EKONOMİ - 15 Aralık 2017 Cuma 15:56

MARKA 2017, üçüncü gününde gençleri kucakladı"

A
A
A
MARKA 2017, üçüncü gününde gençleri kucakladı"

İş dünyasına özel hazırladığı içeriği, 2012 yılından bu yana gençlerle de paylaşan MARKA Konferansı, 15 Aralık’ta gençlerle buluştu. 6,5 saat süren ve 20 konuşmacının sahne aldığı programa; sosyal girişimcilik, yapay zeka, dijital dönüşüm ve oyun sektörü damga vurdu.

MARKA Konferansı, iş dünyasına sunduğu deneyimi, uzun yıllardır eğitim desteği verdiği üniversite öğrencilerine de taşıdı. 13-14 Aralık tarihlerinde yaklaşık 3 bin 500 kişinin katılımıyla İstanbul’da gerçekleştirilen MARKA 2017, 15 Aralık’ta da gençlerle buluştu. 6,5 saat süren ve 20 konuşmacının sahne aldığı programa, sosyal girişimcilik, yapay zeka ve oyun sektörü damga vurdu.

“Tüketiciler markalara değil, vaatlere sadıktır”

MARKA Gençlik Konferansı’nın moderatörlüğünü, BJ Cunningham yaptı. Cunningham, açılış konuşmasında, kariyer hikayesinin yanı sıra, marka hakkında önemli bilgiler paylaşarak “Marka, bir isim ya da logo değildir” diyen Cunningham, “Markanızla ilgili her şeyi çok iyi yapıyor olabilirsiniz ancak önemli olan müşterinizin onun hakkında ne düşündüğüdür. Bir marka, ait olduğu kurumda ya da ona hizmet veren ajansta değil, müşterinin zihninde var olur. Bunu yapabilmek için bir fikriniz ve bir marka vaadinizin olması gerekir. Tüketiciler markalara, ürünlere ve fiyatlara değil, vaatlere sadıktır” dedi.

MARKA Konferansları’nın oluşturucusu, Yürekli Yönetim Kurulu Başkanı Ayşegül Yürekli Şengör, açılış konuşmasında, “Bu yıl hayatın en önemli dönüm noktalarından ‘18 yaş halini’ konferans deneyimine taşıdık. 18 yıldır düzenlenen MARKA Konferansı’nın oluşturduğu dalga etkisi, bir sonraki MARKA Konferansı’na kadar devam eden çok özel bir platform oluşturuyor. Son 2 gündür burada iş dünyasının liderlerini ağırladık. Dünkü programı takip eden yaklaşık 2 bin kişi, dün akşam bu salondan büyük bir motivasyonla ayrıldı. Şimdi sıra sizde. MARKA 2017 konuşmacıları size özel içerikler hazırladı” dedi.

MARKA Konferansı’nın çok uzun süredir her yıl bir sosyal probleme dikkat çektiğini belirten Yürekli Şengör, bu yıl için hazırladıkları sosyal sorumluluk projesi hakkında da bilgi vererek, “Kız çocuklarının 18’den küçük yaşta evlenmelerini engellemek, onların eğitimlerine devam etmelerini sağlamak için ‘Daha 18 değilsin’ projesini tasarladık. MARKA 2017’nin fuaye alanında, Dükkan 18 adında bir mağaza açtık. Buradaki ürünlerin satışından elde edilen tüm geliri UNICEF’e bağışlayacağız. Toplantı başlamadan önce sizlerin de alışveriş yaptığını gördüm. Katkıda bulunduğunuz için teşekkür ederim” diye konuştu.

Gençler için özgün içerikler hazırlandı

MARKA Konferansları için iş dünyasına özel hazırlanan içerik, 2012 yılından bu yana gençlerle de paylaşılıyor. 15 Aralık’ta düzenlenen MARKA Gençlik Konferansı’nda, 20 konuşmacı sahne aldı. Prisma Labs Kurucusu ve CEO’su Alexey Moiseenkov, sosyal medya dünyasını hızla ele geçiren PRISMA uygulamasıyla ilgili bilgiler verdi ve yapay zekanın önemine dikkat çekti. Muse & Galakticos Kurucusu Serdar Ekrem Şirin, hızla yükselen ve yaygınlaşan oyun sektöründeki gelişme ve trendleri anlattı. Öğleden sonraki oturumda ise Christopher Leo Willkens’in moderatörlüğünde sahne alan Galakticos takımı, oyuncu olmanın getirdiği yaşam biçimini paylaştı.

Güzellikteki dijital dönüşü anlatan L’Oréal Pazarlama Direktörü Beyza Kapu, “Artık marka ve ürünleri değil, hikayeleri anlatmamız gereken bir dönemdeyiz” dedi. Sağlıklı yaşam alanında dünyadaki en önemli liderlerden biri olan Flexi Foodie Academy Kurucusu Julie Montagu, hayatının çok zorlu bir döneminde geliştirdiği her koşulda ‘iyi’ olma formülünü gençlerle paylaştı.

Sosyal girişimciliğin yükselişi

Son yıllarda hızla yükselen sosyal girişimciliğin Türkiye’den ve dünyadan örnekleri, MARKA Gençlik Konferansı’nda anlatıldı. İskoçya’da kurduğu Social Bite restoran zinciriyle evsizlere iş ve yemek olanağı sunan Josh Littlejohn, girişimin hikayesininin yanı sıra, 1 hafta önce düzenlenen ve evsizler için 20 milyon TL bağış topladıkları kampanyayı anlattı.

5 ADIM Kurucusu Süleyman Bağırgan, Anadolu’da başlattığı ve yakın zamanda küçük adımlarla yurt dışına da taşıdığı, gençleri çevrelerine değer katmaya davet eden 5 ADIM projesini tanıttı. Bağırgan, “Başarıya değil değer oluşturmaya odaklanırsanız, başarı da ardından gelir” diye konuştu. ‘Üretmenin mutlulukla ilgisi olmalı’ başlıklı bir sunum yapan Tara Kitap Kurucusu Selcen Gür ise gençlere üretime öncelik veren, üreterek mutlu olunan iş değerlerini önerdi.

Sıra dışı yaklaşımlar

Psikanalist, yazar ve aktivist Susie Orbach, çarpıcı bir yüzleşme yaşatan konuşmasında, “Neden olduğumdan 30 yaş genç görünmeliyim? Neden bazı bedenler defile podyumlarında temsil edilmiyor? Fiziksel mükemmelliğin pompalandığı çağımızda, gençleri pençesine alan ve bir salgın gibi yayılan yeme bozukluklarında markaların rolü ne?” sorularını gündeme getirdi. Gençleri bu konunun farkında olmaya davet eden Orbach, bu salgından kendilerini ve arkadaşlarını korumak için destek istedi.

Uluslararası alanda en çok tanınan çağdaş sanatçılardan Kutluğ Ataman ise Erzincan’da kurduğu Palanga Besi Çiftliği’nin hikayesini gençlerle paylaştı. Besi çiftliğinin zaman içerisinde bir mimari proje çiftliğine dönüşeceğini anlatan Ataman, modernizmin Türkiye’nin her yerine taşınabileceğine dikkat çekti. MARKA Gençlik Konferansı, Okan Saykun’un moderatörlüğünde YouTuber Suat Durmuş ile Instagrammerlar Bengi Kurtcebe ve Rachel Araz’ın katıldığı ‘Markaların Yeni Elçileri: Influencers’ başlıklı oturumla son buldu. Sosyal medyanın yıldızlarının sahne aldığı bölümde, dijital dünyadaki yeni değerler konuşuldu.

Bunlar Da İlginizi Çekebilir
İstanbul Vodafone Business, 10 bin işletmenin dijital yetkinliğini ölçecek Vodafone Business, Yıldız Teknik Üniversitesi akademisyenleri iş birliği ve Organize Sanayi Bölgeleri Üst Kuruluşu (OSBÜK) desteğiyle hazırlamış olduğu Sanayide Dijital Yetkinlik Analizi’yle şirketlerin dijital yetkinlik seviyelerini ölçecek. Dijitalleşme kavramını iş yapış süreçlerine adapte edebilme kabiliyeti, günümüz rekabet ortamında şirketlerin çağa ayak uydurabilmesindeki en önemli konuların başında geliyor. Dijital kanallarını aktif kullanabilmesinin yanında, kesintisiz bağlantı ve güvenlik çözümleri ile iş sürekliliğini sağlayabilen ve Endüstri 4.0 dönüşümüne giden yolda dijital altyapılarını oluşturabilen şirketlerin gelecekte var olabileceği belirtiliyor. Bu noktada işletmelerin dijital farkındalık kazanmasını sağlaması adına Vodafone Business, Yıldız Teknik Üniversitesi akademisyenleri iş birliği ve Organize Sanayi Bölgeleri Üst Kuruluşu (OSBÜK) desteğiyle sanayi şirketlerinin kendi kendilerine dijital olgunluk seviyelerini ölçümleyebilecekleri bilimsel bir test içeriği olan Sanayide Dijital Yetkinlik Analizi’ni hazırladı. Altyapı, veri yönetimi, entegrasyon, dijital pazarlama, mobil uygulamalar ve siber güvenlik gibi servisleri kapsayacak olan bu analizin sonuçlarına göre Vodafone Business, her bir şirkete özel olarak skorlama raporu sunarken, KOBİ’lerin geliştirilmesi gereken alanlarına özgü önereceği çözümlerle de işletmelerin dijital olgunluklarını yükseltmesine katkı sağlayacak. “Rapora göre sunacağımız özel çözümlerle şirketlerin skorlarını yukarı taşıyacağız” Dijitalleşme çağında işletmelerin, yenilikçi teknolojileri iş yapış şekillerine adapte edebilmesinin büyük önem taşıdığını söyleyen Vodafone Türkiye İcra Kurulu Başkan Yardımcısı Özlem Kestioğlu, bunun için de şirketlerin dijital olgunluk seviyelerinin yüksek olması gerektiğini ifade etti. Kestioğlu, konuyla ilgili şunları dile getirdi: “Platform olarak KOBİ ve işletmelerimizin dijital dönüşümünü hızlandırıcı adımlar atarak bu alandaki niteliğimizi ve derinliğimizi genişletmeye devam ederken, eğitim alanında da şirketlerimizin dijital çözüm ortağı olarak yanında yer alıyoruz. Tam da bu noktada KOBİ’lerimizdeki çalışanların dijital farkındalık düzeylerini ölçümleyebilmenin son derece kritik olduğunu söylememiz gerekiyor. Bu doğrultuda bizler de Yıldız Teknik Üniversitesi akademisyenleri iş birliği ve OSBÜK’ün desteğiyle imalat sanayi sektöründeki şirketlerin kendi kendilerine dijital olgunluk seviyelerini ölçümleyebilecekleri bilimsel bir test hazırladık. Sanayide Dijital Yetkinlik Analizi adını verdiğimiz testimizin içerisinde 6 farklı grupta sorular yer alırken; KOBİ segmenti ağırlıklı olmak üzere işletmelerimiz, dijital olgunluk seviyelerini öğrenerek gelişim göstermesi gereken alanlarının röntgenini çekebilecek. Böylece bu şirketlerin hangi alanlarda ilerlemesi gerekiyorsa, Vodafone Business’ın teknoloji adaptasyonu ve inovatif çözümleriyle bu alanlarda fark oluşturabilecekler. Testin sonunda ise işletmelerimiz dijital olgunluk skorları ve o skoru nasıl geliştirebileceklerine dair önerilerin yer alacağı bir rapor görecek.” KOBİ’ler dijital olgunluklarını rakipleriyle kıyaslayabilecek Yapılan açıklamaya göre, Sanayide Dijital Yetkinlik Analizi ayrıca sanayi sektöründeki şirketlerin ortalama skorunu da işletmelere sunarken, KOBİ’ler bu şekilde hem sektör hem şehir hem de ülke kapsamındaki işletmelerle kendisini kıyaslayabilecek ve sektör ortalamasının altında ya da üstünde olduğunu ortaya koyacak. Artan rekabet ve dijitalleşme çağında dijitalde var olmak adına şirketler için son derece önemli bulguları ve yol haritasını ortaya koyacak olan Sanayide Dijital Yetkinlik Analizi ile ilk fazda, 10 bin işletmenin kendi dijital olgunluk skorlarını ölçümleyeceği öngörülüyor. OSBÜK olarak dijitalleşmenin en önemli çalışma başlıkları arasında yer aldığını kaydeden Organize Sanayi Bölgeleri Başkanlık Divanı Üyesi ve Kocaeli Gebze Dilovası OSB Başkanı Mustafa R. Türker şöyle konuştu: “OSBÜK olarak amacımız, Türkiye’deki sanayi bölgelerine destek vermek. Bugüne kadar sanayicilerimizin yanında olmak adına birçok projeye imza attık. Bu projeler arasında en önemlilerinden biri de Sanayide Dijital Yetkinlik Analizi. Dünyayla rekabet edebilmek için pek kıstasa dikkat etmek gerekiyor. Fark oluşturabilmek için de dijitalleşme çok kritik. Vodafone Business ve Yıldız Teknik Üniversitesi ile gerçekleştirdiğimiz bu projelerimizle OSB ve şirketlerin dijital yetkinliklerini geliştireceğine inanıyoruz. Önümüzdeki dönemde de bu iş birliğinin artarak devam edeceğine inanıyorum.” Yıldız Teknik Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dekanı Prof. Dr. Halit Keskin ise konuyla ilgili şu ifadeleri kullandı: “Sanayide Dijital Yetkinlik Analizi, sanayi kuruluşlarımızın, dijital teknolojilerle rekabet avantajını sürdürülebilir kılmak ve pazar liderliğini sağlamlaştırmak için stratejik önem arz eden çok değerli bir proje. Bu bilimsel analizin derinlemesine yetkinlik haritalama, sektörel zorluklara proaktif yanıtlar geliştirmek ve değişim yönetimini etkinleştirmek adına kritik bir araç olduğunu belirtebilirim. Sanayide Dijital Yetkinlik Analizi gerçekleştiren şirketler kendilerine sunulmuş yol haritasıyla, teknolojik olgunluk düzeylerini değerlendirerek dijital geleceğe sağlam adımlarla ve çok daha güçlü yürüyecek.”
Kayseri Kayseri OSB Sağlık Merkezi yapımı için çalışmalar başladı Kayseri Organize Sanayi Bölgesi’ndeki sağlık hizmeti ihtiyacının yerinde karşılanması amacıyla kurulması planlanan Sağlık Merkezi yapımı için start verildi. Kayseri OSB Başkanı Mehmet Yalçın’ın üzerinde önemle durduğu ve "Kayseri OSB sanayicisi sağlık merkezi hizmetini hak ediyor” dediği, Kayseri OSB Sağlık Merkezi için inşa çalışmaları başladı. Kayseri OSB Başkanı Mehmet Yalçın, geçtiğimiz aylarda yapılan ön fizibilite çalışması sonrasında projelendirme çalışmalarını Kayseri İl Sağlık Müdürlüğü ile beraber yürüttüklerini belirtti. Kayseri OSB’de sağlık merkezi ihtiyacı bulunduğunu daha önce sık sık ifade ettiklerini vurgulayan Başkan Yalçın; "Sağlık merkezi kurulması yönündeki fikrimizi Çevre Şehircilik ve İklim Değişikliği Bakanımız Mehmet Özhaseki başta olmak üzere Kayseri Valimiz Gökmen Çiçek beyefendi ile paylaşmış ve desteklerini istemiştik. Süreçte Kayseri İl Sağlık Müdürümüz Dr. Mehmet Erşan ve ekibi ile yaptığımız istişareler sonucunda, Kayseri OSB Hizmet binası karşısındaki Zorlu Enerji’den kalan binanın sağlık merkezi olarak yeniden düzenlenmesi için karar aldık. Projelendirme çalışmalarının bitmesiyle birlikte ihale süreçlerini gerçekleştirerek, mevcut binamızda yeniden düzenleme çalışmalarına başlamış bulunmaktayız" dedi. Başkan Yalçın, “Sağlık Müdürlüğümüzce istenen şartlara göre binamızda yapılacak yenileme ve tadilat işlemlerinin yaklaşık 7-8 ay kadar sürmesini hedefliyoruz. Akabinde Kayseri Sağlık Müdürlüğü’nce talep edilecek araç, cihaz ve ekipmanları da Kayseri OSB olarak biz temin edeceğiz. İnşallah 2025 yılında Kayseri OSB Sağlık Merkezimiz, sanayicilerimize ve çalışanlarına hizmet vermeye başlayacak" diye konuştu. Başkan Yalçın, Kayseri OSB Sağlık Merkezi kurulması için desteklerini esirgemeyen Çevre Şehircilik ve İklim Değişikliği Bakanımız Mehmet Özhaseki’ye şükranlarını sunduğunu belirterek, Kayseri Valisi Gökmen Çiçek, Kayseri İl Sağlık Müdürü Dr. Mehmet Erşan ve sağlık bakanlığı çalışanlarına da verdikleri desteklerden dolayı teşekkür etti.