BASKETBOL - 21 Ekim 2017 Cumartesi 17:34

Sessiz maçta kazanan Galatasaray

A
A
A
Sessiz maçta kazanan Galatasaray

Galatasaray Odeabank, Tahincioğlu Basketbol Süper Ligi’nin 3. haftasında deplasmanda karşılaştığı Pınar Karşıyaka’yı 91-75 mağlup etti.

Karşılaşma iki takım arasında geçtiğimiz sezon çıkan olaylar nedeniyle seyircisiz olarak oynandı.

Salon: Mustafa Kemal Atatürk Karşıyaka

Hakemler: Emin Moğulkoç xx, Mehmet Şahin xx, Halit Can Cihan xx

Pınar Karşıyaka: Jarrod Jones xxx 22, Dominic Waters xx 13, Scott Wood xx 8, Egemen Güven xx 4, Berke Aygündüz x, Kennedy xx 16, Berk Uğurlu xx 7, Metin Türen x 5

Başantrenör: Aleksandar Trifunovic

Galatasaray Odeabank: Dwight Hardy xx 9, DaJuan Summers xxx 17, Alex Renfroe xx 12, Rakeem Christmas xx 7, Göksenin Köksal xxx 10, Richard Hendrix xxx 17, Emir Preldzic xx 6, Ege Arar xx 2, Scotty Hopson xx 11

Başantrenör: Erman Kunter

1.periyot: 21-15 (Pınar Karşıyaka lehine)

Devre: 43-41(Galatasaray Odeabank lehine)

3.periyot: 66-54 (Galatasaray Odeabank lehine)

Ali Gözeten

Bunlar Da İlginizi Çekebilir
İstanbul Maltepe’de saz üstatları için 30 yıldır bağlama üretiyor Maltepe’de Erzincanlı bağlama ustası Cihan Doldur, 30 yıldır saz üstatları için bağlama üretiyor. İstanbul Maltepe’de yaşayan Erzincanlı bağlama ustası Cihan Doldur, 30 yıldır saz üstatları için bağlama üretiyor. Halk müziğinin önemli enstrümanlarından biri olan el emeği bağlama üretimi, teknolojik imkanların artması ve çırakların yetişmemesi nedeniyle son demlerini yaşıyor. Maltepe’de küçük bir atölyede 30 yıla yakındır bağlama yapan Cihan Doldur, ağacın cinsine göre ayda ortalama 5-6 bağlama yapıyor. Bağlama yapmak için maun, dut ve kırmızı ardıç ağaçlarını tercih eden Doldur, bazı bağlamaları ise yaklaşık 6 ayda tamamladığını söyledi. Bağlama yapımını aşama aşama anlatan Doldur, zahmetli ve bir o kadarda emek isteyen bir çalışma olduğunu dile getirdi. 30 yıldır Maltepe’de saz üreten Cihan Doldur, “Kursa yazılmıştım, yengemin bir sazı vardı. Kurs sonrası yengem sazını geri isterdi, dolayısıyla çalışamazdım, yapamazdım. Hiç sazım olmamıştı, zaman ve süreç bizi buralara getirdi. 30 yılı aşkındır bu meslekteyim. Bağlama enstrümanı her şeyden önce beni sesiyle cezbettiği için, amcamın da bağlama ustası olmasından dolayı onun yanında başladım. Ahşapa dokunmak çok farklı bir şey. Ben bu işi bir. Meslek gibi görmedim, severek yaptığım bir iş bu. Yeni jenerasyon gençlik biraz daha rahat. Buraya geliyorlar ve ilk başlarda hoşlarıma gidiyor. Tozu, zımparayı zorlukları gördükleri zaman geri adım atıyorlar. Bu iş meşakkatli bir iş, bedenen ve ruhen bu işe kendinizi vermeniz gerekiyor. Gençlerimizde kültürümüze ilgi daha az daha çok batı kültürüne yakınlar ama batıdaki gençlere baktığımızda bizim kültürümüze daha çok meraklılar. Müşteri portföy olarak Çin’e, Afrika’ya, Ruslar’a ve Avrupa’nın bir çok ülkesine saz ürettik. Amerikalı bir arkadaş bizlere Muhlis Akarsu’yu anlattı, eserlerini çaldı. Biz utandık açıkçası" diye konuştu.