SAĞLIK - 28 Ocak 2018 Pazar 02:23

Hemşireler gerçek hastalarla karşılaşmadan artık daha donanımlı

A
A
A
Hemşireler gerçek hastalarla karşılaşmadan artık daha donanımlı

Hemşirelerin eğitimleri sırasında kullanılan mesleki beceri laboratuvar ve simülasyon uygulamaları, hemşireleri gerçek hastalarla karşılaşmadan önce mesleki anlamda farkındalık kazandırma ve hazır olma sürecine katkı sağlıyor.

Yeni gelişen teknoloji ile birlikte her alanda olduğu gibi hemşirelik eğitiminde de birçok yenilik ve kolaylık sağlayacak uygulamalar ortaya çıkıyor. Özellikle uğraş alanı insan olan sağlık disiplinlerinde laboratuvar ve simülasyon (bir şeyin benzeri veya sahtesi anlamında kullanılır) eğitimlerinin artması son derece kolaylık sağlar oldu. Hemşireler bu sayede gerçek hastalarla karşılaşmadan ve hastanelere uygulamaya çıkmadan önce gerekli olan deneyimleri tamamlamış oluyor. Geliştirilen simülasyon maketlerle temel becerilerden, doğum yaptırmaktan, yara çeşitlerinin nasıl tedavi edilmesi gerektiğine kadar bir çok şeyi öğrenilebiliyor. Böylelikle geleceğin hemşireleri mezun olmadan meslekleri için hazır hale gelmiş oluyorlar.

Bu anlamda hemşirelik eğitiminde kuramsal ve uygulamalı eğitim arasında köprü görevi gören, yenilikçi eğitim yaklaşımları içerisinde yer alan simülasyon ve laboratuvar uygulamaları ile ilgili, son literatür bilgilerinin ışığında, uygulama örneklerinin de paylaşıldığı “Hemşirelik Eğitiminde Simülasyon ve Laboratuvar Uygulamaları” eğitim programı düzenlendi. Bezmialem Vakıf Üniversitesi Sağlık Bilimleri Fakültesi Hemşirelik Bölümü ve Sürekli Eğitim Merkezi işbirliği ile düzenlenen eğitimde, akademisyen, hemşire ve öğrenciler bilgi ve deneyimlerini paylaştılar. Laboratuvarlarda simülasyon eğitimlerinin nasıl olacağı, ideal bir laboratuvar ve simülasyon eğitiminin nasıl olması gerektiği, bu eğitimlerin hemşirelerin yetiştirilmesinde nasıl katkılar sağlandığı gibi konuların masaya yatırıldığı seminerde aynı zamanda yeni geliştirilen simülatör uygulamaları katılımcılara gösterildi.

“Amacımız Hastalarımıza Hakkıyla Hizmet Vermek”

Açılış konuşmasında konuşan Bezmialem Vakıf Üniversitesi (BVU) Rektörü Prof. Dr. Rümeyza Kazancıoğlu şunları söyledi; “Eğitim, bizlere her zaman yol gösterici olacak önemli bir pusuladır. Meslek hayatına atılsak dahi eğitimimizi hayat boyunca devam ettirmemiz, sağlık alanındaki gelişmeleri takip etmemiz, bilgi ve birikimimizin çıtasını her daim yükseltmemiz gerekmektedir. Bu çerçevede atılacak adımlarla ancak donanımlı hemşireler yetiştirebiliriz ve hastalarımıza hakkıyla sağlık hizmeti vermenin manevi hazzını yaşayabiliriz. Bezmialem Vakıf Üniversitesi olarak akademisyenlerimizin, hemşirelerimizin ve öğrencilerimizin bilgi ve becerilerini geliştirilmeleri için ulusal ve uluslararası her türlü imkanı sunmaya çalışıyoruz. Bu bağlamda hemşirelik eğitiminde yenilikçi uygulamaların kullanılması önem taşımakta olup yöntem ve stratejilerinin en önemli kısmını simülasyonlar ve laboratuvar uygulamaları oluşturmaktadır. Simülasyon kullanımı ile deneyime dayalı öğrenme imkanı sunarak, öğrencilerimizin kendilerine güvenlerinin artmasını ve klinik karar verme becerilerinin geliştirmesini hedefliyoruz.”

“Hemşirelik öğrencileri için laboratuvar ve simülasyon eğitiminin önemi”

Hemşirelik için yeni geliştirilen her şeyin özellikle hasta güvenliği açısından çok önemli olduğuna değinen BVU Sağlık Bilimleri Fakültesi Hemşirelik Bölüm Başkanı Prof. Dr. Türkinaz Aştı, “Hemşirelik eğitiminde teknoloji kullanmak son derece önemlidir. Çünkü hemşirelik eğitimi dediğimiz zaman bilişsel, duyuşsal ve psikomotor beceriler çok önemlidir. Bunların üçünün bir arada buluşturulması gerekiyor. Özellikle el becerilerinde öğrenciler kliniğe çıkmadan önce laboratuvarlarda simülasyonlu maketler üzerinde uygulama yapmak durumundalar. Hasta güvenliği açısından hastanelerde birçok uygulamayı hasta üzerinde yapamıyoruz. Bu yüzden laboratuvarda öğrenci tekrar tekrar bunları deneyerek el becerisini kazanmış olması gerekiyor. Laboratuvar eğitimi, teorik eğitim ve uygulamalı eğitim arasında bir köprü oluşturuyor. Bu bağlamda bilişsel ve duyuşsal özelliklerinin yanı sıra el becerisi gelişmeyen öğrenciler kritik karar verme sürecinde de zorlanabilirler. Bu nedenle hasta güvenliği açısından öğrencilerin gerçek hastalarla tanışmadan önce laboratuvar uygulamaları ile bilgilerini pekiştirmeleri önem kazanmaktadır.” şeklinde konuştu.
  

Bunlar Da İlginizi Çekebilir
İstanbul İstanbul’da şoke eden tehlikeli yolculuklar kamerada: Çocukların canını hiçe sayıp taşıdılar Kağıthane’de scooter ile yolculuk yapan bir kişi, çocuğunu da kucağında taşıyarak yürekleri ağızlara getirdi. Bisikletle yolculuk yapan başka bir kişi ise, iki çocuğunu bisikletin yanlarına oturtarak yolculuğuna devam etti. Yine Kağıthane’de iki çocuk, seyir halinde ilerleyen kamyonetin arkasında dakikalarca tehlikeli yolculuk yaptı. O anlar vatandaşların cep telefonu kamerasına yansıdı.Kağıthane’de vatandaşların hem kendi hayatını hem de çocuklarının hayatını tehlikeye atarak trafikte yaptığı tehlikeli ve bilinçsiz yolculuklar adeta ‘pes’ dedirtti. Kağıthane’de scooter ile yolculuk yapan bir kişi, hiçbir güvenlik önlemi almadan akan trafikte çocuğunu kucağında taşıdı. Görenlerin yüreklerini ağzına getiren tehlikeli yolculuk, diğer vatandaşın cep telefonu kamerasına yansıdı.Bir bisiklete üç kişi bindiKağıthane Talatpaşa Mahallesi’nde bisikletle giden bir kişi, okuldan çıkan çocuklarını da alarak üç kişi yolculuk yaptı. Çocuklarını bisikletin kenarlarına ayakta duracak şekilde koyan şahıs, pedal çevirmeye devam etti. Şaşkınlığa yol açan olay vatandaşların cep telefonu kamerasıyla kaydedildi.Kamyonetin arkasına takıldılarKağıthane Galata Deresi Caddesi’nde ise yaşları ufak iki çocuk, seyir halinde ilerleyen kamyonetin arkasında yolculuk yaptı. Sürücünün farkına varmadığı esnada kamyonetin arkasına tutunan çocuklar, dakikalarca tehlikeli yolculuğu sürdürdü. Çevredekileri hayrete düşüren olay başka bir sürücünün cep telefonu kamerasına anbean yansıdı.
Bingöl 23 Nisan’da valilik makamına oturan Muhammed, “Bingöl’de dayanaksız binaların yapılmasına izin vermeyeceğiz” Bingöl Valisi Ahmet Hamdi Usta, 23 Nisan Ulusal Egemenlik ve Çocuk Bayramı etkinlikleri kapsamında makamını temsili olarak 6’ıncı sınıf öğrencisi Muhammed Berke Saray’a devretti. 6’ıncı sınıf öğrencisi Muhammed Berke, deprem bölgesi Bingöl’de dayanıksız yapılara izin verilmemesini temsili belediye başkanına iletti. 23 Nisan Ulusal Egemenlik ve Çocuk Bayramı etkinlikleri kapsamında Bingöl Valisi Ahmet Hamdi Usta, makamını temsili olarak merkez İmam Hatip Okulu 6’ıncı sınıf öğrencisi Muhammed Berke Saray’a devretti. Bu makamlara ileride bu çocukların oturacağını belirten Vali Usta, “Bugünlerde makamların temsili olarak çocuklarımıza devredilmesini çok önemsiyorum. Çünkü bu makamlar, bu mevkiler ileride bu çocuklar olacak diye düşünüyorum. Bu anlamda bugün de valilik makamına temsili olarak valimiz sayın Muhammed Berke’ye teslim ediyoruz. İnşallah Muhammed büyüdüğü zaman, diğer arkadaşlarımız da büyüdüğü zaman bu makamlara oturacaklar” dedi. Makamda temsili kurum amirlerine talimatlar veren Muhammed Berke, bugünlük belediye başkanı olan Turgut Özal Okulu öğrencisi Azra Nur Koç’a, deprem bölgesi Bingöl’de çok katlı ve dayanıksız yapılarak izin verilmemesi gerektiğini söyledi. Muhammed Berke, “İlimiz deprem bölgesi olduğu için 6,7 ve 8 katlı ile dayanaksız binaların yapılmasına izin vermeyeceğiz, destek vermeyeceğiz. Bu konuda siz ne düşünüyoruz?” dedi. Bingöl Belediye başkanı olan Turgut Özal Okulu öğrencisi Azra Nur Koç ise, “Ben de aynı fikirdeyim, aynı şeyi düşünüyorum. 4 kattan fazla yapılmasını istemiyoruz” diyerek soruyu yanıtladı.