EKONOMİ - 03 Şubat 2018 Cumartesi 10:01

Türkiye'nin 2023 turizm hedefi için Körfez'de çalışmalar başladı

A
A
A
Türkiye'nin 2023 turizm hedefi için Körfez'de çalışmalar başladı

Türkiye'nin 2023 turizm hedefi 50 milyon turist ve 50 milyar dolar olarak açıklandı. Hükümet söz konusu hedefe ulaşmak için çalışmalarına başlarken, turizm alanında faaliyet gösteren şirketler de bir bir planlarını uygulamaya koyuyor. SY Group, bu hedefle İstanbul'da 'Körfez Ülkeleri ile Turizm' başlıklı bir toplantı düzenledi.

Türkiye ekonomisinin en önemli enstrümanlarından biri olan turizm gelirleri 2017 için 26 milyar 283 milyon 656 bin dolar olarak gerçekleşti. Gelen turist sayısı ise 37 milyon 969 bin 824 oldu. Türkiye’nin 2023 hedefi ise 50 milyon turist ve 50 milyar dolar turizm geliri. Hükümetin 2023 turizm hedefi için çalışmaları ise başladı. 2011 yılında, Türkiye'yi Arap turistlere tanıtmak ve turizmi canlandırmak amacıyla kurulan SY Group da Orta Doğu'da işbirliği halinde olduğu ülkelerden 40 temsilcisini ve Arap coğrafyasının sosyal medya fenomenlerini İstanbul'a getirdi. Suudi Arabistan, Katar, Birleşik Arap Emirlikleri, Yemen ve Kuveyt ile çalışan şirket, iş ortaklarının katılımı ile bir otelde toplantı düzenlendi. 'Körfez Ülkeleri ile Turizm' başlıklı buluşmada, pazarın potansiyeli ve izlenecek yol hattı açıklandı.

"Yaklaşık 4,5 milyon Körfezli Türkiye’yi seçti"

'Körfez Ülkeleri ile Turizm' başlıklı toplantıda konuşan SY Group CEO'su Yaser Haddad, 2017 yılında Türkiye’ye Körfez Ülkeleri olan Suudi Arabistan, Bahreyn, Katar, Irak, Kuveyt, Birleşik Arap Emirlikleri, İran ve Umman’dan 4 milyon 463 bin kişinin tatil için geldiğini söyledi. Haddad, sözlerine şöyle devam etti:
"Bölgede var olan karışıklıkları düşündüğümüzde bu rakam önemli ancak potansiyel göz önünde bulundurduğumuzda yetersiz kalıyor. Araştırmalarımıza göre, Körfez ülke vatandaşlarından oluşan uluslararası turist sayısı 46 milyona ulaşmış durumda. Ancak bunun yüzde 75’i bölge içi ülkelere gidiyor. Özetle turist hareketi kendi içinde. Bölgeden ülkemize gelen turist sayısını göz önünde bulundurduğumuzda Türkiye'nin Körfez ülkeleri dışına seyahat edenlerin büyük bir bölümü için hala ilk tercih değil."

"Ne istediklerini biliyoruz, bunu başarabiliriz"

Şirket olarak Arap turistlerin tatil ne istediklerini bildiklerini aktaran Haddad, "Doğal güzellik görmek istiyorlar, tarihi zenginlikleri görmek istiyorlar, helal gıda istiyorlar, dini yükümlülüklerini rahat yerine getirmek istiyorlar, kaliteli sağlık ve güzellik hizmeti almak istiyorlar, lüks tüketim mallarına uygun fiyatlarla erişmek istiyorlar, güzel otellerde kalmak ve iyi hizmet almak istiyorlar. Bütün bu ihtiyaçlara cevap veren ve hemen yanı başlarında bulunan tek ülke Türkiye. 7 yıldır Arap dünyasına bunu anlatıyoruz. Türkiye'nin tanıtımı ve daha fazla Arap tarafından tercih edilmesi için projeler geliştiriyoruz. Toplamda 1 bin 500 nokta ile partnerlik kurduk. 40 tane de temsilciliğimiz bulunuyor. Bugün aramızdalar. Ayrıca her yıl Arap dünyasının sosyal medya fenomenlerini Türkiye'ye getiriyoruz ve tarihi mekanlarda, turistik mekanlarda çekimler yaptırıyoruz. Neden? Çünkü Araplar dünyayı sosyal medya üzerinden takip ediyor" diye konuştu.

"2018 yılında 10 milyon Arap turist Türkiye'ye gelsin istiyoruz"

Körfez ülkelerindeki 46 milyonluk turist potansiyelinin Türkiye'nin 2023 hedefleri için önemli olduğunu belirten Haddad, konuşmasına şöyle devam etti: 

"Neden mi önemli? Çünkü Arap turistler Avrupalılardan daha çok döviz bırakıyor. Ortalama bir Arap aileden kişi başına ülkeye kalan döviz 4 bin dolar, üst gelir grubu için bu rakam 10 bin dolar ile 50 bin arasında değişiyor. Körfez ülkelerindeki 46 milyonluk turist potansiyelinin 10 milyonu 2018'de Türkiye'ye gelsin istiyoruz. Bizim şirketimiz üzerinden gelmelerine gerek yok, o noktada tok gözlüyüz. Biz Türkiye'yi tanıtarak bu sayının yakalanması noktasında elimizden geleni yapacağız. Hükümet elinden gelen çabayı gösteriyor zaten. Önceliğimiz Türkiye’nin kazanmasıdır."

Tanıtımlarında sağlık turizmine yer verdiklerini hatırlatan Haddah, Araplara Karadeniz bölgesi ve oteller ile ilgili bilgiler verdiklerini belirtti. Arapların sosyal medyaya olan ilgisine dikkat çeken Haddah, bu alandaki çalışmalar ile Türkiye'yi tanıttıklarını ifade etti. Ayrıca Haddah, gelen Arap turistlerin ulaşımda THY'yi tercih etmesini ve bu şekilde Türkiye'ye gelmeleri konusunda uyarılar yaptıklarını bildirdi. 

Adem Gürer - Murat Ergin

Bunlar Da İlginizi Çekebilir
Antalya Başkan Böcek’ten tarımda istihdamı arttıracak projeler Antalya Büyükşehir Belediye Başkanı ve Başkan Adayı Muhittin Böcek, yeni dönemde de var olan çalışmaları yeni projelerle destekleyeceklerini söyledi. Başkan Böcek, “Tarıma yönelik kuracağımız tesisler ile hem istihdama katkı sağlayacak hem de tarım ürünlerinin değer kazanmasını sağlayacağız” dedi. Başkan Böcek yeni dönemde de tarımda üretimi ve çiftçinin refahını artıracak projeler ile geliyor. Başkan Böcek, 5 yıl boyunca tohum, fide, fidan, gübre, makine ve teçhizat destekleriyle yanında olduğu tarım üreticilerini yeni dönemde de yalnız bırakmayacak. “Soğuk hava depoları” “Ziyan etmek yok, değer katmak var” diyerek kurulacak tesislerle elde kalan veya üretim fazlası olan ürünlere katma değer sağlanacak. Üretimin yoğun olduğu bölgelerde soğuk hava depoları kurularak üreticilerin ürünlerini uygun şartlarda depolaması sağlanacak, raf ömrünü uzatarak ürünlerin değer kaybı önlenecek. “Hallerde paketleme ve paketleme tesisleri” Hallerde kurulacak yaş sebze-meyve paketleme tesisleri ile üreticinin kendi ürününü paketleyerek aracısız ilk elden tüketiciye değerinde satışına imkan sunulacak. Yine hallerde kurulacak kurutma tesisleriyle ürünlerin raf ömrü uzayacak. Bu ürünler ekonomik değeri yüksek olacak şekilde mamulleştirilecek. “Yaş sebze-meyve kasası üretim tesisi” Başkan Böcek, ürün depolama ve nakliyesinde önemli bir gider olan kasa maliyetlerini Plastik Kasa Üretim Tesisleriyle düşürecek. Sera plastik atıkları kasalara dönüştürülecek. Üreticinin hem kasa maliyetleri düşürülecek, hem de geri dönüşümle bölgedeki plastik atıklar azaltılacak. “Süt işleme entegre tesisleri” 5 yıl boyunca önleyici veterinerlik hizmetleri ve süt tankı desteği gibi yardımlarla hayvan üreticilerini yalnız bırakmayan Başkan Böcek yeni dönemde de bu desteklerini sürdürecek. Süt sığırcılığının yaygın yapıldığı ilçelerde süt işleme ve entegre tesisleri kurularak üreticinin ürününü değerinde satmasına imkan sağlanacak. “Bal paketleme tesisi” Başkan Böcek, kovan, arıcılık kıyafeti ve arı otu gibi desteklerle yanında olduğu arı üreticilerini de desteklemeye devam edecek. Seyyar bal paketleme üniteleri Bal Paketleme Tesisi’nde üreticilerin kullanımına sunularak paketleme sorununu çözülecek ve bal üreticilerinin pazar arayışın destek olunacak. “Ari süt sığırcılığı işletmesi” Uygun teknik ve hijyenik şartlara sahip Ari Süt Sığırcılığı İşletmesi kurularak çoğaltılacak besi hayvanları küçük aile işletmelerinin geliştirilmesi için hibe edilecek. Alabalık tesisleri kurulacak, teorik ve uygulamalı eğitimler vererek alabalık yetiştiriciliği yaygınlaştıracak. Bu sayede yeni iş imkanları oluşturularak istihdama katkı sağlanacak.
İstanbul Ramazan Sohbetlerinde günlük hayatta yaşananların İslami boyutuna dikkat çekildi Eyüpsultan Belediyesi’nin düzenlediği etkinliklerle vatandaşlar her akşam birbirinden önemli isimlerle bir araya gelmeye devam ediyor. Bu kapsamda Zal Mahmut Paşa Külliyesi’nin avlusunda teravih namazı sonrası gerçekleştirilen Ramazan Sohbetlerinin konuğu bu kez emekli Diyanet İşleri Başkan Yardımcısı Necmettin Nursaçan oldu. Eyüpsultan Belediyesi, Ebu Eyyub El Ensari’nin diyarı Eyüpsultan’da vatandaşlara Ramazan ayının coşkusunu yaşatmak ve Ramazanı maneviyatına uygun olarak geçirebilmelerini sağlamak için birbirinden özel etkinliklere imza atıyor. Bu kapsamda teravih namazı sonrası Zal Mahmut Paşa Külliyesi’nin avlusunda her gün kültür, sanat, tarih ve edebiyat dünyasının önemli isimleri Ramazan Sohbetlerinde vatandaşlarla bir araya geliyor. Zal Mahmut Paşa Külliyesi’nin tarihi ve manevi atmosferinde gerçekleştirilen Ramazan Sohbetlerinin konuğu emekli Diyanet İşleri Başkan Yardımcısı Necmettin Nursaçan oldu. Günlük hayatta yaşananların İslami boyutuna dikkat çekti Mecidiyeköy Merkez Camii Hafızı Ali Derman’ın Kur’an-ı Kerim tilavetiyle başlayan söyleşide Nursaçan, Müslümanların bilmesi gereken konulara ve günlük hayatta yaşananların İslami boyutuna dikkat çekti. Nursaçan; aile ilişkilerini, kul hakkını, İslam’ın emir ve yasaklarını Kur’an-ı Kerim ve Hz. Muhammed (Sallallahü teala aleyhi ve sellem)’in hadisleri çerçevesinde anlattı. Necmettin Nursaçan sohbetinde ayrıca Kur’an-ı Kerim’de ve hadislerde geçen ahiret hayatı, haram ve sevap olan hususlar, takva sahibi olmanın yolları, Hz. Muhammed (Sallallahü teala aleyhi ve sellem)’in öğütleri, bir Müslümanın nelere dikkat etmesi ve nasıl yaşaması gerektiği konusunda önemli bilgiler aktardı. “Ramazan’da tevhidi ve istiğfarı çoğaltın” Söyleşisinin bir bölümünde Ramazan Ayı’nın önemine ve güzelliklerine de değinen Nursaçan Hoca, “Sevgili Peygamberimiz Ramazan’da dört şeyi çoğaltın diye buyuruyor. İkisiyle Allah’ı hoşnut edersiniz; diğer ikisinden de zaten geri duramazsınız. Bunlardan birincisi tevhidi çoğaltın, ikincisi istiğfarı çoğaltın. Zamanla elbiseniz eskiyip de yenilediğiniz gibi imanınızı da yenileyiniz” dedi.
Balıkesir Balıkesir adayları seçmene sosyal medyadan ulaştı Balıkesir Büyükşehir Belediye Başkan adayları, seçim sürecinde yaptıkları propagandaları sosyal medya üzerinden halka ulaştırdı. Adaylar, bazı sosyal medya platformlarına daha fazla ağırlık verirken, sıkılan eller, vaatler, seçmenler ile birlikte verilen mesajlar sosyal medya üzerinden vatandaşa iletildi. Balıkesir’de sosyal medya hesabında en fazla takipçisi bulunan aday ise İYİ Parti’nin adayı Turhan Çömez oldu. 361 bin kişinin takip ettiği Çömez, sosyal paylaşım sayfası X’i aktif kullandı. Balıkesir’de Büyükşehir Belediye Başkan adayları, afiş, broşür, medya reklamları gibi unsurlarla diğer rakiplerinden öne çıkmak istese de en çok kullanılan platformlardan birisi de sosyal medya oldu. AK Parti - CHP - İYİ Parti adaylarının takipçi rakamları ise şu şekilde: Sosyal medya sayfası Facebook’ta CHP’nin adayı Ahmet Akın 61 bin, AK Parti’nin adayı Yücel Yılmaz 49 bin, İYİ Parti’nin adayı Turhan Çömez ise 8 bin 500 takipçi ile iletişim halinde. Sosyal medya sayfası X’te ise durum değişiyor. İYİ Parti’nin adayı Çömez 361 bin, CHP’nin adayı Ahmet Akın 93 bin, AK Parti’nin adayı Yücel Yılmaz ise 47 bin takipçiye sahip. Daha çok gençlerin aktif kullandığı Instagram platformunda ise CHP’nin adayı Ahmet Akın 78 bin, AK Parti’nin adayı Yücel Yılmaz 65 bin, İYİ Parti’nin adayının ise 50 bin takipçisi mevcut.