POLİTİKA - 22 Haziran 2016 Çarşamba 17:21

Türkiye ile KKTC arasında turizm anlaşması

A
A
A
Türkiye ile KKTC arasında turizm anlaşması

Türkiye Cumhuriyeti Kültür ve Turizm Bakanlığı ile KKTC Turizm ve Çevre Bakanlığı arasında Turizm İşbirliği Eylem Planı’nı imzaladı.

Kültür ve Turizm Bakanı Nabi Avcı, temasları kapsamında KKTC Turizm ve Çevre Bakanı Fikri Ataoğlu ile bir araya geldi. Bakan Avcı görüşmede gerçekleştirdiği konuşmasında göreve gelen bakanların ilk resmi ziyaretini KKTC’ye yapmasının iki ülke arasındaki kopmaz bağları bütün dünyaya göstermek anlamına da geldiğini ifade ederek, ziyaretin aynı zamanda çalışma ziyareti olduğunu belirtti. Eylem Planı üzerinde çalışıldığını da aktaran Bakan Avcı, “İnşallah bu planın imzalanması ile birlikte özellikle turizm alanında bugüne kadar var olan ilişkileri daha ileriye taşıyacak ve neler yapabiliriz onları gözden geçirmiş oluyoruz. Türkiye ile KKTC hem ayrı ayrı hem de birlikte iyi bir turizm potansiyeli var. Gerek Türkiye olarak gerekse KKTC olarak bu potansiyelimizi bugüne kadar hakkettiği ölçekte değerlendirebildiğimizi söyleyemiyoruz. Daha yapacak çok işimiz var. Hem Türkiye’yi hem KKTC’yi dünyaya tanıtmak için yapacak çok işimiz var. Bunları birlikte daha iyi yapabiliriz” ifadelerini kullandı.

KKTC’li Bakan Fikri Ataoğlu ise, önümüzdeki günlerde KKTC’nin tanıtıldığı etkinliğin önce 8 il olarak düşünüldüğünü ve ancak daha sonra 10 ile çıkarıldığını kaydetti. Bakan Ataoğlu, Bakan Avcı’nın Eskişehir ve Bursa’da Kıbrıs’a uçuş müjdesi verdiğini de sözlerine ekledi. Avcı ve Ataoğlu gerçekleştirdikleri görüşmenin ardından Türkiye Cumhuriyeti Kültür ve Turizm Bakanlığı ile KKTC Turizm ve Çevre Bakanlığı arasında Turizm İşbirliği Eylem Planı’nı imzaladı. Eylem Planı Kültür ve Turizm Bakanlığı ile KKTC Turizm ve Çevre Bakanlığı arasında turizmin geliştirilmesi hususunda planlama, tanıtma, teknik destek ve eğitim hususunda işbirliğinin ileriye götürülmesini öngörüyor. Eylem planı çerçevesinde Türkiye’de 10 ilde ve Almanya ile İngiltere’de tanıtım etkinlikleri öngörülüyor.

Bunlar Da İlginizi Çekebilir
İzmir Marble İzmir’e yoğun ilgi Bu yıl 29. kez kapılarını açan Marble İzmir-Uluslararası Doğaltaş ve Teknolojileri Fuarı yoğun ilgi görüyor. 150 bin metrekareyi aşan alanda, 131’i yabancı, bin 14 katılımcının yer aldığı Marble İzmir’i, ilk iki gününde dünyanın dört bir yanındaki 150’ye yakın ülkeden ve Türkiye’nin dört bir yanından on binlerce kişi ziyaret etti. Dünyanın en büyük doğal taş fuarı Marble İzmir, ilk iki gününde gördüğü büyük ilgiyle dikkat çekti. Devlet kurumları, Türkiye’nin dört yanından valilikler, yerel yönetimler, ihracatçı birlikleri, dernekler ve sektör temsilcileri de katılımcıları ziyaret ederek, fuara; katılım, ihracat görüşmeleri, sektörde yaşanan son gelişmeler hakkında görüş alışverişinde bulunuyor. Bin 500’e yakın doğal taşın yer aldığı blok alanında da ürünlerin yarısından fazlası satılmış durumda. Doğal taş ve makine firmaları da iş bağlantıları kurup milyonlarca liralık anlaşmalara imza attı. Marble İzmir için ABD, Orta Doğu ile Asya ve Avrupa bölgelerindeki ticari ataşeliklerle iş birlikleri yapılırken, fuara dünyanın dört bir yanından katılımcı ve ziyaretçi bekleniyor. Ticaret Bakanlığının ihracata yönelik destekleriyle; Ege Maden İhracatçıları Birliği, İstanbul Maden ve Metaller İhracatçı Birlikleri ve Batı Akdeniz İhracatçılar Birliği ile ortak yürütülen üç farklı alım heyeti programı düzenleniyor. Bu programlar kapsamında hedef ülke olarak belirlenen; Birleşik Krallık, Güney Kore, Fransa, İtalya, Bahreyn, Mısır, Ürdün, Birleşik Arap Emirlikleri, Suudi Arabistan, Umman, Katar, Kuveyt ve Azerbaycan’dan sektör profesyoneli ağırlanıyor. İZFAŞ tarafından yürütülen B2B programına da 186 yabancı alıcı katıldı. Fuar süresince, katılımcı firmaların müşterilerle hızlı ve etkili biçimde görüşmesi sağlanıyor. Ayrıca, Avustralya’dan İtalya’ya, ABD’den Çin’e kadar dünyanın her kıtasındaki toplam 59 ülkeden, binlerce kişi de fuarı ziyaret ediyor. 20 ülkeden 131 yabancı, 47 ilden 883 yerli toplam bin 14 katılımcının yer aldığı Marble İzmir’de, doğal taş ve ürünleri ile madencilik sarf malzemeleri, fabrika ve atölye sarf malzemeleri, madencilik makineleri, iş makineleri ve ağır ekipmanlar, fabrika ve atölye makineleri, çevre koruma, geri dönüşüm ve kazanım sistemleri, sektörel kuruluşlar, bilgi işlem ve yazılım firmaları, nakliye ve lojistik hizmetler, finansman ve kredilendirme hizmetleri, kamu ve resmi kurumlar, dernek, birlik ve STK’lar, medya kurum ve kuruluşları yer alıyor. Marble İzmir, sektöre ve yan sektörlerine, ihracata, istihdama katkı sağlamasının yanı sıra önceki yıllarda olduğu gibi bu yıl da turizmden konaklamaya, ulaşımdan yiyecek içecek sektörüne kadar birçok alanda kent ve ülke ekonomisine pozitif etki sağlıyor. Fuar nedeniyle kente gelen yerli, yabancı katılımcı ve ziyaretçiler, İzmir’de Marble bereketini hissettiriyor. Marble İzmir ilk yapıldığı 1995 yılında doğal taş ihracatı 77 milyon dolarken, yıllar içinde fuarın da katkısı ile Türkiye’nin doğal taş ihracatı 2 milyar doları aştı. Bu yılın ilk üç ayında da Türkiye doğal taş ihracatı, geçen yılın aynı dönemine göre artışla 420 milyon dolara ulaştı. 20 Nisan 2024 saat 18.00’e kadar açık olacak fuarın 100 bine yakın ziyaretçiyi ağırlaması bekleniyor.