GÜNDEM - 09 Aralık 2016 Cuma 17:14

İşte yeni kimlik kartının ücreti

A
A
A
İşte yeni kimlik kartının ücreti

Hatay Valiliği yeni kimlik kartları için başvuruların 1 Ocak’da başlayacağını açıkladı. Valilikten yapılan açıklamaya göre kimlik sahibi olmanın bedeli ise 15 TL.

İşte Hatay Valiliği'nden konuya ilşkin yapılan açıklama:

5490 sayılı Nüfus Hizmetleri Kanununda 14/01/2016 tarihinde yapılan değişiklik ile Türkiye Cumhuriyeti Kimlik Kartı uygulamasına 01/01/2017 tarihinden itibaren geçilecektir. Yeni Kimlik Kartlarında kişinin kimlik bilgileri, biyometrik verileri ve elektronik sertifikaları yer almaktadır.

Kimlik kartı başvurusu ülkemiz genelinde olduğu gibi ilimizde de 01/01/2017 tarihinden itibaren yurt içinde, Genel Müdürlük web portalı üzerinden ya da Çağrı Merkezi (Alo 199) aracılığıyla randevu alınarak veya randevusuz olarak nüfus müdürlüklerine, yurt dışında ise dış temsilciliklere yapılacaktır.

Kimlik kartı başvurusu; nüfus cüzdanı, uluslararası aile cüzdanı, pasaport, sürücü belgesi, memur cüzdanı, avukat kimlik kartı, askeri kimlik kartı, basın kartı veya muhtarlıkça düzenlenmiş talep belgesi gibi kimlik belgesi yerine geçen fotoğraflı belge ve bir adet biyometrik fotoğrafla yapılır. Kimlik Kartlarının değişim işlemi esnasında vatandaşlardan 15 TL yeni kart ücreti talep edilecektir. Vatandaşlarımız bağlı bulundukları nüfus müdürlüklerine giderken yanlarında son altı ay içerisinde çekilmiş bir adet biyometrik fotoğraf getirmeleri gerekmektedir. Fotoğrafların vesikalık fotoğraf ölçüsünde olması, ön cepheden çekilmesi, alın-yüz ve çenenin açık olması, gözlüklü fotoğraflarda saydam camlı olması, arka fon renginin beyaz olması gerekmektedir.

Yeni Kimlik Kartlarının verilmesi için 18 yaşını doldurmuş vatandaşlarımızın bağlı bulundukları nüfus müdürlüklerine bizzat başvurmaları gerekmektedir. Kimlik kartları 3 yıl içerisinde değiştirilmesi gerektiğinden vatandaşlarımızın mevcut nüfus cüzdanları ile kamu kurum ve kuruluşlarında işlem yaptırmaya devam edeceklerinden ve yeni kimlik kartı alıncaya kadar mevcut nüfus cüzdanları geçerli olacaktır. Vatandaşlarımızın Alo 199 veya ekimlikrandevu.nvi.gov.tr portalı üzerinden randevu alarak gitmeleri aksi taktirde işlerini yaptırmakta sorunlar yaşayacakları;

Kamuoyuna saygı ile duyurulur.

Bunlar Da İlginizi Çekebilir
Ankara Kızılay’dan, Ankara’da her gün 3 bin aileye sıcak yemek Ankara’da Kızılay’a bağlı Dr. Naki Akkerman Aşevi’nde Ramazan ayında günlük 3 bin 500 kişilik yemek hazırlanarak ihtiyaç sahiplerine ulaştırılıyor. Türkiye genelinde 42 aşevi ile hizmet veren Kızılay, yıl boyunca ihtiyaç sahiplerine sıcak yemek dağıtmaya devam ediyor. Ankara’da ise 1919 yılında kurularak 105 yıldır ihtiyaç sahiplerine hizmet eden Dr. Naki Akkerman Aşevi’nde ise Ramazan ayında günlük 3 bin 500 kişilik yemek hazırlıyor. Hazırlanan yemekler, aşevinde, Ankara’nın 3 farklı dağıtım noktasına ulaştırılıyor. Yemeklerin bir kısmı paketlenerek vatandaşlara sunulurken dağıtım noktalarına gelemeyecek durumda olan ihtiyaç sahiplerinin evlerine de ulaştırılıyor. Ayrıca ilk kez Kızılay Ankara Dr. Naki Akkerman Aşevi’nde uygulanmaya başlanan otomasyon sistemi ile aşevine gelenlerin bilgilerine hızlıca erişiliyor. Yeni kimlik kartı veya Kızılay tarafından verilen akıllı kart ile aşevine gelen ihtiyaç sahipleri, otomasyona kimliklerini okuttuklarında kaç kişilik ihtiyaç olduğunu görülebiliyor. Aşevlerinde kartlı otomasyon sistemleri uygulanmaya başlanacak Yemeklerin hazırlandığı aşevinde açıklamalarda bulunan Türk Kızılay Genel Müdürü Prof. Dr. Fatma Meriç Yılmaz, aşevlerinde yemek dağıtımı için bir aşevi otomasyon programı geliştirdiklerini belirterek, “Bu aşevimizde Ankara Ulucanlar aşevinde de pilot uygulaması mevcut. Bu otomasyon programı, ihtiyaç sahiplerinin sosyal incelemesi yapıldıktan sonra kimlik kartlarına kaç kişi olduklarını ve ihtiyaçlarının miktarını tanımlamış oluyor. Bu şekilde arkada gördüğünüz turnikelerden geçiş sağlanıyor. Kart okunduğu zaman hem burada hem içeride dağıtım yapan aşçılarımızın görecekleri şekilde kaç kişi olduklarının bilgisi oluyor. Ve biz bu şekilde aslında ne gereğinden fazla verip bir israfa neden olmuş oluyoruz. Ne de gereğinden az verip ihtiyaç sahiplerini yarım bırakmış oluyoruz. Dolayısıyla bu otomasyon projemiz özellikle yerinden dağıtım yapılan bütün aşevlerimizde uygulanmaya başlanacak” ifadelerini kullandı. Yılmaz, açıklamasının ardından pişen yemekleri saklama kaplarına koyarak ihtiyaç sahiplerine dağıttı.
İstanbul Başakşehir Belediyesi’nden stratejik plan çalıştayı Başakşehir Belediyesi, 2025-2029 yıllarını kapsayan beş yıllık stratejik planının hazırlıklarına geniş katılımlı bir çalıştayla başladı. Başakşehir Belediyesi’nin 2025 - 2029 yıllarını kapsayan beş yıllık stratejik plan çalışmaları için hazırlık çalışmalarına girildi. Bu çerçevede yerel yönetim, sivil toplum kuruluşları, eğitim kurumları temsilcileri ve muhtarların yer aldığı geniş katılımlı bir çalıştay düzenlendi. 6 konu başlığında yapılan Stratejik Plan Dış Paydaş Analizi Çalıştayı ile paydaşların stratejik planlanla ilgili görüşleri alındı. “Akıllı ve vizyoner bir şehir oluşturduk” Çalıştay öncesi katılımcılara hitap eden Başakşehir Belediye Başkanı Yasin Kartoğlu, “Başakşehir Belediyesi olarak şehrimizin Türkiye Yüzyılı’nda da kalkınması ve gelişmesi için çalışmalarımıza hız kesmeden devam ediyoruz. Son altı yıldır hayata geçirdiğimiz başarılı hizmet ve projelerin yanı sıra Başakşehir’imize kazandırdığımız eserlerle komşularımızın yaşam kalitesini sürekli artırıyoruz. Akıllı şehircilikten sağlığa, çevreden kültür sanat ve teknolojiye kadar, hayatın her alanındaki projelerimizle ülkemizdeki yerel yönetimlere örnek ve öncü olmaya devam ediyoruz. Hedefimiz, her alanda sürdürülebilir, akıllı ve vizyoner bir şehir oluşturmak. Bu hedefimizi de gerçeğe dönüştürmek adına geleceğe yönelik adımları atıyor, hazırlıklarımızı bugünden yapıyoruz” şeklinde konuştu. 2025 - 2029 yıllarını kapsayan beş yıllık stratejik plan için hazırlıklara başladıklarını belirten Başkan Kartoğlu, “Stratejik planlama çalışmalarının başarılı olmasını sağlayacak en önemli unsurlardan biri de hiç şüphesiz ki katılımın en üst düzeyde olmasıdır. Bu kapsamda yerel yönetimlerimizin, sivil toplum kuruluşlarımızın ve eğitim kurumlarımızın temsilcileri ile kıymetli muhtarlarımızın yer aldığı çalıştayımızı düzenledik. Çalıştay ile önümüzdeki beş yılda başarı düzeyimizi artırma ve daha da üst seviyeye ulaştırmanın yollarını bulacağız” ifadelerini kullandı. 6 konu başlığında yapılan Stratejik Plan Dış Paydaş Analizi Çalıştayı ile paydaşların stratejik planla ilgili görüşlerinin alınması, belediye hizmetlerinin yararlanıcı ihtiyaçları doğrultusunda şekillendirilmesi ve başarı düzeyinin artırılması hedefleniyor.