EKONOMİ - 08 Mart 2018 Perşembe 00:54

Müşteri deneyiminin başarılı markaları Arena'da ödüllerini aldı

A
A
A
Müşteri deneyiminin başarılı markaları Arena'da ödüllerini aldı

Türkiye'nin önde gelen markalarının yarıştığı Müşteri Deneyimi Arenası'nda ödüller İstanbul'da gerçekleşen törenle sahiplerini buldu.

Nice Medya tarafından organize edilen Müşteri Deneyimi Arenası, sektör profesyonellerinin yoğun katılımıyla Babylon Bomontiada'da gerçekleşti. Müşteri hizmetleri ve deneyimi alanındaki parlak fikirlerin paylaşım platformu olma vizyonuyla hayata geçirilen projede ödül alan markalar, başarı hikayelerini fikir aşamasından uygulamaya, daha iyi bir müşteri deneyimi üretmenin sırlarını katılımcılarla paylaştı. Yoğun rekabete sahne olan Müşteri Deneyimi Arenası'nın dijital kategorisinde Anadolu Sigorta, Memorial Sağlık Grubu; Omnichannel kategorisinde Yapı Kredi, İstanbul Büyükşehir Belediyesi, Aras Kargo; İnovasyon kategorisinde ise Anadolu Sigorta, Yapı Kredi ve Opet hayata geçirdikleri projelerle ödüle layık bulundu. 

Tamamı müşteri deneyimi hakkında ilk etkinlik olma özelliği taşıyan Müşteri Deneyimi Arenası’nda yarışmaya başvuran markalar üç temel kategoride değerlendirildi. E-ticaretten, bankacılığa, telekomdan, hazır giyime ve perakendeye kadar birçok lider markanın projelerinin değerlendirildiği etkinlik Pisano tarafından desteklendi. Müşteri deneyimi alanında uzman ve sektöre hakim akademisyenlerden oluşan jüri, müşteri hizmetleri ve deneyimi alanındaki parlak fikirleri değerlendirdi. Ön değerlendirmenin ardından toplam 24 proje Arena'da aday olarak yarışmaya hak kazandı.

Sağlıkta dijital deneyim: Memorial Sağlık Grubu ve Anadolu Sigorta 

Müşteri Deneyimi Arenası’nın dijital kategorisi yoğun rekabete sahne olurken ödül kazanan markalar sağlık sektöründen geldi. Memorial Sağlık Grubu ve Anadolu Sigorta, geliştirdikleri uygulamalarla müşterilerine 7 gün 24 saat hizmet veren ve müşteri deneyimini dijitale aktaran iki marka olarak ödüle layık bulundu. Memorial Sağlık Grubu, geliştirdiği uygulama ile hizmet sunduğu hastalara hastanede kaldıkları süre boyunca sağlık durumları ve karşılaşacakları süreçlerle ilgili güncel bilgileri takip edebilmelerine olanak sağlarken; Anadolu Sigorta, Sağlık Sigortası sahiplerine sunduğu 7/24 canlı ve görüntülü sağlık danışmanlığı hizmeti ile müşteri memnuniyeti konusunda önemli adım attı.

Omnichannel'ın Başarılı Hikayeleri: Yapı Kredi, İstanbul Büyükşehir Belediyesi, Aras Kargo
Müşteriyle farklı pek çok noktada temas kuran, tüm temas noktalarını bütünleşik bir müşteri deneyimi yaklaşımıyla yöneten başarılı markaların değerlendirildiği Omnichannel kategorisinde Yapı Kredi, İstanbul Büyükşehir Belediyesi, Aras Kargo ödüle layık bulundu.

İnovatif yaklaşımlarıyla müşterileriyle anlamlı ilişki kuran şirketler: Anadolu Sigorta, Yapı Kredi ve Opet
Müşteri Deneyimi Arenası'nın inovasyon kategorisinde ödüle layık bulunan Anadolu Sigorta, mobil uygulama üzerinden yapacakları ihbar ile 3,5 saniyeye indiriyor. Kategorinin bir diğer kazananı Yapı Kredi, kaybolduğunu sandığımız kredi kartlarını panikle temelli kapattırmak yerine mobil uygulama üzerinde tek tuşa basarak 24 saat geçici süreyle kapatmaya olanak sağlayan bir uygulamayla ödüle layık bulundu. Opet ise, geliştirdiği proje ile akaryakıt sektörünün genel bir sorunu olan yanlış yakıt türünün doldurulmasının önüne geçerek, hem müşteri hem de bayi tarafında oluşacak büyük sıkıntıları engelliyor.  

Bunlar Da İlginizi Çekebilir
Erzincan Dağlarda çiriş otu bereketi Doğu Anadolu Bölgesinde ve Erzincan’da bu günlerde çarşı pazarda sıkça görülen çiriş otu dağlarda yaban hayvanlarının da ilgisini çekiyor. Bahar ayları ile birlikte Erzincan’ın yüksek kesimlerinde ortaya çıkan çiriş otu vatandaşlar tarafından toplanmaya başlandı. Munzur Dağlarında yerli ve yabancı birçok kişiye rehberlik yapan Murat Aydemir, yaptığı gözlemlerde dağ keçilerinin de çirişi yediğini ifade etti. Dağlarda doğal olarak yetişen çirişten birçok yemek yapıldığını anlatan Aydemir, çirişten yapılan turşunun ayrı bir lezzet olduğunu söyledi. İnsanlar yüzyıllardır yaşamın neredeyse her alanında bitkilerden faydalanıyor. Bazı bitkiler tıbbi faydaları sebebiyle sağlık alanında kullanılırken bazı bitkiler besin bazıları ise boya ya da süs bitkileri olarak kullanılıyor. Çiriş otu da bu bitkilerden bir tanesi. Latincede Asphodelus aestivus L. olarak bilinen ve Zambakgiller familyasına ait olan çiriş otu, çoğu bölgede güllük, dağ pırasası, kirkiş otu, sarı zambak, yabani pırasa ve yeling otu olarak biliniyor. Toplumun büyük bir kısmı bazı hastalıkların tedavisinde tıbbi bitkilere başvuruyor. Bitkisel tedavi yöntemlerinin yan etkilerinin olmadığı ya da daha az olduğu düşünülmesi buna büyük bir etken olarak gösteriliyor. Çiriş otu da bölgede halkın tercih edilen bitkilerin başında yer alır. Çirişten birçok yemek yapılıyor Meryem Badayman, Ekin Dinçel ve Ayla Ünver Alçay tarafından yapılan bir araştırmada çirişin; yabani bir ot olup yenilebilmesinin yanında vitamin, antioksidan, lif ve mineral içerikleri ile vücudu besleyen özelliğe sahip olması sebebiyle yaygın olarak tüketildiği belirtildi. Çiriş otu, Afrika, Arap ülkeleri, Türkiye, Mısır ve Avrupa’nın bazı bölgelerinde görülen bir bitki türü. Türkiye’de Doğu Anadolu, Güneydoğu Anadolu, İç Anadolu Ege ve Akdeniz bölgelerinde yetişiyor. Çiriş otu genel olarak zararsız ve faydaları ile ön planda olan bir bitki olarak biliniyor. Bunun yanında çirişin yaprakları henüz tazeyken de yenilebiliyor. Ayrıca çirişten çorba ve birçok yemek de yapılıyor. Haşlandıktan sonra yumurta ile kavrulması ya da peynirle de karıştırılarak yufka ekmek içinde yeniliyor. Ayrıca kaşila diye adlandırılan bir yemeği de yapılıyor. Sevilen yemeklerden biri olan kaşila, çirişin kaynatılıp, içerisine bulgur katılarak, katılaşıncaya kadar pişirilmesiyle yapılıyor. Katılaştıktan sonra içi çukurlaştırılarak yağ dökülüp ve servis edilip yeniliyor.