EĞİTİM - 05 Ocak 2017 Perşembe 09:14

Uğur Okulları Öğretmenleri Geleceğin Stem Liderleri!

A
A
A
Uğur Okulları Öğretmenleri Geleceğin Stem Liderleri!

Uğur Okulları, Bahçeşehir Üniversitesi BAUSTEM Merkezinde geliştirilen “STEM Öğretmen Mesleki Gelişim Programı”na 125 öğretmenle katılarak programın bu seneki en büyük katılımcısı oldu.

Uğur Okulları’nda son iki senedir uygulanan programın amacı; ortaokul ve lise matematik, fen derslerine giren öğretmenlerin yetkin STEM uygulayıcıları olarak meslektaşlarına liderlik etmelerini sağlamak.
Mutlu nesillerin kaynağının yüksek nitelikli ve vizyoner öğretmenler olduğunun bilincinde olduklarını söyleyen Uğur Okulları, Bahçeşehir Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi bünyesinde yer alan BAUSTEM Merkezinde geliştirilen “STEM Öğretmen Mesleki Gelişim Programı”na son iki senedir en geniş ölçekte katılan kurum olmaya devam ediyor.

Program çerçevesinde bu sene her kampüs okulunda görev yapan matematik ve fen bilimleri (fen, fizik, kimya ve biyoloji) öğretmenlerinden toplam 125 öğretmen katılmaktadır. Sene sonunda mezuniyet töreni İstanbul’da organize edilerek başarı gösteren katılımcılara uluslararası geçerliği olan “BAUSTEM Öğretmeni Sertifikası” takdim edilecektir. Uğur Okulları, gelecek sene tüm öğretmenlerinin bu programı başarı ile tamamlaması ile birlikte World STEM School akreditasyon sistemine başvurarak STEM Okulu bayrağını taşıyan Türkiye’deki ilk eğitim kurumu olmayı hedeflemektedir.

STEM: BÜTÜNLEŞİK ÖĞRETMENLİK ÇERÇEVESİ

Bahçeşehir Üniversitesi BAUSTEM Direktörü Doç. Dr. M. Sencer Çorlu liderliğinde uzman bir ekip tarafından geliştirilen STEM Öğretmen Mesleki Gelişim Programı, öğretmen eğitimine getirdiği sürdürülebilir yaklaşım ve kuramsal altyapısı ile Türkiye ve dünyada bir çok akademisyen ve öğretmen eğitimcisinin takip ettiği örnek bir program haline gelmiştir. Amerika Birleşik Devletleri’nde geliştirip uyguladığı Bütünleşik Öğretmenlik Çerçevesini Türkiye’ye özgü bir program haline dönüştüren Doç. Dr. Çorlu’ya göre, programın en önemli özelliklerinin başında öğretmenlik tecrübesine sahip BAUSTEM akademisyen ve liderlerinin, öğretmenleri sene boyunca dönütleri ile desteklemeleri gelmektedir.

2017 Haziran’a kadar 8 ay boyunca Uğur Okullarında yürütülen BAUSTEM Öğretmen Mesleki Gelişim Programı, üç aşamadan oluşmaktadır: Bütünleşik Öğretmenlik Dersleri, BAUSTEM Uygulamalı Çalıştayları ve BAUSTEM İleri Seviye Dersleri. Kuram ve uygulamayı birleştiren yöntemi ile öğretmenler öğrencileri gibi STEM uygulamalarını deneyimlemekte, devamında ise kendi özgün ders planlarını sınıflarında uygulamaktalar. Tüm bu eğitimlere ek olarak ise Bahçeşehir Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi ve Uzaktan Eğitim Biriminin desteği ile 3D yazıcıların, Ardunio tarzı prototipleme kartlarının, TI hesap makineleri ve anında veri analizi yapabilen aygıtların branşlarında kullanımı gibi ileri seviye uzmanlık derslerini çevrimiçi olarak takip etmektedirler.

BAUSTEM Öğretmen Mesleki Gelişim Programı kapsamında eğitim alan ortaokul ve lise kademesindeki fen ve matematik öğretmenlerinin, branşlarına ait içerik ile pedagoji bilgilerini disiplinler arası bir yaklaşımla pratik öğretmenlik becerileri haline getirebilmeleri amaçlanmaktadır. Programda; Fen, Teknoloji, Mühendislik ve Matematik disiplinleri ile bağlantılı bilişsel süreç yöntemlerine ek olarak öğrencilerin sosyal ürünlerini öğretmenleri ile birlikte geliştirmeleri beklenmektedir. Öğretmenlerin özgün olarak geliştirdikleri sınıf içi uygulamalarını meslektaşları ile paylaşmaları, toplum ve bilim arasında köprü vazifesi görmeleri, okul ekosistemine özel esnek bir müfredat geliştirmeleri ve aynı zamanda akademik çalışmalara veri sağlayarak destek olmaları da hedeflenmektedir. Bu programın, öğretmenlerin mesleki ve kurumsal aidiyetlerine olumlu etkileri olduğu ön bulgular olarak akademik konferanslarda öğretmen eğitimcileri ile de paylaşılmaktadır.

ÖĞRENME MERKEZLİ OKUL KÜLTÜRÜ

Bahçeşehir Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesinin uyguladığı araştırma merkezli mesleki gelişim programlarıyla öğretmen kadrosunun bireysel gelişimine destek veren Uğur Okulları, “öğrenen öğretmen” ve “öğrenen okul” yaklaşımını bir kurum kültürü olarak benimsiyor. Profesyonel yapılanma ve kurumsallaşmaya önem verdiklerini belirten Uğur Okulları Genel Müdürü Yücel Yücel, global vizyona sahip eğitmen kadrosu oluşturmak istediklerini ve yeni dönem stratejilerini bu yönde geliştirdiklerini belirtti. Uğur Okullarında görev alan her öğretmenin STEM yaklaşımını benimsemesi için mesleki gelişim programlarını arttıracaklarını belirten Yücel, “Dünyanın en iyi binalarını da yapsak, altın kaplamalı binalar da inşa etsek, bunun hiçbir önemi yok. Önemli olan, öğrenciye el veren, ona dokunan öğretmendir. Her şey öğretmendir. Öğretmeniniz mükemmelse eğitiminiz bir o kadar iyidir. Başarının esas formülü budur” dedi.

 

Bunlar Da İlginizi Çekebilir
Ankara Reklam Kurulu, aldatıcı reklamlar ve haksız ticari uygulamalar için 3,5 ayda 94 milyon TL ceza kesti Reklam Kurulu’nun 16 Nisan 2024 tarihinde gerçekleştirilen 344 sayılı toplantısında, tüketicileri aldatan, yanıltan, tecrübe ve bilgi eksikliklerini istismar eden reklamlar ile haksız ticari uygulamalar incelendi. Toplantıda görüşülen 161 adet dosyadan 139’u mevzuata aykırı bulunurken, söz konusu reklam ve ticari uygulamalar hakkında durdurma cezası ile birlikte toplam 28 milyon 884 bin 143 lira idari para cezası uygulanmasına karar verildi. Ticaret Bakanlığı’ndan yapılan açıklamaya göre, Reklam Kurulu, yılın ilk 3,5 ayında toplam 639 adet dosya hakkında görüş ve değerlendirmelerde bulundu. Aldatıcı reklam veya haksız ticari uygulama olduğu tespit edilen 554 adet dosya hakkında durdurma cezasının yanı sıra, toplam 94 milyon 139 bin 110 lira idari para cezası uygulanmasına karar verildi. Son toplantının gündem konusunu tüketicileri yanıltan indirimli satış reklamları oluşturdu Açıklamada, çok sayıda üründe çeşitli oranlarda indirimlerin yapılacağının ilan edildiği indirimli satış kampanyalarının, tüm dünyada olduğu gibi ülkemizde de çokça tercih edilen bir pazarlama yöntemi olduğuna dikkat çekilerek çeşitli ürünlere uygun şartlarda ulaşabilmeye imkan sağlayan çevrimiçi alışveriş kanallarının yaygınlaşmasıyla birlikte indirim kampanyalarının sıklaştığı ve çeşitlendiği, bununla beraber çeşitli tüketici mağduriyetlerinin de arttığı gözlemlendiği vurgulanarak, "Bu çerçevede, yakından takip edilen tüketicileri aldatan, yanıltan, gerçekte olduğundan daha fazla indirim yapılıyormuş algısı oluşturulan indirimli satış reklamları ve uygulamaları hakkında incelemelere devam edildi. Nisan ayı kurul gündeminde görüşülerek karara bağlanan dosyalarla birlikte yılın ilk dört ayında Reklam Kurulu tarafından 51 adet indirimli satış dosyası hakkında durdurma cezası ve toplam 11 milyon 457 bin 805 lira idari para cezası uygulanmasına karar verildi" denildi.
İstanbul Define paylaşımı konusunda anlaşmazlık yaşadıkları şahsı öldüren 5 sanıklı davada 1 sanığa 23 yıl hapis cezası Eyüpsultan’da define paylaşımı konusunda anlaşmazlık yaşadıkları Abdullah Koşar’ı plan yaparak çağırdıkları evde silahla öldürdükleri iddia edilen 5 sanığın yargılandığı davada karar çıktı. Mahkeme, 1 sanığı 23 yıl hapis cezasına çarptırırken, diğer 4 sanığın ise beraatına hükmetti. Eyüpsultan’da 19 Haziran 2022’de iddiaya göre 5 kişi, define paylaşımı konusunda anlaşmazlık yaşadıkları Abdullah Koşar’ı (39) öldürmeyi planladı. Bunun üzerine Koşar’ı, inşaat işleri bahanesiyle 5 şüpheliden biri olan Aslan İ.’nin evine çağırdılar. Şüpheli Aslan İ.’nin evine gelen Koşar, daha sonra silahla 3 yerinden şüpheli Aslan İ. tarafından vurularak hayatını kaybetti. ‘’Namussuzluğun bedeli budur’’ notu bulundu Konuya ilişkin İstanbul Cumhuriyet Başsavcılığı’nca hazırlanan iddianamede ise ölen Koşar’ın cesedinin yanında ‘namussuzluğun bedeli budur’ yazılı not olduğu, şüpheli Aslan İ.’nin ifadesinde ise eşine tecavüz etmesi gerekçesiyle olayı gerçekleştirdiğini söylediği belirtildi ancak şüpheli Aslan İ.’nin aynı zamanda eşi olan diğer şüpheli Semanur İ. ile Koşar’ın herhangi bir telefon görüşmesinin olmadığı, cep telefonları üzerinde yapılan bilirkişi incelemesinde herhangi bir irtibatlarının bulunmadığı ve Koşar’ın, eşine tecavüz ettiğine dair delil elde edilemeyerek olayın define paylaşımı konusunda yaşanan anlaşmazlık sonucu gerçekleştiği kanaatine varıldığı aktarıldı. Hazırlanan iddianamede, şüpheliler Aslan İ., Erdal İ., Nedim İ. ve Semanur İ.’nin ‘tasarlayarak kasten öldürme’ suçundan ayrı ayrı ağırlaştırılmış müebbet hapis cezasına çarptırılması talep edildi. Şüphelilerden Aslan İ.’nin ayrıca ‘ruhsatsız silah bulundurma’ suçundan da 1 yıldan 3 yıla kadar hapsi talep edilen iddianamede, şüpheli İlhan A.’nın ise ‘suçluyu kayırma’ suçundan 6 aydan 5 yıla kadar hapis cezasına çarptırılması istendi. Hazırlanan iddianamenin kabul edilmesiyle dava açıldı. İstanbul Ağır Ceza Mahkemesi’nde görülen karar duruşmasında ise tutuklu sanık Aslan İ. ile 3 tutuksuz sanık hazır bulundu. Duruşmaya öldürülen Abdullah Koşar’ın babası Muhammed Şefik Koşar ve tarafların avukatları da katıldı. ‘’Tarihi eser yüzünden planlayarak eve çağırıp öldürdüler oğlumu’’ Duruşmada Abdullah Koşar’ın babası Muhammed Şefik Koşar, oğlunun sanıklar tarafından tasarlanarak öldürüldüğünü belirttiği beyanında “Gencecik oğlumu öldürdüler. Tarihi eser yüzünden planlayarak eve çağırıp öldürdüler oğlumu. Sanıktan şikayetçiyim. Cezalandırılmasını istiyorum” ifadelerini kullandı. “Öldürme niyetim olsaydı ormana gider, onu yakar ve yurt dışına kaçardım” Duruşmada savunma yapan sanık Aslan İ., ‘’Tasarlayarak suç işlemiş olsaydım bu suçu evimde, çocuğumun gözünün önünde yapmazdım. Benim Abdullah Koşar’ı öldürme niyetim olsaydı ormana gider, onu yakar ve yurt dışına kaçardım. Ben Abdullah’ın yanına ‘onca iyiliğe rağmen bana bunu neden yaptın’ diye sormaya gittim. Abdullah’ın yanında silah olabileceğini düşündüğüm için üzerime geldiği an beni vuracak sandım” şeklinde konuştu. “Beni evlatlarımla sınadılar” Son sözü sorulan sanık Aslan İ. mahkemede, “Adaletinize inanıyorum. Beraatımı talep ediyorum” şeklinde konuştu. Diğer tutuksuz sanıklar ise son sözlerinde mahkeme heyetinden beraatlarını talep ettiler. 23 yıl hapis cezasına çarptırıldı Duruşmada kararını açıklayan mahkeme, sanık Aslan İ.’yi ‘tasarlayarak kasten öldürme’ suçundan önce ağırlaştırılmış müebbet hapis cezasına çarptırdı. Sanığın eylemini haksız tahrik altında işlediğini belirten heyet, bu gerekçeyle bu cezayı 22 yıl hapis cezasına çevirdi. Sanık ayrıca ‘ruhsatsız silah bulundurma’ suçundan da 1 yıl hapis cezasıyla cezalandırıldı. Toplamda 23 yıl hapis cezasına çarptırılan sanığın tutukluluk halinin de devamına hükmedildi. 4 sanığa beraat Mahkemeye heyeti, sanıklar Erdal İ., Nedim İ., Semanur İ. ve İlhan A. hakkında ise üzerlerine atılı suçu işlediklerine dair her türlü şüpheden uzak, kesin ve inandırıcı delil elde edilemediği gerekçesiyle ayrı ayrı beraatlarına karar verdi.