GÜNDEM - 19 Kasım 2016 Cumartesi 15:19

Kapıkule’de indirimli ‘mazot’ bitti, TIR geçişleri durdu

A
A
A
Kapıkule’de indirimli ‘mazot’ bitti, TIR geçişleri durdu

Avrupa’nın en büyük dünyanın ise üçüncü büyük kara sınır kapısı olan ve Bulgaristan’a açılan Kapıkule’de, 16 kilometre TIR kuyruğu oluştu. TIR şoförleri, kuyruğun sebebinin Kapıkule’de indirimli mazot alımının tankerlerde yakıt kalmadığı için yapılamamasından kaynaklandığını söyledi.

Trakya Gümrük ve Ticaret Bölge Müdürlüğü’ne bağlı Kapıkule Sınır Kapısı’nda, hem Bulgaristan gümrük görevlilerin yavaş çalışması hem de mazot alımının tankerlerinin boşalması nedeniyle 16 kilometre TIR kuyruğu oluştu. Gümrük yetkililerinden edilen bilgilere göre, yeni mazot tankerlerinin bugün saat 15.00 itibariyle geleceği ve alımların ancak saat 19.00’dan itibaren başlanabileceği öğrenildi.

Kapıkule’de ‘diesel’ bitti, alımlar durdu
Avrupa’nın en büyük dünyanın ise üçüncü büyük kara sınır kapısı olan ve Bulgaristan’a açılan Kapıkule’de, 16 kilometre TIR kuyruğu oluştu. Bulgaristan'ın Kapitan Andrevo Gümrük Kapısı’nda, Bulgar gümrük personelinin yetersiz olması ve işlemlerin de yavaş yapılması ayrıca bu sabah itibariyle de ‘indirimli mazot’ alımlarının tankerlerin boşalması nedeniyle yapılamadığını belirten TIR şoförleri, oluşan uzun kuyruklara ve bekleme sürelerine isyan etti.

“Psikolojik olarak bunalımdayız”
16 yıldır transport işi yaptığını, yurt dışına gidip geldiğini söyleyen TIR şoförü Erdoğan Kurtoğlu, “16 yıldır bu sıkıntılara maruz kalıyoruz. Sahipsiz bir mesleğimiz var, arayanımız soranımız yok. Kapıkule ben bildim bileli böyle ve herhalde bundan sonrada bu şekilde gidecek. Sürekli sıkıntıdayız. Ben 5 kilometre yolu 12 saatte buraya gelebildim. Uyku problemi var, psikolojik olarak bunalımdayız. Üstüne üstlük bugün Bulgaristan’a geçmemiz lazım içeride mazot yok diyorlar. İndirimli diesel veriyor ya o yok. Şimdi de bekliyoruz. Çalışma saatlerimiz var. Yani günde 13 saat dışında 9 saatimiz var. O da burada bitecek bugünde çalışamıyoruz, burada kalacağız. Burada yatamazsın içeride yatamazsın, Almanya’ya gitsen Avrupa polisi niye yatmadın, niye arabanı hareket ettirdin? Ondan sonra büyük cezalar. Yani aldığımız paranın hiçbir kıymeti de yok, çektiğimiz sıkıntı çabası” ifadelerini kullandı.

“Kuyruk çilelerimiz bitsin istiyoruz”
9 yıldır TIR şoförlüğü yaptığını ancak ikinci kez yurt dışına çıkacağını dile getiren 42 yaşındaki TIR şoförü Ayhan Kurt da “Gerçekten çok fazla sıkıntı çekiyoruz. Bende yaklaşık 4 kilometre yolu 11 saatte gelebildim. Kapıkule’de mazot sırası var. Çalışma saatlerimiz var, bekleme saatlerimiz var. Bunları yapmak zorundayız. Yani hep sıkıntı hep sıkıntı, yıllarca televizyonlarda da görüyordum, insanların çektiği çileler çabası. Yurt dışında cezalar çok yüksek ki şoförün aldığı maaş zaten nedir. Çok uzun saatler bekliyoruz ben 2 gündür buradayım. Yemek yapıyoruz ne yapalım mecbur, bir arkadaş bulursak çay yapıyoruz sohbet ediyoruz. Devlet büyüklerimiz bu sıkıntıları siyasi yönden daha iyi araştırma yaparak çözebilirler. Biz istiyoruz ki şu kapıların kuyrukları bir an önce bitsin. Kapı kuyruklarında şoförler çile çekmeden gitsinler gelsinler. Sonuçta bizim de bir ailemiz var. Bizi bekleyen bir çoluğumuz çocuğumuz var. Ne olursa olsun onlara bir an önce kavuşmak istiyoruz” şeklinde konuştu.
Öte yandan, Bulgaristan’a açılan diğer bir kara sınır kapısı olan Hamzabeyli Sınır Kapısı’nda da TIR’lar, iddiya göre Bulgaristan’ın Lesova Sınır Kapısı’ndaki gümrük işlemlerinin yavaş yapılması nedeniyle 7 kilometre uzun araç kuyruğu oluşturdu.

Koray Ustabaşı
 

Bunlar Da İlginizi Çekebilir
Düzce 786 Milyon Euro hibe desteği sağlanacak DÜZCE(İHA) –Tarımsal ve Kırsal Kalkınmayı Destekleme Kurumu (TKDK) tarafından Düzce’de çiftçilere hibe desteği imkanları anlatıldı. Düzce Valiliği Toplantı Salonu’nda ki toplantıya Vali Selçuk Aslan, TKDK Ankara İl Koordinatörü Dr. Mehmet Ali Çakal ve Tarım Orman İl Müdürü Esra Uzun, İl protokolü, sivil toplum örgütleri temsilcileri, üreticiler ve girişimcilerin katıldığı bu toplantıda bölgedeki çiftçilere ve yatırımcılara yeni hibe imkanları hakkında bilgi verildi. IPARD III, Avrupa Birliği ve Türkiye’nin ortak fonundan finanse edilen bir program olduğu ve 81 ilde uygulanacağı ve toplamda 786 milyon Avro hibe desteği sağlanacağı bildirildi. Vali Selçuk Aslan, toplantıda yaptığı konuşmada "IPARD III programı ile ilimizde kırsal kalkınma ve tarım sektöründe ek bir destek başlatmış oluyoruz. Düzce’nin bu programdan iyi fayda sağlayacak iller arasında yer alacağına inanıyorum" dedi. Dr. Mehmet Ali Çakal, programın yalnızca tarımsal üretimi desteklemekle kalmayıp, aynı zamanda çevre koruma ve yenilenebilir enerji kullanımını da teşvik ettiğini belirtti. Çakal, "Yeni irtibat ofisimiz aracılığıyla, Düzce’den gelen projelerin değerlendirilmesini sağlayacağız" şeklinde konuştu. İl Müdürü Esra Uzun ise, Düzce’nin tarımsal potansiyeline vurgu yaparak, IPARD III’ün kırsal altyapı modernizasyonuna büyük katkı sağlayacağını ifade ederek "Bu desteklerle, ilimizdeki kırsal altyapımız daha modern hale gelecektir" dedi. Toplantı TKDK uzmanlarının IPARD III programının içeriği hakkında bilgi vermesinin ve soruların cevaplanmasının ardından sona erdi. IPARD III Programıyla; Tarım işletmelerinin rekabet gücünün artırılması, Yenilenebilir enerji kullanımının yaygınlaştırılması, Gıda güvenliği, hijyen, çevre koruması ve hayvan refahı standartlarına uyum sağlanması, Yeni pazar fırsatları ve teknolojiye dayalı inovasyonun teşviki, AB standartlarına uyum, çevre dostu yatırımlar ve istihdamın artırılması ve Kırsal alanlarda ekonomik faaliyet düzeyinin yükseltilmesi ve kırsal nüfusun desteklenmesi gibi konularda projeler beklenmektedir.
İstanbul KAMİAD ‘Şehir Toplantıları Etkinliği’ni İstanbul’da gerçekleştirdi Kamu Müteahhitleri ve İş İnsanları Derneği paydaşları İstanbul’da düzenlenen Şehir Toplantıları Etkinliği’nde bir araya geldi. Kamu Müteahhitleri ve İş İnsanları Derneği (KAMİAD) paydaşları, İstanbul’da bir otelde düzenlenen Şehir Toplantıları Etkinliği’nde bir araya geldi. Toplantıya KAMİAD Genel Başkanı Ali Adıgüzel, İstanbul Ticaret Odası’nın 44, 45 ve 46 nolu meslek komitelerinin başkanları ve bir çok müteahhit katıldı. Etkinlik, dünyadaki 5 büyük yapı fuarından biri olan ’46. Yapı, İnşaat Malzemeleri ve Teknolojileri Fuarı’ vesilesiyle yapıldı. Başkan Adıgüzel toplantıda yaptığı konuşmada 6 Şubat’ta meydana gelen depremde inşaat sektörünün ne kadar önemli olduğuna değindi. Adıgüzel, kamu müteahhitliği sektörünün karşılaştığı sorunlara da yer verdi. Başkan Adıgüzel, toplantıda yaptığı konuşma sonrasında ise katılımcıları dinleyerek sorularını da yanıtladı. İstanbul Ticaret Odası’nın 44, 45 ve 46 nolu meslek komitelerinin başkanları ile gerçekleşen toplantıda konuşan KAMİAD Başkanı Ali Adıgüzel, “KAMİAD ailesi olarak şehir toplantılarımızın ilkini 6 Şubat depreminin yıl dönümü vesilesiyle 16-17 Şubat tarihleri arasında orada gerçekleştirdik. Toplantılarımızın ikincini ise ülkemizde her yıl düzenlenen, dünyadaki beş büyük yapı fuarından biri olan ‘46. Yapı, İnşaat Malzemeleri ve Teknolojileri Fuarı’ vesilesiyle İstanbul’da yapmaktayız” dedi. “Kamu müteahhitliği, istisna bir meslek gurubudur” Kamu müteahhitliğinin, altyapı ve yapı projelerinde devletin doğrudan veya dolaylı olarak rol aldığı bir yapılanma türü olduğunu kaydeden KAMİAD Başkanı Adıgüzel, “Kamu müteahhitliği, büyük ölçekli projelerin finansmanını sağlamak, teknik becerileri ve deneyimi kullanmak, kalite standartlarını sağlamak ve toplumun genel refahına katkıda bulunmak gibi önemli avantajlar sunan istisna bir meslek gurubudur. Ancak mesleki alanda uzun yıllardan beri karşılaştığımız ve çözüm aradığımız sıkıntılarımızın olduğu da su götürmez bir gerçektir” şeklinde konuştu. "Fiyat farkı hesabı reel piyasa artışlarını karşılamıyor" Kamu müteahhitliği sektörünün karşılaştığı sorunlara da değinen Başkan Adıgüzel, “Kamuya ait binaların yapım işinin asgari bir yıldan fazla sürmesi ve buna karşın anahtar teslimi götürü bedel işlerin yüksek enflasyon karşısında yapılamayışı, sözleşmelerde verilen fiyat farkı hesabının reel piyasa artışlarının karşılamaması. Kamu kurumları ile imzalanan sözleşmelerde her ne kadar yüklenici bir işin tarafı kabul edilse de ihale kanununun yükleniciyi koruyan hükümlerinin neredeyse hiç olmayışı ve tarafların eşitlik ilkesinin olmayışı sebebiyle hep alttan alan kurumun kamu müteahhitleri olmasıdır. Üçüncü en önemli problem, ihale kanunu uyarınca en düşük teklife işin verilmesi ve ülkemizde yüklenici bolluğu yüzünden yaşanan aşırı rekabet ortamı nedeniyle, işlerin çok düşük fiyatlarla ihale edilmesidir. Dördüncüsü yüklenici hak edişlerinde yaşanan ödeme gecikmeleri, altyapı eksiklikleri ve kamu ihale süreçlerindeki karmaşıklık. Beşinci en temel sorun ise kamu kurumlarının eksik proje ve şartnamelerle işleri ihale etmesi ve yapım süreçleri içinde bu eksikliklerin giderilmesi nedeniyle geciken süre ve olumsuz şartların yüklenicinin aleyhine işlemesidir” ifadelerini kullandı. “Kamuya ait binaların, deprem toplanma merkezi olarak seçilmiş olması bizler için kaynağı olmuştur” İnşaat sektörünün 6 Şubat’ta meydana gelen depremde ne kadar önemli olduğuna dikkat çeken Başkan Adıgüzel, “Ülkemizde 6 Şubat depremi, inşaat sektörünün ne kadar önemli bir iş kolu olduğunu bir kez daha göstermiştir. Depremin yıkıcı etkisi ne kadar büyük olsa da; kamu müteahhitleri tarafından yapılan binaların çok az oranda hasar görmesi, afet bölgesinde özellikle Toplu Konut İdaresi tarafından yapılmış konutların nerdeyse hasarsız olarak ayakta kalması, elbette doğru yapılan uygulamaların bir sonucudur. Bölgede kamuya ait binaların, deprem toplanma merkezi olarak seçilmiş olması ve depremden etkilenen vatandaşlarımızın bu binalarda ağırlanması, yaşadığımız büyük acıyı dindirmese de bizler için bir nebze gurur kaynağı olmuştur” diye konuştu. “Sorunlarımızın çözülmesini talep etmekteyiz” Adıgüzel konuşmasının devamında ise, “Biz KAMİAD olarak, her şeyden önce kamunun yararına çalışan ve devletinin emrinde hizmet eden iş insanları olarak; öncelikle ‘yüklenici’ adının saygın bir meslek olması için 4734 ve 4735 sayılı yasanın bazı eksikliklerin giderilmesini, sorunlarımızın çözülmesini talep etmekteyiz. Özellikle son yıllarda yüksek enflasyon ile birlikte iş yapamaz bir hale gelen yüklenicilerin ve devlet ihalelerinin uygulamadaki sorunlarını içeren sektörel raporlarımızı başta Kamu İhale Kurumu Başkanlığı’na, Hazine ve Maliye Bakanlığı Gelir İdaresi Başkanlığı, Çevre Şehircilik ve İklim Değişikliği Bakanlığı’na sunmuş bulunmaktayız. Sonuç olarak; bizler bu çalışmaları yaparken siz meslektaşlarımızdan bize destek vermenizi, bir araya gelmenin ne kadar büyük bir güç oluşturduğunu görmenizi istiyoruz” diye konuştu.