ASAYİŞ - 20 Ekim 2016 Perşembe 00:52

Konya’da yolcu midibüsü devrildi: 23’ü öğrenci, 27 kişi yaralandı

Konya’da yolcu midibüsü devrildi: 23’ü öğrenci, 27 kişi yaralandı

Konya’nın Hüyük ilçesinde, yolcu midibüsünün devrilmesi sonucu meydana gelen trafik kazasında, 23’ü öğrenci, 27 kişi yaralandı.

Kaza, Beyşehir-Hüyük Karayolu'nun 16.kilometresinde meydana geldi. Edinilen bilgiye göre, Hasan Ç. yönetimindeki 42 HVE 64 plakalı yolcu midibüsü, Beyşehir-Hüyük Karayolu'nun 16.kilometresinde Yelken mevkiinde şarampole devrilerek yan yattı. Kaza ihbarı üzerine olay yerine polis, jandarma ve çok sayıda 112 Acil Sağlık ekibi sevk edildi. Kazada, otobüs içerisinde bulunan ilk ve ortaöğretim kurumlarında eğitim gören 23'ü öğrenci toplam 27 kişi yaralandı. Kazada sonrası yaralanan yolcular, adrese sevk edilen ambulanslar tarafından Beyşehir Devlet Hastanesi'ne kaldırılarak tedavi altına alındı. Yaralıların hayati tehlikesinin bulunmadığı ve 3 yaralanan yolcunun ise kontrol amaçlı olarak Konya’ya sevk edildiği öğrenildi.Kaza haberinin ardından Beyşehir Kaymakam Vekili Haydar Köktaş ile Beyşehir İlçe Milli Eğitim Müdürü Musa Konuk, hastaneye gelerek yaralı öğrencilerin durumu hakkında yetkililerden bilgi aldı.

Kazayı yara almadan atlatan ve ilk müdahalesi olay yerinde sağlık ekipleri tarafından ayakta yapılan servis sürücüsü Hasan Ç., trafik ekiplerine kazanın hemen ardından gelen bir kamyonun kendisini geçmek isterken sıkıştırmak suretiyle arkadan çarparak aracının devrilmesine neden olduğunu iddia etti. Jandarma ekipleri, sürücünün bu ifadesi üzerine kazaya neden olduğu ileri sürülen kamyon sürücüsünü bulabilmek için çalışma başlattı.
Kazayla ilgili soruşturma başlatıldı.

Ali Rıza Önses

Sinop Sinop’ta minik öğrencilerden anlamlı proje Sinop’ta minik öğrenciler polisler ile birlikte anlamlı bir projeye imza attı. Gelirleri şehit ve gazi ailelerine bağışlanmak üzere kurulan stantta kendi emekleriyle hazırladıkları resim çerçevelerini ve sukulent bitkilerini satan minikler büyük takdir topladı. Sinop Zübeyde Hanım Anaokulu ile Sinop Emniyet Müdürlüğü’nün iş birliğinde “Hayata Güvenle Gülümse” etkinliği gerçekleştirildi. Dün Hükümet Meydanı’nda gerçekleşen etkinlikte minik öğrenciler, polis ekipleri ile birlikte kendi emekleriyle hazırladıkları resim çerçevelerini ve sukulent bitkilerinin satışını yaptı. Tüm çerçeve ve sukulentlerin satıldığı etkinliğin gelirleri şehit ve gazi ailelerine bağışlandı. Etkinlikte konuşan Sinop İl Emniyet Müdürü Tarıkhan Çetiner, “Zübeyde Hanım Anaokulundan öğretmenlerimiz bize geldiler ve birlikte nasıl bir şey yapabiliriz diye sordular. Amaç çok ulvi bir amaç. El ettikleri gelirleri şehit ve gazi ailelerine bağışlamak istediklerini söylediler. Biz de projeye destek olduk ve çocuklarla birlikte biz de saksılara sukulent dikerek bugün satışını yaptık. İl Milli Eğitim Müdürümüze, Zübeyde Hanım Anaokulu Müdürümüze ve hocalarımıza, velilerimize, tabii ki çocuklarımıza ve etkinlikte bizi yalnız bırakmayan tüm Sinoplulara çok çok teşekkür ediyoruz. Çocuklarla güzel vakit geçirdiğimizi düşünüyoruz. Onlar da el emeği göz nuru yaptıkları şeyleri sergileyip satarak beğeni kazandıklarının farkındalar. Onlara da bu işi özendirmiş olduk ve bir anlam kattık. Katılım sağlayan destek olan herkese teşekkür ediyoruz" dedi. Zübeyde Hanım Anaokulu Müdürü Yusuf Haskılıç da etkinlikte yaptığı açılış konuşmasında “Bugün bu etkinliğimizdeki gelirleri Sinop Şehit ve Gazi Aileleri Derneğine bağışlanacak. Bana göre çıktığımız bu yol güzel bir yol. Bu etkinliği yapan Dilek Hanım’a, öğrencilere ve değerli velilerimize çok teşekkür ediyorum. Herkesin kesesine bereket” ifadelerini kullandı. Etkinliğin organize edilmesinde büyük emeği geçen Zübeyde Hanım Anaokulu öğretmenlerinden Dilek Aksoy ise, çok gururlu ve mutlu olduklarını ifade ederek, “Sinop halkı ve sevgili müdürlerimiz bizi yalnız bırakmadılar. Çok onurlandık. Çocuklarımızla bir yolculuğa çıktık. ‘Hayata güvenle gülümse’ dedik. Çok heyecanlıydık. Minik eller çok çalıştı. Büyük hayallerle başladık ve hayallerimiz gerçek oldu. Şimdi bu elde ettiğimiz geliri şehit ailelerine bağışlayacağız. Çocuklarımız için güzel bir sosyal sorumluluk projesi oldu. Empati kurma, sorumluluk alma gibi birçok kazanım elde ettiler. Bu açıdan da çok mutluyum. Sayın Emniyet Müdürümüz bizlere desteklerini sundular ve polislerimizle beraber çocuklarımız çiçek dikim etkinliği yaptılar. Daha sonra resim çerçevelerimizi boyadık. Bu çerçevelerimizi da Gazimiz Seyfi Özdemir hiçbir ücret talep etmeden bizlere hediye etti. Kendisine çok teşekkür ediyorum. Bugün buradayız. Satışımızı gerçekleştirdik. Güzel bir etkinlik oldu. Katılan tüm misafirlerimize teşekkür ediyoruz” şeklinde konuştu. Etkinlik, çekilen hatıra fotoğrafının ardından sona erdi. Etkinliğe Adalet Komisyonu Başkanı İbrahim Hatipoğlu, Sinop Üniversitesi Rektörü Prof. Dr. Şakir Taşdemir, Sinop Üniversitesi Rektör Yardımcısı Prof.Dr. Rıza Bayrak, İl Milli Eğitim Müdürü Osman Cebeci, İl Emniyet Müdürü Tarıkhan Çetiner, Zübeyde Hanım Anaokulu öğretmenleri, öğrenci velileri ve protokol üyeleri katıldı.
Bartın Karadeniz’in incisi Amasra’ya günlük 80 bin ziyaretçi Amasra Belediye Başkanı Recai Çakır, Ramazan Bayramında dolup taşan ilçenin 9 günlük bayram tatilinde günlük ortalama 80 bin kişi ağırlandığını söyledi. Karadeniz’in turizmde parlayan yıldızı olan Bartın’ın Amasra ilçesi, 9 günlük bayram tatili sürecinde Türkiye’nin farklı bölgelerinden yüzbinlerce insanı ağırladı. İnsan yoğunluğu açısından normale dönen 6 bin nüfuslu ilçe, sıcak giden hava sıcaklıkları nedeniyle yeni sezon hazırlıklarına başlandı. Önümüzdeki dönemde gelecek olan ve Rus turistleri taşıyan Astoria Grande gemisinin beklendiği ilçede Kurban Bayramı’nın ve okulların tatile gireceği Haziran ayı için hazırlıklar yürütülüyor. İlçede bayram tatilinde günlük 80 bin kişiye hizmet verildiğini belirten Başkan Recai Çakır, ‘’Amasra’mız açısından Çeşmi Cihan, Batı Karadeniz’in turizm başkenti açısından bayram tatili keyifli geçti. Bayram boyunca yoğun ziyaret akınına uğrayacağımızı ön görüyorduk. Bayram tatilinin verimli ve keyifli geçmesi için hazırlıklar tamamdır. Havalar da güzeldi. Gün içerisinde 22 bin aracı aşan, günlük 80 bin kişiye hizmet eden bir ilçeye dönüştük. Malumunuz, nüfusumuz 6 bin’’ dedi. En çok gezilen yerler Başkan Yüksel, gelen ziyaretçilerin ise en çok ziyaret ettiği yerleri ise şöyle açıkladı; ’’Amasra çok şanslı bir yer o yüzden dünyanın göz bebeği. Ciddi bir tarihi alt yapımız var. Amasra kalemiz, Unesco geçici miras listesinde yer almamızı sağlayan kültür varlığımız. Yine Anadolu’daki tek, Roma’dan kalma Kuşkayası Yol anıtımız. Birinci derece arkeolojik sit alanı olan ve Çeşm-i Cihan tabirini hak etmemizi sağlayan doğal limanımız küçük liman. Kaleiçi Boztepe tarihi bölgelerimiz, Kemere köprüsü ile ana karaya bağlanan mendirek bölgemiz de, ziyaretçi akınına uğradı. Amasra’mızda, hem doğa sporları, hem deniz, hem tarih, hem gastronomi yani balığımız ve salatamız, ilgi gören turistik değerlerimizdir.’’ Hazırlıklar başladı Yeni sezon hazırlıklarına başladıklarını belirten Başkan Çakır, ‘’Bayram sınırlı sayıda da olsa bir kısım vatandaşlarımızı da Amasra’mızı görmeden uğurlamak zorunda kaldık. Bunun için de önümüzdeki günler için de hazırlıklarımız devam ediyor. Bayram tatilinin hem hemşehrilerimiz, hem ziyaretçilerimiz için verimli geçmesini sağlayan tüm kamu, kurum çalışanlarına ve belediye çalışanlarına teşekkür ediyorum’’ şeklinde konuştu. Turizm çeşitliliği de artacak Başkan Çınar, ilçedeki turizmi çeşitlendirmek için de çalışmaları sürdürdüklerini kaydeden Yüksel, ’’Amasra’da turizmi çeşitlendirmek için yerel yönetim, Kültür Turizm bakanlığının taşra teşkilatı, mülki idare ile birlikte yoğun bir şekilde çalışıyoruz. Bölgemizde başlayan kruvaziyer turlar bayram tatilinde denk gelmese de önemli bir turizm çeşitliği oluşturuyor. Kazıklı iskele ve yat limanını da turizme kazandırılacak’’ diye konuştu.