TEKNOLOJİ - 25 Ekim 2018 Perşembe 15:20

Dijital ekranla marketler buzdolabına taşınıyor

A
A
A
Dijital ekranla marketler buzdolabına taşınıyor

CarrefourSA, SAP Forum İstanbul kapsamında bir ilke imza atarak hem elektronik etiket doğrultusunda en uygun fiyatı tüketiciye yansıtan dijital marketini tanıttı hem de Samsung marka buzdolabın dijital ekranından carrefoursa.com yoluyla nasıl alışveriş yapılabileceğini sergiledi.

CarrefourSA, Samsung’la olan iş birliği çerçevesinde alışverişte çığır açacak yeniliğini tanıttı. Teknoloji alanında yaptığı yatırımlarla tüm altyapı süreçlerini SAP Sistemi’ne entegre eden CarrefourSA, teknoloji markalarıyla olan iş birliklerine devam ediyor. Bu çerçevede Samsung’un dijital ekrana sahip akıllı buzdolabı üzerinden carrefoursa.com’a bağlanarak alışveriş yapılmasına imkan sağlıyor. SAP ve Samsung işbirliği ile akıllı buzdolabı, içindeki ürünleri tanıyor, kullanıcının ürün ve yemek tercihlerini takip ediyor ve bu tercihlere göre kullanıcının sevebileceği yeni ürün önerilerinde bulunuyor.

“Dijital marketleri kurmak adına teknolojiye yatırıma devam edeceğiz”

Teknolojiye yaptığı yatırımları değerlendiren CarrefourSA Genel Müdürü Kutay Kartallıoğlu, şunları söyledi: “Günümüzün vazgeçilmezi teknolojideki her yeniliği inceliyor, süreçlerimizi verimli hale getirmek için yatırımlar yapıyor ve müşterilerimize daha keyifli bir alışveriş imkânı sunabilmek için çalışıyoruz. SAP Sistemi ile müşterilerimiz nezdinde marketlerimizde alışveriş süreçlerini kolaylaştırırken tüm mobil ve dijital platformlardan carrefoursa.com’a erişim imkanı sağlayarak alışveriş imkanı sunuyoruz. Diğer yanda tüm marketlerimizdeki ürün, müşteri ve satış hareketlerini tek ekranda görebiliyor, süreçleri analiz edebiliyor ve böylelikle müşteri odaklı gelecek stratejilerimizi daha net bir şekilde çizebiliyoruz. CarrefourSA olarak marketlerimize yansıttığımız süreçleri ve gelecekte hedeflediğimiz alışveriş ortamını SAP Forum İstanbul’a taşıdık. Bu doğrultuda teknolojiye olan yatırımlarımıza devam edeceğiz.”
Akıllı ekranla pratik bir şeklide sipariş verilebildiğini söyleyen Kutay Kartallıoğlu, “Yaptığımız bu örnek işbirliği ile müşterilerin; buzdolabının içini görmesini, buradan yemek tariflerini almasını ve eksik olan ürünleri doğrudan internet sitemizden sipariş edebilmelerini sağlıyoruz. Bu şeklide müşteri yemek tarifine ulaşıyor. Dolabındaki eksik ürünleri görebiliyor. En ekonomik koşullarla sitemizden bunları tedarik edebiliyor ve markete gitmesine gerek kalmaksızın evinin ihtiyacını karşılıyor” dedi.

Elektronik etiketlerle müşterilere en uygun fiyat

Geleceğin marketini kurma yolunda çalışmalarına devam eden ve bu alanda yatırımlara imza atan CarrefourSA, SAP Forum İstanbul’da elektronik etiketlerin yer aldığı dijital marketini tanıttı. SAP Sistemi’ne entegre olan elektronik etiketler ile tek bir merkezden ürünlere dair en son ve en uygun fiyatlar müşterilere yansıtılıyor. Bu süreçte müşteriler, olası fiyat değişimlerini anı anına takip edebiliyorlar. SAP Sistemi’ne entegrasyonun bir diğer getirisi ise herhangi bir CarrefourSA marketindeki ürün satış miktarı, ciro bilgisi gibi ekonomik verilerin ve market içindeki trafiğin satışa olan etkisinin anlık olarak izlenebilmesi ve raporlanabilmesi.

SAP Kalite Ödülleri’nden CarrefourSA’ya bronz ödül

SAP Forum İstanbul kapsamında düzenlenen SAP Kalite Ödülleri’nde CarrefourSA, Hızlı Teslim Kategorisi’nde Bronz Ödül’e layık görüldü. CarrefourSA, ödülü; Tedarik, Mal Hareketi, Stok Hareketi Raporlar ve Diğer İşlemler çerçevesinde çevrim süresinde yüzde 43’e varan zaman tasarrufu, marketlerin ekranlarda geçirdiği süreden 1 saat 20 dakika tasarruf elde edilmesi, ekran sayısında yüzde 33 ve kolon sayısında da yüzde 50’ye varan sadeleşme, navigasyon niteliği taşıyan hiyerarşi yapının yaratılması ile kullanıcı dostu, zaman kazandırıcı ve adaptasyonu yüksek ekranların yaratılması, iade süresinde yüzde 20’ye yakın zaman tasarrufu gibi adımlarla kazandı.
  

Bunlar Da İlginizi Çekebilir
Bursa Şükrü Deviren’den dereler temiz akacak sözü Gemlik Belediye Başkanı Şükrü Deviren, Bursa Büyükşehir Belediyesi ekipleri ve Gemlik Belediyesi ekiplerinin birlikte başlattığı dere temizlik çalışmalarını inceledi. Başkan Deviren, derenin daha temiz akacağının mesajını verirken, “Bizim deremiz neden bir Porsuk çayı olmasın” dedi. Çalışmaların denize ulaşan bölgeye kadar aralıksız süreceği ifade edilirken, dereyi kirleten etkilerin tespiti için çeşitli aralıklarla numune alınacağı da vurgulandı. “Sorun içerisine girilmeden çözülmez” Aday adaylığı döneminde bu dereye tekrar girdiğini hatırlatan Gemlik Belediye Başkanı Şükrü Deviren, sorunun içerisine girilmeden çözülemeyeceğini vurguladı. Bursa Büyükşehir ve Gemlik Belediyesi ekiplerine duyarlı çalışmalarından dolayı teşekkür eden Başkan Deviren, “Bizim deremiz neden bir Porsuk çayı gibi olmasın? Neden Eskişehir’deki insanlarımız sosyal bir şekilde hayatlarını daha mutlu geçirirken, Gemlik halkının ne eksiği var. Şu anda kepçelerimiz çalışıyor. Bu çalışmayla birlikte suyun kokusu ve rengi ile birlikte değişiyor. Deremizin temizliği devam ediyor” dedi. “Dere belirli periyotlarla temizlenecek” Gemlik Belediye Başkanı Şükrü Deviren, Dereyle ilgili belirli periyotlarla mutlaka temizlenmesi için bir prosedür ve talimat yayınlayacaklarını. Bununla ilgili denetlemeyi sağlayacaklarını vurgularken, “Sağlık İşleri Müdürlüğümüz ve Buski marifetiyle derelerimizden belirli aralıklarla numune alınmasını sağlayacağız. Doğal kaynaklarımıza ve çok güzel derelerimize sahip çıkalım. Burada bir sosyal tesis yapılabilir. İnsanlarımıza burada bu su sesiyle kabirleri ziyaretlerinin ardından rahatlıkla çay içebileceği ve eğleneceği alanlar oluşturulabilir. Bu derede 40 - 50 yıl önce ağabeylerimiz balık tutar biz de bakardık. O günlerin hepsini geri neden geri getirmeyelim, neden yaşamayalım. Birlikte başardık ve başarmaya da devam edeceğiz” dedi.
İstanbul MediaMarkt ve TEGV’den 23 Nisan Çocuk Bayramı şenlikleri TEGV ile birlikte hayata geçirdiği “Eğitimle Daha İyiye” projesiyle çocukların eğitimini destekleyen MediaMarkt, 23 Nisan Çocuk Bayramı’nda da çeşitli etkinliklerde bulundu. 24 farklı okulda düzenlenen şenliklere destek veren MediaMarkt, çocukların eğlenceli anlar geçirmesini sağladı. “Eğitimle Daha İyiye” Projesiyle deprem bölgesindeki çocukların eğitimini destekleyen MediaMarkt, 23 Nisan’da da çocuklarla çeşitli etkinlikler gerçekleştirdi. MediaMarkt, Türkiye Eğitim Gönüllüleri Vakfı’nın (TEGV) 23 Nisan Ulusal Egemenlik ve Çocuk Bayramı için Türkiye’nin farklı şehirlerindeki 24 okulda bulunan TEGV Ateşböceği Öğrenim Birimi tırlarında düzenlenen şenliklere destek sağladı. Ankara, Kahramanmaraş, Gaziantep, Diyarbakır, Hatay ve Malatya gibi Türkiye’nin farklı şehirlerinde 24 okulda etkinlik noktaları oluşturan TEGV Ateşböceği tırları, 23 Nisan Ulusal Egemenlik ve Çocuk Bayramı’nda çeşitli oyunlar, yarışmalar ve dans gösterileriyle çocuklara şenlik coşkusu yaşattı. MediaMarkt Türkiye de etkinliklere verdiği destekle bu anlamlı günde çocukların bayram sevincini paylaştı. Ateşböcekleri çocuklara umut oluyor MediaMarkt, Türkiye Eğitim Gönüllüleri Vakfı (TEGV) iş birliğiyle hayata geçirdiği ‘Eğitimle Daha İyiye’ projesi kapsamında, çocukların yanında olmaya devam ediyor. MediaMarkt, bu projedeki her bir Ateşböceği tırıyla çocukların eğitimine ve kişisel gelişimine farklı yönlerden katkı sağlayarak, onların toplumsal başarıya ulaşmalarına yardımcı olmayı amaçlıyor. Marka, 4 yıl boyunca devam edecek proje ile her bir tır için yılda bin 500 öğrenci olmak üzere, toplam 24 bin çocuğa ulaşmayı hedefliyor. Çocukların çizdiği resimler Dijital Sergi’ye dönüştürüldü “Eğitimle Daha İyiye” projesi kapsamında Ateşböceği eğitim tırlarında yer alan çocuklar 23 Nisan Ulusal Egemenlik ve Çocuk Bayramı’na özel duygularını resimleriyle ifade ettiler. Bu resimler de dijital sergiye dönüştürülerek MediaMarkt Türkiye’nin sosyal medya hesaplarından takipçilerle paylaşıldı.
Niğde Çocuk Korosu’ndan 23 Nisan’a özel şarkı Niğde Halk Eğitim Merkezi Çocuk Korosu; 23 Nisan Ulusal Egemenlik ve Çocuk Bayramı için ’23 Nisan’ şarkısı hazırladı. Hayat Boyu Öğrenme Genel Müdürlüğü’nün ‘Hayat Boyu Öğrenme Genel Müdürlüğü, Geleceğimiz Olan Çocuklarımızla Buluşuyor’ teması ile ‘Minik Eller, Büyük Hayaller’ etkinliği çerçevesinde gerçekleştirilen projede 28 kişiden oluşan Çocuk Korosu, Koro Şefi Serdar Köşk eşliğinde 23 Nisan şarkısını ortaya çıkardı. Niğde Güzel Sanatlar Lisesi stüdyosunda kayıt altına alınan şarkının sözlerini okulun öğretmenlerinden Adem Korkmaz yazdı müziklerini ise Ersin Orhan ve Serdar Köşk yaptı. Çocukların ortaya çıkardığı eserle ilgili bilgi veren Koro Şefi Serdar Köşk; "Cumhuriyetimizin 100. yılında 23 Nisan coşkusuna bizim de bir katkımız olmasını istedik. Güzel Sanatlar Lisesi’nden edebiyat öğretmenimiz, Adem Korkmaz’ın sözlerini yazdığı, Ersin Orhan ve benim bestelediğimiz 23 Nisan şarkısını ortaya çıkardık. Bu eseri de stüdyomuza girip Niğde Halk Eğitim Merkezi Çocuk Korosu’yla seslendirdik. Video kayıtlarını, stüdyo kayıtlarını tamamladık. Yeni bir koroyuz, koroda 28 tane öğrencimiz var. Kasım ayından bu yana çalışmalarımızı devam ettiriyoruz" dedi. Koroda yer almanın çocuklara sağladığı katkılardan da söz eden Serdar Köşk; "Çocuk korosunda çocuklarımız cümle becerisinin gelişmesinin yanı sıra aynı zamanda ses eğitimi de alıyorlar. Bu kısa süreli yolda çok büyük başarı elde etmiş olduk. Bu projeyle de bu başarıyı taçlandırmış olduk" ifadelerine yer verdi. Niğde Milli Eğitim Müdürlüğü Halk Eğitim Merkezi Müdürü Orhan Çetin ise; "23 Nisan Ulusal Egemenlik ve Çocuk Bayramı’nın yer aldığı 22-26 Nisan tarihleri arasında geleneksel sanatlar ve kültürel mirasımızın tanıtılması, öğrencilerle yeni ilgi alanları oluşturulması ve yeteneklerini keşfetmeleri amacıyla Hayat Boyu Öğrenme Kurumları, geleceğimiz olan çocuklarımızla buluşuyor temasıyla ‘Minik Eller, Büyük Hayaller’ adlı etkinlik gerçekleştirdik. Halk Eğitim Merkezimizdeki Çocuk Koromuz 23 Nisan şarkısını hocalarımızla birlikte besteleyip öğrencilerimiz söylediler. Emeği geçen herkese teşekkür ederim" şeklinde konuştu.