EĞİTİM - 21 Mart 2012 Çarşamba 20:11

Eğitim araştırmasında çarpıcı sonuçlar

A
A
A
Eğitim araştırmasında çarpıcı sonuçlar

ORC Araştırma şirketi tarafından yapılan "Yeni Eğitim Sistemine Bakış" başlıklı araştırmada, çarpıcı sonuçlar elde edildi.

 

ORC Araştırma şirketi tarafından "Öğretmenlerin Yeni Eğitim Sistemi Tartışmalarına Bakışları", "İmam Hatip Lisesi Mezunlarının Yaşam Biçimi ve Eğitim Reformuna Bakışları" ile "Genel Seçmenin Eğitim Reformuna Bakışı" konularında yapılan "Yeni Eğitim Sistemine Bakış" başlıklı araştırmada çarpıcı sonuçlara ulaşıldı. 26 il , 124 ilçe ve bunlara bağlı toplam 640 yerleşim yerinde gerçekleştirilen araştırmada sorulan sorular ile alınan cevapların yüzdeleri şu şekilde:

1 - "ÖĞRETMENLERİN YENİ EĞİTİM SİSTEMİ TARTIŞMALARINA BAKIŞLARI"

 

SİZCE ZORUNLU EĞİTİM KAÇ YIL OLMALIDIR?


8 yıl: 33,7
12 yıl: 58,6
12 yıldan fazla: 7,7

SİZCE ZORUNLU EĞİTİMİN 12 YILA ÇIKARILMASININ SAKINCALARI NELERDİR? (ZORUNLU EĞİTİMİN 8 YILLA SINIRLI KALMASINI İSTEYEN ÖĞRETMENLERE SORULMUŞTUR)


Mesleki yönlendirme gecikiyor: 33,7
Zorla eğitim verimsizdir: 28,6
Lise için isteksiz ve yetersiz öğrenciler eğitim kalitesini düşürüyor: 37,7

ZORUNLU EĞİTİMİN 12 YIL OLMASININ AVANTAJLARI NELERDİR? (ZORUNLU EĞİTİMİN 12 YIL OLMASINI İSTEYEN ÖĞRETMENLERE SORULMUŞTUR)


Eğitimli insan sayısının artması : 29,7
Öğrencileri yüksek öğrenime özendirir: 49,2
Kızların eğitim seviyesi yükselir: 16,7
Diğer: 4,4

ZORUNLU EĞİTİM KADEMELİ Mİ KESİNTİSİZ Mİ OLMALI?


Kademeli olmalı: 71,1
Kesintisiz olmalı: 28,9

ZORUNLU EĞİTİM KADEMELİ OLURSA KESİNTİ HANGİ YILLARIN SONUNDA OLMALI?


"4+4+4": 51,8
Sadece "4+4": 19,8
"8+4": 28,4

EĞİTİMİN KADEMELİ OLMASINA NEDEN KARŞISINIZ?


Çocuk evlilikleri artar: 12,4
Evden eğitim kalitesizdir: 58,6
İmam Hatip okulları yeniden canlanacaktır: 18,7
Diğer: 10,3

EĞİTİMİN KESİNTİSİZ OLMASINA NEDEN KARŞISINIZ?


Tercih değiştirme hakkı öğrencinin elinden alınmış oluyor: 60,7
Mesleki yönlendirme yapılamıyor: 28,1
Meslek liseleri ve mesleki eğitim kalitesizleşiyor: 4,8
İmam Hatip konusunda hassasiyetim var: 3,7
Diğer: 2,7

SİZCE KALİTELİ EĞİTİM İÇİN TÜRKİYE'DEKİ EN ÖNEMLİ EKSİKLİK NEDİR?


Öğretmen sayısı yetersiz: 55,5
Derslik ve okul sayısı yetersiz: 19,7
Eğitim materyalleri yetersiz: 15
Veliler bilinçsiz: 5,2
Öğretmenlerin kalitesi düşük: 1,5
Diğer: 3

Not: (Araştırmaya farklı tür okullarda, çeşitli branşlardaki 906 öğretmen katılmıştır)


2- İMAM HATİP MEZUNLARININ YAŞAM BİÇİMİ VE EĞİTİM REFORMUNA BAKIŞLARI

EĞİTİM SİSTEMİNDE VE ZORUNLU EĞİTİM SÜRESİNDE DEĞİŞİKLİK AMAÇLAYAN KANUN TEKLİFİ HAKKINDA BİLGİNİZ VAR MI?


Evet, bilgim var: 43,1
Evet, kısmen bilgim var: 44,8
Hayır, hiç bilgim yok: 12,1

EĞİTİM SİSTEMİNDE VE ZORUNLU EĞİTİM SÜRESİNDE DEĞİŞİKLİK AMAÇLAYAN PROJEYİ DESTEKLİYOR MUSUNUZ? (PROJE HAKKINDA KISMEN DE OLSA BİLGİSİ OLANLARA SORULMUŞTUR)


Evet, destekliyorum: 92,7
Hayır, desteklemiyorum: 7,3

YENİ EĞİTİM SİSTEMİNİN İMAM HATİP LİSELERİ ÜZERİNDEN TARTIŞILMASININ NEDENİ SİZCE NEDİR?


İmam Hatip mezunlarına karşı ön yargılı olunması: 37,4
Hükümete karşı önyargılı olunması: 45,1
Fikrim yok: 17,5

İMAM HATİP LİSELERİNİN ORTA OKUL KISMININ AÇILMASININ AVANTAJLARI NELERDİR?


Din eğitimi erken yaşta başlarsa verimli olur: 45,8
Din eğitimi için 4 yıl yeterli değildir: 36,6
Fikrim yok: 17,6

DÜZENLİ OLARAK NAMAZ KILIYOR MUSUNUZ?


Evet: 47,1
Hayır: 52,9

TÜRKİYE'NİN ŞERİAT REJİMİ İLE YÖNETİLMESİNİ İSTER MİYDİNİZ?


Evet: 5,6
Hayır: 94,4

TESETTÜR GİYİMİ TERCİH ETMEYEN BİR KADINLA EVLENİR MİYDİNİZ? (BEKAR ERKEKLERE SORULMUŞTUR)


Evet, evlenebilirim: 72,8
Hayır, evlenmem: 9,7
Kararsız: 17, 5

HANGİ PARTİYE OY VERECEKSİNİZ?


AK Parti: 68,9
MHP : 17,5
Saadet Partisi: 5,9
HAS Parti: 2,6
BDP: 2
Diğer: 3,1

Not: (Araştırmaya lise, ön lisans, üniversite, yüksek lisans mezunu 840'ı erkek, 304'ü kadın toplam 1144 kişi katılmıştır)


3- GENEL SEÇMENİN EĞİTİM REFORMUNA BAKIŞI

EĞİTİM SİSTEMİNDE VE ZORUNLU EĞİTİM SÜRESİNDE DEĞİŞİKLİK AMAÇLAYAN KANUN TEKLİFİ HAKKINDA BİLGİNİZ VAR MI?


Evet, bilgim var: 41,1
Evet, kısmen bilgim var:33,7
Hayır, hiç bilgim yok: 25,2

EĞİTİM SİSTEMİNDE VE ZORUNLU EĞİTİM SÜRESİNDE DEĞİŞİKLİK AMAÇLAYAN PROJEYİ DESTEKLİYOR MUSUNUZ? (PROJE HAKKINDA KISMEN DE OLSA BİLGİSİ OLANLARA SORULMUŞTUR)


Evet, destekliyorum: 58,7
Hayır, desteklemiyorum: 21,3
Kısmen destekliyorum: 20

ZORUNLU EĞİTİM SÜRESİNİN ARTIRILMASINI DESTEKLİYOR MUSUNUZ? (PROJE HAKKINDA KISMEN DE OLSA BİLGİSİ OLANLARA SORULMUŞTUR)


Evet, destekliyorum: 88,3
Hayır, desteklemiyorum: 11,7

KESİNTİSİZ EĞİTİMDEN VAZGEÇİLEREK 4+4+4 ŞEKLİNDE KADEMELİ EĞİTİME GEÇİŞİ DESTEKLİYOR MUSUNUZ? (PROJE HAKKINDA KISMEN DE OLSA BİLGİSİ OLANLARA SORULMUŞTUR)


Evet, destekliyorum: 71,8
Hayır, desteklemiyorum: 28,2

EĞİTİMİN KADEMELİ OLMASINI DESTEKLEMEME SEBEBİNİZ NEDİR? (ZORUNLU EĞİTİM SÜRESİNİN ARTIRILMASINI DESTEKLEYİP 4+4+4 DÜZÜNLEMESİNİ DESTEKLEMEYENLERE SORULMUŞTUR)


İmam Hatiplerin orta kısmı açılacağı için: 54,4
Eğitimin kalitesizleşeceği endişesi taşıyorum: 19,7
Çocukların okuldan uzaklaştırılacağını düşünüyorum: 9,4
Kızların okumasını engelleyeceğini düşünüyorum: 15,3
Diğer: 1,2

Not: (Araştırmaya çeşitli yaş aralıklarında diplomasız vatandaşlar ile ilköğretim, ortaöğretim, üniversite ve üstü mezunu 740'ı erkek, 726'sı kadın toplam 1446 kişi katılmıştır)

Bunlar Da İlginizi Çekebilir
Erzurum Atatürk Üniversitesi’nde 4 bölüm daha akredite edildi Atatürk Üniversitesi, çağdaş eğitim modelini benimsemek ve topyekün kalkınmayı sağlamak amacıyla başlattığı Yeni Nesil Üniversite Tasarım ve Dönüşüm Projesinin karşılığını almaya devam ediyor. Bu kapsamda verdiği eğitimin kalitesi bağımsız kurullarca tescillenen Atatürk Üniversitesinde; Çalışma Ekonomisi ve Endüstri İlişkiler, İktisat, Kamu Yönetimi ile Uluslararası İlişkiler Bölümleri akredite edilerek önemli bir başarı elde etti. Yapmış olduğu değişim ve dönüşüm yapılanması ile Araştırma Üniversitesi statüsü kazanan Atatürk Üniversitesinde gerek verdiği eğitimin tamamı gerekse program bazlı akreditasyon süreçleri de olumlu şekilde ilerliyor. Programları akredite olan üniversiteler sıralamasında Türkiye’deki toplam 208 üniversite arasında birinci sıraya yerleşen Atatürk Üniversitesi, 129 devlet üniversitesi, 23 araştırma üniversitesi ve 53 kurumsal akreditasyon alan üniversite arasında toplamda 55 programı akredite olan Atatürk Üniversitesi, en fazla programı akredite olan üniversite olarak adını zirveye yazdırmıştı. İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi bünyesinde eğitim veren 4 programın daha akredite olmasıyla birlikte bu sayı 59’a ulaştı. Rektör Çomaklı: “Tercih yapılırken akredite olan bölümlere öncelik veriliyor” 27 programın da akreditasyon sürecinin devam ettiğini vurgulayan Atatürk Üniversitesi Rektörü Prof. Dr. Ömer Çomaklı, Önlisans ve Lisans Eğitim Koordinatörlüğü ile Kalite Koordinatörlüğünün araştırmaları ve çalışmaları sonucunda Türkiye çapında önemli bir başarı elde ettiklerini ve bu başarı çıtasını da her geçen gün daha da yukarı taşıdıklarını ifade etti. Akreditasyon sürecinin fakülte ve bölümler için oldukça büyük bir öneme sahip olduğunu vurgulayan Rektör Prof. Dr. Çomaklı: "Üniversite bölümlerinin akredite edilmesi, eğitim kalitesinin güvence altına alınması ve uluslararası tanınırlığın artırılması için önem taşıyor. Akredite bir bölüm, öğrencilere daha güvenilir bir eğitim sunarken, mezunların iş bulma şansını da artırıyor. İşverenler, akredite bir bölümden mezun olan adayları tercih ederken daha güvende hissediyorlar. Ayrıca, akredite bölümler öğrenciler ve aileleri için de güvenilir bir rehberlik kaynağı oluyor. Bu nedenle, öğrenciler tercih yaparken ve kariyer planları oluştururken akredite edilmiş bölümlere öncelik veriyorlar. Biz de bu bilinçle hareket ederek üniversitemizin verdiği eğitimi daha kaliteli hale nasıl getirebiliriz sorularına cevaplar arayarak adımlar atmayı sürdürüyoruz. Bu düşüncelerle; İktisadi ve İdari Bilimler Fakültemiz ile onlara rehberlik eden Kalite Koordinatörlüğümüze teşekkür ediyor, bizimle birlikte üniversitemizin başarısı için gayret gösteren tüm mensuplarımıza kolaylıklar diliyorum” diye konuştu.
İstanbul Gençler için ‘Küresel Beceriler Programı’ başlıyor UNICEF ve Türkiye Bilişim Vakfı gençlere 21. yüzyılın meslekleri için gerekli becerileri kazandırmak ve fırsat eşitliği sağlamak amacıyla ‘Başlangıç Noktası’ aracılığıyla ortak eğitim ve mentorluk programı başlattı. UNICEF ve Türkiye Bilişim Vakfı gençlere 21. yüzyılın meslekleri için gerekli becerileri kazandırmak ve fırsat eşitliği sağlamak amacıyla ‘Başlangıç Noktası’ aracılığıyla ortak eğitim ve mentorluk programı başlattı. İş birliği kapsamında 18-24 yaş arası gençler dünya çapında rekabetçi ve etki düzeyi yüksek liderler olmaya dönük eğitimler alacak. Teknik eğitim ve mentorluk oturumlarının yer aldığı üç haftalık program, 20 Mayıs - 7 Haziran tarihleri arasında gerçekleştirilecek. Alanında tanınmış uzmanlar, yapay zeka, sürdürülebilirlik, girişimcilik, kişisel gelişim gibi pek çok konuda atölye çalışmaları gerçekleştirecek. Programın bir parçası olarak sunulacak mentorluk bölümünde ise sektör profesyonelleri öğrencilere kariyer planlaması konusunda rehberlik edecek, gerçek dünya deneyimleri sunacak ve önemli ağ kurma fırsatları sağlayacak. 20’si kız, 20’si erkek olmak üzere seçilen 40 öğrenci ‘Küresel Beceriler Programı’na katılacak. Katılımcılara Dünya Ekonomik Forumu tarafından belirlenen yetkinlikler listesi doğrultusunda sağlanacak asenkron eğitimlerin yanı sıra, küresel gençlik platformlarında yer alma fırsatları da sunulacak. Program, coğrafi avantajlardan bağımsız olarak her genç için kapsayıcı eğitim fırsatları oluşturma nihai hedefiyle, tüm katılımcıların küresel işgücü piyasasında rekabet avantajı kazanmaları ve potansiyellerini gerçekleştirmelerine olanak sağlamak için titizlikle tasarlandı. Adaylar, 26 Nisan 2024 tarihine kadar youthall.com/tr/turkiyebilisimvakfi/kuresel-beceriler-programi_17/ üzerinden başvuru yapabilecek.