ASAYİŞ - 24 Ağustos 2017 Perşembe 11:32

Kurban bıçağı diye aldı, limonu dahi kesemedi

A
A
A
Kurban bıçağı diye aldı, limonu dahi kesemedi

Sivas’ta televizyon reklamı üzerinden 99 TL ödeyerek kurbanlık bıçak alan bir vatandaş, gelen bıçaklarla limon bile kesemedi.

Sivas’ta 73 yaşındaki Hüseyin Eninanç, Kurban Bayramı’nda kullanmak üzere izlediği televizyon reklamından yola çıkarak bir bıçak seti satın aldı. Eninanç 99 TL ödeyerek satın aldığı bıçaklar kendisine ulaştığında ise şok yaşadı. Reklamlarda gördüğü ahşap saplı bıçakların yerine piyasada 2-3 TL’ye satılan plastik saplı basit bıçaklarla karşılaştı. Eninanç kurban kesmek için satın aldığı bıçakla limon bile kesemedi. Dolandırıldığını fark eden Sivaslı, hakkını aramak için bıçakları satın aldığı telefon numarasını tekrar aramak istedi. Ancak numaraya bir daha ulaşamadı, görüşebilecek hiçbir muhatap bulamadı.

Sürmene bıçağı diye almış

Başından geçenleri anlatan Hüseyin Eninanç, giden 99 TL’sine değil de dolandırılmış olmasına üzüldüğünü ifade ederek, “Bu bıçaklara 99 lira verdiğime üzülmüyorum. Sadece kandırıldığıma üzülüyorum. İki bıçak ve bileme aparatını 99 liraya almıştım. Bana bu bıçak Kurban Bayramında lazımdı. Bu bıçaklar gelince ürünleri satın aldığım numarayı 26 sefer aramama rağmen ne aradığımda telefonumu açan ne de geri dönüş yapan oldu. Bu kadar vicdansızlık ve insan kandırma olur mu? 99 TL için insan bunları yapar mı” dedi.

Dolandırıcılara dikkat

El yapımı Sürmene bıçaklarının satışını yapan bir firma sahibi olan Emrullah Başgül, kendi firması başta olmak üzere bir çok firmanın ürünlerinin taklit edilerek tüketicilerin dolandırıldığını belirterek, "Biz 2 yıldır internette kurban bıçak seti satıyoruz. Bu zamana kadar bir sorun yaşamıyorduk. Fakat kurban bayramını fırsat bilen dolandırıcılar, internette ve televizyonlarda daha düşük rakamlara satarak insanları kandırarak mağdur ediyorlar. Bu kişiler tüketicileri mağdur ettikleri gibi bizi de mağdur ediyor. Dolandırılan müşteriler firmalarımızın markaları kullanıldığı için bizi suçlar oldular. Tanıtılan bıçaklar ile gönderilen bıçaklar arasında çok büyük fark var. Gelen bıçaklar ekmek dahi kesemeyecek bıçak. Evlerinizde bulunan bıçaklar bile gönderdikleri bıçaklardan çok daha kaliteli. Dönüş yapıldığında ise telefonlar açılmıyor, herhangi bir muhatap bulunamıyor. Tüketicilerimizi özellikle Kurban Bayramını fırsat bilen bu kişilere karşı uyarıyoruz. Bu tür güvenilir olmayan reklamlara, kaynağı belli olmayan satış sistemlerine itibar etmesinler” diye konuştu. 

Aydemir Kadıoğlu - Veysel Korkmaz

Bunlar Da İlginizi Çekebilir
Ankara Kızılay’dan, Ankara’da her gün 3 bin aileye sıcak yemek Ankara’da Kızılay’a bağlı Dr. Naki Akkerman Aşevi’nde Ramazan ayında günlük 3 bin 500 kişilik yemek hazırlanarak ihtiyaç sahiplerine ulaştırılıyor. Türkiye genelinde 42 aşevi ile hizmet veren Kızılay, yıl boyunca ihtiyaç sahiplerine sıcak yemek dağıtmaya devam ediyor. Ankara’da ise 1919 yılında kurularak 105 yıldır ihtiyaç sahiplerine hizmet eden Dr. Naki Akkerman Aşevi’nde ise Ramazan ayında günlük 3 bin 500 kişilik yemek hazırlıyor. Hazırlanan yemekler, aşevinde, Ankara’nın 3 farklı dağıtım noktasına ulaştırılıyor. Yemeklerin bir kısmı paketlenerek vatandaşlara sunulurken dağıtım noktalarına gelemeyecek durumda olan ihtiyaç sahiplerinin evlerine de ulaştırılıyor. Ayrıca ilk kez Kızılay Ankara Dr. Naki Akkerman Aşevi’nde uygulanmaya başlanan otomasyon sistemi ile aşevine gelenlerin bilgilerine hızlıca erişiliyor. Yeni kimlik kartı veya Kızılay tarafından verilen akıllı kart ile aşevine gelen ihtiyaç sahipleri, otomasyona kimliklerini okuttuklarında kaç kişilik ihtiyaç olduğunu görülebiliyor. Aşevlerinde kartlı otomasyon sistemleri uygulanmaya başlanacak Yemeklerin hazırlandığı aşevinde açıklamalarda bulunan Türk Kızılay Genel Müdürü Prof. Dr. Fatma Meriç Yılmaz, aşevlerinde yemek dağıtımı için bir aşevi otomasyon programı geliştirdiklerini belirterek, “Bu aşevimizde Ankara Ulucanlar aşevinde de pilot uygulaması mevcut. Bu otomasyon programı, ihtiyaç sahiplerinin sosyal incelemesi yapıldıktan sonra kimlik kartlarına kaç kişi olduklarını ve ihtiyaçlarının miktarını tanımlamış oluyor. Bu şekilde arkada gördüğünüz turnikelerden geçiş sağlanıyor. Kart okunduğu zaman hem burada hem içeride dağıtım yapan aşçılarımızın görecekleri şekilde kaç kişi olduklarının bilgisi oluyor. Ve biz bu şekilde aslında ne gereğinden fazla verip bir israfa neden olmuş oluyoruz. Ne de gereğinden az verip ihtiyaç sahiplerini yarım bırakmış oluyoruz. Dolayısıyla bu otomasyon projemiz özellikle yerinden dağıtım yapılan bütün aşevlerimizde uygulanmaya başlanacak” ifadelerini kullandı. Yılmaz, açıklamasının ardından pişen yemekleri saklama kaplarına koyarak ihtiyaç sahiplerine dağıttı.
İstanbul Başakşehir Belediyesi’nden stratejik plan çalıştayı Başakşehir Belediyesi, 2025-2029 yıllarını kapsayan beş yıllık stratejik planının hazırlıklarına geniş katılımlı bir çalıştayla başladı. Başakşehir Belediyesi’nin 2025 - 2029 yıllarını kapsayan beş yıllık stratejik plan çalışmaları için hazırlık çalışmalarına girildi. Bu çerçevede yerel yönetim, sivil toplum kuruluşları, eğitim kurumları temsilcileri ve muhtarların yer aldığı geniş katılımlı bir çalıştay düzenlendi. 6 konu başlığında yapılan Stratejik Plan Dış Paydaş Analizi Çalıştayı ile paydaşların stratejik planlanla ilgili görüşleri alındı. “Akıllı ve vizyoner bir şehir oluşturduk” Çalıştay öncesi katılımcılara hitap eden Başakşehir Belediye Başkanı Yasin Kartoğlu, “Başakşehir Belediyesi olarak şehrimizin Türkiye Yüzyılı’nda da kalkınması ve gelişmesi için çalışmalarımıza hız kesmeden devam ediyoruz. Son altı yıldır hayata geçirdiğimiz başarılı hizmet ve projelerin yanı sıra Başakşehir’imize kazandırdığımız eserlerle komşularımızın yaşam kalitesini sürekli artırıyoruz. Akıllı şehircilikten sağlığa, çevreden kültür sanat ve teknolojiye kadar, hayatın her alanındaki projelerimizle ülkemizdeki yerel yönetimlere örnek ve öncü olmaya devam ediyoruz. Hedefimiz, her alanda sürdürülebilir, akıllı ve vizyoner bir şehir oluşturmak. Bu hedefimizi de gerçeğe dönüştürmek adına geleceğe yönelik adımları atıyor, hazırlıklarımızı bugünden yapıyoruz” şeklinde konuştu. 2025 - 2029 yıllarını kapsayan beş yıllık stratejik plan için hazırlıklara başladıklarını belirten Başkan Kartoğlu, “Stratejik planlama çalışmalarının başarılı olmasını sağlayacak en önemli unsurlardan biri de hiç şüphesiz ki katılımın en üst düzeyde olmasıdır. Bu kapsamda yerel yönetimlerimizin, sivil toplum kuruluşlarımızın ve eğitim kurumlarımızın temsilcileri ile kıymetli muhtarlarımızın yer aldığı çalıştayımızı düzenledik. Çalıştay ile önümüzdeki beş yılda başarı düzeyimizi artırma ve daha da üst seviyeye ulaştırmanın yollarını bulacağız” ifadelerini kullandı. 6 konu başlığında yapılan Stratejik Plan Dış Paydaş Analizi Çalıştayı ile paydaşların stratejik planla ilgili görüşlerinin alınması, belediye hizmetlerinin yararlanıcı ihtiyaçları doğrultusunda şekillendirilmesi ve başarı düzeyinin artırılması hedefleniyor.