GÜNDEM - 15 Ekim 2012 Pazartesi 12:46

Reklam pastasından hangi kanal ne kadar faydalanıyor?

A
A
A
Reklam pastasından hangi kanal ne kadar faydalanıyor?

Reklam verenler, ilgi alanlarına ve hedef kitlelerinin özelliklerine göre farklı kategorilerde TV kanallarını tercih ediyor. Medya Takip Merkezi’nin (MTM), en yüksek reyting alan 13 TV kanalını kapsayan araştırması, haber kanallarına en çok dayanıklı tüketim markalarının reklam verdiğini ortaya koyarken, genel içerikli kanalların ise yoğunlukla hızlı tüketim markaları tarafından tercih edildiğini tespit etti.

İSTANBUL


Medya Takip Merkezi, en yüksek reyting alan 13 TV kanalında, Eylül ayı boyunca en çok reklam veren markaları ve sektörleri belirledi. Araştırmaya göre, ay genelinde toplam 38 sektörden 389 marka, TV reklamları yoluyla hedef kitlelerine ulaşmaya çalıştı. Buna göre, Eylül ayında araştırma dahilindeki kanallarda 65 bin 381 reklam spotu yayınlanırken, markaların reklamlar ile ekranlarda kalma süresi 460 saati aştı.

Araştırmada, haber kanallarına reklam veren markalar ile genel içerikli yayın yapan kanallara reklam veren markaların, farklı sektörlere ait oldukları tespit edildi. Genel içerikli kanallara, en çok hızlı tüketime yönelik markalar ve sektörler reklam verirken, dayanıklı tüketime yönelik sektörlerin reklam verenleri ise ağırlıkla haber kanallarını tercih etti.

Eylül ayı boyunca, genel içerikli kanallarda gıda sektörünün 9 bin 837 reklam spotu yayınlanırken, aynı sektörün oyuncuları, haber kanallarına 715 adet reklam verdi. Gıda sektörünün araştırma döneminde en fazla tercih ettiği kanallar ise sırasıyla, Star TV, ATV ve FOX TV oldular.

Genel içerikli kanallara en çok reklam veren diğer sektör kozmetik oldu. Araştırma kapsamındaki 8 genel içerikli kanala toplamda 5 bin 654 adet reklam verirken, sektörün haber kanallarında sadece 560 reklamı yayınlandı. Sektör, en fazla Star TV, STV ve FOX TV’ye reklam verdi. Araştırmada, kozmetik sektörünün haber kanallarından ilk tercihinin ise NTV olduğu belirlendi.
Genel içerikli kanallara en çok reklam veren diğer sektörler ise iletişim teknolojileri, ev temizlik ürünleri ve kişisel bakım oldu.

Araştırmada dikkat çeken bir diğer nokta ise, iletişim teknolojileri sektörünün, her iki kanal türüne de en çok reklam veren ilk 5 sektör içerisinde yer almasıydı. İletişim teknolojileri, Eylül ayı boyunca 5 bin 433 reklam spotu ile araştırma dahilindeki genel içerikli kanallara en fazla reklam veren üçüncü sektör olurken, 2 bin 280 reklam spotu ile haber kanallarını en çok tercih eden ikinci sektör olmayı başardı.

Haber kanallarının en çok reklam aldığı sektörlere bakıldığında ilk sırada inşaat-emlak sektörünün olduğu görüldü. Toplamda 4 bin 234 reklam spotu ile haber içerikli kanallarda yer alan inşaat-emlak sektörü, en fazla NTV, Habertürk ve CNN Türk’ü tercih etti.

Aynı araştırmaya göre otomotiv, haber kanallarına en çok reklam veren sektörlerden bir diğeri oldu. Toplamda, 2 bin 74 reklam spotu ile haber içerikli ekranlarda yer alırken, bu kanallarda 13 saati aşkın süre ile yer buldu.

Medya Takip Merkezi’nin reklam verenler araştırmasına göre, sektörler ile doğru orantılı olarak, markalarda da aktüalite-haber ayrımı öne çıktı. Araştırma dönemi boyunca, en yüksek reklam veren 13 TV kanalı üzerinden hazırlanan rapora göre, genel içerikli kanallara en çok reklam veren marka bin 299 reklam spotu ile Avea oldu. Avea’dan sadece 2 reklam daha az veren Algida ve bin 123 reklam ile Molped genel içerikli kanalları en çok tercih eden diğer markalar oldu.

Haber kanallarına bakıldığında ise, bu kanallara reklam verenlerin ağırlıkla dayanıklı tüketim markaları olduğu tespit edildi. 888 reklam spotu ile Arçelik haber kanallarını en çok tercih eden reklam veren olurken, 657 reklam ile Yurtbay Seramik ve 613 reklam spotuyla da Turkcell onu takip etti.

Genel içerikli ve haber kanallarına en fazla reklam veren ilk 10 marka incelendiğinde, sadece Turkcell ve TTNet’in her iki listede de yer aldığı dikkat çekti. Turkcell, 613 reklam spotu ile haber kanallarında üçüncü sırada yer alırken, aktüalite ağırlıklı kanallarda bin 20 reklam ile yer alarak en çok reklam veren ilk 5’in içerisine girdi. TTNet ise, haber kanallarında 480 kez ekranlara geldi ve genel içerikli kanallara 824 reklam spotu verdi.

MTM’nin reklam verenler araştırmasında ayrıca, hem sektörlerin hem de markaların en çok reklam verdiği genel içerikli ve haber kanalları belirlendi. Buna göre, genel içerikli kanallardan en çok reklam alanlar STV, ATV ve FOX TV olurken, haber kanallarından ise NTV, CNN Türk ve Habertürk, markalar ve sektörler tarafından en fazla tercih edildi.

Bunlar Da İlginizi Çekebilir
Antalya Zeynep Sönmez Antalya’da çeyrek finalde 26-31 Mart tarihleri arasında Megasaray Tenis Akademi kortlarında gerçekleşecek WTA 125 kategorisindeki Megasaray Hotels Open’da milli tenisçi Zeynep Sönmez çeyrek finale yükseldi. Antalya Belek’te bulunan Megasaray Tenis Akademi’nin kortlarında gerçekleşen Antalya’nın ilk WTA turnuvası Megasaray Hotels Open’da Zeynep Sönmez ilk turda dünya eski 39 numarası, turnuvanın 8 numaralı seri başı Fransız tenisçi Fiona Ferro’yu yenerek ikinci tura yükselmişti. Zeynep ikinci turda 152 numarayla kariyerindeki en iyi sıralamasında bulunan Alman raket Ella Seidel ile karşılaştı. Seidel’e 2023 yılında Andorra’da WTA 125 turnuvasında 6-1, 6-0 yenilen Sönmez bu kez korttan galibiyet ile ayrılmasını bildi. 2 saat 4 dakika süren karşılaşmada iyi bir geri dönüşe imza atarak Seidel’i 4-6, 6-1, 6-2 ile mağlup eden Sönmez adını son sekiz raket arasına yazdırdı. Zeynep çeyrek finalde dünya 151 numarası Japon raket Moyuka Uchijima ile karşılaşacak. Zeynep Sönmez-Moyuka Uchijima çeyrek final karşılaşması yarın merkez kortta 11.00’de başlayacak. "Bugün kazanabildiğim için çok mutluyum" Dünkü maçı uzun sürdüğü için maça biraz daha yorgun başladığını söyleyen Zeynep Sönmez, “Maç ilerledikçe açıldım. Geçen senenin sonunda yenildiğim bir oyuncuydu. O yüzden bu sefer biraz daha farklı bir taktikle çıktık takımımla konuşup. İyi de işlediğini düşünüyorum. Çok da yetenekli ve genç bir oyuncu. Geleceğinin çok parlak olduğundan çok eminim. Bugün kazanabildiğim için çok mutluyum” ifadelerini kullandı.
Çorum Çorum Belediyesi, 1571 çocuğa bayramlık kıyafet dağıttı Çorum Belediyesi, bayram öncesi çocukların yüzünü güldürdü. Bin 571 çocuğa bayramlık kıyafet hediye edildi. Çorum Belediyesi, sosyal belediyecilik çalışmalarıyla örnek olmaya devam ediyor. İhtiyaç sahibi ailelere desteğini sürdüren Çorum Belediyesi, Ramazan bayramı öncesinde ihtiyaç sahibi ailelerin çocuklarına bayramlık kıyafet hediye etti. Ayakkabı, pantolon ve üst kıyafetten oluşan bayramlıklar tek tek denenerek teslim edilirken, palyaçolar da sıra bekleyen çocukları eğlendirdi. Belediye Başkanı Dr. Halil İbrahim Aşgın da Velipaşa Konağı’nda gerçekleşen bayramlık kıyafet dağıtımına katılarak çocuklarla yakından ilgilendi. Çorum Belediye Başkanı Dr. Halil İbrahim Aşgın yaptığı açıklamada şunları belirtti: "Bayramlar ayrı bir güzelliktir ve bayramları en iyi çocuklar yaşar. Arzu ettik ki hiçbir çocuk bayramlık olmadan bayrama girmesin. Bu anlamda da geleneksel olarak yaptığımız gibi şu anda da 1571 çocuğumuza bayramlıklarını teslim ediyoruz. Tabii bu 1571 rakamı 571’den geliyor. Kendisi de bir öksüz ve yetim olarak büyümüş olan Peygamber Efendimize atfen böyle bir rakamı belirledik. Özellikle ihtiyaç sahibi kardeşlerimizin çocukları da bayramlıklardan mahrum kalmasınlar, onlar da bayram öncesinde bu bayramın heyecanını en üst düzeyde yaşasınlar diye bu programı yaptık. Şu anda bir yandan palyaçolarımız çocukları eğlendirirken, bir taraftan çocuklarımız kıyafetlerini denerken, aileleriyle beraber en güzel bayramlığı almanın telaşını yaşıyorlar. Bizler de hemşerilerimiz adına bu kardeşlerimize yardımcı olmanın bahtiyarlığını yaşıyoruz. Rabbim bütün çocuklar için bayram olan günlere bütün dünyayı ulaştırsın. Nasıl ki ülkemizde coşku ve heyecanla bayrama çocuklarımızı hazırlıyorsak, yeryüzündeki tüm çocuklar da inşallah bayramlara huzur içerisinde, sağlık içerisinde, mutluluk içerisinde girerler. Bu duygularla kardeşlerimizin bayramlıkları hayırlı olsun, bayramımız inşallah bayram gibi olsun ve mübarek olsun, herkese hayırlı bayramlar diliyorum.”
Mersin Aracı kurşunlanan Bozdoğan, saldırıyı kınamak için düzenlenen yürüyüşe katıldı Tarsus Belediye Başkanı Haluk Bozdoğan, Memleket Partisi Tarsus Belediye Başkan Adayı olan oğlu Ozan Mehmet Bozdoğan’ın seçim çalışması yaptığı aracın kurşunlanmasının ardından düzenlenen ’Halk İradesi Yürüyüşü’ne katıldı. Ozan Mehmet Bozdoğan’ın dün akşam saatlerinde iftarlık çorba ve ekmek dağıtımı yapmak üzere gittiği Tarsus’a bağlı Yüksek Mahallesi yakınlarında aracına yönelik pompalı tüfekle düzenlenen saldırı Yarenlik Alanı’nda gerçekleştirilen yürüyüşle protesto edildi. Başkan Haluk Bozdoğan, oğluna yapılan saldırıyı kınamak ve tepki göstermek için düzenlenen yürüyüşe katıldı. Yürüyüş sonrası Cumhuriyet Meydanı’nda vatandaşlara hitap eden Bozdoğan, "Bu karanlık ve korkak saldırı, demokratik değerlerimize, birlik ve beraberliğimize yönelik bir tehditti. Ancak, bizler halkımızın güçlü desteğiyle ayakta kaldık. Sergilediğiniz birlik ve dayanışma ile bir kez daha gösterdiniz ki, bizi asla yıldıramayacaklar. Bu saldırı, sadece bize değil, tüm halkımıza yapılmış bir saldırıdır. Ancak bizler demokrasiye olan inancımızı kaybetmedik. Bu tür karanlık niyetlerin bizi yolumuzdan alıkoyamayacağını bir kez daha gösterdik. Sizlerin desteği ile daha güçlü ve daha kararlı bir şekilde yolumuza devam edeceğiz" dedi. "Bu planlı ve programlı bir saldırı" Saldırıda hedef alınan yerin yakıt deposuna 12 santimetre yakın olduğuna işaret eden Bozdoğan, şöyle devam etti: "Bu seçim halkın seçimi mi yoksa rantın seçimi mi? Onların tek bir seçimi var rant. Bizim yapacağımız çok net. Bizim yolumuz halkın yolu. Bugüne kadar halk ne istiyorsa onu yaptım, halkım için yaptım. ’Halka hizmet hakka hizmettir’ dedim. Ama bugün öyle bir yüzleştirmeye düştüler ki canımdan daha fazla koruyacağım evladımı kaybetseydim bugün mezarlıkta olacaktım. Bu planlı ve programlı bir saldırı. Aslında bu saldırı bana ya da oğluma değil, Tarsus halkına yapılan bir saldırı." Adaylığı düşürülmüştü Partisi CHP’den aday gösterilmeyince Memleket Partisi’ne geçerek tekrar Tarsus Belediye Başkanlığına aday olan Haluk Bozdoğan’ın adaylığı, CHP’nin itirazı üzerine İl Seçim Kurulunca düşürülmüştü. Ardından Bozdoğan’ın oğlu Ozan Mehmet Bozdoğan, Memleket Partisi’nden aday gösterilmişti.