İSTANBUL
Toplantıya katılan perakendeciler 2010 yılını "perakendenin gaza basma yılı" olarak değerlendirdi.
Soysal tarafından düzenlenen ve bu yıl CardFinans sponsorluğunda gerçekleşen Perakende Güneşi Ödülleri 09'a layık görülen kişi ve kuruluşların bir araya geldiği sohbet toplantısının ana gündemi perakendenin 2010 vizyonu ve sektördeki son gelişmeler oldu.
Soysal Eğitim Danışmanlık Genel Müdürü Suat Soysal; Perakende Güneşi Ödülleri'nin sektörün her alanını kapsayan geniş katılımı, ayrıntılı ve titiz bir süreçle belirlendiğini ifade ederek perakendede başarı ve alın terinin ödüllendirildiğini dile getirdi.
Migros T.A.Ş Eski Genel Müdürü Aziz Bulgu ise perakende sektörünün ülke ekonomisine ışık tuttuğunu ifade ederek, "bu kadar krizin konuşulduğu bir ortamda mağaza açan, yatırım yapan, en büyük istihdam alanı yaratan sektör perakendeciler" dedi.
"2009'DA TOPARLANDIK, 2010'DA GAZA BASIYORUZ"
Perakendeye Hizmet Ödülü'nün sahibi YKM Yönetim Kurulu Üyesi Nuşin Oral, Türkiye'nin en büyük dördüncü sektörü olan perakendenin en hızlı istihdam yaratan sektör olduğunu ifade etti. Oral, sektörün 2009 yılında krizden kaynaklanan kayıpların kapama yılı olduğunu, 2010 yılında ise gaza basılacağını ve yatırımların yeniden hız kazanacağını ifade etti.
Alışveriş Merkezi Yatırımcıları Derneği (AYD) Başkanı Hakan Kodal, sektörde negatif havanın geçtiğini ve tüketicinin de güveninin yerine geldiğini söyledi. AVM'lerin global krize ciddi bir stokla yakalandığını ifade eden Kodal, stokları eritmek için yapılan indirimlerin de kar marjlarının düşmesine yol açtığını belirtti. Kodal, AVM'lerin negatif havadan çıkmasıyla birlikte 2009 yılında geçtiğimiz yıla göre cirolarını toplamda yüzde 36 oranında arttırdığını ifade etti.
Mağazalar dalında ''En Başarılı Profesyonel Yönetici Ödülü''nü alan Boyner Büyük Mağazacılık Genel Müdürü Aslı Karadeniz ise, Eylül ayından beri işlerde ciddi bir büyüme gözlemlediklerine dikkati çekerek, diğer sektörler gibi vergi indirimi almamasına rağmen perakende sektörünün büyümeye devam ettiğine dikkat çekti.
Karadeniz, 2009 senesini yüzde 10 gibi bir ciro büyümesi ile kapatabileceklerini dile getirerek, katlı mağazacılık ile ilgili şöyle konuştu: ''Katlı mağazacılık son zamanlarda dünyada bir çalkantıdaydı. Bu alanda ne fiyata yönelik ne de moda mağazacılığına yönelik çalışmalar yürütülemiyor. Türkiye'de bu durumun tersine katlı mağazacılığa ciddi bir talep var. Tüketiciler küçük bir mağazanın küçük tüketicisi olmaktansa, büyük mağazanın büyük müşterisi olmayı tercih ediyorlar.''
CardFinans Özel Ödülü'nü alan İstanbul Doors Restaurant Group Yönetim Kurulu Üyesi Berk Ekşioğlu da, yaratıcılık ve özgünlüğün üzerinde çok durdukları bir konu olduğunu belirterek, ödülü bu alanda aldıklarını bildirdi.
Yiyecek içecek sektöründe orta segmentin çok büyüme gösterdiğine işaret eden Ekşioğlu, 2009 yılında yüzde 40 büyüdüklerini, 2010 yılında da yüzde 30-40 oranında bir büyüme hedeflediklerini bildirdi.