KÜLTÜR SANAT - 30 Eylül 2016 Cuma 13:11

Dünyaca ünlü 10 markanın logosundaki gizli anlamlar

A
A
A
Dünyaca ünlü 10 markanın logosundaki gizli anlamlar

İşte başta coca cola olmak üzere dünyaca ünlü 10 markanın logosundaki gizli anlamlar..

NEDEN COCA COLA, NEDEN GİLETTE ?

Dünyaca ünlü markaların logolarındaki sırları hep merak etmişizdir. Markaların logoları tasarlanırken renklerinden simgelerine kadar hep birer gizli anlam taşımıştır. Dünyaya nam salmış 10 ünlü markanın logolarındaki sırları sizler için derledik.

Dünyaca ünlü 10 markanın logosundaki gizli anlamlar

1) STARBUCKS

Onlarca kahve çeşidi ve rahat bir çalışma ortamının sunulduğu Starbucks'ın logosunun anlamı da bir o kadar ilginç. Starbucks, yeşil bayan simgesini Yunan mitolojisindeki Siren'den alıyor. Siren'ler, mitolojide denizcileri güzellikleriyle kandırıp öldüren tehlikeli canavarlar olarak karşımıza çıkıyor.

Dünyaca ünlü 10 markanın logosundaki gizli anlamlar

2) COCA COLA

Coca Cola’nın mucidi Dr. Pemberton’un ortağı ve aynı zamanda muhasebecisi Frank Robinson, iki C harfinin mükemmel bir estetik uyum göstereceğini düşündü ve kendi el yazısıyla Coca Cola’nın bugüne kadar değişmeden gelen logosunu üretti. Logonun anlamını “Nefis ve Taze” olarak belirtiyor.

Ayrıca, logodaki “o” harfinin olduğu alanda aslında bir Danimarka bayrağı yer alıyor. Bunun altında yatan anlam ise; Danimarka’nın “dünyanın en mutlu ülkesi” olarak lanse edilmesi. Hatta bu konuya dikkat çekmek adına insanların bayraklarla karşılandığı Danimarka’nın en büyük havaalanında bunun için bir stant dahi açtılar. Bayrağı hala göremiyorsanız aşağıdaki görselden inceleyebilirsiniz. 

Dünyaca ünlü 10 markanın logosundaki gizli anlamlar

 

Dünyaca ünlü 10 markanın logosundaki gizli anlamlar

3) CARREFOUR

Logo ilk bakışta biraz anlamsız gelebilir. Çünkü ilk bakışta sadece birbirine zıt iki ok olarak anlaşılabilir. Aslında logonun ortasında bir de “C” harfi var. Fransızca olan “Carrefour” kelimesinin Türkçe karşılığı “kavşak, kesişme”dir. Dolayısıyla bütün olarak düşünüldüğünde “C” harfi ile “Carrefour” kelimesinin anlamını taşıyan oklar, bir bütün olarak logoya entegre edilmiştir.

Dünyaca ünlü 10 markanın logosundaki gizli anlamlar


4) SONY VAIO

Sony Vaio’nun logosuna baktığımızda ilk olarak modern bir yazı tipi görmekteyiz. Sony Vaio logosu analog ile dijital teknolojinin entegrasyonuna işaret ediyor: “VA” bir analog dalga oluştururken, “IO” ise yazılımın ABC’si sayılan ikili sayı düzeni 1 ve 0’ı simgeliyor!

Dünyaca ünlü 10 markanın logosundaki gizli anlamlar

5) PEPSI

Pepsi'nin yeni logosu. Bu logo, Pepsi'ye bir milyon dolara mal oldu. Associates reklam şirketinin 27 sayfalık raporu basına sızdı. Yeni logonun Da Vinci'nin Kodu'ndan, Rönesans'a, Feng Shui'ye dünyanın geodinamiği gibi birçok noktayı içinde barındıran bir logo olduğu ortaya çıktı.

 

Dünyaca ünlü 10 markanın logosundaki gizli anlamlar

6) GILETTE

Gillette 100 yılı aşkın bir süredir erkek bakımı denince ilk akla gelen isim olmuştur. Öyle ki marka adı artık genel geçer olarak kullanılmaktadır. Tıraş bıçağı anlamındaki Gillet logosundaki mesajı anlamak biraz zor. Ancak logoyu biraz dikkatle incelerseniz markanın içindeki G ve i harflerinin bir jilet gibi kesildiğini fark edebilirsiniz.

Dünyaca ünlü 10 markanın logosundaki gizli anlamlar

7) BMW

BMW’nin logosundaki gök mavisi ve beyaz renkler, ilk yapıldığı Alman şehri Bavaria’yı sembolize ediyor. Logodaki parlaklık ise ilk havalı pervanenin BMW tarafından üretildiğine değiniyor.

 

Dünyaca ünlü 10 markanın logosundaki gizli anlamlar

 

8) GOOGLE

Google’ın renklerine baktığınızda toplam 4 renkten oluştuğunu görürsünüz. Ancak 5 harf ana renkten oluşurken; 1 harf (L) ara renkten oluşmaktadır. Ayrıca bazı renkler (mavi ve kırmızı) iki defa kullanılarak düzeni bozmuştur. Aslında Google’ın tam olarak istediği şey de bu. Yani Google kurallara göre hareket etmediğini (farklı olduğunu) vurgulamak için sade font ve kuralı bozan renkler kullanıyor.

Dünyaca ünlü 10 markanın logosundaki gizli anlamlar

9) TOBLERONE

Hepimizin çok sevdiği dünya ünlü çikolata markası Toblerone logosuna geldi sıra. Toblerone markası İsviçre’de yer alan ve yüksek dağları ile ünlü Bern kentinin bir markası. Şehrin diğer bir özelliği ise “Ayılar Şehri” olarak anılmasıdır. Toblerone logosuna bakıldığında Matterhorn dağlarının içinde gizli bir ayı silüeti görülmektedir.

Dünyaca ünlü 10 markanın logosundaki gizli anlamlar

10) AMAZON.COM

Online alışveriş sitesi Amazon’un logosu, çoğumuzun dikkatinden kaçan bir detay içeriyor. Logoda, Amazon kelimesinin A harfinden, Z harfine doğru sarı bir ok uzanıyor. Bu detay, Amazon’un “A’dan Z’ye” uzanan ürün yelpazesine vurgu yapmak için kullanılıyor. Öte yandan okun aşağıya doğru eğimi de, gülen bir yüzü simgeliyor. Yani, Amazon.com’un logosu, ziyaretçilerine şöyle sesleniyor: Amazon’dan alışveriş yapanlar, A’dan Z’ye her türlü ürünü bulabilir ve mutlu olurlar!

Bunlar Da İlginizi Çekebilir
Kayseri Vali Çiçek’ten Başkan Büyükkılıç’a ’hayırlı olsun’ ziyareti Kayseri Valisi Gökmen Çiçek; Büyükşehir Belediye Başkanı Dr. Memduh Büyükkılıç’ı makamında ziyaret etti. 2024 Yerel Seçimlerinde yeniden Kayseri Büyükşehir Belediye Başkanı seçilmesinden dolayı Başkan Büyükkılıç’ı tebrik eden Vali Çiçek, hayırlı olsun temennilerini iletti. Vali Gökmen Çiçek, 2024 Yerel Seçimleri sonrası milletin iradesi ile yeniden Kayseri Büyükşehir Belediye Başkanlığı’na seçilen ve mazbatasını alarak, yeni hizmet dönemine başlayan Başkan Büyükkılıç’a ‘hayırlı olsun’ ziyaretinde bulundu. Büyükşehir Belediye Başkanı Dr. Memduh Büyükkılıç, Vali Gökmen Çiçek’i başkanlık girişinde karşıladı. Başkan Büyükkılıç ve Vali Çiçek daha sonra başkanlık makamına geçerek sıcak ve samimi bir ortamda görüşme gerçekleştirdi. Kayseri Valisi Gökmen Çiçek; görüşme sonrası yaptığı açıklamada Başkan Büyükkılıç ile iki yıl önce başlayan dostluklarının devam ettiğini belirterek, “İki yıldır Kayseri’deyim. Geldiğim günden beri sizin ilk karşılamanız ve sohbetimizle başlayan dostluğumuz iki yıldır devam ediyor. İki yıldır Kayseri’de birçok projeye birlikte giriştik. Belediyenin yaptığı olağanüstü projelerde hem izleme hem de takip etme fırsatı bulduk. Şuan seçilmeniz dolayısıyla ve projelerin devam edecek olması sebebiyle yeni bir uzun dönem bizi bekliyor” diye konuştu. Başkan Büyükkılıç’a Kayseri’ye hizmetlerinden dolayı teşekkür eden Çiçek, yeni dönemin de hayırlı olması temennisinde bulunarak, “Gerçekten bugüne kadar Kayseri’ye verdiğiniz hizmetlerden dolayı çok teşekkür ediyorum. Yeni dönemin de hayırlı olmasını Cenab-ı Allah’tan niyaz ediyorum” dedi. Vali Çiçek, Başkan Büyükkılıç’ın projelerinden övgüyle bahsederek, şunları söyledi; “Özellikle millet bahçesi, çok büyük bir proje. Özellikle turizmde çok fazla, belediye özellikle yaptığınız yer altındaki Türkiye’ye örnek olacak müzeyi heyecanla bekliyorum. Kültepe Kaniş-Karum’da gezdirmiştiniz beni, Asur Mahallesi’ni heyecanla bekliyorum. Özellikle şehrin tanıtımı noktasında Erciyes’te yeni açılan otellerle beraber yaptığınız hareket ve Erciyes Yüksek İrtifa Merkezi bambaşka bir projeydi. Sadece Kayseri’ye katkı sunmuyor tüm Türkiye’ye katkı sunuyor. Bu ve bunun gibi birçok mimarı olduğunuz proje, bir kısmı hayata geçti bir kısmı da geçecek. Bunları heyecanla bekliyorum. Yeni seçilmenizden dolayı da hem tebrik ederken hem de birlikte çalışacak olmanın mutluluğunu yaşadığımı ifade etmek istiyor, hayırlı olsun diyorum.” Vali Çiçek’e ‘hoş geldiniz’ diyen Başkan Büyükkılıç ise; “Kayseri’mize geldiğiniz günden itibaren hem şehrimize bir ivme kazandıran hem uyum kültürü içerisinde şehrimize katkı sağlayan yaklaşımlarınızdan dolayı, pozitif bakışınızdan dolayı özellikle teşekkür ediyorum. Zaman zaman değerli Valimizle benim isimlerimizi birleştirerek vatandaşlarımızın kullanmış olduğunu görmekten de keyif alıyorum. Biz didişen değil dayanışan bir anlayışın sahibi olmaya devam edeceğiz” dedi. ‘Nerede kalmıştık’ mantığı içerisinde yola devam diyeceklerini dile getiren Büyükkılıç; "Elbette yeni bir dönem başladı, kaldığımız yerden devam ya da nerede kalmıştık mantığı içerisinde yola devam diyeceğiz. Turizm alanında da ticari sınai konularda da tarımla, hayvancılıkla ilgili de şehrimizin imarıyla ilgili, ihyasıyla ilgili merkeziyle, taşrasıyla hepsini kucaklayan yaklaşımıyla yol alacağımızı ifade ediyorum. Bizi seven, güvenen, seçen hemşehrilerimize bir kez daha teşekkür ediyorum. 16 ilçe belediye başkanı arkadaşımızla el ele vermek suretiyle şehrimizi geleceğe taşıma yönünde irade göstereceğimizi ifade ederken destekleriniz için bir kez daha teşekkür ediyorum. İyi ki varsınız, sağ olun. Hoş geldiniz, şeref verdiniz” diye konuştu.
Muğla Marmaris Ticaret Odası yönetimi Yunanistan Başkonsolosu Kostas ile görüştü Marmaris Ticaret Odası yönetimi geçtiğimiz aylarda göreve başlayan Yunanistan Cumhuriyeti İzmir Başkonsolosu Alexandros Kostas’a nezaket ziyareti gerçekleştirdi. Marmaris Ticaret Odası (MTO) Yönetim Kurulu Başkanı S. Mutlu Ayhan, Meclis Başkanı Zekiye İpci ve Genel Sekreter Taşkın Baykara, Yunanistan İzmir Başkonsolosu Alexandros Kostas’ı ziyaret ederek hayırlı olsun dileklerini iletti. Yapılan görüşmede 1 Nisan itibariyle yürürlüğe giren kapı vizesi uygulaması değerlendirilirken son dönemde vize randevuları ve başvuru değerlendirme süreçlerinde yaşanan sorunlar dile getirildi. Konuyla ilgili açıklama yapan MTO Başkanı Ayhan, ”2014 yılından bu yana Marmaris Ticaret Odası olarak Yunanistan Schengen Vize Ofisi’ne ev sahipliği yapıyoruz. 2022 yılında artan talepler nedeniyle ofis sayısını ikiye çıkardık. Üyelerimize ve Marmaris yaşayanlarına hem zamandan hem de maliyetten tasarruf sağlayan başvuru ofisleri bir süredir kısıtlı sayıda başvuru kabul ediyordu. Üyelerimizin randevu sürecinde yaşadığı sıkıntıları ve başvuru neticesinde gelen vize sürelerinin geçmişe oranla kısalması hususunda iletilen sıkıntıları dile getirerek sorunun çözülmesi konusunda destek istedik. Marmaris ve Rodos arasında ticaretin geliştirilmesi konusunda işbirliğine hazır olduğumuzu ifade ettik. Oldukça samimi bir ortamda bizi ağırlayan Başkonsolos’a ilgisi ve misafirperverliği için teşekkür ederiz. İlettiğimiz sorunların önümüzdeki günlerde çözüme kavuşacağına inanıyorum” şeklinde konuştu.
Eskişehir Archeo-Museum Alexandria Troos Projeleri EEYO’da konuşuldu Anadolu Üniversitesi Engelliler Entegre Yüksekokulu (EEYO) tarafından düzenlenen ’Kültürel Miras Değerlerimiz: Alexandria Troos Arkeolojik Kazısı Çalışmaları’ başlıklı seminer ve Archeo-Museum Alexandria Troos Projeleri sunumu gerçekleştirildi. Anadolu Üniversitesi Engelliler Entegre Yüksekokulu Mimarlık Bölüm Başkanı Doç. Dr. Meltem Özten Anay ve ’Alexandria Troos’ kazısının yöneticisi Ankara Üniversitesi DTCF Öğretim Üyesi Prof. Dr. Erhan Öztepe’nin konuşmacı olduğu EEYO Çok Amaçlı Salon’daki seminere çok sayıda kişi katılım gösterdi. “Kültürel mirası tanıtmayı amaçlıyoruz” Seminerde konuşma yapan Doç. Dr. Meltem Özten Anay, “Archeo-Museum, ESOGÜ mimarlık öğrencilerinin ilk dönem küçük ölçekli projeleri. Amaç kültürel mirası, arkeolojik alanları tanımak. ‘Alexandria Troos’ kazısı ile bağlantılı bir proje. Çıkan ürünler 14 haftalık bir çalışma sonrası çıkan eserler, her öğrencinin projesi ise farklı. Kazı mimarların ve arkeologların beraber çalışmasının bir sonucu. Tasarım süreci içerisinde ‘Alexandria Troos’ a bir gezi düzenledik. O gezide de birçok uzmanın bize alanı anlatması, yapılan çalışmaları anlatması ve çevreyi tanımamıza yardım etmesiyle tasarım analizleri yapabildik. Bu projeyle kültürel mirasımızı tanıtmayı amaçlıyoruz” dedi. “Anadolu coğrafyası çok geniş bir kültüre sahip” Konuşmasında ’Alexandria Troos’ kazısına dair önemli bilgiler aktaran Prof. Dr. Erhan Öztepe ise, şu ifadeleri kullandı: “Bizden önceki kuşaklar tarafından oluşturulmuş evrensel değeri olan eserlere kültürel miras diyoruz. Somut ve soyut eserler vardır. Somut kültürel miraslar ikiye ayrılır; taşınılabilir, taşınılamaz miraslardır. Yerleşik olanlar taşınamaz kültürel miraslardır, taşınabilir miraslar ise müzelerde gördüğümüz farklı türden eserlerdir. Somut ve taşınamayan kültürel miraslar kendi içinde kategorilere ayrılıyor bu açıdan Anadolu coğrafyası çok geniş bir kültüre sahip. ‘Alexandria Troos’ insanlığın ortak kültürel mirasının bir parçası, Büyük İskender’in ölümünden sonra bir kent olması nedeniyle önemi büyük. Kent çok büyük bir alana sahip ve MS.14’üncü yüzyıla kadar ‘Alexandria Troos’ insan aktivitelerinin olduğu bir yerdi daha sonrasında insan faaliyetleri son bulmaya başlıyor.” Seminer Osmangazi Üniversitesi Mimarlık Bölümü öğrencilerinin Archeo-Museum Alexandria Troos Projeleri sunumu ve sergisi ile sona erdi.