İSMAİL COŞKUN/İSTANBUL
Fi İstanbul Gıda Bileşenleri Fuar’ında öne çıkan ve çok yakında pazara sunulacak olan inovatif ürünlere ilgi büyüktü. UBM İstanbul Genel Müdürü Kerim AlainBertrand, “Türkiye’de ilk ve tek inovatif ürünleri Türk gıda sektörü ile buluşturmaktan mutluyuz.” dedi.
Ortadoğu ve Kuzey Afrika ile birlikte Avrupa ve Asya’nın iki büyük ekonomisini bir araya getiren, uluslararası tek gıda fuarı olma özelliğini taşıyan Fi İstanbul 9 Mayıs’a kadar devam edecek.
EKMEK VE TEREYAĞINI BULUŞTURAN YEPYENİ LEZZET Fİ ISTANBUL’DA
Fi İstanbul katılımcısı, tereyağı sektöründe %70 pazar payı ile lider Alman Meggle firmasının yepyeni ürünü “Dolgulu Baget Ekmek” ilk defa Türkiye’de pazara sunuldu. İnovatif ürünlerin sergilendiği Fi İstanbul’da, yepyeni lezzet tereyağı dolgulu dilimlenmiş baget ekmeğe ilgi büyüktü.
Türkiye’de önümüzdeki aylarda raflarda yerini alacak dolgulu baget ekmek, dondurulmuş ve dilimlenmiş halde marketlerde satılacak. Ev hanımlarının, öğrencilerin ve birçok işletmenin kahvaltı, atıştırmalık gibi tüm öğünlerinde tüketebilecekleri bu yeni ürün sarımsaklı, domatesli ve diğer farklı tereyağı dolgu seçenekleri ile Türkiye’de ilk ve tek olarak tüketici ile buluşacak.
Meggle Ülke Müdürü Zeynep Kızıltan, ilk ve tek olarak Fi İstanbul’da pazara sundukları inovatif ürünleri ile ilgili olarak, tereyağı ile ekmeğin birleşiminden oluşan ürünü tanıttı. Kızıltan, "Firmamız 125 yıllık bir firma. Süt ürünlerinde çok ilerlemiş durumdaydı. Almanya'da tereyağında yüzde 70 pazar payına sahip olan bir firmayız. Firmamız daha sonra 2 ayrı fırın yatırımı yaparak tereyağı ile ekmeği bir araya getirdi. Bu fuarda da bu ürünümüzü tanıtıyoruz. Ev hanımları, restoranlar ve oteller istedikleri gibi sadece fırında ısıtarak bu ürünü kullanabilirler. Zaten Türkiye çok ekmek tüketen bir ülke bu nedenle ürünün Türk piyasasına girmesinden memnunuz" diye konuştu.
YÜKSEK ORANDA LİFLİ GIDA TÜKETİMİNDE YEPYENİ BİR ÇÖZÜM Fi ISTANBUL’DA
Diyet mevsiminin açıldığı, sağlıklı beslenmenin yoğun olarak tartışıldığı şu günlerde sektörün en köklü şirketlerinden ROTEL, ilk defa uluslararası Gıda Bileşenleri Fuarı Fi Istanbul’da tüketicilere yepyeni bir alternatif sunuyor: Fibersol-2 Diyet Lifi. Matsutani firması tarafından Japonya’da geliştirilen, kullanımı kolay ve taşınabilir olan Fibersol-2 Diyet Lifi, başta su ve süt olmak üzere tüm içeceklere katılarak, günlük lif ihtiyacını karşılıyor. Ev hanımlarının, sofralarından eksik etmeyeceği Fibersol-2 Diyet lifi, ev yapımı pasta, kurabiye, poğaça, makarna gibi tüm hamur işleri ve tatlılarda da kullanılabilir.
Rotel Firma yetkilisi Filiz Çakıcı, yine ilk defa Fi İstanbul’da pazara sundukları ürünleri ile ilgili olarak, "Buradaki gıda fuarında tanıttığımız ürün vücudun lif ihtiyacını karşılayan Fibersol-2. Aslında hepimizin ihtiyaç duyduğu bir gıda lifi. İnsan vücudunun her gün belirli bir oranda lif alması gerekiyor. Günde 25 gram lif tüketmek gerekiyor. Tarım ülkesi olmamıza rağmen hala lif açığımız bulunuyor. Biz de bu açığı kapatmak için ürünümüzü Türkiye piyasasına sunmaktan mutluluk duyuyoruz" dedi.