EKONOMİ - 24 Haziran 2016 Cuma 15:37

Markaların sosyal medya karnesi açıklandı

A
A
A
Markaların sosyal medya karnesi açıklandı

Türkiye’deki aktif 16 binden fazla marka hesabını inceleyerek objektif ve tarafsız şekilde puanlayan SocialBrands yayınlanmaya başladı. Onlarca sektörü kapsayan sosyal medya marka endeksi SocialBrands, gerçekleştirdiği kapsamlı araştırmalar ile markaların sosyal medyadaki başarısını ölçüyor.

Sosyal medyadaki başarısını merak eden markalar için güncel ve tarafsız bir kılavuz görevi görecek olan SocialBrands, 100’den fazla sektörde yer alan 16 binin üzerinde farklı marka hesabını analiz ediyor. Bir önceki ayda paylaşılan 1,4 milyon ileti ve 720 milyondan fazla sosyal etkileşim incelenerek hazırlanan sıralama, istatiksel metotlar kullanılarak hesaplanıyor.

SocialBrands Haziran 2016 raporuna göre Türkiye’de tüm sosyal medya kanallarını aktif şekilde kullanan markalar arasında en başarılı marka Zen Pırlanta olurken, BMW Türkiye ikinci ve Samsung Türkiye üçüncü sırada yer alıyor. Mercedes-Benz Türkiye, Colin’s, Audi Türkiye, Ford Türkiye, Türk Telekom, Gratis ve İstanbul Modern ise sırasıyla ilk 10’da yer alan markalar oldu. Kanallar bazında bakıldığında Facebook’taki ilk 3’te Zen Pırlanta, Bizim Yağ ve Samsung Türkiye yer alırken; Twitter’da Türk Hava Yolları, Beko Türkiye ve BKM ilk üç sırayı paylaşıyor. Instagram’da ise markalar Mavi, Zen Pırlanta ve English Home şeklinde sıralanıyor.

MARKALAR NEYE GÖRE DEĞERLENDİRİLİYOR?
BoomSonar‘ın gelişmiş teknolojisi ve detaylı verilerini kullanarak çalışan SocialBrands algoritması, 16 binden fazla sayfa, 1,4 milyon ileti ve 720 milyon etkileşimi ‘big data’ prensiplerine bağlı kalarak analiz ediyor. Sayfaların toplam etkileşim sayısı, etkileşim sayısının iletilere göre dağılımı, etkileşim sayısının hayran sayısına oranı, beğeni, yorum, paylaşım, Retweet oranları, sayfanın ay boyunca paylaştığı ileti sayısı, farklı ileti türlerinin kullanım oranları, iletilerde hashtag ve mention kullanımı, hayran sayısı, aylık artışı, artış istikrarı, sayfa bilgileri gibi birçok veri, markaları rasyonel ve objektif bir şekilde analiz eden algoritmanın temelini oluşturuyor.

Her ay yayınlanacak olan SocialBrands sayesinde markalar artık kendilerinin ve rakiplerinin güncel durumu görerek, sosyal medya performansını değerlendirebilecek ve pazarlama stratejilerini geliştirebilecek.
 

Bunlar Da İlginizi Çekebilir
Aksaray Polisin alkollü sürücü ile imtihanı: Üfleme eğitimi verilen kadın 44. seferde başardı Aksaray-Konya Karayolunda jandarmanın "dur" ihtarına uymayarak kaçan kadın sürücü, jandarma ve emniyeti alarma geçirdi. 53 kilometre kaçan kadın sürücü E-90 Karayolunda kovalamaca sonucu yakalandı. Alkolmetreye üflermiş gibi yapıp üflemeyen ve 3 alkolmetre değiştirerek kadına üfleme eğitimi veren polis, üfletme imtihanına girdiği kadın sürücünün 44. üflemesinde promilini alabildi. 0.97 promil alkollü çıkan kadın sürücüye ceza kesilerek ehliyetine el konuldu. Olay Aksaray - Konya Karayolu Eşmekaya Kavşağı’nda yaşandı. Edinilen bilgiye göre, Aksaray Konya Karayolunda yol kontrolü yapan İl Jandarma Komutanlığı ekipleri durumundan şüphelendikleri kadın sürücünün kullandığı 68 AAN 849 plakalı otomobile ‘dur’ ihtarında bulundu. İhtara uymayan kadın sürücü hızla denetim noktasından kaçtı. Aksaray istikametine kaçan kadın sürücünün plakası jandarma ekipleri tarafından hem jandarma hem de emniyet haber merkezine bildirildi. Bunun üzerine jandarma ve polis ekipleri karayolu ve aracın geldiği istikamete yönelik adeta bölgeyi abluka altına aldı. Jandarma ekipleriyle kısa süre kovalamacaya giren kadın sürücü 53 kilometre kaçtıktan sonra şehir merkezi girişinde polis ekiplerinin de "dur" ihtarına uymadı. Ekiplerin kaza riskine karşı kontrollü bir şekilde takip ettiği kadın sürücü çok gidemeden Tacin Mahallesi E-90 Karayolu üzerinde yakalandı. 44. üflemesinde pes eden kadın sürücü 0.97 promil alkollü çıktı Durdurulduktan sonra araçtan indirilen ve isminin Gülten Nas Y. (49) olduğu belirlenen kadın sürücü rahat tavır ve hareketleriyle dikkat çekti. Ehliyet ve ruhsat kontrolünden geçirilen kadın sürücüye alkol kontrolü yapmak isteyen polis memurlarının üfleme eğitimi ile imtihanı burada başladı. Alkol kontrolünden geçirilmek istenen kadına polis memurlarınca alkolmetre üfletilmek istendi. Alkolmetreyi üflemeye çalışan kadın üflermiş gibi yapıp üflemekten çekinirken, polis memurları kadına adeta üfleme eğitimi verdi. Bir polis memuru ağzıyla kadına üflemeyi gösterirken, bir değir polis memuru da elindeki üfleme çubuğunun poşetiyle üflemeyi anlattı. Eğitimin ardından polis memurlarının üfletme imtihanı başladı. Kadına defalarca alkolmetreyi üfletmeye çalışan polis memurları kadının üflemeyip üflüyormuş gibi göstermesiyle büyük bir sınav verdi. Alkolmetreye de güvenmeyen kadın sürücüye 3 farklı alkolmetre üfletildi. Zaman zaman su içen ve dinlenmeye geçen kadın sürücü 1 saat boyunca polis memurlarına ecel teri döktürdü. 43 kez alkolmetreyi üflemeyerek kandırmaya çalışan kadın sürücü 44. üflemesinde pes ederek normal bir şekilde üfledi. Üflemenin ardından kadının 0.97 promil alkollü olduğu belirlendi. Polis ve kadın arasındaki yaşanan ilginç diyaloglar ise anbean kameralara yansıdı. Alkollü araç kullanmaktan 6 bin 439 TL para cezası kesilen kadın sürücünün ehliyetine de 6 ay süreyle el konuldu. Araç ise olay yerine çağırılan bir yakınına teslim edildi.