GÜNDEM - 22 Ağustos 2016 Pazartesi 09:47

Yaralı leylek site sakinlerinin ilgi odağı oldu

A
A
A
Yaralı leylek site sakinlerinin ilgi odağı oldu

Otoyol kenarında yaralı halde bulunan leyleğe Halkalı'da bulunan bir sitenin sakinleri sahip çıktı.

İstanbul Halkalı’da oturan İbrahim Ozant, aracıyla Silivri’den dönerken otoban kenarında yaralı halde bir leylek buldu. Leyleğin ayağında numaralı etiket olduğunu fark eden Ozant, bagajına aldığı kuşu Halkalı’da yaşadığı siteye getirdi. Sitenin bahçesine bırakılan leylek bir süre sonra ayaklarının üzerinde durabilecek duruma geldi.

“Sucuk ve salam verdik”
Leyleğin bacağında numaralı etiket olduğunu belirten İbrahim Ozant, “Burada besleyebilirsek bakmak isteriz ama nasıl besleneceğini bilmiyoruz. Etçil bir hayvan olduğu için sucuk ve salam vermeye kalktık ama hiçbirini yemedi. Onları da kediler yedi. Yetkililerin bunu gelip teslim almalarını ve beslenmesi konusunda gerekli işlemlerin yapılmasını istiyoruz” dedi. Site sakinlerinin ve çocuklarının leyleğe ilgi gösterdiklerini ifade eden İbrahim Ozant, her şeye rağmen leyleğin doğal hayatında olmasını istediklerini kaydetti. Ozant, sitede yaşayan çocuklarda ilgi odağı haline getirdikleri leyleğin göç etmesi gerektiğine inandıklarını söyledi . İstanbul Büyükşehir Belediyesi ve Küçükçekmece Belediyesine leylekle ilgili bilgi veren İbrahim Ozant, yetkilerin leyleği siteden almak için geleceklerini belirtti.

Serdal Altıntepe

Bunlar Da İlginizi Çekebilir
Muğla Muğla’da 6. ve 9. sınıflar için ikinci ortak sınavlar yapıldı Milli Eğitim Bakanlığı tarafından ülke genelinde resmi ve özel okullarda öğrenim gören 6 ve 9. sınıflar için uygulanan ortak sınavlar, Muğla’nın 13 ilçesinde başarılı bir şekilde gerçekleştirildi. Milli Eğitim Bakanlığınca öğrencilerin gelişimini takip etmek, müfredatın işlenmesinde okullar arasında bütünlük sağlamak ve uygulama birliği oluşturmak amacıyla ortak sınavların ikincisine, tüm Türkiye’de olduğu gibi Muğla’daki 6. ve 9. sınıf öğrencileri katıldı. 26 ve 27 Mart tarihlerinde gerçekleştirilen ortak sınavlara, ortaokullardaki 6. sınıflar Türkçe ve matematik derslerinden, liselerdeki 9. sınıflar ise Türk dili ve edebiyatı ile matematik derslerinden girdiler. 6. sınıf Türkçe ortak sınavlarında 16 soru sorulurken bunlardan 14’ü çoktan seçmeli, 2’si ise açık uçlu soru oldu. 6. sınıf matematik sınavında ise 10 açık uçlu soru soruldu. 9. sınıf ortak sınavında Türk dili ve edebiyatından 7 açık uçlu, matematik dersinden de 8 açık uçlu soru soruldu. 6. sınıf Türkçe dersi sınavı sorularının puanlaması, Ölçme, Değerlendirme ve Sınav Hizmetleri Genel Müdürlüğü tarafından geliştirilen bir yazılım aracılığıyla, ülke genelinde gönüllü olarak çalışmaya katılan 4 bin öğretmen tarafından dijital ortamda yapılacak. Açık uçlu sınav değerlendirmesinde Muğla’dan 45 öğretmen de görev alacak. 6. sınıf matematik, 9. sınıf matematik ve Türk dili ve edebiyatı derslerinin sınavları ise okullarda, ilgili derslerin öğretmenleri tarafından puanlanacak. Uluslararası sınavlardan PISA, TIMSS ile ulusal izleme araştırması olan Akademik Becerilerin İzlenmesi ve Değerlendirilmesi (ABİDE) Araştırması’nda olduğu gibi her öğrenci cevabı iki kere puanlanacak. Öğrencilerin cevap kâğıtları il ölçme değerlendirme merkezi müdürlüklerince taranarak yazılıma yüklenecek. Öğrencilerin açık uçlu sorulara verdikleri cevaplar, öğrenci bilgileri gözükmeyecek şekilde puanlayıcı öğretmenin önüne gelecek ve öğretmen puanlama anahtarına göre öğrenci cevabını puanlayacak. Aynı öğrencinin cevabı başka bir ildeki öğretmen tarafından bir kez daha puanlanacak ve iki öğretmenin aynı puanı vermesi durumunda öğrencinin puanı belirlenmiş olacak. İki öğretmenin farklı puan vermesi durumunda ise öğrencilerin cevabı soruları hazırlayan ekipte yer alan üst puanlayıcı tarafından puanlanacak. Puanlama 15-19 Nisan tarihleri arasında yapılacak. Puanlamaya katılacak öğretmenler 81 ilin tamamından gönüllü olarak başvuranlar arasından valiliklerce seçildi. Seçilen öğretmenlere puanlama işlemleri başlamadan il ölçme değerlendirme merkezi müdürlükleri tarafından puanlama eğitimi verilecek.