. Buna inancım tam” şeklinde konuştu. Başkan Ünlü ve meclis üyelerine teşekkür eden Köksal ise Muğla’daki belediye başkanları olarak her zaman yan yana olacaklarının altını çizdi. Marmaris Belediye Başkanı Acar Ünlü, Muğla’daki son ziyaretini Vali İdris Akbıyık’a gerçekleştirdi. Valilik makamındaki ziyarette Başkan Acar Ünlü, Vali Akbıyık’ı Marmaris’e davet etti.
Ankara Bakan Ersoy, Dünya Fikri Mülkiyet Günü’nü kutladı Kültür ve Turizm Bakanı Mehmet Nuri Ersoy, "Dünya Fikri Mülkiyet Günü’nü; temsil ettiği değerleri korumak, yaygınlaştırmak ve geliştirmek noktasında kutluyorum" dedi. Kültür ve Turizm Bakanı Sayın Mehmet Ersoy, “Dünya Fikri Mülkiyet Günü” dolayısıyla bir mesaj yayımladı. Mesajda telif hakkını da kapsayan ve fikri mülkiye haklarına ilişkin farkındalığı arttırmak için 2000 yılından itibaren her yıl 26 Nisan’ın ’Dünya Fikri Mülkiye Günü’ olarak kutlandığı ifade edildi. Bakan Ersoy, Dünya Fikri Mülkiyet Örgütü tarafından ilan edilen 2024 yılının temasına ilişkin, şunları kaydetti: "Dünya Fikri Mülkiyet Örgütü tarafından 2024 yılının teması, ’Fikri Mülkiyet ve Sürdürülebilir Kalkınma Hedefleri: Ortak Geleceğimizi Yenilikçilik İnşa Etmek’ olarak belirlendi. Bu pencereden baktığımızda; yenilikçiliğin teşvik edilmesinde ve sürdürülmesinde fikri mülkiyetin oynadığı etkin rolün, 2024-2028 yıllarını kapsayan 12. Kalkınma Planı başta olmak üzere ülkemizin önemli politika belgelerinde karşılık bulduğunu memnuniyetle ifade etmek isterim." Kültür ve Turizm Bakanlığının telif haklarında sürdürülebilir kalkınmaya ve Türkiye’nin kültür-sanat hayatına katkısını artırmak amacıyla çalışmalar yürüttüğünü belirten Bakan Ersoy, "Geldiğimiz noktada ‘Dünya Fikri Mülkiyet Günü’nü; temsil ettiği değerleri korumak, yaygınlaştırmak ve geliştirmek noktasında attığımız adımların, elde ettiğimiz kazanımların memnuniyetiyle ve daha fazlasını yapma, bu hususta öncü ve özgün konuma gelme kararlılığımızı vurgulayarak kutluyorum" ifadesi kullanıldı.
Karabük U18 Türkiye Şampiyonası 1. Kademe Grubu Karabük’te başladı Karabük’te dört gün sürecek U18 Türkiye Futbol Şampiyonası 1. Kademe müsabakaları başladı. Karabük Onur Futbol Sahası’nın ev sahipliğini yaptığı U-18 Türkiye Futbol Şampiyonası 1. Kademe müsabakalarında altı farklı şehirden 6 takım yer alıyor. Şampiyona 25-28 Nisan tarihleri arasında oynanacak ve bu müsabakalardan birinci çıkacak takım 2. kademe mücadelelerine katılmaya hak kazanacak. Karabük’ün futboluna, ekonomisine ve reklamına katkı sunması için U18 Türkiye Futbol Şampiyonası 1. Kademe müsabakalarında 6 takıma ev sahipliği yaptıklarını söyleyen Karabük Amatör Spor Kulüpleri Federasyonu Başkanı İhsan Çevik, “Ankara Gölbaşıspor, Eskişehir DSİ Bentspor, Zonguldak Asmaspor, Kastamonu Köy Hizmetleri İdare Spor Kulübü, Bartınspor ve Bolu 14 FK takımları mücadele ediyor. Takımlarımızı en güzel şekilde ağırlamaya çalışıyoruz. Şehrimize elimizden geldiğince hizmet etmeye çalışıyoruz. Katılan tüm takımlara başarılar diliyoruz” dedi. Başkan Çevik, 6 takımda ortalama 25 sporcudan 150 sporcu yar aldığını belirterek, “Bu etabı birincilikle bitiren takım 2. kademe müsabakalarına katılacak. Oradan da başarı ile çıkarsa 3. kademede final müsabakasında ter dökecekler. Karabük’teki mücadelelerden galip çıkacak takım yarı finallere hak kazanacak diyebiliriz” şeklinde konuştu. U18 Türkiye Futbol Şampiyonası 1. Kademe müsabakalarının final mücadelesi 28 Nisan Pazar günü saat 11.00’de Onur Futbol Sahası’nda oynanacak.