GÜNDEM - 24 Mayıs 2018 Perşembe 11:14

Sona gelindi! 9 saatten 3,5 saate inecek...

A
A
A
Sona gelindi! 9 saatten 3,5 saate inecek...

İstanbul-İzmir Otoyolu'nun Balıkesir il sınırlarında kalan kısmında çalışmalar son sürat devam ediyor. Balıkesir ekonomik hayatına büyük katkı sağlayacak projede il sınırları içinde yer alan 109 kilometrelik alanda çalışmalar sürerken, Balıkesir Büyükşehir Belediye Başkanı Zekai Kafaoğlu otoyolun 29 kilometrelik alanının bu yıl içinde kullanılmaya başlanacağını açıkladı.

İstanbul-İzmir karayolu ulaşımını 9 saatten 3,5 saate indirecek otoyol projesinde sona yaklaşılıyor. Balıkesir'in Edremit yolu, Bursa yolu, Savaştepe yolu istikametlerinde çalışmalar son sürat devam ederken, Balıkesir Büyüşehir Belediye Başkanı Zekai Kafaoğlu, çalışmaları yerinde inceledi. Otoyol ile ilgili müteahhit firmalardan bilgi alan Başkan Kafaoğlu, "Dünyadaki 10 büyük projeden birisi de İstanbul-İzmir Otoyolu projesi. Yaklaşık değeri 6,9 milyar dolarlık bir proje. Bunun 2.9 milyar TL de kamulaştırma bedeli var. Üst üste koyarsanız 8 milyar doları aşkın bir maliyet ortaya çıkıyor. Balıkesir bu anlamda çok şanslı. İstanbul-İzmir Otoyolu Balıkesir'den geçiyor. Arkasından gelecek olan Çanakkale Köprüsü projesi de bu otoyol ile birleşecek. Yaklaşık 433 kilometrelik bir yol olacak. Bunun 109 kilometresi Balıkesir il sınırları içerisinde kalıyor. Özellikle kullanılacak olan İstanbul ve Bursa istikametinden gelip turizm bölgemiz olan Edremit Ayvalık istikametine gidecekler sene sonu itibariyle 29 kilometrelik kuzey ile batı kavşağı arası açılmış olacak. İstanbul'dan gelerek körfez hattına gidecek sürücüler şehir içi trafiğine hiç girmeden Yeniköy mevkisinden bu yola çıkacak Dallımandıra mevkisinden de körfez yoluna girecekler. Ciddi bir yakıt ve zaman tasarrufu olacak" dedi. 

'29 kilometrelik kısmını sürücülerimiz kullanmaya başlayacak'

Başkan Kafaoğlu, yolun tamamlanması ile Balıkesir'de üretilen bir ürünün 3 gün içinde Avrupa'nın her bir yanına gönderileceğini kaydetti. Kafaoğlu, "Bildiğiniz gibi Osmangazi Köprüsü ile yol Bursa'ya kadar tamamlandı. Bu bile Balıkesir'in ekonomik hayatına olumlu yansıdı. İstanbul'da Organize Sanayi Bölgelerindeki birçok firma üretim için Balıkesir'den yer alımı yaptı. Firma sahipleri İstanbul'da otursa dahi otoyol ile 2 saatte Balıkesir'de bulunan fabrikasına gelebilecek, buradan 1 saatte İzmir'e gidebilecek. Yol demek medeniyet demek. Özellikle Çanakkale Köprüsü projesi tamamlandığında da Balıkesir'de üretilen ihraç ürünleri 3 gün içinde Avrupa'nın en ücra noktalarına kadar ulaştırılabilecek. Bu yol Balıkesir'in boynuna takılmış bir gerdanlıktır. Bunun faydalarını şimdiden görmeye başladık. 2019 yılında yol tamamen kullanıma açılacak ancak 2018'de de yolun 29 kilometrelik kısmını sürücülerimiz kullanmaya başlayacak" diye konuştu. 

İncelemelerinde Başkan Kafaoğlu'na Danışmanı İsmail Uluhan ile müteahhit firmanın yetkilileri eşlik etti. Edremit yolu üzerinde bulunan ve Naipli kırsal mahallesi yanından geçerek Edremit'e ilerleyen güzergahta yolların ve üst geçitlerin tamamlandığı asfalt çalışmalarının ise devam ettiği görüldü.  

Bahadır Demirçeviren - Hüseyin Tokmak

Bunlar Da İlginizi Çekebilir
Konya Trafikte önem taşıyan sürücüler tarafından çok bilinmeyen levha: ’Yol ver’ Önüne geçilemeyen trafik kazalarının nedenleri arasında ilk sıralarda kural ihlalleri geliyor. Sürücülerin birçoğu kavşaklarda bulunan "yol ver" trafik tanzim levhasının anlamını bilmediği için kural ihlali yaparken, uzmanlar kurallara uyulduğunda kazaların azalacağına, can ve mal kaybının önüne geçilebileceğine dikkat çekiyor. Her gün bir çok kişi trafik kazalarında hayatını kaybederken, bir çok kişi yaralanıyor, maddi kayıplar meydana geliyor. Önüne geçilemeyen kazaların nedenleri arasında kural ihlalleri öne çıkıyor. Sürücülerin küçük ihmal olarak bildiği, özellikle şehir içi trafiğinde çok sık karşılaşılan "yol ver" trafik tanzim levhası, kazalarının önlenmesi noktasında büyük görev üstleniyor. Trafik tanzim işaretlerinden "yol ver" anlamına gelen ters üçgen şeklindeki işaretin bulunduğu yol katılımları ve kavşaklarda sürücülerin diğer araçlara yol vermesi gerekiyor. Sürücülerin birçoğunun kavşaklarda bulunan bu önemli ’yol ver’ levhasının anlamını bilmemesi ise dikkat çekiyor. Bazı sürücüler, "yol ver" trafik levhasını "yol boyu yasak işareti", "yaya yok", "girişi olmayan yol" olarak bildiğini belirtirken; trafik işaretinin anlamını bilen sürücüler ise kuralları uyduklarını ifade etti. "Araçlar birbirine yol vermediği takdirde sıkıntılar meydana gelir" Kavşaklardaki kazaların azaltılması için ’yol ver’ levhasını gören sürücülerin diğer araçlara yol vermesi gerektiğine dikkat çeken Sürücü Kursları ve Eğitimcileri Federasyonu Başkan Yardımcısı ve İleri Sürüş Uzmanı Ramazan Ceylan, "Yol ver levhası ters üçgen trafik levhalarının içerisinde tek ters üçgendir. Başka ters üçgen levhamız yoktur. Bu levha ne işe yarar denildiği zaman, yolun kesiştiği kavşaklarda diğer araçlara yol vermesi gerektiği anlamını taşır. Yani döner kavşağa yaklaşıyorsunuz, bir kavşağa gireceksiniz ya da ana yola çıkacaksınız burada da bu levha vardır. Bu levhayı gören sürücüler kesinlikle diğer araçlara yol vermesi gerekir. Araçlar birbirine yol vermediği takdirde sıkıntılar meydana gelir. Trafik kazaları meydana gelir, can ve mal kaybına sebep olur" dedi. "Aracınızın hızlı olması kazaları atlatır anlamına gelmez" Sürücülerin birçoğunun hızlı, agresif, sinirli ve çok umursamaz olduğunu söyleyen Ceylan, "Bazı sürücülerimiz, benim arabam hızlı, ben hemen geçerim diye düşünüyor. Belki senin araban güçlü olabilir, hızlı olabilirsin ama burada yol hakkı var. Yani geçiş hakkı var. Kimin geçiş hakkı varsa ona yol verilmesi gerekir. Yani sizin aracınızın hızlı olması kazaları atlatır anlamına gelmez. Orada başka büyük bir tehlikeyi meydana getirebilir. Bir kavşakta siz hızlı dönerseniz, kavşağa hızlı girerseniz ya da virajı hızlı dönerseniz başka bir kazaya sebebiyet verebilirsiniz. Belki yol vermediğiniz kişiyle kaza yapmazsınız ama orada başka bir kaza meydana gelir" şeklinde konuştu. "Kanuni bir düzenleme yapılarak levhaların anlamlarının tamamen hatırlatılması faydalı olur" Trafik kurallarına uyulmadığı zaman trafik kazalarının meydana geldiğine değinen İleri Sürüş Uzmanı Ramazan Ceylan, "2017 yılından sonra sürücü belgesi sahibi olanlar bu kuralların hepsini biliyorlar ama 2017’den önce sürücü belgesi almış olan sürücülerimiz yeni eklenen daha sonradan eklenen derslerden ve levhalardan haberi olmuyor. Dolayısıyla şu da var, 5 ila 10 yıl hiç araç kullanmamış sürücülerimiz de var. Yani 10 yıl sonra araç sahibi olmuş, trafiğe çıkmış. Sonra trafik levhalarını ve kurallarını unutmuş olabiliyor veya o levhayı hiç fark etmeyenler de var, aracı çok dalgın kullananlar da var. Dolayısıyla kanuni bir düzenleme yapılarak hem bu levhaların anlamlarının tamamen hatırlatılması, unutulanların tekrar öğrenilmesi şeklinde sürücü belgeleri değiştirilirken bir tamamlayıcı eğitim almasını önemsiyoruz. Yol levhasına ve diğer trafik kurallarına uymadığı zaman trafik kazaları meydana geliyor. Burada can ve mal kayıpları meydana gelebilir" diye konuştu.
Iğdır Tayvanlı bisikletçi Jacky Chen, İsrail-İran gerilimine rağmen dünya turundan vazgeçmedi Dünya, İsrail-İran gerilimine odaklanmışken dünya turuna çıkan Tayvanlı bisikletçi Jacky Chen, Iğdır’dan sonra İran’a geçti. Dünya, İsrail-İran geriliminden dolayı diken üstünde iken dünya turuna çıkan Tayvanlı bisikletçi Jacky Chen, turuna devam diyor. Bisikletiyle Iğdır’a gelen Tayvanlı bisikletçi Jacky Chen, "Türkiye’ye bu üçüncü gelişim. Türkiye’yi çok seviyorum. Türk insanı hoş görülü ve misafirperver. Tanıştığım insanlar çay, yemek ikram ediyor. Şimdiye kadar 78 ülkeyi gezdim. Ağrı dağını çok merak ediyordum. Geldim gördüm" dedi. Iğdır’ın tarihi ve doğa güzelliklerini gezerek merak ettiği Ağrı dağını da ziyaret eden Jacky Chen, 2015’ten bu yana 78 ülkeyi bisikletiyle gezdi. Seyahati boyunca 3 kez yolu Türkiye’den geçen Chen, Ağrı Dağı’na buradan ise İran’a ve Orta Asya ülkelerine gitmeyi planladığını söyledi. Jacky Chen, Pandemiden dolayı ara verdiği dünya turu gezisine 2023 yılında yeniden başladı. Geze geze ülkesine gideceğini söyleyen Chen, "Buradan İran’a oradan da Orta Asya ülkelerine gideceğim. Sonrada Tayvan’a geri döneceğim" dedi. Bisikletiyle 4 yılda 22 bin kilometre yaparak 61 ülkeyi gezen Chen, hedefinin 40 ülke daha gezmek olduğunu söyledi. Tayvanlı bisikletçi Jacky Chen, İsrail-İran gerilimine rağmen Iğdır gezisi sonrası bisikletiyle İran’a doğru yola çıktı.